Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3664
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
når det kommer til salg av enorme mengder med narkotika så er jo risikoen du påtar deg enorm forskjell enn småpushing av hasj fra gutterommet så hvordan form for sikkerhet er normalt at kildene bruker for og utføre en clean handel? alle kan jo bli tatt eller ranet. noen som har erfaring som kan utdype litt? skriver et prosjekt
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når risken er 100x er også penger 100x.
Nå vet ikke jeg hva du mener med Enorme menger da jeg har kun vært innblandet i max 10kg men da gikk alt som normalt bare at vi byttet parkeringsplass noen gnager så vi viste vi ikke ble fulgt etter. Alt foregikk også ganse landlig der man har god oversikt.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når risken er 100x er også penger 100x.
Nå vet ikke jeg hva du mener med Enorme menger da jeg har kun vært innblandet i max 10kg men da gikk alt som normalt bare at vi byttet parkeringsplass noen gnager så vi viste vi ikke ble fulgt etter. Alt foregikk også ganse landlig der man har god oversikt.
Vis hele sitatet...
10kg er noe jeg anser som en veldig stor mengde ja
Risikoen er større, men fremgangsmåtene er stort sett de samme.

1.Du møter en dealer eller kunde
2.får/gir penger og får/gir varen
3. dealer eller kunde stikker.
ferdig.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan forklare det nærmer. Jeg bor på Sørlandet en plass som er mellom 2 store byer der e18 går forbi, veldig landlig område.
Som regel har vi betalt sjåfør fra Oslo eller Kristiansand som henter der og leverer på en plass vi avtaler når han er på vei hit.
dopet bytter bil og blir kjørt til ett "lager" der kan det ligge alt i fra 1 dag til 2-3 månder, Det kommer ann på typen og etterspørslene.
Når det blir behov for mer dop så fraktes det fra "lager" til en plass det det kan veies og deles opp. der blir det delt opp i 100g, 250g og 500g. så selges det videre. Da blir dopet langt en plass og så kommer kjøper og henter det, Vi møter aldri kjøper når dop overføres. og tar alltid betalt før salg.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen av dere i det hele tatt vært med på noe slikt? Er ikke som på filmer altså...

Når man snakker om flere kilo med ting kjenner man som regel riktige folk, og ting går ofte på kreditt. Ikke noe hokus pokus. Man møter en du kjenner eller med mellommann, de legger noe I bilen din som om det er matvarer fra Kiwi, eller henter det på et lagerhuis eller lignende, og bare legger det på baksetet, og stikker.

Pris, kvantum, nedbetaling osv er avtalt på forhånd, så selve overleveringen går lynkjapt..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har noen av dere i det hele tatt vært med på noe slikt? Er ikke som på filmer altså...

Når man snakker om flere kilo med ting kjenner man som regel riktige folk, og ting går ofte på kreditt. Ikke noe hokus pokus. Man møter en du kjenner eller med mellommann, de legger noe I bilen din som om det er matvarer fra Kiwi, eller henter det på et lagerhuis eller lignende, og bare legger det på baksetet, og stikker.

Pris, kvantum, nedbetaling osv er avtalt på forhånd, så selve overleveringen går lynkjapt..
Vis hele sitatet...
Bodde hos en dealer som solgte halvkilo i uka så ja, har vært med på en god del ettersom jeg bodde der i 3 år og det var kunder og andre dealere innom dag ut og dag inn, kø i heisen i blokka fordi folk skal dit.
Ingen av tilfellene har noe blitt gjemt ute, betaling på forhånd er sjeldent og aldri noen shady mellommann som legger fra seg varene og stikker (som høres mer sannsynlig ut som film i mine ører)

Selvfølgelig er det forskjell fra folk til folk men å si at noe kun skal være fra film fordi man selv ikke har opplevd det blir helt feilt.
Sist endret av WebsterNick; 5. november 2018 kl. 23:52.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selv hentet 10 kilo om gangen fra Oslo til sørlandet (hasj) .
Da møtte vi to kontaktpersoner fra en av de større gjengene der borte.
Etter vi møtte de på første møtested kjørte vi ofte 10-15 minutter bak bilen deres rundt I bydelene før vi kom til stedet for overlevering.

Dette ble kjøpt på kreditt.

