Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 8763
Hei, jeg har før laget en tråd her på forumet hvor jeg spurte om hvordan en kunne lage gode hasj vafler, så jeg har laget det et par ganger etter jeg laget den tråden. Har alltid brukt rundt 1g pr person. Har alltid vert veldig gode og full av funk.

Denne tråden går ut på at to av mine venner som ikke har rørt cannabis på 4-5 måneder spurte om de kunne være med på å røyke og lage vafler med meg. Jeg sa selvfølgelig ja og inviterte dem over.

Først kom den ene vennen min, vi startet å lage vafler rundt 19.20, vi hadde rundt 3g som skulle bli delt opp på 3 personer. La oss kalle vennene mine for Tore og Geir. Jeg og Geir puttet 2,5g oppi vaffelrøra og sparte 0,5g som vi skulle røyke senere.

Vi laget vannbad med smør og hasj oppi før vi blandet det oppi røra. Jeg og Geir stekte opp vaflene rett før Tore kom bortom. Da startet vi alle å spise vaflene ca 20.30.

Det ble sånn ca 0,8g på fordelt på hver person. Rett etter vaflene fyrte vi noen bowls, vi brukte da 0,5g blandet med tobakk delt på alle oss 3. Alle røykte, men siden det var måneder siden Tore og Geir hadde intatt noen form for cannabis så hostet de for det meste alt opp igjen. De fikk det ikke skikkelig ned liksom, så jeg er usikker på hvor mye thc de fikk inn via røykingen, mulig de fikk nikotinen da.

Vi gikk da bort til sofaen og hørte på musikk. Alle følte seg komfortable og kjente at godfølelsen kom sigende. Noter at jeg og Geir ikke hadde spist på 6-7 timer, så sånn 45 minutter etter inntaket så var jeg ganske fjern.

Geir begynte å føle seg dårlig så vi andre spurte om hva ubehaget gjaldt. Hva han følte og om han var kvalm eller ikke. Geir sa bare at hàn følte seg helt jævlig. Hjertet hans banket kjemperaskt, begynte raskt å puste dårlig for så å stresse veldig over det.

Meg og Tore hadde også jævlig rask puls, men det kan hende det var en blanding av hva vi hadde inntatt og at vi begynte å bli litt stressa over at Geir ikke hadde det bra. Geir begynte å rope at vi skulle ringe ambulansen. Vi prøvde å gjøre Geir komfortabel, jeg prøvde å si at det er ganske vanlig å bli slått ut av edibles, at det er vanlig med rask puls. Han fikk også ganske vondt i hjertet. Han sa at hjertet banket kjemperaskt og at det gjorde veldig vondt.

Jeg vet ikke om det kan ha vert litt nikotinsjokk med i bildet siden han tok noen bowls i tillegg til vaflene. Han verken røyker eller snuser til vanlig så tobakk kan jo gi et ganske så stort kick.

Han begynte ihvertfall å stresse mer, så begynte det å bli helt forferdelig. Geir begynte å duppe ut, reagerte ikke tilbake da vi prøvde å snakke til han. Jeg vet jo at cannabis ikke har drept noen, men det ble bare så ekkelt siden vi ikke fikk tak i han.

Så da ringte vi ambulansen. Better safe than sorry ! Det gikk ikke mer enn 20-30 sekund fra Geir sa at vi skulle ringe ambulansen til at vi ringte. Alt gikk bare veldig raskt. Vi ringte 112 og da kom vi til en dame som spurte om alle de vanlige spørsmålene, vi ble på tråden mens vi ventet på ambulansen.

Jeg personlig har aldri opplevd noe sånt før, jeg trodde ikke det ville bli så serriøst, men når noen begynner å gå vekk og de sier selv at de vil ha ambulanse så nøler jeg ikke med å ringe 112. Viktig og passe på kompisene sine. Mens jeg snakket med damen i telefonen så begynte leppene til Geir å bli hvite og han begynte å svette for så å plutselig bli veldig kald. Pustet fortsatt veldig sent. Sluttet å puste for en stund, men kom tilbake etter en liten stund. Vi la Geir på siden så han fikk åpne luftveier.

Ambulanse folkene kom og vi fortalte hva han hadde inntatt. Jeg tenker at det var like bra at vi fortalte hva han hadde tatt sånn at de ikke trenger å sjekke han for alt mulig annet. De skjønte godt at cannabis ikke er farlig å innta, men at edibles kan være sterke. Det er jo allikevel lurt å ta en sånn situasjon serriøst. Ambulansen fikk Geir inn i bilen og sendt på sykehuset.

Da vi ringte opp senere for å høre hvordan det gikk så var han ihvertfall bevisst. Vi ringte opp igjen i dag og da sov han fortsatt da klokka var rundt 11 på morningen. Geir er nå sendt ut fra sykehuset. Alt er bra, tror ikke han har noen form for panikk eller angst i dag, men tror det blir en stund til han prøver cannabis igjen. Cannabis er ikke for alle.

Jeg bruker cannabis nesten hver dag som medisin mot kroniske sykdommer.. Har aldri opplevd noe lignende før selv. Jeg var jævlig fjern selv, men det var helt forferdelig å se Geir slik, kanskje en av de verste eller den verste opplevelsen jeg har vert med på, selv om vi visste at det kom til å gå bra.

Har hørt om folk som må legge seg ned etter et par bøttehits, da pga blandingen av nikotinsjokk og cannabis.

Hva tror dere skjedde med vennen min? Vet jo at det var en blanding av nikotin og cannabis, men hva tror dere skjedde inni hodet på Geir? Geir er en av mine beste kompiser, første gang jeg møtte Geir var på Videregående skole, så det begynner å bli en stund siden vi ble venner, er derfor 100 prosent sikker på at han ikke har inntatt noe annet.

