Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5441
Meg og en kompis sitter og gnome men vi finner søren ikke ut av hvordan man lager sorting, vi vet hvordan man lager hasj, men hvordan lager man storting?

Må man først lage hasj å så lage sorting av hasjen? ( edit, fjerna skrive feil) Eller hvordan gjøres det?
Sist endret av Green_Matter; 6. oktober 2011 kl. 22:24.
Sorting er en annen type hasj, med mer olje i. Koster som regel mer og skal gi mer effekt. Mer olje mer effekt. Altså mer olje fører også til at den blir tyngre som fører til at dealerne kan få mer "for mindre".

Mer, mer, mer, mer..
har du god og brun hasj, kan du klemme den i 5-10 min i hånda di. da vil krystallene "sprekke" og hasjolja gjør klumpen mørkere. sitter man å klemmer lenge nok blir den svart. regner med at "svarting" er potent hasj som er klemt ekstra hardt under prosessen.
Spørs hvilken type svart hasj det er...

Finnes svart marokk, denne er som regel veldig hard og stappfull i skummelde olje, og er som regel shaket (som annen marokk) og presset hardt og lenge, sjelden vare å se i Norge... Svart indisk, også kjent som charas, er laget ved å gni plantene mellom hendene og samle opp sevje/olje som hasj - søk "making charas" på youtube. Paki og afghan er laget på noenlunde samme måte, men jeg er litt usikker på hvordan prosessen er skal jeg være ærlig. Kjøttet er ofte seigere og lukter mer krydret, og det eksisterer knapt god afghan lengre her til lands.
http://www.tabaccheria21.net/resina.htm

Dette er måten jeg vet at charas/sorting lages... fins nok flere teknikker
For å si det enkelt.. Jo mer komprimert hasjen er, jo mørkere er den.
Ha masse vann og isbiter i en bøtte. Legg så buds og/eller blader oppi bubblebags som du senker ned i vannet. Bubblebag er en slags pose med ett filter i bunnen. Tettheten på filteret varierer, og man kombinerer gjerne flere poser for å få hasj i forskjellige kvaliteter.

Bruk en håndmikser e.l og kjør på i ca. 20 min. Vent så 10 min og kjør på 20 min til. Etterfyll med is underveis dersom det er nødvendig - dette skal være kaldt! Så løfter du opp bubblebagsa, og lar vannet sakte men sikkert trekke ut før du samler sammen "grøten" som ligger i bunnen av posene. Det må så tas ut og legges på litt papir for tørking, noe som tar noen timer i romtemperatur. Du har nå laget hasj. Ønsker du å få den sort så venter du til den er tørr og knar den godt i hendene.

Kan jo legge til at du får ca. 5-10% ferdig vare i forhold til vekten på plantematerialet, så særlig økonomisk er det ikke . men dette er da god hasj.

Men du tenker nok på charas som noen allerede har nevnt. Jeg liker den bedre enn det produktet man sitter igjen med etter en "bubblebaggin'". Ekte god charas er dessverre en sjelden vare.
Sist endret av caperno; 8. oktober 2011 kl. 01:52.
Hasj som er laget med butan olje er også ganske sort. (Nei, det er sansynligvis ikke den typen du mener når du refererer til sorting, men det er en måte å lage hasj på som gir et resultat som er relativt mørkt etter min erfaring)
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
http://www.tabaccheria21.net/resina.htm

Dette er måten jeg vet at charas/sorting lages... fins nok flere teknikker
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hvordan? - Fordi jeg fikk absolutt ingenting ut av den siden der.
Digital nomade
trippy's Avatar
Man gnir hendene på levende planter, oljen fester seg til hendene dine, og du gnir oljen av hendene dine
Tada!
Sist endret av trippy; 8. oktober 2011 kl. 03:00.
Sitat av trippy Vis innlegg
Man gnir hendene på levende planter, oljen fester seg til hendene dine, og du gnir oljen av hendene dine
Tada!
Vis hele sitatet...
Trikomene ja. : )
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Trikomene ja. : )
Vis hele sitatet...
Yep, titegn
Har sett på hasjen via et mikroskop underveis mens klemt den svart med fingere flere ganger.

