Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 740636
Sitat av Kailua Vis innlegg
Er det noe gebyr om du kjøper LTC/BTC for norske kroner og tar ut BTC/LTC til walleten din?
Vis hele sitatet...
Det er jeg faktisk litt usikker på, men tror ikke det koster penger og overføre BTC/LTC fra justcoin til en annen exchange.
PPC/USD ble akkuratt addet på BTC-e så forventer litt oppgang, er allerde fra 4.40 til over 5 på http://coinmarketcap.com/
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Skyter inn et spørsmål. Var en av de som ikke slengte meg på Bitcoins-bølga for noen år siden, som jeg nå angrer på! Lurer derfor på om det er andre valutaer der jeg nå kan være tidlig ute å investere i, som senere vil skyte i været?
Og som helst ikke krever så mye innskud pr. slik som Bitcoins.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Skyter inn et spørsmål. Var en av de som ikke slengte meg på Bitcoins-bølga for noen år siden, som jeg nå angrer på! Lurer derfor på om det er andre valutaer der jeg nå kan være tidlig ute å investere i, som senere vil skyte i været?
Og som helst ikke krever så mye innskud pr. slik som Bitcoins.
Vis hele sitatet...
Her har du en fin liste -> http://coinmarketcap.com/

Følg magefølelsen eller spør gud om hva du burde satse på
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Skyter inn et spørsmål. Var en av de som ikke slengte meg på Bitcoins-bølga for noen år siden, som jeg nå angrer på! Lurer derfor på om det er andre valutaer der jeg nå kan være tidlig ute å investere i, som senere vil skyte i været?
Og som helst ikke krever så mye innskud pr. slik som Bitcoins.
Vis hele sitatet...
Planen min er å veksle bitcoinen min i LTC i dag. Har ingen anelse om hvordan det kommer til å utspille seg, men har en dårlig følelse rundt BTC nå
Sitat av Olympic Vis innlegg
Planen min er å veksle bitcoinen min i LTC i dag. Har ingen anelse om hvordan det kommer til å utspille seg, men har en dårlig følelse rundt BTC nå
Vis hele sitatet...

Jeg ville ikke byttet BTC -> LTC i dag. Som du ser på bildet så hadde du fått 124 LTC for 1 BTC for noen dager siden mens idag får man 25 LTC for 1 BTC.

Skal selv veksle BTC til LTC, men venter til det forhåpentligvis blir bedre priser på LTC.
http://puu.sh/5x0Ez.png
http://puu.sh/5x0Ie.png
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Allright, men slik jeg har forstått det, så kan man ikke kjøpe rene Litecoins, de overføres fra Bitcoin -> Litecoin. Stemmer dette?

Isåfall er det jævlig kjipt, da etter å ha lest meg litt rundt så tror mange at Litecoins vil øke drastisk i verdi de neste månedene...
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Allright, men slik jeg har forstått det, så kan man ikke kjøpe rene Litecoins, de overføres fra Bitcoin -> Litecoin. Stemmer dette?

Isåfall er det jævlig kjipt, da etter å ha lest meg litt rundt så tror mange at Litecoins vil øke drastisk i verdi de neste månedene...
Vis hele sitatet...
Stemmer. Hvorfor er dette så kjipt? Er jo bare å kjøpe BTC for så å veksle inn i LTC. Tar én virkedag hvis du kjøper via Sturle.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Allright, men slik jeg har forstått det, så kan man ikke kjøpe rene Litecoins, de overføres fra Bitcoin -> Litecoin. Stemmer dette?

Isåfall er det jævlig kjipt, da etter å ha lest meg litt rundt så tror mange at Litecoins vil øke drastisk i verdi de neste månedene...
Vis hele sitatet...
Om du tenker igjennom det du selv sier, så vil du bare tjene.
Man får kjøpt LTC i rene penger.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Oh yeah! Opp fra 0.45$/FTC siden jeg gikk inn

Må bare si at FTC har det beste fra BTC og LTC

Det er også muligheter for gpumining av FTC fortsatt
Vis hele sitatet...
Hvilken miner anbefaler du til FTC mining? tenker jeg vil prøve meg på denne.