Noen som har opplevd dette før? Jeg lurer også litt på om det kan være noe psykisk, om en aldri har prøvd edibles før så kan en bli ganske så vekke, og hvis du da ikke helt vet hva du har begitt deg utpå så kan det jo kanskje gi en form for stress og redsel? Geir hadde aldri prøvd edibles før denne hendelsen. Hva tror dere skjer inni hodet på personen som kommer utfor dette? Hva tror dere får noen til å få et slikt "anfall"? om jeg kan si det på den måten. Tror dere at han kan ha noen hjerteproblem siden han fikk vondt i hjerte?

Alt i alt ble det en ganske kjip kveld siden jeg og Tore følte oss hjelpesløse og jævlige etter Geir var på sykehuset, men glad for at han var i trygge hender og tatt vare på.

Tror ikke det er lurt å røyke opp Geir igjen, heller ingen hasj vafler på han. Hva tenker dere om det? Han har ikke lyst å røyke igjen selv, men om han får lyst i senere tid, burde han gjøre det? Han bestemmer jo selvfølgelig selv ettersom han er godt voksen, men burde jeg si at det er en dårlig ide? Evt om han har noen form for hjerteproblem så kan vel dette være farlig?

Som sagt tidligere så er ikke cannabis for alle.

Håper dere freaks har noen gode svar og kommentarer rundt dette.
Ha en god sommer videre freaks , og pass på da dere spiser hasj vafler og andre edibles, de kan hitte noe jævlig.
-slappegodt
Høres ut som et panikkanfall eller kraftig angstanfall, indusert av alt for høy dose med potent cannabis. Du sier selv at disse gutta ikke hadde røyka på et halvt år, og allikevel tar dere nesten ett helt gram per person?
Og ikke nok med dét, men dere starter med å røyke rett etter inntak? Gir ingen rom for å kjenne på effekten og dosering... Bad move boys!

Kraftige edibles er ihvertfall en dårlig idé med mennesker som ikke er drevne med cannabis - det er ingen vei tilbake, og det varer utrolig mye lenger enn vanlig røyk.
Hvis man f.eks stritter imot rusen og angrer, så vil du få et problem... Sleng på generell angst og noia oppå det hele, og du får en klassisk freakout.

Kan godt hende kameraten din faktisk har hjerteproblemer, så det er bra dere tar det seriøst... Men av erfaring har jeg kjent at tobakk veldig fort får hjertet til å stikke, slå fortere etc... Kan godt hende det bare var den generelt kraftige nikotinrusen blanda med alt for mye hasj, som fikk han til å tilte.
Jeg har sett folk besvime av nikotinsjokk :P så det er absolutt mulig det har en del å si her... Hvis man trekker feil, kan man også brenne halsen/lungene, og få tyngre åndedrag som følger av det... Ofte går det over i løpet av kvelden, men det kan være svært ubehagelig, spesielt om man ikke er så erfaren og vet nøyaktig hva det er... Det kan følge med kvelningsfølelser og lignende om du virkelig har brent deg... F.eks alt for kraftige bong-trekk og lignende...
Det kan gjøre en dårlig opplevelse 2x så ille, fordi man føler at man ikke får puste riktig.

Uansett kjipt at det gikk slik det gikk, men ta det litt mer med ro neste gang, spesielt når det er folk som ikke er innrøyka.
Angående om kompisen din bør røyke "neste gang", så kan jo det gå fint. Men det kan også gå dårlig - mange som har negative opplevelser med cannabis sliter med å kvitte seg med det, og det kan komme tilbake neste gang, fordi man har angst for at det skal skje igjen.
Må si meg enig med han over her. Dere spiser en grammer på rappen for å så trekke bong når gutta ikke har rørt greiene på flere måneder. Det er ikke noe sjakktrekk. Jeg som nå er på 5 måneders cold turkey etter 10 år med hardrøyking, hadde også mildt sagt begynt å bæde av å spise en grammer for å så trekke en bowl.

Jeg har selv hatt en uerfaren kamerat som jeg spiste edibles med, som ble helt likblek og så fjern at han trodde at hjertet hans skulle hoppe ut. Jeg kjente på hjertet hans, og det slo fort, men jeg gjorde den bedømmelse at jeg ikke ringte ambulanse. Etter en times tid og noen gode ord fra meg koste han seg som faen og hjertet hans slo nogenlunde normalt ;-) Det er svært sjeldent at ett enkelt tilfelle av bruk fører til hjertekomplikasjoner, hvertfall etter hva jeg vet. Hadde det vært andre stoffer inne i bildet ville jeg nok ringt ambulanse pronto.

Du får bare lære av det, man får det som regel ikke noe mer fett av å hive i seg store mengder på starten av kvelden. Det er etter min mening mye mer koselig å starte rolig, også eskalere og la rusen bygge seg opp utover kvelden. Hvertfall hvis man røyker/spiser med n00bs.
Sist endret av brennesle; 14. juli 2016 kl. 19:15.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Høres ut som et panikkanfall eller kraftig angstanfall, indusert av alt for høy dose med potent cannabis. Du sier selv at disse gutta ikke hadde røyka på et halvt år, og allikevel tar dere nesten ett helt gram per person?
Og ikke nok med dét, men dere starter med å røyke rett etter inntak? Gir ingen rom for å kjenne på effekten og dosering... Bad move boys!

Kraftige edibles er ihvertfall en dårlig idé med mennesker som ikke er drevne med cannabis - det er ingen vei tilbake, og det varer utrolig mye lenger enn vanlig røyk.
Hvis man f.eks stritter imot rusen og angrer, så vil du få et problem... Sleng på generell angst og noia oppå det hele, og du får en klassisk freakout.

