Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3945
Jeg har prøvd MG et par ganger og vet at giften som alle snakker om fører til magetrøbbel, men har også hørt at noen frø blir behandlet på en spesiell måte som faktisk kan være veldig farlig. Hvordan kan jeg vite om de er farlige eller ei?
Kjøp frø som ikke er sprøyta med gift. Frø fra hagesentere eller gartnere er nesten garantert sprøyta, mens frø fra nettbutikker som selger frø til rekreasjonelt bruk kan du være trygg på. Morning Glory frø inneholder også naturlig noen stoffer som kan skape ubehageligheter, så en LSA ekstraksjon kan være lurt.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=9747
http://www.erowid.org/plants/morning...raction1.shtml
http://www.erowid.org/plants/morning...raction2.shtml
Sist endret av mentalmelt; 30. mai 2007 kl. 18:16.
Trådstarter
13 0
Ok...
Vet du om jeg være trygg på frøene fra www.grontfokus.no ?
Ville gått ut i fra at disse er sprøyta. En LSA ekstraksjon vil uansett løse dette problemet, men om det ikke er aktuelt kan du jo bare spørre leverandøren..
Trådstarter
13 0
Gidder du forklare hvordan en LSA ekstraksjon blir utført eller henvise meg til en nettside som selger frø til rekreasjonelt bruk?
Tror det er imot reglene å poste likner til drugshops her, men hvis googler på ordet ethnoplanet så finner du nok fram selv.. Har lagt ut linker til flere LSA ekstraksjoner overfor..
Sitat av mentalmelt
En LSA ekstraksjon vil uansett løse dette problemet
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. En LSA ekstraksjon (jeg regner med du tenker på en vanlig løsemiddel-metode, eventulet en vann-estrakt?) trekker jo ikke bare ut LSA, men også en del annet rusk. Hvem vet, kanskje noe av sprøytemidler eller liknende blir med?

Ellers kan man bare følge linkene til mentalmelt, så finner man ut det man trenger.
Frø fra sider som selger til rekreasjonelt bruk er ulovlige, så om man vil unngå sprøytemidler og holde seg innenfor norsk lov, så kjøp frø, dyrk selv og høst nye frø.

Ellers er det masse sider som selger ubehandlede frø til rekreasjonelt bruk. Det er bare å google. Man ser raskt hva slags nettside det er snakk om.
Trådstarter
13 0
Ok, takk for alle tipsene Da får jeg vel starte å dyrke, da...
Sist endret av Dumont; 30. mai 2007 kl. 18:50.
Felix:
Tenker på en ekstraksjon som innebærer bruk av både en upolar og en polar løsning. Den upolare tar med seg giftstoffene mens den polare får med seg LSA. For eks petroleum eter og etanol. Litt mer omfattende, men verdt innsatsen.
Sist endret av mentalmelt; 30. mai 2007 kl. 19:11.
Men, kan man vite at alle giftstoffer forsvinner med den polare løsningen?
Personlig aner jeg ikke hva disse frøene er behandlet med...
Trådstarter
13 0
Leste litt rundt omkring for å finne ut hvordan man renser MG frø for sprøyting...

Sitat:

"Legge frøa i ett tefilter sammen med litt håndsåpe. Skyll med vann til all såpen er vekk.
Men bare så det er sagt, man får kjøpt ubehandlede frø til godpris på nettet."


Har nå 2 spørsmål:

- Er denne metoden safe?
- Noen som har linker til nettsider med ubehandlede frø?
Sitat av mentalmelt
Tror det er imot reglene å poste likner til drugshops her, men hvis googler på ordet ethnoplanet så finner du nok fram selv.. Har lagt ut linker til flere LSA ekstraksjoner overfor..
Vis hele sitatet...
Følg dette tipset du, mer gidder jeg ikke å hinte

Men jeg vil legge til at hvis du spiser MG frø ofte over en kortere periode er det mulighet for at du utvikler ergotisme. Dette er en fryktelig og dødelig sykdom som få fortjener.
Google eller Erowid for mer info om dette.
Her står det litt om lsa og hvordan man kan/skal(?) ekstrahere

http://home.no.net/nesebord/stoff19.htm

Veit ikke om det er riktig,men kom tilfeldig over det etter og ha lest innlegget.
Sist endret av selvmord; 31. mai 2007 kl. 00:46. Grunn: Skriveleif
Felix:
Jeg vet heller ikke hva slags sprøytemiddel som benyttes, men all informasjon jeg har funnet om dette, hovedsakelig i forskjellige extraction teks, sier at giftstoffene løses i upolare væsker. Så jeg velger å stole på det, i og med at det ser ut til å være såpass utbredt og godtatt.

Dumont:
Den håndsåpe teknikken hørtes ikke så veldig grundig ut. Mulig den kan hjelpe litt, men jeg ville ikke ha benyttet meg av den.

Selvmord sin link er fin, den er kortfattet og på norsk. Og skal etter hva jeg vet fungere helt fint.
Trådstarter
13 0
Sitat av Juno
Følg dette tipset du, mer gidder jeg ikke å hinte

Men jeg vil legge til at hvis du spiser MG frø ofte over en kortere periode er det mulighet for at du utvikler ergotisme. Dette er en fryktelig og dødelig sykdom som få fortjener.
Google eller Erowid for mer info om dette.
Vis hele sitatet...
Dette visste jeg ingen ting om... Takk for tipset, skal helt klart lese litt om dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Leste litt paa http://home.no.net/nesebord/stoff19.htm
Og der skulle man bruke 96 for best resultat.
Finnes det ikke vesker som inneholder 96, som spyleveske, etc... eller er dette tull? *Blush*
Spyleveske ville jeg ikke satset på å få i meg, rødsprit vil jeg tro er bedre (da jeg har sett mange alkiser drikke store mengder av det), men over hodet ikke sundt det heller.