Kan se Ut som trikomene enten er lyse eller helt svart og at det er antallet svarte blant de lyse som avgjør hvilken farge den har uten mikroskop. Noen som har en teori på hva dette kan komme av og hva som gjør av noen av trikomene plutserlig endrer farge når dem blir utsatt for trykk?
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
har du god og brun hasj, kan du klemme den i 5-10 min i hånda di. da vil krystallene "sprekke" og hasjolja gjør klumpen mørkere. sitter man å klemmer lenge nok blir den svart. regner med at "svarting" er potent hasj som er klemt ekstra hardt under prosessen.
Vis hele sitatet...
Nei ikke akkurat.

Du kan klemme hasjen i hånda og den blir mørkere ja. Men det er ikke det som går under sorting. Sorting er myk sort hasj. Hasj som du kan forme som en plastelina figur. Du kan ikke klemme på litt boblings og selge det som sorting. Den er fortsatt hard. Grunnen til at den er myk er at den er tilsatt mere fuktighet/vann ikke fordi det er mere olje. Har fått sinnsykt bra hasj som er ganske så hard. Om den er myk eller ikke har nok mest med hvor fersk den er.
Desto ferskere desto mere fuktighet.

Sortingen har stort sett like mye olje som vanlige boblings typer.

Sjekk videoen så ser dere litt hvordan sortingen lages. Ikke hele prosessen men dere skjønner tegninga. starter 2 min uti videoen.

http://youtu.be/a72zGsRJBhs

Måten som Mr.Jack prater om er en måte og lage på det. Man gnir ofte hendene på levende planter som ikke er tørket. Resultatet vil bli en mykere hasj type med fuktighet fra planta og svette fra hendene. Isolater metoden kan nok også gi en sorting type.

Men den mest vanlige måten og produsere mye på er nok slik som i videoen.. Her tilsetter de litt vann og jeg har hørt at de tilsetter en type te som en del av oppskrifta. Er nok dette som kan gi den litt spesielle lukten som sorting ofte har.

Dere kan jo prøve å ta en femmer med god hasj, tilsette litt vann.. Varme det godt mens du banker løs slik som i videoen.

Måten de lager sorting på er egentlig bare en anne måte og lage hasj på enn å presse det. Det finnes dårlig sorting og det finnes bra sorting, på samme måte som hasj som er presset.
Sist endret av chrox; 8. oktober 2011 kl. 05:41.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har sett på hasjen via et mikroskop underveis mens klemt den svart med fingere flere ganger.

Kan se Ut som trikomene enten er lyse eller helt svart og at det er antallet svarte blant de lyse som avgjør hvilken farge den har uten mikroskop. Noen som har en teori på hva dette kan komme av og hva som gjør av noen av trikomene plutserlig endrer farge når dem blir utsatt for trykk?
Vis hele sitatet...
Du bryter den tørre reflekterende overflaten på trikomene så den våte olja kommer fram, denne har glatt overflate og vil oppfattes mye mørkere.
Sitat av caperno Vis innlegg
Ha masse vann og isbiter i en bøtte. Legg så buds og/eller blader oppi bubblebags som du senker ned i vannet. Bubblebag er en slags pose med ett filter i bunnen. Tettheten på filteret varierer, og man kombinerer gjerne flere poser for å få hasj i forskjellige kvaliteter.

Bruk en håndmikser e.l og kjør på i ca. 20 min. Vent så 10 min og kjør på 20 min til. Etterfyll med is underveis dersom det er nødvendig - dette skal være kaldt! Så løfter du opp bubblebagsa, og lar vannet sakte men sikkert trekke ut før du samler sammen "grøten" som ligger i bunnen av posene. Det må så tas ut og legges på litt papir for tørking, noe som tar noen timer i romtemperatur. Du har nå laget hasj. Ønsker du å få den sort så venter du til den er tørr og knar den godt i hendene.