Kan godt hende kameraten din faktisk har hjerteproblemer, så det er bra dere tar det seriøst... Men av erfaring har jeg kjent at tobakk veldig fort får hjertet til å stikke, slå fortere etc... Kan godt hende det bare var den generelt kraftige nikotinrusen blanda med alt for mye hasj, som fikk han til å tilte.
Jeg har sett folk besvime av nikotinsjokk :P så det er absolutt mulig det har en del å si her... Hvis man trekker feil, kan man også brenne halsen/lungene, og få tyngre åndedrag som følger av det... Ofte går det over i løpet av kvelden, men det kan være svært ubehagelig, spesielt om man ikke er så erfaren og vet nøyaktig hva det er... Det kan følge med kvelningsfølelser og lignende om du virkelig har brent deg... F.eks alt for kraftige bong-trekk og lignende...
Det kan gjøre en dårlig opplevelse 2x så ille, fordi man føler at man ikke får puste riktig.

Uansett kjipt at det gikk slik det gikk, men ta det litt mer med ro neste gang, spesielt når det er folk som ikke er innrøyka.
Angående om kompisen din bør røyke "neste gang", så kan jo det gå fint. Men det kan også gå dårlig - mange som har negative opplevelser med cannabis sliter med å kvitte seg med det, og det kan komme tilbake neste gang, fordi man har angst for at det skal skje igjen.
Vis hele sitatet...

Hei, Alzo88. Takk for svar! Ja, jeg ser i etterkant at det var en dårlig ide å la alle ta 1g. Han ene kompisen min Tore har jeg spist edibles med før. Da spiste vi rundt 3-4g vaped cannabis hver og det gikk helt fint med han da. Geir som det gikk gale for hadde aldri spist noen edibles før, men jeg tenkte det skulle gå fint ettersom han er noen kg tyngre enn meg. Jeg er nok godt innrøykt da, sikkert derfor dette er en god dose for meg, men jeg trodde ikke at noe sånt kunne skje ved inntak av cannabis. Ingen i min omgangskrets dette har skjedd med før. Har bare hørt at folk har sovnet etter å ha tatt for mye.

Ja, skal si til han at han bør få sjekket det med hjertet for sikkerhets skyld. Vi får håpe at det bare var tobakken som gjorde at hjertet hans begynte å stikke slik som du beskriver.

Ja, vi får vente noen måneder så får vi se om han har lyst å prøve seg ut igjen med en lavere dose. Det var på ingen måte noe press på å røyke på oppturen, det er bare det at jeg liker å gjøre det mens jeg er på vei opp slik at jeg ikke trenger å vente så lenge før jeg kjenner noe.

Jepp, neste gang jeg har folk på besøk som er uerfarne med cannabis skal jeg passe på doseringen til de ulike personene. 0,2-0,3g hadde sikkert fått en som ikke røyker til vanlig en god high. Ihvertfall er vi alle en opplevelse rikere, og vi lærer av alle feil. Alt var så perfekt på starten, settingen, musikken og stemningen så bare plutselig smalt det.

Jaja, kan ikke gjøre noe med det nå. Eneste vi kan håpe på er at Geir er frisk. Han føler seg bra sier han, det er positivt. Er det noen som har følt noen angst eller panikk i etterkant? Kan det henge seg litt igjen hos noen? Er litt interessant å lære om dette, hvordan kroppen reagerer til ulike rusmidler.

Er en ting til eg lurer på. Da ambulanse folkene kom inn lurte de på hvem jeg var. Jeg fortalte dem jo selvølgelig navnet mitt ettersom de har full taushetsplikt. Jeg vet de ikke kan gå til politiet med dette, men kan det hende at de skriver noe om meg på sykehusets rapporter? Er det mulig at min fastlege kan finne ut om dette? Ser ingen grunn til at de skulle gjort noe slikt, men det kunne jo hendt?
Takk igjen for svar, ha en fortsatt god sommer !
Sitat av slappegodt Vis innlegg

Er en ting til eg lurer på. Da ambulanse folkene kom inn lurte de på hvem jeg var. Jeg fortalte dem jo selvølgelig navnet mitt ettersom de har full taushetsplikt. Jeg vet de ikke kan gå til politiet med dette, men kan det hende at de skriver noe om meg på sykehusets rapporter? Er det mulig at min fastlege kan finne ut om dette? Ser ingen grunn til at de skulle gjort noe slikt, men det kunne jo hendt?
Takk igjen for svar, ha en fortsatt god sommer !
Vis hele sitatet...
Det blir nok skrevet i din journal, som din fastlege kan lese. Kommer litt an på pasient til pasient om fastlegen leser den ofte.
Du kan lese din egen journal, men husker ikke navnet/siden
Sitat av brennesle Vis innlegg
Må si meg enig med han over her. Dere spiser en grammer på rappen for å så trekke bong når gutta ikke har rørt greiene på flere måneder. Det er ikke noe sjakktrekk. Jeg som nå er på 5 måneders cold turkey etter 10 år med hardrøyking, hadde også mildt sagt begynt å bæde av å spise en grammer for å så trekke en bowl.

Jeg har selv hatt en uerfaren kamerat som jeg spiste edibles med, som ble helt likblek og så fjern at han trodde at hjertet hans skulle hoppe ut. Jeg kjente på hjertet hans, og det slo fort, men jeg gjorde den bedømmelse at jeg ikke ringte ambulanse. Etter en times tid og noen gode ord fra meg koste han seg som faen og hjertet hans slo nogenlunde normalt ;-) Det er svært sjeldent at ett enkelt tilfelle av bruk fører til hjertekomplikasjoner, hvertfall etter hva jeg vet. Hadde det vært andre stoffer inne i bildet ville jeg nok ringt ambulanse pronto.

Du får bare lære av det, man får det som regel ikke noe mer fett av å hive i seg store mengder på starten av kvelden. Det er etter min mening mye mer koselig å starte rolig, også eskalere og la rusen bygge seg opp utover kvelden. Hvertfall hvis man røyker/spiser med n00bs.
Vis hele sitatet...
Hei, brennesle! Takk for svar!
Bra det gikk fint med kompisen din også. Jeg prøvde å godsnakke med Geir også, men han ble sånn plutselig helt vekke, han klarte ikke å snakke bare lå der helt stille, kunne så vidt se at han reagerte på det vi sa. Ser du sier at hans panikkanfall gikk over etter en time, jeg har ikke peiling på hvor lenge det holdt igjen hos Geir ettersom han kom på sykehuset, men han sov ihvertfall veldig lenge som jeg tenker er positivt, slik at han sov av seg rusen i stedet for å være høy på sykehuset. Jeg kan ikke tenke meg å være i en slik situasjon selv.

