Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3282
When people graduate from school, do they have "class graduation hoodies"?
A hoodie that everyone in the class gets and that have some fun prints on it and with everyones name written on it.

They looks like this in Sweden:
https://cdn1.cdnme.se/3533997/7-3/kl...ae62d41f99.jpg

(print says "Everyday a teacher is born, use a condom")

Answer in norweigan if you want to! Thank you.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nei, dette finnes ikke i Norge.
Sort of, we celebrate being "russ" at the end of school, and instead of jackets we use pants and tracksuits
https://img7.custompublish.com/getfi...017+jenter.jpg
We have something named «russ», it's a celebration for graduating from high school, the celebration happens between first and sixteen of may in the final year.

Here's is a picture of norwegian «russ».


It's is just a very long lasting party, I think majority of russ is drunk sixteen days in a row.
Sist endret av 0xFF; 30. oktober 2017 kl. 22:44.
I sverige er det vel noe som kalles «studenten» det er vel det samme som russ, bare at det varer 1 dag?
Er du seriøs? Hvis du er svensk og ikke tror at nordmenn kan forstå skriftlig svensk så tar du veldig feil. Hvis du derimot er en utlending i Sverige er du unnskyldt.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Er du seriøs? Hvis du er svensk og ikke tror at nordmenn kan forstå skriftlig svensk så tar du veldig feil. Hvis du derimot er en utlending i Sverige er du unnskyldt.
Vis hele sitatet...

Stått opp på feil ben?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
I Trondheimsområdet er det vanlig at man har russefrakk i tillegg til bukse, og de aller fleste russ har en genser/jakke med logoen til bilen/bussen sin på.
Sitat av nuvolebianche Vis innlegg
Stått opp på feil ben?
Vis hele sitatet...
Nope, er faktisk i topphumør i dag Synes bare det blir for dumt å skrive på engelsk med broderfolk, enten det er dansker eller svensker det er snakk om.
Sitat av FatMan Vis innlegg
I Trondheimsområdet er det vanlig at man har russefrakk i tillegg til bukse, og de aller fleste russ har en genser/jakke med logoen til bilen/bussen sin på.
Vis hele sitatet...
Den tradisjonen døde ut for en del år siden. Jeg har ikke sett noen med russefrakk på mange år.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Den tradisjonen døde ut for en del år siden. Jeg har ikke sett noen med russefrakk på mange år.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg så noen med russefrakk nå i år, så tydeligvis ikke helt utdødd.
Hadde det på folkehøgskolen jeg gikk på
Sitat av RandomGuy Vis innlegg
Hadde det på folkehøgskolen jeg gikk på
Vis hele sitatet...
Det hadde vi og, alle de forskjellige klasene hadde egne motiver