Kan jo legge til at du får ca. 5-10% ferdig vare i forhold til vekten på plantematerialet, så særlig økonomisk er det ikke . men dette er da god hasj.

Men du tenker nok på charas som noen allerede har nevnt. Jeg liker den bedre enn det produktet man sitter igjen med etter en "bubblebaggin'". Ekte god charas er dessverre en sjelden vare.
Vis hele sitatet...
det du snakker om her er vel bobble brunt? det lager man ivartfall med og utvinne oljen i bøtte med is så vidt jeg har hørt og den skal være synsykt bra eller det vet jeg den er ! :P
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har sett på hasjen via et mikroskop underveis mens klemt den svart med fingere flere ganger.

Kan se Ut som trikomene enten er lyse eller helt svart og at det er antallet svarte blant de lyse som avgjør hvilken farge den har uten mikroskop. Noen som har en teori på hva dette kan komme av og hva som gjør av noen av trikomene plutserlig endrer farge når dem blir utsatt for trykk?
Vis hele sitatet...
Mentalmelt har nevnt i en annen tråd at desto hardere man trykket hasjen, desto mer THC blir til CBD. Hvis man studerer trikomer gjennom et mikroskop mens det fortsatt er på planten så vil du se at trikomer er alt fra hvite/gjennomsiktige til brunt. Dette forteller konsentrasjonen av THC/CBD. Hvite trikomer har mer THC, mørke trikomer har høyere konsentrasjon CBD.
anyway det har vært masse prat om sorting og rykter om at de skal være dyppet i det ene og det andre også men tror ikke det er et tilfelle
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
anyway det har vært masse prat om sorting og rykter om at de skal være dyppet i det ene og det andre også men tror ikke det er et tilfelle
Vis hele sitatet...
Man kan jo aldri være sikker på om dihydrogen monooksid har blitt brukt i produksjonen, og det skal man ikke spøke med.

[COLOR="Silver"]Ja, jeg vet det er vann.[/COLOR]
Nå må jeg påpeke at "sorting" er ett Norsk kalle navn for hasj som er svart eller veldig mørk.
Det er utrolig mange måter og lage hasj på og vill du ha ett riktig svar så må du komme med ett konkret navn eller værtfall gi en grundig beskrivelse av hasj type du ønsker å viite framstillingsmåte på.

Nå er det ingen fasit, men jeg vill mene at det meste av det som blir kalt "sorting" i Norge er masse produsert afghan hasj i flere kvalitetsnivå ifølge mine erfaringer over flere år.

Den eneste type charas som er skikkelig svart er hånd laget charas som ikke blir solgt i Norge av flere grunner, det kan ta opp til 10 timer med arbeid for og få under 10 gram i ressultat.
Skikkelig charas er en ekstremt skjelden var i Norge og er nok ikke for salg på det åpne hasj markedet.

Bubblebags metoden også kjennt som Ice-o Lator hash gir heller ikke direkte svart hasj.. Hvis du klemmer den får du den i beste fall mørkebrun/grønn. Med mindre du bruker store screens og får mere plantematerialet i blandingen. Men da er det også lavere kvalitets Ice-o lator (fortsatt veldig høy standard hasj, men igjen ikke i salg på det offentlige markedet i Norge)

Det stemmer at når triokomene blir klemt sammen vill de bli mørkere.
Men i min erfaring vill du aldri få reine krystaller helt svart, det skjer først når du har mere plante materialet i blandingen.
Sist endret av Sigurd4u; 8. oktober 2011 kl. 13:01.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Man kan jo aldri være sikker på om dihydrogen monooksid har blitt brukt i produksjonen, og det skal man ikke spøke med.