Alle oss 3 som spiste vaflene hadde høy puls, men jeg tror det er først om en begynner å stresse over det at det blir et problem.

Bra dere fikk en fin kveld allikevel da, selv om kompisen din bæda den ene timen. Dere lærte vel også noe den kvelden. Har kompisen din spist edibles eller røyket i etterkant? Hvilke edibles var det dere spiste den kvelden? Jeg driver å prøver ut forskjellige edibles her og der og leter etter hva jeg liker best. Til nå er det vaflene som jeg selv syns er best, har aldri prøvd den klassiske pot brownien enda, men jeg tenker at jeg kanskje må ha den på menyen en vakker dag

Skal gi uerfarne folk mindre dose neste gang. Ønsker deg en god sommer brennesle !

Sitat av snowR Vis innlegg
Det blir nok skrevet i din journal, som din fastlege kan lese. Kommer litt an på pasient til pasient om fastlegen leser den ofte.
Du kan lese din egen journal, men husker ikke navnet/siden
Vis hele sitatet...
Faen, får ikke håpe de skrev det ned. Blir fort ganske sliten da. Jeg bruker cannabis for kroniske smerter og i tillegg får jeg smertestillende fra legen.
Om jeg er så uheldig at de har skrevet det i journalen min, tror du fastlegen kan nekte å gi meg tramadol og paralgin forte osv? Takk for svar snowR! Ha en god sommer du også !
Sist endret av slappegodt; 14. juli 2016 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjedde akkurat det samme med en kompis,han gikk til masse tester osv i ettertid, viste seg at det var ett mildt epilepsianfall, og han har røyka i ~15år, første gangen han spiste fikk han detta antallet. Helt jævlig å se, ble likbleik,slutta å puste, twitcha litt osv..
Jeg tåler ikke cannabis. Har flere ganger opplevd (selv i veldig lave doser) å plutselig komme til meg selv av at en liten gjeng står over fjeset mitt og roper. "Går det bra??! Hva skjer? Halloo?" verste måte ever å våkne på. Regner med at jeg da har konket ut et øyeblikk. Hva skjer inni hodet da? for min del, turing, kjempemoro. Hater at folk skal stresse sånn med å vekke meg.
Sist endret av candela; 15. juli 2016 kl. 03:45.
Jeg er veldig sikker på at dette er et panikkanfall. Edibles er også mer psykoaktivt enn ved røyking. Et panikkanfall kan gi deg kjempehard og rask puls, faktisk maxpuls. Det er faktisk vanlig å tro det er noe fysisk feil med en dersom en får et uforklart panikkanfall, og begynner en å tro det er hjertet (hvilket er vanlig) er det også vanlig å oppleve såkalte psykosomatiske symptomer som er fysiske (somatiske) symptomer uten fysisk årsak, det er psyken som skaper de fysiske smertene kun fordi du er overbevist over at noe er feil. Cannabis kan utløse hjerterytmeforstyrrelser eller arrytmier, og dette kan ta livet av deg men de fleste er rimelig harmløse. Jeg har fått arrtytmier med ekstrem puls på cannabis tidligere, fått det når jeg har røyket for mye. De tok nok EKG og testet hjerterytmen hans etter unormal aktivitet, finner de ut at den faktisk kun var høy trenger du jo ikke stresse noe mer med det. Av erfaring så hjelper det både mot angst og hjerteproblematikk å la rusen stige sakte, da det er når rusen stiger raskt problemer har en tendens til å skje. Selv må jeg røyke 0,0,5 med 10 minutters venterom og bygge meg opp om jeg skal bli høy. Jeg er såklart rimelig fjern etter en time og jeg har ingen problemer med det. Nikotin for en som ikke er vandt er jo bare med på å forsterke troen på at det er noe feil med hjerte, da dette øker puls, gir hjertebank, og gjør en svimmel.

Det er jo legen til vedkommende som avgjør om han har noen hjertefeil så det er jo lite noen andre kan gjøre med det, ett angstanfall kan fort trigge fler så dersom kompisen din vil røyke igjen be han ta det pent fordi du vil ikke at han skal freake ut igjen å lage dårlig stemning, dette er en helt legit ting å si.
Like ikkje å røyke så har prøvd litt edibles. Dersom eg får i meg meir enn ca0,2g og f.eks. går opp ei trapp blir eg svimmel, kaldsvette, piping i øyrene og det svartne for augo (som om eg skal besvima). Har meir enn ein gong bare måtte lagt meg ner i fosterstilling på golvet og venta på at det skal gi seg.

Cannabis er ikkje for alle. Kan ikkje forestille meg kor fælt det ville vore for meg med 1g.
Endte opp med å gi vekk alt eg hadde til kompisar...
Sist endret av Sofakongen; 15. juli 2016 kl. 12:41.
Det er umulig for oss å vite, men skal jeg gjette, så holder jeg en knapp på panikkanfall forårsaket av heftig rus eller nikotinsjokk, eventuelt en kombinasjon.
Har opplevd noe lignende selv, bare at jeg ble ikke helt knocket ut da, men puls oppi mot 200, stikking og smerter i brystet, angst og noia for å få hjertestans eller andre ting som popper opp i hodet.. (sliter litt med hjertebank/hjerteflimmer fra før av som kan føles helt jævlig, så er litt bekymret i utgangspunktet uten at jeg er rusa og.)
Når denne karusellen først begynner å snurre er det VELDIG vanskelig og greie og roe seg ned igjen, for det blir dobbelt effekt når du tror det er ille også blir det enda værre også tror du at det blir enda farligere også baller det bare på seg.. Enkelte må være forsiktige med mengden bare, for det kan bli for mye for toppen rett og slett hos noen..