Men ser ikke ut til å være noe offisielt som jeg finner. prøver å finne en FTC miner men de jeg finner er jo infisert til hælvette.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Hvilken miner anbefaler du til FTC mining? tenker jeg vil prøve meg på denne.

Men ser ikke ut til å være noe offisielt som jeg finner. prøver å finne en FTC miner men de jeg finner er jo infisert til hælvette.
Vis hele sitatet...
Bruk cgminer også finner du bare en pool.

wemineftc.com f.eks.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Right, nå begynner jeg å bli smånervøs her. Cryptsy har en løpende lag på deposits i øyeblikket og sier følgende:

Sorry for the delay with your deposit issues at the moment here is what we are doing to resolve it:

First get the current program up at least up and down so some start posting.
Second rewriting how it is handled to better sustain the load

Hitting periods of 1500 req/s for the page
Already 1400 new users before lunch that means were going to likely hit 3000 new user signups today.
Still tweaking stuff to handle the crazy load.
Still have inbound servers to add to handle the load (its a holiday in the US)
Hired another programmer on Thanksgiving starts Monday
Training more support staff to get to ticket.
Watch the twitter feed for updates on the issue it is the most up to date source
If your deposit arrives please inform us so that your ticket can be closed and so we can get to the next customer
Thanks for your support spread the word!


På Google trends har bitcoin gått forbi sin gamle topp på oppmerksomhet.
http://www.google.no/trends/explore?...bitcoin&cmpt=q

Bitcointalk.

http://www.google.no/trends/explore?...ointalk&cmpt=q

Litecoin har økt enda mer.
http://www.google.no/trends/explore?...itecoin&cmpt=q

Og ikke minst altcoin!
http://www.google.no/trends/explore?...altcoin&cmpt=q

Selv Freakforum er faen meg på oppadstigende kurve! Hva skyldes btw den enorme toppen i 2007?
http://www.google.no/trends/explore?...akforum&cmpt=q


Så i sum har vi en mengde nye som tror at nå skal vi til himmels og hvor økningen i masse kontinuerlig øker antallet som kommer til å brenne seg (solid) på fingrene, en børs som blir overbelastet og en bitcoin hvor alle sitter og tripper og som i realiteten kan svinge hvilken vei som helst. Infrastrukturen begynner å knake.

Jeg tror bølgen nærmer seg et klimaks. Dette begynner å minne farlig om aprilboblas høydepunkt. Jeg kommer til å selge noen få bitcoin i kveld slik at jeg har cash på hånda hvis/når korreksjonen kommer.
Sist endret av Apraksin; 29. november 2013 kl. 23:04.
Dette er tiden å kjøpe altcoins på. Hvermannsen vil kjøpe seg inn der for det er rimelig og har håp i at denne ''coinen'' blir den nye bitcoin! Prisene vil stige, jeg vil cashe inn
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av svaart Vis innlegg
Dette er tiden å kjøpe altcoins på. Hvermannsen vil kjøpe seg inn der for det er rimelig og har håp i at denne ''coinen'' blir den nye bitcoin! Prisene vil stige, jeg vil cashe inn
Vis hele sitatet...
Joda, men hvermannsen bør være klar over at det sitter folk der ute med enorme mengder altcoins som de før eller siden kommer til å oversvømme markedet med slik at de plutselig har tatt alle pengene til hvermannsen, og så ler de rått hele veien til banken.

Saken er at en stor mengde av de altcoinsene som blir kjøpt nå med noen få hederlige unntak er verdiløse annet enn som spekulasjonsobjekter, og med tiden vil avgå en stille død.
Det er sant. Men noen må tape for at andre skal vinne, er det ikke det dem sier?