[COLOR="Silver"]Ja, jeg vet det er vann.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
ja jeg vet at det ikke skal spøkes med men er alt for mye sånn sorting er hasj dypet i heroin osv osv osv.. men man vet aldri hva hasjen er fremstilt med eller noe...
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Nå må jeg påpeke at "sorting" er ett Norsk kalle navn for hasj som er svart eller veldig mørk.
Det er utrolig mange måter og lage hasj på og vill du ha ett riktig svar så må du komme med ett konkret navn eller værtfall gi en grundig beskrivelse av hasj type du ønsker å viite framstillingsmåte på.

Nå er det ingen fasit, men jeg vill mene at det meste av det som blir kalt "sorting" i Norge er masse produsert afghan hasj i flere kvalitetsnivå ifølge mine erfaringer over flere år.

Den eneste type charas som er skikkelig svart er hånd laget charas som ikke blir solgt i Norge av flere grunner, det kan ta opp til 10 timer med arbeid for og få under 10 gram i ressultat.
Skikkelig charas er en ekstremt skjelden var i Norge og er nok ikke for salg på det åpne hasj markedet.

Bubblebags metoden også kjennt som Ice-o Lator hash gir heller ikke direkte svart hasj.. Hvis du klemmer den får du den i beste fall mørkebrun/grønn. Med mindre du bruker store screens og får mere plantematerialet i blandingen. Men da er det også lavere kvalitets Ice-o lator (fortsatt veldig høy standard hasj, men igjen ikke i salg på det offentlige markedet i Norge)

Det stemmer at når triokomene blir klemt sammen vill de bli mørkere.
Men i min erfaring vill du aldri få reine krystaller helt svart, det skjer først når du har mere plante materialet i blandingen.
Vis hele sitatet...
Har du sett videoen jeg la ut??? Eneste som er skikkelig svart? Vil si hasjen på videoen er rimelig svart. Har hatt helt sort hasj mange ganger i norge
Sitat av Elemental Vis innlegg
Mentalmelt har nevnt i en annen tråd at desto hardere man trykket hasjen, desto mer THC blir til CBD. Hvis man studerer trikomer gjennom et mikroskop mens det fortsatt er på planten så vil du se at trikomer er alt fra hvite/gjennomsiktige til brunt. Dette forteller konsentrasjonen av THC/CBD. Hvite trikomer har mer THC, mørke trikomer har høyere konsentrasjon CBD.
Vis hele sitatet...
Det forklarer jo en hel del. Jeg pleide å presse hasjen svart på kveldstid fordi jeg mente selv jeg fikk en tyngre effekt det var lett å sove på, men syntes at det hele virker så rart at jeg var usikker på om jeg lurte meg selv.

Takker for svar
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ja jeg vet at det ikke skal spøkes med men er alt for mye sånn sorting er hasj dypet i heroin osv osv osv.. men man vet aldri hva hasjen er fremstilt med eller noe...
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal de dyppe den i heroin? Dette vil jeg si er en myte. Det vil bare koste mye mer for produsentene å gjøre dette. Og gjøre det for å få noen avhengig av en type er også ganske nytteløst da forskjellige hasj typer kommer å går.
10gram heroin = 4000
100gram tørrock = 4000

Du vil da få en plate med heroin penslet for 8000. Du kan selge ut til uvitne brukere for 150,- gram i stede for 100,- gram uten heroin. Fortjenesten er 1000,-

Gjort dette selv. Å har dermed kunne oppdaget det ganske lett om jeg har fått hasj andre har gjort det samme med.
Om det skjer spesielt mye med sorting tviler jeg sterkt på. Folk tror det sikkert fordi sorting ofte har en veldig tung effekt.
Sist endret av DrPerception; 8. oktober 2011 kl. 16:21.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Nå må jeg påpeke at "sorting" er ett Norsk kalle navn for hasj som er svart eller veldig mørk.
Det er utrolig mange måter og lage hasj på og vill du ha ett riktig svar så må du komme med ett konkret navn eller værtfall gi en grundig beskrivelse av hasj type du ønsker å viite framstillingsmåte på.