Hvis han skal prøve igjen så bare ta litt mindre mengde, så lenge han ikke har noen påvist hjertefeil da.
Jeg får ofte høy puls av bare vanlig bongtrekk, og det er mye nikotinen tror jeg, for det pleier og gi seg etter litt(ja jeg røyker eller snuser ikke så er vel derfor det smeller litt for pumpa).

Er helt jævlig opplevelse sånn som skjedde med kameraten din her, du får ønske han god bedring.
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Skjedde akkurat det samme med en kompis,han gikk til masse tester osv i ettertid, viste seg at det var ett mildt epilepsianfall, og han har røyka i ~15år, første gangen han spiste fikk han detta antallet. Helt jævlig å se, ble likbleik,slutta å puste, twitcha litt osv..
Vis hele sitatet...
Hei, takk for svar thisisfifty! Jeg ser du skriver at din kamerat gikk til mange tester og slikt. Følte han seg uvel etter hendelsen? Hadde han noen problemer som hang igjen litt? Ringte dere ambulansen? Eller hva gjorde du for å roe han ned? Vil tro det må være ganske vanskelig å roe han ned slik du beskriver han da det skjedde, det var egentlig det samme som skjedde med kompisen min bare uten twitchingen. Hvordan er det med din kompis nå, har han spist edibles i senere tid? Fortsatte han med røykingen? Ha en god dag thisisfifty!

Sitat av candela Vis innlegg
Jeg tåler ikke cannabis. Har flere ganger opplevd (selv i veldig lave doser) å plutselig komme til meg selv av at en liten gjeng står over fjeset mitt og roper. "Går det bra??! Hva skjer? Halloo?" verste måte ever å våkne på. Regner med at jeg da har konket ut et øyeblikk. Hva skjer inni hodet da? for min del, turing, kjempemoro. Hater at folk skal stresse sånn med å vekke meg.
Vis hele sitatet...
Hei, candela! Takk for svar. Skjer dette ved vanlig røyking av cannabis? Hva mener du med at du konker ut? Er det et panikkanfall eller er det bare at du sovner av rusen? Håper du får gode dager fremover! Hilsen slappegodt

Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg er veldig sikker på at dette er et panikkanfall. Edibles er også mer psykoaktivt enn ved røyking. Et panikkanfall kan gi deg kjempehard og rask puls, faktisk maxpuls. Det er faktisk vanlig å tro det er noe fysisk feil med en dersom en får et uforklart panikkanfall, og begynner en å tro det er hjertet (hvilket er vanlig) er det også vanlig å oppleve såkalte psykosomatiske symptomer som er fysiske (somatiske) symptomer uten fysisk årsak, det er psyken som skaper de fysiske smertene kun fordi du er overbevist over at noe er feil. Cannabis kan utløse hjerterytmeforstyrrelser eller arrytmier, og dette kan ta livet av deg men de fleste er rimelig harmløse. Jeg har fått arrtytmier med ekstrem puls på cannabis tidligere, fått det når jeg har røyket for mye. De tok nok EKG og testet hjerterytmen hans etter unormal aktivitet, finner de ut at den faktisk kun var høy trenger du jo ikke stresse noe mer med det. Av erfaring så hjelper det både mot angst og hjerteproblematikk å la rusen stige sakte, da det er når rusen stiger raskt problemer har en tendens til å skje. Selv må jeg røyke 0,0,5 med 10 minutters venterom og bygge meg opp om jeg skal bli høy. Jeg er såklart rimelig fjern etter en time og jeg har ingen problemer med det. Nikotin for en som ikke er vandt er jo bare med på å forsterke troen på at det er noe feil med hjerte, da dette øker puls, gir hjertebank, og gjør en svimmel.

Det er jo legen til vedkommende som avgjør om han har noen hjertefeil så det er jo lite noen andre kan gjøre med det, ett angstanfall kan fort trigge fler så dersom kompisen din vil røyke igjen be han ta det pent fordi du vil ikke at han skal freake ut igjen å lage dårlig stemning, dette er en helt legit ting å si.
Vis hele sitatet...
Hei, Relevant. Takk for bra svar! Ja, jeg er enig i det du skriver, tror også at det går mye på psyken. Om en først tenker at noe er galt så er det sikkert vanskelig å roe seg ned. Ja, sykehuset gjorde sikkert de sjekkene, hvis de hadde oppdaget noe unormalt hadde han sikker blitt henvist til fastlegen eller videre sjekk hos sykehuset. Takk for tips, ja glad vi ikke var flere, ettersom slik du sier at det kan få flere til å føle seg uvel, men vi er ihvertfall heldige at det gikk så bra som det gjorde! Ha en god helg Relevant!

Sitat av Sofakongen Vis innlegg
Like ikkje å røyke så har prøvd litt edibles. Dersom eg får i meg meir enn ca0,2g og f.eks. går opp ei trapp blir eg svimmel, kaldsvette, piping i øyrene og det svartne for augo (som om eg skal besvima). Har meir enn ein gong bare måtte lagt meg ner i fosterstilling på golvet og venta på at det skal gi seg.

Cannabis er ikkje for alle. Kan ikkje forestille meg kor fælt det ville vore for meg med 1g.
Endte opp med å gi vekk alt eg hadde til kompisar...
Vis hele sitatet...
Hei, Sofakongen. Takk for svar! Det du beskriver høres ikke behagelig ut. Lurt av deg å kutte ned på cannabisen. Håper du får en god sommer!

Sitat av caperno Vis innlegg
Det er umulig for oss å vite, men skal jeg gjette, så holder jeg en knapp på panikkanfall forårsaket av heftig rus eller nikotinsjokk, eventuelt en kombinasjon.
Vis hele sitatet...
Hei, caperno! Takk for svar! Ja, det var det jeg også tenkte, men kanskje det er lurt av han å sjekke. Vi får se hva fremtiden viser oss. Ha en god dag!

Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Har opplevd noe lignende selv, bare at jeg ble ikke helt knocket ut da, men puls oppi mot 200, stikking og smerter i brystet, angst og noia for å få hjertestans eller andre ting som popper opp i hodet.. (sliter litt med hjertebank/hjerteflimmer fra før av som kan føles helt jævlig, så er litt bekymret i utgangspunktet uten at jeg er rusa og.)
Når denne karusellen først begynner å snurre er det VELDIG vanskelig og greie og roe seg ned igjen, for det blir dobbelt effekt når du tror det er ille også blir det enda værre også tror du at det blir enda farligere også baller det bare på seg.. Enkelte må være forsiktige med mengden bare, for det kan bli for mye for toppen rett og slett hos noen..

Hvis han skal prøve igjen så bare ta litt mindre mengde, så lenge han ikke har noen påvist hjertefeil da.
Jeg får ofte høy puls av bare vanlig bongtrekk, og det er mye nikotinen tror jeg, for det pleier og gi seg etter litt(ja jeg røyker eller snuser ikke så er vel derfor det smeller litt for pumpa).

Er helt jævlig opplevelse sånn som skjedde med kameraten din her, du får ønske han god bedring.
Vis hele sitatet...
Hei, Isrsxd. Det høres skummelt ut, må være en helt jævlig opplevelse. Har du noen gang blitt halvveis besvistløs? Hørte fra Geir at han husket alt vi snakket om og slikt mens han lå der, selv om vi ikke fikk tak i han. Har du opplevd noe av det samme? Er ihvertfall en veldig skummel opplevelse å være med på, kan ikke tenke meg å komme utfor noe sånt selv. Før trodde jeg aldri at noe sånt kunne skje, trodde bare at om en tok for mye at en ble kvalm og måtte spy eller at en bare sovnet.. Ja, tror det du sier er det lureste, kanskje det hadde vert lurt å skaffet noe grønt slik at vi ikke bruker noe tobakk på å fyre. Takk for alle tipsene! Jeg skal hilse han god bedring ja! Ha en god sommer!
Sist endret av slappegodt; 16. juli 2016 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bevisstløs, nei, men helt ute av det, ja. ikke orke å svare på ting, reagere på andre,ofte nok med å jobbe med huekjøret.
Det pleier som oftest og ende opp med oppkast istedenfor, for blir så uvel av uroen i kroppen, også går det over som regel.
Sist endret av Isrsxd; 16. juli 2016 kl. 11:30.
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Hei, takk for svar thisisfifty! Jeg ser du skriver at din kamerat gikk til mange tester og slikt. Følte han seg uvel etter hendelsen? Hadde han noen problemer som hang igjen litt? Ringte dere ambulansen? Eller hva gjorde du for å roe han ned? Vil tro det må være ganske vanskelig å roe han ned slik du beskriver han da det skjedde, det var egentlig det samme som skjedde med kompisen min bare uten twitchingen. Hvordan er det med din kompis nå, har han spist edibles i senere tid? Fortsatte han med røykingen? Ha en god dag thisisfifty!
Vis hele sitatet...
Han følte ikke noe særlig ubehag etter hendelsen, heller ingen problemer i ettertid, har heller ikke hatt noe nye anfall.
Vi ringte ambulansen ja, han sluttet å puste i nesten 2 minutter, så var "litt" uttafor den livredningstreninga man får da man tar lappen. Var ikke så mye vi fikk gjort, vi sørget for frie luftveier, stabilt sideleie unngikk vi ettersom det kun skal gjøres om pusten er normal.
Han sa han følte seg dårlig, samme formen som en badtrip, så han skulle ut på dass for å sikre seg at han ikke spøy ned hele stua. 2 sekunder etter at han reiste seg opp gikk han bare rett i bakken og begynte å småriste mens han var bevistløs, skumma litt ut av kjeften, øya rulla tilbake i hodet, og da ristinga slutta så stoppa han å puste (da var vi allerede på telefon med ambulanse, og den var der etter 4 minutter. )
Han holder seg unna edibles, men han røyker fortsatt daglig. Han ble fratatt førerkortet i 6 måneder mens han var til testing, men dette fikk han tilbake uten store om&men. Ellers en veldig frisk og oppegående kar som er på jobb 6 dager i uka.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Bevisstløs, nei, men helt ute av det, ja. ikke orke å svare på ting, reagere på andre,ofte nok med å jobbe med huekjøret.
Det pleier som oftest og ende opp med oppkast istedenfor, for blir så uvel av uroen i kroppen, også går det over som regel.
Vis hele sitatet...
Hei, Isrsxd!
Eg skjønner! Ja, har hørt at det er flere som blir kvalme etter å ha spist edibles.
Ønsker deg en god dag !

Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Han følte ikke noe særlig ubehag etter hendelsen, heller ingen problemer i ettertid, har heller ikke hatt noe nye anfall.
Vi ringte ambulansen ja, han sluttet å puste i nesten 2 minutter, så var "litt" uttafor den livredningstreninga man får da man tar lappen. Var ikke så mye vi fikk gjort, vi sørget for frie luftveier, stabilt sideleie unngikk vi ettersom det kun skal gjøres om pusten er normal.
Han sa han følte seg dårlig, samme formen som en badtrip, så han skulle ut på dass for å sikre seg at han ikke spøy ned hele stua. 2 sekunder etter at han reiste seg opp gikk han bare rett i bakken og begynte å småriste mens han var bevistløs, skumma litt ut av kjeften, øya rulla tilbake i hodet, og da ristinga slutta så stoppa han å puste (da var vi allerede på telefon med ambulanse, og den var der etter 4 minutter. )
Han holder seg unna edibles, men han røyker fortsatt daglig. Han ble fratatt førerkortet i 6 måneder mens han var til testing, men dette fikk han tilbake uten store om&men. Ellers en veldig frisk og oppegående kar som er på jobb 6 dager i uka.
Vis hele sitatet...
Hei, thisisfifty! Bra at han ikke bygde opp noe problemer eller noe stort ubehag etter hendelsen! Høres ut som en skummel opplevelse det der. Edibles er en helt annen ting enn det å røyke, føles helt annerledes. Kan bli ganske intenst.
Ønsker deg en god Søndag !
Sist endret av slappegodt; 17. juli 2016 kl. 01:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med å "konke ut" mener jeg at jeg blir helt fjern, klarer ikke å henge med i samtaler, tar helt gale assosiasjoner og ligge en time bak alle andre i samtalen. Sovner helt, eller i det minste døser av. Du får ikke fornuftig kontakt med meg. Det har skjedd minst tre ganger at jeg rett og slett ramler av stolen, men vet ikke om jeg da besvimer eller bare sovner spontant. Det er da jeg ligger og turer inni hodet mitt og har det morsomt, selv om det sikkert er skummelt for andre å se at jeg 'besvimer'. Dette skjer ved vanlig røyking, har forekommet på så lite som to trekk. Jeg har også prøvd å spise, mange ganger, men det har jeg alltid gjort alene. Husker ingenting, så jeg har nok bare sovnet.
Jeg blir bare freaket ut av å miste kontroll på hva som skjer, samtale etc, og det er dermed mye mer behagelig å sovne/'konke ut'. Absolutt ikke snakk om panikkanfall for min del. Men jeg har konkludert med at cannabis er ikke for meg.

Konklusjon skulle være svar på spørsmålet hva som skjedde inni hodet til Geir. Jeg ville bare si at jeg kan ha det morsomt inni mitt eget hode, selv om det kan se skummelt ut når jeg plutselig har 'besvimt'

edit: jeg er kompis med nikotin, så nikotinsjokk er ikke en faktor for meg
Sist endret av candela; 17. juli 2016 kl. 02:51.
Sitat av candela Vis innlegg
Med å "konke ut" mener jeg at jeg blir helt fjern, klarer ikke å henge med i samtaler, tar helt gale assosiasjoner og ligge en time bak alle andre i samtalen. Sovner helt, eller i det minste døser av. Du får ikke fornuftig kontakt med meg. Det har skjedd minst tre ganger at jeg rett og slett ramler av stolen, men vet ikke om jeg da besvimer eller bare sovner spontant. Det er da jeg ligger og turer inni hodet mitt og har det morsomt, selv om det sikkert er skummelt for andre å se at jeg 'besvimer'. Dette skjer ved vanlig røyking, har forekommet på så lite som to trekk. Jeg har også prøvd å spise, mange ganger, men det har jeg alltid gjort alene. Husker ingenting, så jeg har nok bare sovnet.
Jeg blir bare freaket ut av å miste kontroll på hva som skjer, samtale etc, og det er dermed mye mer behagelig å sovne/'konke ut'. Absolutt ikke snakk om panikkanfall for min del. Men jeg har konkludert med at cannabis er ikke for meg.

Konklusjon skulle være svar på spørsmålet hva som skjedde inni hodet til Geir. Jeg ville bare si at jeg kan ha det morsomt inni mitt eget hode, selv om det kan se skummelt ut når jeg plutselig har 'besvimt'

edit: jeg er kompis med nikotin, så nikotinsjokk er ikke en faktor for meg
Vis hele sitatet...
Hei, candela! Takk for nytt svar! Det du beskriver som
å ramle av stolen høres ut som om du sovner ja, ihvertfall om du synes at det er morsomt eller at det føles godt. Sikkert litt skummelt for de rundt deg, men om du aldri har opplevd andre symptomer på panikkanfall så kunne du vel sagt til kompisene dine på forhånd at du kommer til å sovne og at du ikke orker at dem skal vekke deg og være engstelige, at de bare skal chille, men jeg skjønner jo kompisene dine også da. Er alltid viktig å passe på at alle har det bra. Kanskje det er like greit at dem vekker deg? Jeg vet ikke jeg. Du får ha en god sommer videre! Vi snakkes rundt på forumet!
Om noen får illebefinnende på cannabis gi de sjokolade og brus før du ringer ambulanse.. å få opp blodsukkeret ordner som regel saken
Sitat av chrox Vis innlegg
Om noen får illebefinnende på cannabis gi de sjokolade og brus før du ringer ambulanse.. å få opp blodsukkeret ordner som regel saken
Vis hele sitatet...
Hei, chrox! Takk for tips! Har du prøvd dette selv eller er det vist at økning av blodsukkeret kan roe ned en person med panikkanfall? Om noe slikt skjer igjen skal eg prøve dette tipset. Ha en god dag!
Sist endret av slappegodt; 17. juli 2016 kl. 17:31.
Hei man =)
Har gitt det til mange som har "grønna".
Mat generelt kan drepe highen litt.. I dette tilfellet er det nok panikkanfallet i seg selv som er mest skadelig, for cannabis i seg selv kan ikke drepe eller gi deg alvorlige skader.

Det er viktig å være inneforstått med at man kan "grønne" på cannabis hvis man er uerfaern og får i seg litt for mye.
Og at dette ikke er farlig i seg selv, men kan være veldig ubehagelig.

Det er fort gjort å bomme, for styrken på hasj kan være vidt forskjellig. Om du får noe veldig bra, kan det være dobbelt så sterkt som noe vanlig standard.

Om det skjer med en person så er det viktig å si akkurat dette og roe ned vedkommende, blir man urolig selv så blir det fort bare verre.

Meget vanlig at folk grønner i fylla for eksempel med et for stort trekk, vanligvis så ender det opp med spying og ikke noia. Det har sikkert noe med alkohol inntaket å gjøre.
Sitat av chrox Vis innlegg
Hei man =)
Har gitt det til mange som har "grønna".
Mat generelt kan drepe highen litt.. I dette tilfellet er det nok panikkanfallet i seg selv som er mest skadelig, for cannabis i seg selv kan ikke drepe eller gi deg alvorlige skader.