Er bare å holde seg unna altcoins som er verdt under 6$ så er det iallefall ikke noe som forsvinner over natten.
Snakket nettopp med gud, han sa jeg burde satse på LTC.. Men... jeg burde vente å kjøpe til søndag morgen.
ååååå så frustrerende å ikke kunne kjøpe nå. Putta nettop en tusings på justcoin.no. Noen som vet om det kan gå kortere tid enn 2 dager? Er jo helg å greier nå også... Jaja, lov å håpe
Sitat av Kailua Vis innlegg
ååååå så frustrerende å ikke kunne kjøpe nå. Putta nettop en tusings på justcoin.no. Noen som vet om det kan gå kortere tid enn 2 dager? Er jo helg å greier nå også... Jaja, lov å håpe
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at det går fortere og overføre penger til justcoin andre gangen.

Den første gange jeg satt inn penger tok det ca 2 dager. Den andre gangen jeg satt inn var på kvelden (23:00 tiden) også var pengene der morgenen etter (8-9 tiden)
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sikkert dumt spørsmål, men er det verdt å investere 200 NOK som tilsvarer 0,029 BTC? Vil det være mulig å tjene på dette?
Hvis man skal satse på noe nå, hva skal man da satse på?
Sitat av discfarmer Vis innlegg
Hvis man skal satse på noe nå, hva skal man da satse på?
Vis hele sitatet...
Man må nesten følge litt magefølelse føler jeg.

En begrunner å kjøpe Quarkcoin med dette:

"Om dere skal invistere i altcoins og tjene store penger nå ville jeg anbefalt QuarkCoin. Grunnen til at altcoins stiger nå er fordi de blir lagt til på de kinesiske trading sidene som BTC38. QuarkCoin har uten hjelp fra kineserene klart å stige en god del denne uken, det er også høyt sannsynlig at den blir lagt til BTC38 om kort tid."

Selv så skal jeg kjøpe Goldcoins, rett å slett på grunn av at navnet er veldig "clean" og fordi at den ligger ganske lavt, samtidig som den har økt. Tidligere i dag var den på 0.048, nå er den på 0,068.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Kanske feathercoin, som er LTC og PPC til sammen, som igjen er de største cryptocurrenciene etter BTC.
Noen som er interessert i og selge BTC til meg? Eventuelt, hvor er di mest "reliable" stedene å kjøpe på internett fra Norge med via f.eks. bank transaksjoner. PM meg!
Skulle kjøpe i quarkcoin, men venter på pengene blir satt inn justcoin. Quarkcoin doblet seg i natt.
Hvor kan man få et greit overblikk over alle de forskjellige cryptocurrenciene?

Har pengene mine i LTC akkurat nå. Men burde kanskje flytte dem ut derifra, før det går ned alt for mye.
Sitat av Picard Vis innlegg
Hvor kan man få et greit overblikk over alle de forskjellige cryptocurrenciene?

Har pengene mine i LTC akkurat nå. Men burde kanskje flytte dem ut derifra, før det går ned alt for mye.
Vis hele sitatet...
Tror litecoin snur nå.
Men http://coinmarketcap.com
Sist endret av trygve; 30. november 2013 kl. 08:56.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cryptocurrencies basert på bitcoins, det finnes forresten flere ala http://www.sexcoin.info/ f.eks
Det folk er nødt til å forstå er at dette er investeringer med høy risiko. Ingenting annet. Det er ikke gitt at BTC skal øke i verdi, og det er ingen garanti for å tjene penger her. Mange innlegg her nå gir inntrykk av at folk tar det som en selvfølge at man tjener penger på BTC.

At mange her gjør det er jo åpenbart, men verdistigningen er ene og alene takket være voksende interesse, og den interessen er hovedsaklig basert på investeringer og avkastning, ikke bruksmessig verdi.

Den dagen den interessen forsvinner... *poof*.