Nå er det ingen fasit, men jeg vill mene at det meste av det som blir kalt "sorting" i Norge er masse produsert afghan hasj i flere kvalitetsnivå ifølge mine erfaringer over flere år.

Den eneste type charas som er skikkelig svart er hånd laget charas som ikke blir solgt i Norge av flere grunner, det kan ta opp til 10 timer med arbeid for og få under 10 gram i ressultat.
Skikkelig charas er en ekstremt skjelden var i Norge og er nok ikke for salg på det åpne hasj markedet.

Bubblebags metoden også kjennt som Ice-o Lator hash gir heller ikke direkte svart hasj.. Hvis du klemmer den får du den i beste fall mørkebrun/grønn. Med mindre du bruker store screens og får mere plantematerialet i blandingen. Men da er det også lavere kvalitets Ice-o lator (fortsatt veldig høy standard hasj, men igjen ikke i salg på det offentlige markedet i Norge)

Det stemmer at når triokomene blir klemt sammen vill de bli mørkere.
Men i min erfaring vill du aldri få reine krystaller helt svart, det skjer først når du har mere plante materialet i blandingen.
Vis hele sitatet...

det jeg mener med "sorting" er sorting, altså en veldig mørk og veldig myk hasj som har en helt annen lukt og funker litt annerledes. tenker ikke på boblings eller mørk hasj men sorting
Sorting kan du bare kalle en hasjtype som er lagd på en spesiell måte("sorting måten"), punktum.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
10gram heroin = 4000
100gram tørrock = 4000

Du vil da få en plate med heroin penslet for 8000. Du kan selge ut til uvitne brukere for 150,- gram i stede for 100,- gram uten heroin. Fortjenesten er 1000,-

Gjort dette selv. Å har dermed kunne oppdaget det ganske lett om jeg har fått hasj andre har gjort det samme med.
Om det skjer spesielt mye med sorting tviler jeg sterkt på. Folk tror det sikkert fordi sorting ofte har en veldig tung effekt.
Vis hele sitatet...
Jaha? Så da mener du at heroin har veldig lik rus som hasj da?

Mengden blir såpass liten at det vil være lite avhengighetsskapende?
Sist endret av ImnotEmo.; 8. oktober 2011 kl. 18:34. Grunn: Llla
Begge rusmiddlene er "ned"
Av å røyke heroin blir du avslappet, mindre angst, bedøvet og euforisk.

Røyker du dermed hasj med heroin vil du bli fjern av hasj, men i tillegg få sterkere virkning av de effektene heroin og hasj har til felles.

Ikke alltid lett for en omtåka stoner eller en nybegynner å merke forskjellen. Også varierer jo hasj veldig fra type til type og gang for gang.

Kan være at det som røyker det ender opp med å få abstinenser til slutt, men om du ikke vet det er heroin du har røyket vil jeg heller regne med at du vil tro abstinensene er en vanlig forkjølelse.
Avhengig av heroin vil jeg ikke si, for du kan ikke være avhengig av noe du ikke forbinder med at du blir bedre av å få i deg. Kan derimot være at du heller liker den hasjen som er pensla ekstra godt å helst vil ha den fordi du forbinder akkurat den hasjen med en følelse du liker bedre en den andre hasjen du får tak i.

Du vil alltid å mulighet til å smake det på hasjen uansett om det kan være heroin i den eller lukte det om du vet hva du leter etter.

Det at dette er et rykte gikk jeg selv rundt til folk å sa da jeg penslet dritt hasjen jeg hadde for salgs.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har sett på hasjen via et mikroskop underveis mens klemt den svart med fingere flere ganger.

Kan se Ut som trikomene enten er lyse eller helt svart og at det er antallet svarte blant de lyse som avgjør hvilken farge den har uten mikroskop. Noen som har en teori på hva dette kan komme av og hva som gjør av noen av trikomene plutserlig endrer farge når dem blir utsatt for trykk?
Vis hele sitatet...
Oksidering. Oljen fra knuste trikomer reagerer med oksygen noe som resulterer i at den blir svart. Håndrullet hasj, såkalt charas, som er populært i India, Nepal bl.a. blir svart grunnet metoden de tar i bruk ved å skvise og rulle trikomene inni håndflaten, til det til slutt blir en ball.