Det er viktig å være inneforstått med at man kan "grønne" på cannabis hvis man er uerfaern og får i seg litt for mye.
Og at dette ikke er farlig i seg selv, men kan være veldig ubehagelig.

Det er fort gjort å bomme, for styrken på hasj kan være vidt forskjellig. Om du får noe veldig bra, kan det være dobbelt så sterkt som noe vanlig standard.

Om det skjer med en person så er det viktig å si akkurat dette og roe ned vedkommende, blir man urolig selv så blir det fort bare verre.

Meget vanlig at folk grønner i fylla for eksempel med et for stort trekk, vanligvis så ender det opp med spying og ikke noia. Det har sikkert noe med alkohol inntaket å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hei, igjen! Takk for svar! Jeg skal definitivt bruke dette trikset om noen jeg kjenner begynner å få et panikkanfall. Ja, det er det jeg også tenker, tror at hasjen kan få hjernen til å tro at du er i fare å da du først begynner å overtenke symptomene så kan en bygge opp et panikkanfall. Takk for gode tips! Skal ta de med meg videre! Ha en fortsatt god uke
Sist endret av slappegodt; 19. juli 2016 kl. 11:37.
Bruker selv å servere et glass vann med en del sukker i om det er noen som får en dårlig opplevelse på røykings. Akkurat hvorfor dette fubgerer har jeg ikke noe peiling på, men regner med at det er med å setter i gang prosessen for å "forbrenne" virkestoffene fra hasjen.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Bruker selv å servere et glass vann med en del sukker i om det er noen som får en dårlig opplevelse på røykings. Akkurat hvorfor dette fubgerer har jeg ikke noe peiling på, men regner med at det er med å setter i gang prosessen for å "forbrenne" virkestoffene fra hasjen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar SoppVandrerne! Jeg skal huske på dette i tilfelle noen begynner å å få panikk/stresse under røyking eller etter spising av edibles! Ha en god dag!
Sitat av chrox Vis innlegg
I dette tilfellet er det nok panikkanfallet i seg selv som er mest skadelig, for cannabis i seg selv kan ikke drepe eller gi deg alvorlige skader.
Vis hele sitatet...
Her vil jeg rette litt. Cannabis i seg selv er dokumentert at kan og gir skader ved røyking. Cannabis kan også drepe deg. Det er svært uvanlig om du skal dø av cannabis dersom du ikke er noe predisponibel for arrytmier, men dersom du er det kan cannabis raskt utløse et anfall hvilket kan ta livet av deg eller skade deg. Ting som AfiB eller SVT er relativt vanlige hjerterytmeforstyrrelser som kan gi deg både blodpropper rundt om i kroppen, og kan stoppe hjertet ditt. Selv kan cannabis gi meg ett sted imellom 200-300 i puls i timesvis og i den tiden står jeg i fare for hjerteinnfarkt, slag, blodpropper, plutselig død OL.

Ville egentlig bare påpeke det, det er jo ganske usannsynlig og jeg synes det hørtes ut som et panikkanfall men en arrytmi på cannabis er ikke helt uvanlig det heller og disse arrytmiene kan være farlige.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Her vil jeg rette litt. Cannabis i seg selv er dokumentert at kan og gir skader ved røyking. Cannabis kan også drepe deg. Det er svært uvanlig om du skal dø av cannabis dersom du ikke er noe predisponibel for arrytmier, men dersom du er det kan cannabis raskt utløse et anfall hvilket kan ta livet av deg eller skade deg. Ting som AfiB eller SVT er relativt vanlige hjerterytmeforstyrrelser som kan gi deg både blodpropper rundt om i kroppen, og kan stoppe hjertet ditt. Selv kan cannabis gi meg ett sted imellom 200-300 i puls i timesvis og i den tiden står jeg i fare for hjerteinnfarkt, slag, blodpropper, plutselig død OL.

Ville egentlig bare påpeke det, det er jo ganske usannsynlig og jeg synes det hørtes ut som et panikkanfall men en arrytmi på cannabis er ikke helt uvanlig det heller og disse arrytmiene kan være farlige.
Vis hele sitatet...
Hvordan oppleves et slikt anfall?
Noe man kan gjøre for å roe ned puls/arrytmi osv?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Føler for å motbalansere Relevant sitt utsagn, selv om det er teknisk korrekt så er sannsynligheten svært liten. Like liten som å dette om av hjerteinfarkt av en liten joggetur.
Sitat av Cormorant Vis innlegg
Hvordan oppleves et slikt anfall?
Noe man kan gjøre for å roe ned puls/arrytmi osv?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan et slikt anfall oppleves ettersom det aldri har hendt meg, men det står litt om det rundt på internett.
Det sies at en kan se opp i taket og telle ned i 1 minutt eller noe. På den måten senker du blodtrykket og pulsen. Om du teller høyt så er dette best for da hindrer du hjernen til å tenke på den stressende situasjonen.
Puste inn med nesen og ut med munnen skal også hjelpe.
Dette er mest for pulsen da, er ikke helt sikker på hvordan en kan roe ned arrytmier, men om det er forrårsaket av cannabis vil jo dette være noe lignende panikkanfall så det ville kanskje funket å gjøre de små triksene. Er ikke helt sikker om det ville funket om en har hjerteproblemer fra før altså. Har hjerteproblemer fra før og opplever noen skumle arrytmer så ville jeg oppsøkt legevakten eller fått ambulansen på døren med en gang uansett.
Da min kompis fikk et panikkanfall så hadde han ikke hatt muligheten til å gjøre de øvelsene ettersom han ikke klarte å bevege seg.
Sist endret av slappegodt; 29. juli 2016 kl. 00:30.