Men jeg vil påpeke at for meg klassifiseres ikke dette som en stor handel.
En stor handel i mine øyne starter ved 100kilo og frakt over landegrenser.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av WebsterNick Vis innlegg
Bodde hos en dealer som solgte halvkilo i uka så ja, har vært med på en god del ettersom jeg bodde der i 3 år og det var kunder og andre dealere innom dag ut og dag inn, kø i heisen i blokka fordi folk skal dit.
Ingen av tilfellene har noe blitt gjemt ute, betaling på forhånd er sjeldent og aldri noen shady mellommann som legger fra seg varene og stikker (som høres mer sannsynlig ut som film i mine ører)

Selvfølgelig er det forskjell fra folk til folk men å si at noe kun skal være fra film fordi man selv ikke har opplevd det blir helt feilt.
Vis hele sitatet...
En dealer som selger en halv kilo røyking er ikke å ansees som noe store greier.
Narkohandlinger? Vel alt som skjer rundt, med og i omgang med narko er narkohandlinger /joke.

De som handler i kvantum går kanskje ikke ut på et åpent forum å deler oppskriften? Han der Cappel-fyren holdt det gående i årevis og handlet stort. Men brukte koder og virket å være lett paranoid. Likevel ble han tatt.

Det er vel kanskje det store problemet når det kommer til kvantum. Store penger når det går bra. Store penger gir stort forbruk som fordrer mer store inntekter. Og plutselig så er butikken din til plage også for andre i din bransje som tjener mindre eller får færre kunder. Så må du passe deg for tyvaktige kunder, sinte kolleger, furtne dealere og spanere som følger tips pluss tollere og snuten. Du må ha full suksess 100 % av tiden for å fortsette, ellers taper du varer eller blir tatt. De som jager deg trenger bare lykkes en eneste gang.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min største handel, 15kg hasj, gikk veldig fredelig for seg.
Snakket med en felles venn som igjen kontaktet en tredjepart.
Forhåndsbetalte kroner til felles venn.
Et par dager senere dukket det opp en uanmeldt kar på døren og leverte en bag. Tok meg i hånden og dro.
Jeg har hørt om en fyr, fra en fyr som kjenner kompisen til en annen fyr, som lever på dette ved siden av NAV.

Han avtaler da først igjennom en kryptert chat om hva, hvor mye og hvor han vil ha det, reiser til Spania, godkjenner at varene er innpakket riktig, tar en fest med sine kontakter også reiser han hjem igjen og venter spent på om det er politi eller bring som kommer på døra:]

Han får det på lån og tilbakebetaler når kontakten hans (som er etnisk norsk) kommer på feriebesøk til familien og venner.

Han pleier også å kjøpe klær i bulk på hver reise og er visst kleshandleren til den sosiale sirkelen sin i Norge!

Men dette er bare noe jeg har hørt, vet ikke om det er sant da fyren som fortalte det er såpass utav det og sånt..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En dealer som selger en halv kilo røyking er ikke å ansees som noe store greier.
Vis hele sitatet...
et halvkilo i uka blir fort store greier mister.

minimum 2kg i mnd, 24kg i året det.
Men du har rett... 24kg i året ikke store greier, det er bare småtteri det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av WebsterNick Vis innlegg
et halvkilo i uka blir fort store greier mister.

minimum 2kg i mnd, 24kg i året det.
Men du har rett... 24kg i året ikke store greier, det er bare småtteri det.
Vis hele sitatet...
Poenget er at du snakker om feil ledd: Trådstarter var interessert i overleveringen av store kvanta narkotika, ikke distribueringen av det fra en leilighet.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sender melding på wickr til fyren som har varene. Vi blir enige om pris og vekt. Hvis jeg har kontanter tar jeg turen til oslo og leverer penger, er det på krit trenger jeg ikke å ta turen. Leveransen blir så kjørt fra Oslo til meg. Vi møtes på hotell/resturant, ofte bare på starbucks eller bare McDonalds. Hvis det er fyren personlig som møter opp, chiller vi på kafeen/resturanten eller hotellet, så kjører vi bort til der han har parkert bilen, jeg kjører etter han litt ut av sentrum og han finner en tilfeldig plass som er passende. Baggen med varer skifter hender, jeg takker for handel og vi kjører hver vår vei.
Er det en tredjeperson så kjører vi samme opplegg, bare at både meg og tredjeperson sender melding til kontakten, så kjører vi samme opplegg, vi kjører til en tilfeldig plass og igjen baggen skifter hender, takker for handel og kjører hver vår vei.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finner ikke edit knapp når jeg poster anonym, men glemte å legge til at dette opplegget har blitt brukt i alt fra bestilling fra 1kg til 10k, altså ikke "storhandel", men større enn å kjøpe en femmer av de lokale stoneren.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Poenget er at du snakker om feil ledd: Trådstarter var interessert i overleveringen av store kvanta narkotika, ikke distribueringen av det fra en leilighet.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om distribueringen noe som helst sted jeg.
Det er faktisk overleveringen jeg snakker om og det pleier i 99% av tilfellene jeg har vært borti å skje i en leilighet.
Anonym bruker
"Ferdig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
når det kommer til salg av enorme mengder med narkotika så er jo risikoen du påtar deg enorm forskjell enn småpushing av hasj fra gutterommet så hvordan form for sikkerhet er normalt at kildene bruker for og utføre en clean handel? alle kan jo bli tatt eller ranet. noen som har erfaring som kan utdype litt? skriver et prosjekt
Vis hele sitatet...
Selv om mange her ønsker å fremstå som gangstere tror jeg ikke du treffer på typen som dealer enorme mengder narkotika her inne på freakforum. Og om de hadde gjort det så hadde de ikke vært dumme nok til å oppgi hvordan det foregår
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer ann på hvem du har med å gjøre, er det veldig store mengder(tonn) er alt ordnet på forhånd og man får en leverandør til å levere varene, selger og kjøper møter ikke hverandre når dette skjer og leveransen skjer oftest av en intetvitende part som ikke vet at han leverer noe ulovlig.