Nå skal det sies at mye av sortingen her til lands vet jeg ikke åssen har blitt lagd for den er helt svart gjennom hele. Min teori er at den er blitt varmet opp, noe som også forårsaker oksidering, og evt blitt utblandet på nytt over flere ganger noe som igjen resulterer i den elendige kvaliten og tyggis-lignende konsistensen til en god del av den tilgjengelige sortingen.
Nei, Nei, Nei! Det er ingen som pensler hasj med heroin i den hensikt i å selge det til randoms! Jeg har selv røyket heroinpenslet hasj fra Storbritannia, men det har kun vært den ene gangen i løpet av min 10-år lange karriere som cannabisnyter. Denne hasjen ble heller ikke handlet på gata der borte, men gitt i gave fra familie.

Lukter hasjen fisk, så er det neppe torsk som er i den for å si det slik, men dette er såpass sjeldent, og IKKE random, at brorparten av dere her inne aldri vil få smakt det. Hvorfor skal man egentlig pensle noe som man får solgt unna uansett? Svaret er enkelt: Man gjør ikke dette! Man pensler isåfall til eget forbruk.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Begge rusmiddlene er "ned"
Av å røyke heroin blir du avslappet, mindre angst, bedøvet og euforisk.

Røyker du dermed hasj med heroin vil du bli fjern av hasj, men i tillegg få sterkere virkning av de effektene heroin og hasj har til felles.

Ikke alltid lett for en omtåka stoner eller en nybegynner å merke forskjellen. Også varierer jo hasj veldig fra type til type og gang for gang.

Kan være at det som røyker det ender opp med å få abstinenser til slutt, men om du ikke vet det er heroin du har røyket vil jeg heller regne med at du vil tro abstinensene er en vanlig forkjølelse.
Avhengig av heroin vil jeg ikke si, for du kan ikke være avhengig av noe du ikke forbinder med at du blir bedre av å få i deg. Kan derimot være at du heller liker den hasjen som er pensla ekstra godt å helst vil ha den fordi du forbinder akkurat den hasjen med en følelse du liker bedre en den andre hasjen du får tak i.

Du vil alltid å mulighet til å smake det på hasjen uansett om det kan være heroin i den eller lukte det om du vet hva du leter etter.

Det at dette er et rykte gikk jeg selv rundt til folk å sa da jeg penslet dritt hasjen jeg hadde for salgs.
Vis hele sitatet...
Trodde dette var bare bløff jeg.

Røyket mang en rev der folk har sagt det du sier. Men har tenkt, dette er bare tull da heroin er dyrt.

Ikke prøvd det, men at jeg ikke skulle merke noen annen rus, finner jeg litt merkelig. Men dog, da jeg ikke har prøvd det (men har tydeligvis det nå) så er det vanskelig for meg å beskrive rusen.

Føler du deg ikke litt råtten da du pensler hasjen med heroin? Eller er det pengene i første rekke?
Jada, vet salg er money making, men min samvittighet tilsier at jeg ikke ville gjort det.

Angriper deg ikke. Ble bare litt paff, da jeg har avfeid det.
Sist endret av ImnotEmo.; 8. oktober 2011 kl. 20:57.
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Nå skal det sies at mye av sortingen her til lands vet jeg ikke åssen har blitt lagd for den er helt svart gjennom hele. Min teori er at den er blitt varmet opp, noe som også forårsaker oksidering, og evt blitt utblandet på nytt over flere ganger noe som igjen resulterer i den elendige kvaliten og tyggis-lignende konsistensen til en god del av den tilgjengelige sortingen.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt fra pakistanere at hasjen blir gravd ned for å oppnå dette, for så å bli gravd opp igjen og varmet opp. Regner med at sortfargen kommer frem pga. trykk/vekt mot hasjen. Men ja, det er en forferdelig dårlig kvalitet på hasj for tiden. Synet bedrar deg lett.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Trodde dette var bare bløff jeg.

