Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5762
Anonym bruker
"Sinna Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyka moderat i snart to år, gjennomsnittlig 2 ganger i uken. Noen ganger flere dager etter hverandre, noen ganger med et par uker i mellom. Den siste tiden har det jevnt vært et par ganger i uken, og nå har jeg ikke røyka siden mandag.

Vel... Jeg har de siste to nettene våknet klissblaut, så fuckings blaut at jeg tror jeg har pissa på meg. Det er snakk om vanndammer og jeg må opp for å tørke meg med hånkle. Jeg har også moderat hodepine på kveldene, men det kan også skyldes solen og mye mysing iløpet av dagen. Har ikke mareritt og sover godt ellers. Litt kjipt med de basseng-tilstandene da.

Jeg har aldri før merket noe som helst av abstinenser når det har gått uker/dager mellom hver spliff.

Er det normalt å bli så kliss søkke våt?
Hilsen j24
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Les om thc og REM-søvn


https://www.google.no/amp/lifehacker...1740024287/amp


Men 2 ganger i uka hørtes ut som et tynt grunnlag for abstinemser

kan det være andre livsstilsendringer
Anonym bruker
"Sinna Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, ikke som jeg kan komme på. Alt er som det alltid har vært...
Ja, etter egne erfaringer så er det ganske vanlig. For min del er det noe som intreffer ca 12-24 timer etter en "binge" og varer i et par dager.
Ja, det er helt vanlig, du har ingenting å bekymre deg for.
Jeg røykte hver dag i 2 år, og opplevde det samme i en uke etter slutt. Våknet av at svetten rant nedover magen, var helt sykt, lakenet, dynen og puten var klissvår. Kompisen min som røykte like mye, og sluttet samtidig, opplevde ikke dette.

Begynte å røyke igjen, røykte mye og lenge, og gikk gjennom akkurat det samme i en liten uke da jeg sluttet. Folk reagerer forskjellig.

Merket også at jeg på dagtid hadde veldig klamme hender og føtter, på grensen til våte (har aldri klamme hender). Svettet også veldig lett, noe jeg ikke gjør til vanlig. Så dette var vel kroppen min sin måte å "detoxe".
Sist endret av Sol-Nede; 16. juni 2017 kl. 00:09.
Anonym bruker
"Sinna Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg hadde en liten binge i helgen hvor jeg røyker litt mer enn normalt. Kanskje det ble litt ambisiøst:-p
Anonym bruker
"Sinna Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg føler at jeg var/er litt sensitiv på hvordan jeg føler folk oppfatter meg også. Hakket lavere selvtillit kanskje. Hva er dette for noe? Jeg ble plutselig litt kritisk til folk og tar meg litt ekstra nær av kritikk. Svettet ingenting i natt da, og i dag har jeg følt meg bra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg føler at jeg var/er litt sensitiv på hvordan jeg føler folk oppfatter meg også. Hakket lavere selvtillit kanskje. Hva er dette for noe? Jeg ble plutselig litt kritisk til folk og tar meg litt ekstra nær av kritikk. Svettet ingenting i natt da, og i dag har jeg følt meg bra.
Vis hele sitatet...
Ikke bekymre deg, alt er normalt.
Anonym bruker
"Sinna Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk folkens <3
tror dette er helt normalt som de andre sier. hver gang jeg skal "slutte" og ta en pause ender jeg opp med badebaseng om natten men det pleier som regel å gi seg etter første uke.
Normalt & heller ikke så rart
Jeg finner ikke igjen en fin oversikt over hasjavvenningsperioden. Den viste hvordan det starter fysisk og deretter psykisk. Jeg tar derfor og paster inn utdrag fra hasjavvenning.no. https://hasjavvenning.wordpress.com/...skning/metode/

(Mine uthevinger)

Den første fasen har et fysisk fokus, og sikter inn på hasjens medisinske effekt og abstinenssymptomer, denne fasen varer i 10 til 14 dager. I denne perioden er det viktig og møte klienten tett og hjelpe med å kompensere for manglende korttidshukommelse, samt holde motivasjonen oppe. Tilbakefall i denne fasen er ofte flukt fra abstinenssymptomene.

Den andre fasen har et psykologisk fokus, denne fasen varer fra ca.10 til 21 dager. I denne fasen kan klienten få følelse av ensomhet og opplevelse av isolasjon. Uten nytilførsel av hasj kan symptomer som angst, uro og rastløshet øke..
Det er naturlig at klienten da vil føle seg dårligere, men det vil bli bedre. Også følelsesmessige svingninger er vanlige i denne fasen. Tilbakefall i denne fasen skyldes som regel at klienten ikke klarer å håndtere de nye følelsene.