Her er faktisk en morsom og utrolig god bok fra en veteran i bransjen som ble veldig gammel før de fikk tatt han, denne boken er veldig lettlest og god underholdning, leste den på 2 dager i cella mi for noen år siden, den forteller om møte med store sjefer og hvordan han smuglet ting og fikk nye kontrakter.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er en jævla fin tråd for snuten
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er en jævla fin tråd for snuten
Vis hele sitatet...
Tror nok de vet hvordan det skjer fra før av...
Og store fisker poster ikke mye på freak forum eller noe tror jeg
Kanskje om de har vært i bransjen tidligere og trukket seg tilbake, men en som smugler store mengder eller håndterer store mengder holder seg vell ganske langt unna dataspor...

Hvis ikke så fortjener han å bli tatt....
Sitat av colakork
Jeg har hørt om en fyr, fra en fyr som kjenner kompisen til en annen fyr, som lever på dette ved siden av NAV.

Han avtaler da først igjennom en kryptert chat om hva, hvor mye og hvor han vil ha det, reiser til Spania, godkjenner at varene er innpakket riktig, tar en fest med sine kontakter også reiser han hjem igjen og venter spent på om det er politi eller bring som kommer på døra:]

Han får det på lån og tilbakebetaler når kontakten hans (som er etnisk norsk) kommer på feriebesøk til familien og venner.

Han pleier også å kjøpe klær i bulk på hver reise og er visst kleshandleren til den sosiale sirkelen sin i Norge!

Men dette er bare noe jeg har hørt, vet ikke om det er sant da fyren som fortalte det er såpass utav det og sånt..
Vis hele sitatet...
Jeg kan fortelle deg her og nå at dette ikke er sant. En hasjimportør som bruker Bring som transportør er en hasjimportør som sitter i fengsel.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er en jævla fin tråd for snuten
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at politiet i like stor grad som oss brukere forstår at det aller meste som blir skrevet i slike tråder er mer ønsketenking og tøffe-seg-innlegg skrevet fra gutterommet hjemme hos ho mor enn fakta.
Anonym bruker
"Ferdig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg vil anta at politiet i like stor grad som oss brukere forstår at det aller meste som blir skrevet i slike tråder er mer ønsketenking og tøffe-seg-innlegg skrevet fra gutterommet hjemme hos ho mor enn fakta.
Vis hele sitatet...

Hihihi,, som om jeg skulle sagt det selv
Sist endret av Veggen; 7. november 2018 kl. 13:20. Grunn: Rettet opp quote
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er en jævla fin tråd for snuten
Vis hele sitatet...
Overlevering av dop er ikke akkurat rocket science.
Det må betales og smugle inn til landet. Når vi snakker om hasj og andre stoffer som har lav vekt til masse ratio så er det egentlig bare biler/lastebiler og lignende transportmidler som gjelder når det gjelder smugling over landegrenser.

Enkelte veier inn til landet er nok godt bevarte hemmeligheter, men alt som er skrevet her til nå er jo standard metoder.

Du har jo tillegg mer eksotiske metoder som flydropp (flydroppsaken), vanlige småfly (saken fra kjeller forrige mnd), dumping av pakker i sjøen fra ferger på vei inn til landet osv og siden droner nå kan ta kiloer over flere kilometer så kommer nok snart dronesaken også.
Cannabiskultur av Sveinung Sandberg og Willy Pedersen har et eget kapittel om cannabissmugling til Norge. Der utdypes en del av punktene som blir nevnt i tråden. Den har de på de fleste litt større bibliotek, og hvis ikke kan de bestille den til deg. Den andre delene av boken anbefales også.
Anonym bruker
"Sammen Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overrasket over hvor mange 10kg er a wall in the park poster det dukket opp her. Antar de fleste snakker om hasj, og da er 10kg en kort visitt i fengsel i forhold til 10kg amfetamin, eller Gud forby- 10kg kokain eller heroin.