Røyket mang en rev der folk har sagt det du sier. Men har tenkt, dette er bare tull da heroin er dyrt.

Ikke prøvd det, men at jeg ikke skulle merke noen annen rus, finner jeg litt merkelig. Men dog, da jeg ikke har prøvd det (men har tydeligvis det nå) så er det vanskelig for meg å beskrive rusen.

Føler du deg ikke litt råtten da du pensler hasjen med heroin? Eller er det pengene i første rekke?
Jada, vet salg er money making, men min samvittighet tilsier at jeg ikke ville gjort det.

Angriper deg ikke. Ble bare litt paff, da jeg har avfeid det.
Vis hele sitatet...
Jeg synes selvfølgelig dette er utrolig råttent gjort.
Dette er nå 4år siden og jeg har tatt et oppgjør med meg selv det siste året. Nå er jeg total nykter. Holder meg unna all kriminalitet og tjener mine penger på lovlig måte.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg synes selvfølgelig dette er utrolig råttent gjort.
Dette er nå 4år siden og jeg har tatt et oppgjør med meg selv det siste året. Nå er jeg total nykter. Holder meg unna all kriminalitet og tjener mine penger på lovlig måte.
Vis hele sitatet...
Takk for ærlige svar. Flott at du har fått ting på rett vei.

KP har du fått.

Dog, fortsatt litt paff.
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
det jeg mener med "sorting" er sorting, altså en veldig mørk og veldig myk hasj som har en helt annen lukt og funker litt annerledes. tenker ikke på boblings eller mørk hasj men sorting
Vis hele sitatet...
Åja, "sorting" en type som er mørk og veldig myk og funker litt annerledes men er igjen ikke mørk?... nå vet jeg akkurat hva du snakker om.......... (annerledes i forhold til hva?)

åh? ikke bobblings eller mørk hasj?
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
tenker ikke på boblings eller mørk hasj ......
.
Vis hele sitatet...
Du mot sier deg selv i ett innlegg på 2 setninger

Jeg kommer på i farta over 12 typer hasj som er mørk og myk, så beskrivelsen du gir er like irrelevant.

Skal du gi beskrivelsen myk og veldig mørk med en spesiell funk kan du fjerne ordet sorting og legge til blandt annet "manali" "indian" "nepal" "charas" og "cream" som garantert er langt fra det du kaller sorting. Jeg har ikke peiling på hva du snakker om, men regner med det du kaller "sorting er "afghan". Men med beskrivelsen du kommer med er det umulig og si.
Antagelsen min er pga. at afghan hasj er ca 95% av den såkalte "sortingen" i Norge om ikke mere.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Sorting kan du bare kalle en hasjtype som er lagd på en spesiell måte("sorting måten"), punktum.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte, punktum.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Skal du gi beskrivelsen myk og veldig mørk med en spesiell funk kan du fjerne ordet sorting og legge til blandt annet "manali" "indian" "nepal" "charas" og "cream" som garantert er langt fra det du kaller sorting. Jeg har ikke peiling på hva du snakker om, men regner med det du kaller "sorting er "afghan". Men med beskrivelsen du kommer med er det umulig og si.
Antagelsen min er pga. at afghan hasj er ca 95% av den såkalte "sortingen" i Norge om ikke mere.
Vis hele sitatet...
Kan gi en fin beskrivelse. Det folk kaller sorting er en hasj type som ser mer svart enn brun ut og som regel er veldig myk og lett og forme. Du kan lage en liten strek mann av den om du vil. Denne sortingen blir hardere og hardere desto eldre den blir. Jeg kaller det fortsatt sorting, for jeg vet at den er ikke myk lenger fordi den er blitt gammel. Den er myk, men jeg kan ikke klemme den flat. Tviler på at 95% av all sortingen er fra afghanistan da de produsere denne hasj typen i Morrocco også der mesteparten av hasjen våres kommer fra.