Dette stemmer helt overens med min første hasjavvenning, både mtp på tid og symptomer.
Er dette over her valid liksom? Jeg har aldri opplevd noe av dette, og jeg har røyket min del i årevis, siste 10 månedene mer eller mindre hver eneste dag i timevis etter jobb.
Er nå over 1 måned siden sist, ville kjøre hardt på prepping og tilegning av kunnskap, trengte hukommelsen min på topp igjen.
Opplevde nada av dette, var 100 ganger verre å slutte med siggen.
Aldri opplevd lignende selv, eneste jeg merker noe til med pauser er svetting i et par dager og livlige drømmer.
Siden Jazza linker til er jo full av skrivefeil, ''fakta'' fra 2007, skrevet av en kristen demokrat som kun poster negative ting om cannabis.
Utdanning i cannabismisbruk, er du for real?
Det virker jo mer som ''fyfy cannabis er kjempe farlig uansett for cannabis skader hjernen''
Anonym bruker
"Sjuk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jo slenge inn mine erfaringer rundt dette. Røyka fast i 2 år i strekk, merka ingenting til nattesvette eller absistenser utenom vanskeligere å få sove, og helt syke drømmer som jeg huska hele neste dag. Så hadde jeg pause i 6 mnd før jeg røyka i kanskje 6 mnder i strekk, denne gangen ble det kaldsvette og mareritt uten like. Som nevnt over har jeg kompiser som aldri merka noe til dette, men de hadde garantert (faktisk) sine egne symptomer på slutt etter langtidsbruk.

Veldig individuelt, men det høres ut som det eneste du opplever er absinenser. Kanskje er du relativt sensitiv til å maratonrøyke jazz Vi er alle forskjellige, Ville kanskje holdt meg til sjeldnere enn en 2-3 dagers hvis symptomene plager deg.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Er dette over her valid liksom? Jeg har aldri opplevd noe av dette, og jeg har røyket min del i årevis, siste 10 månedene mer eller mindre hver eneste dag i timevis etter jobb.
Er nå over 1 måned siden sist, ville kjøre hardt på prepping og tilegning av kunnskap, trengte hukommelsen min på topp igjen.
Opplevde nada av dette, var 100 ganger verre å slutte med siggen.
Vis hele sitatet...

Det er mange som skriver at de opplever dette, så hvorfor skulle det ikke være valid?

Om du ikke opplever det så betyr det ikke at andre ikke kan oppleve det.. Vi er alle litt forskjellige
Min erfaring er at 100% opplever noen form for bivirkninger av å slutte etter daglig røyking i lengre perioder. Og ca 50% får denne svettingen.

Om du leser rundt på internett så finner du utallige beskrivelser av dette.
Jeg royker 1-2g om dagen og har gjort det i ~5ar.

Hvis jeg ikke har noe hjemme, far jeg ikke sovet med mindre jeg knocker meg ut med alkohol eller piller.
Far sinnsyke svettninger og mood-swings.
Sitat av chrox Vis innlegg
Det er mange som skriver at de opplever dette, så hvorfor skulle det ikke være valid?

Om du ikke opplever det så betyr det ikke at andre ikke kan oppleve det.. Vi er alle litt forskjellige
Min erfaring er at 100% opplever noen form for bivirkninger av å slutte etter daglig røyking i lengre perioder. Og ca 50% får denne svettingen.

Om du leser rundt på internett så finner du utallige beskrivelser av dette.
Vis hele sitatet...
Noen kjipe dager for enkelte kanskje, men så lenge...
Hadde vært interessant å visst om noe av dette er forbundet med hvordan hverdagene til folka er, kanskje psykisk helse i tillegg.

Jaja, får trøste meg med at jeg er født for å ruse meg for deretter å gå cold turkey. Ikke at jeg gidder nå.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Noen kjipe dager for enkelte kanskje, men så lenge...
Hadde vært interessant å visst om noe av dette er forbundet med hvordan hverdagene til folka er, kanskje psykisk helse i tillegg.

Jaja, får trøste meg med at jeg er født for å ruse meg for deretter å gå cold turkey. Ikke at jeg gidder nå.
Vis hele sitatet...
Ja, hadde vært intressant å vite mer om dette.

Det her skjer jo ved slutt av mange forskjellige rus middler. Det er immunforsvaret som jobber i høygir som utløser svettingen..

Søvn kan det bli lite av ved røykekutt pga at hasj og marihuana øker nivået av søvnhormonet melatonin opp til 4000 %.. Som igjen kan føre til at kroppen demper den naturlige produksjonen som du trenger for naturlig innsoving.
Normalt. Husk, vi er invidider
Når jeg slutte røyka, etter +15 år var sænga bløt i flere uker.. Mareritt och mange ganger jeg ville røyke bare før att bli av med problemen som kom når jeg slutte..
Men det gick bra tillslut..