Jaja.. min erfaring fra mine bekjente som driver med slikt er at du avtaler en dag, og er ledig hele dagen, eller innenfor ett vist klokkeslett. Så får du beskjed en liten halvtime i forveien med vær klar, så treffes de på en offentlig plass med mye folk, alternativt kan du plutselig få beskjed om at det er blitt gjemt en pakke og hvor den kan plukkes opp, jeg har sett dette ved noen anledninger, og det er mye mer casual enn når jeg selv kjøper en 5er her og der.. dette gjelder for piller, hasj og litt andre greier.

Med Amfetamin forstår jeg at det er større distanse mellom alle parter, og at det nesten bare er ‘løpegutter’. A(bakmannen?)gir beskjed til B(oppbevarer?) at C(kjøper) vil handle, så kommer D(løpegutt) og tar en kjøretur med C og hopper ut etter en runde, og så spør A om alt er vell like etter.. Er altså flere folk involvert i amfetamin dealer, enn det er med de som dealer andre greier virker det ut som. Hvorvidt noe av det jeg sier stemmer aner jeg ikke, jeg har kun vært vitne til noe hasj bytte hender.

Alt det overnevnte er småtteri i forhold til hva alle andre her inne har vært vitner til/hørt eller pusher på en rolig dag, men for min del høres dette småtteriet mer en nok ut.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Overrasket over hvor mange 10kg er a wall in the park poster det dukket opp her. Antar de fleste snakker om hasj, og da er 10kg en kort visitt i fengsel i forhold til 10kg amfetamin, eller Gud forby- 10kg kokain eller heroin.

Jaja.. min erfaring fra mine bekjente som driver med slikt er at du avtaler en dag, og er ledig hele dagen, eller innenfor ett vist klokkeslett. Så får du beskjed en liten halvtime i forveien med vær klar, så treffes de på en offentlig plass med mye folk, alternativt kan du plutselig få beskjed om at det er blitt gjemt en pakke og hvor den kan plukkes opp, jeg har sett dette ved noen anledninger, og det er mye mer casual enn når jeg selv kjøper en 5er her og der.. dette gjelder for piller, hasj og litt andre greier.

Med Amfetamin forstår jeg at det er større distanse mellom alle parter, og at det nesten bare er ‘løpegutter’. A(bakmannen?)gir beskjed til B(oppbevarer?) at C(kjøper) vil handle, så kommer D(løpegutt) og tar en kjøretur med C og hopper ut etter en runde, og så spør A om alt er vell like etter.. Er altså flere folk involvert i amfetamin dealer, enn det er med de som dealer andre greier virker det ut som. Hvorvidt noe av det jeg sier stemmer aner jeg ikke, jeg har kun vært vitne til noe hasj bytte hender.

Alt det overnevnte er småtteri i forhold til hva alle andre her inne har vært vitner til/hørt eller pusher på en rolig dag, men for min del høres dette småtteriet mer en nok ut.
Vis hele sitatet...
For min del i posten ett stykke opp var det 10kg hasj ved flere anledninger for rundt 7 år siden. Da kostet en kilo en månedslønn så jeg anser ikke det som veldig store greier.

Slik jeg ser det er det normalt 4 ledd.
4. Gatepusher som kjøper inn plater.
3. kilofyren som henter en kilo eller to og selger til Gatepusher.
2. han som tar inn 10-50kg av storfisken/importøren
1. Importøren som henter inn 100kg + til landet med utenlandsk kontaktnett.

Også er det gjerne ett ledd mellom hovedimportøren og produsenten.

Men i ett lite og spredt marked som Norge er så glir ofte leddene litt inn i hverandre. Spesielt ledd 2 og 3 kan ofte selge direkte til ledd 4 litt avhengig av hva slags risiko og fortjeneste leddet er ute etter.
Det hender også at det importers mindre kvantum enn 100kg fra utlandet men da synker marginene (lavere kvantumsrabatt, større utgift for transport fordelt på mindre mengde varer, flere turer).
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Møtte en kar på en parkeringsplass der han sier at jeg bare skal følge bilen. Følger så bilen utenfor en kiwi der vi står og prater litt om alt og ingenting før han åpner bagasjerommet og der ligger det 4 melkekartonger som var skjært opp fra bunnen, de la han så i min bil.
Forsatt ingenting hokus pokus med det. Dette var da "bare" 2kg røyk