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Som jeg nevnte, punktum.
Vis hele sitatet...
Hva er det du prater om. Her sier du noe som motbevises i denne tråden. Jeg er så lei av folk som kommenterer det samme som andre har kommentert i tråden og folk som ikke gidder å sette seg inn i det andre sier.

Det er lagd ut to linker her, et med bilde av hvordan man stryker hendene mot planter og skraper av fingrene. Og en videolink som jeg har lagt ut. Er en av disse metodene sorting metoden? Går ikke begge disse hasj typene under kategoriene sorting? Det er sikkert flere metoder du kan lage sorting på. Om det heter nepal, afghan, manila eller hva det nå heter. Så går alt under kategorien sorting som ser slikt ut..

Se denne videoen. http://www.youtube.com/watch?v=a72zG...ature=youtu.be

Starter 2:30 ut i vidoen. Denne sortingen er fra Marokko
Vel ja det finnes forskjellige måter, men alle måtene er basert på samme kompleks. Eller så støtter jeg det du sier att det gjelder i hovedsak hvordan den ser ut, men ser det ut som sorting så er det lagd på en spesiell måte.

Man kan få alle typer hasj til og "se" ut som sorting med litt miks og triksing dog.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Vel ja det finnes forskjellige måter, men alle måtene er basert på samme kompleks. Eller så støtter jeg det du sier att det gjelder i hovedsak hvordan den ser ut, men ser det ut som sorting så er det lagd på en spesiell måte.

Man kan få alle typer hasj til og "se" ut som sorting med litt miks og triksing dog.
Vis hele sitatet...
Sant.

Har litt lyst å prøve den bankemetoden. Må gå ann å gjøre noe lignendes hjemme. Mekke ut vanlig hasj tilsette litt vann og lage en slik ball. Og så banke løs. Tror man kanskje må varme det litt og

Min personlige mening er at sorting er oppskrytt. Det er sjeldnere enn vanlig hasj, så det blir litt "wow" når du får tak i det. Mange tror bare fordi det er sorting er det nesten bare olje i sortingen. Jeg kan like smaken og rusen av sorting de 2-3 første grammene jeg røyker. Men så blir jeg veldig lei av smaken. Jeg føler at det tar veldig på halsen å røyke det. Noe som kan ha me fuktigheten i det. Det finnes dog sorting typer som er utrolig gode, som jeg kanskje kan like en stund.
Kan ha 100 gram god vanlig pressa hasj uten å bli lei det.
Ja jeg har aldri helt skjønt greia med sorting selv. Det er deilig å røyke det innimellom, men ellers blir rusen og smaken kjedelig.
Pleier å blande ut sortingen med noe mer THC-holding hasj, man får da på en måte begge endene av spektrumet. Høy og stein på en gang kan man si, blir betydelig mindre noia og om man skal være utsatt for sånt.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
en mer "raffinert" type hasj den er av høyere kvalitet og det er midre rusk i den, derfor er den mulig og forme og får mindre "ekkel" farge ^^ en kjapp runde på google hadde hjulpet deg
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Gjort dette selv. Å har dermed kunne oppdaget det ganske lett om jeg har fått hasj andre har gjort det samme med.
Vis hele sitatet...
Er morsomt at politiet aldri har beslaglagt et eneste gram pensla med heroin da. Men man vet jo aldri hvilke tapere som finnes.
Det har dem sikkert gjort, men når de verken røyker hasjen eller lite sannsynlig labtester hasj. er det vanskelig for dem å vite. Sant som du sier. du vet aldri hvilket tapere som finnes og det finnes spessielt mange i miljøer som driver med ulovlige saker.
Politiet sjekker innholdet i hasj som blir beslaglagt, ikke så ofte, men det skjer.
Her har vi jo et gammelt intervju med en person på labben til Kripos.