Edit: Siden jeg kan null om kemi så spør jeg bare for å understreke det som har blitt sagt, hvis man ekstraherer LSA fra frøene skal det ikke ha noe å si om de er sprøytet, da dette blir renset ut? Eller missforsto jeg?
Sist endret av korzac; 8. juli 2007 kl. 23:33.
Sitat av korzac
Spyleveske ville jeg ikke satset på å få i meg, rødsprit vil jeg tro er bedre (da jeg har sett mange alkiser drikke store mengder av det), men over hodet ikke sundt det heller.

Edit: Siden jeg kan null om kemi så spør jeg bare for å understreke det som har blitt sagt, hvis man ekstraherer LSA fra frøene skal det ikke ha noe å si om de er sprøytet, da dette blir renset ut? Eller missforsto jeg?
Vis hele sitatet...
Naa skal jo ikke dette drikkes, men brukes til og rense MG
Sitat av Kastrup
Leste litt paa http://home.no.net/nesebord/stoff19.htm
Og der skulle man bruke 96 for best resultat.
Finnes det ikke vesker som inneholder 96, som spyleveske, etc... eller er dette tull? *Blush*
Vis hele sitatet...
Spyleveske innholder isopropanol, ikke etanol. Rødsprit inneholder 95 % etanol.

Rødsprit er 95% denaturert etylalkohol, etanol (C2H5OH). At den er denaturert betyr at alkoholen er tilsatt noe som gjør den ubrukelig til mat og drikke. Rødspriten er tilsatt et denatureringsmiddel, samt fargestoffet fuksin. Sistnevnte gir en rødaktig farge, og førstnevnte gjør den altså udrikkelig. Rødsprit er et rense- og løsningsmiddel. Den benyttes som avfettingsvæske for tre og metall før lakkering eller maling, og som antifrostmiddel i vannlåser og vannpumper. Rødsprit brukes også som løsningsmiddel for farge, beis, lakk og lim, og brukes som brennvæske i spritapparater som for eksempel stormkjøkken, Primus og Fondue-brenner.

Rødspriten fordamper hurtig og er raskt nedbrytbar. Alkoholen er udrikkelig og svært brannfarlig. Den har flammepunkt på 13 grader celsius.


-Wikipedia

Om du kan bruke rødsprit veit jeg ikke.
Siler ikke alkisene rødspriten gjennom en loff?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Når det kommer til den enkle metoden på http://home.no.net/nesebord/stoff19.htm , hva kan jeg bruke som "sprit"? Rødsprit er jo enkelt å anskaffe, den fordamper, men legger den igjen noe som ikke bør spises? Ser det også står "helst 96%", går det med sprit som har lavere %?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Rødsprit er ikke laget for å konsumeres i på noen måte, det er tilsatt diverse andre stoffer for å gjøre den ubrukelig i denne sammenhengen.
Ofte brukes stoffer som isopropanol, methyl ethyl ketone, methyl isobutyl keton, denatonium etc..

Isopropanol er en veldig vanlig tilsetning, dampen er tyngre enn alkoholdamp og luft, og vil derfor legge seg i bunnen av rommet, det er lettere antennelig enn alkoholdamp.

Du må ha så ren sprit (etanol) som mulig i en sånn LSA ekstrasjon.
Angående linken til Selvmord.

Det som står angående skylling? Er dette det samme som å bløtlegge? Og en ting til.. Bruker man 96 til å trekke LSA'en ut av frøene, er det vel en god sjangs for at man blir brisen av alkoholen også? Eller tenker jeg for mye Alkohol da? Si at jeg bløtlegger 10 frø i to dl 96, vil det holde til at jeg får LSA-trip samtidig som jeg slipper å få i meg for mye alkohol?
Har vært borti Morning Glory frøene et par ganger før, og ti frø høres lite ut. Jeg konsumerte ca 50-60 stykker og opplevde lite annet enn kroppslig ubehag, så tror nok du må mer enn ti. Vanlig dose ligger vel på over 100, men godt mulig man trenger mindre hvis man ekstraherer, men tviler fortsatt på at 10 holder.
Sitat av Potrick
Angående linken til Selvmord.

Det som står angående skylling? Er dette det samme som å bløtlegge? Og en ting til.. Bruker man 96 til å trekke LSA'en ut av frøene, er det vel en god sjangs for at man blir brisen av alkoholen også? Eller tenker jeg for mye Alkohol da? Si at jeg bløtlegger 10 frø i to dl 96, vil det holde til at jeg får LSA-trip samtidig som jeg slipper å få i meg for mye alkohol?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du vil kjenne noe effekt fra morning glory frøene etter 10 bare stykker. Det virker som du må opp i flere hundre frø for å få en medium til sterk opplevelse.

Mindre mengder vil nok bare føre til mageknipe og få forandringer, og er ikke nok ikke anbefalt av mange

Men for sikkerhetens skyld : erowid!


R.
Okok. Jeg blander nok her. Hawaain Baby Woodrose og Morning glory.. Reiser til Egypt om tim minuter og har ikke sovet i hele natt, så unnskjyld hvis heg har bablet uforståelig eller noe.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Potrick: du har tydeligvis ikke lest ekstraheringsguiden godt nok, man skal la all alkoholen fordampe til man sitter igjen med en brun guffe.