Det er mange investeringer eg angrer på å ikke ha gjort - i ettertid når det viser seg at det hadde vært lurt. Men slik er det jo med alt. Etterpåklokskap er lett. Det kan alle ha og vise til. Aksjemarkedet, valutamarkedet og mange andre marked har potensiale for stor gevinst og disse markedene fungerer helt likt. Investerer man tidlig der i noe som interessen vokser for, så stiger verdien og man kan selge seg ut senere med stor gevinst. Dette er tross alt ikke noe nytt.

Trenden som nå er ganske fremtredende er at det er _mange_ som hyper opp nye verdier for å få en ny vekst i lignende valutaer. Litecoin, goldcoin, megacoind osv. På forum rundtom blir disse anbefalt, hypet, omtalt og nærmest presset frem som "det neste store". Fellesnevneren her er at de har(eller hadde) lav verdi og at de som prøver å få andre til å kjøpe den de sitter med så de kan tjene store penger. Altså, verdien er avhengig av interessen andre viser.

Eg synes BTC er veldig spennende, fra sidelinjen. Utrolig morsomt å se utviklingen
Jeg ser mange tror at prisen på en altcoin har noe å si for hvor mye vekstpotensiale den har, men det er kun psykologisk. Det blir som å tro at det er bedre å satse på Colombianske pesos (COP) i stedet for på britiske pund siden COP koster bare 0.0032 kroner og et pund koster steindyre 10.04 kroner.

Verdien på den minste enheten, eller mer presist i dette tilfellet verdien på den arbitrære enheten som kalles en coin, sier absolutt ingenting om vekstpotensialet. Det eneste man burde se på er kryptovalutaens potensiale til å fungere som penger samt andre funksjoner (kontrakter, anonymitet osv.).

Ta for eksempel LTC i forhold til BTC. BTC har nå en market cap på 13,6 milliarder dollar mens LTC ligger på 0,9 milliarder dollar. Hashraten til LTC er 46 GH/s mens BTC har hele 5 300 000 GH/s. Så til tross for at BTC målt i penger er bare 15 ganger så stort som LTC har den et nettverk bak seg som er 115 000 ganger så kraftig. Du får altså over 7500 ganger mer datakraft for pengene hvis du bruker BTC i stedet for LTC.

Den eneste fordelen jeg kan se med LTC er at den fungerer greit som en backup siden den bruker scrypt i stedet for SHA256. Hvis det skulle skje noe så usannsynlig som at SHA256 knekkes over natta har man fortsatt Litecoin som et fungerende system så jeg forstår godt at man selger litt BTC og kjøper LTC. Jeg ser også verdien i å flytte penger mellom ulike altcoins som en måte å mixe pengene sine på og dermed få økt anonymitet.

Det lønner seg å følge med på altcoins i tilfelle det skulle dukke opp en som tilbyr bedre egenskaper enn Bitcoin, men så langt har jeg ikke sett noen som kommer i nærheten av dette. Skal man satse på de altcoinene som er ute nå satser man nesten utelukkende på at andre folk faller for den logiske feilslutningen om at de har større vekstpotensiale fordi de har en lavere pris.
Wow, megacoin har økt i natt, samme med quark, venter selv på at penger skal inn på justcoin.... argh..... altcoins er veien å gå imo.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Wow, megacoin har økt i natt, samme med quark, venter selv på at penger skal inn på justcoin.... argh..... altcoins er veien å gå imo.
Vis hele sitatet...
Man får jo ikke kjøpt altcoins på justcoin...
Sitat av pbc Vis innlegg
Man får jo ikke kjøpt altcoins på justcoin...
Vis hele sitatet...
nei, men kjøper bitcoin der, tar ut i wallet, putter inn på cryptsy å kjøper altcoins for bitcoins der
Sitat av Kailua Vis innlegg
Wow, megacoin har økt i natt, samme med quark, venter selv på at penger skal inn på justcoin.... argh..... altcoins er veien å gå imo.
Vis hele sitatet...
Da var jeg oppe i 100k Usikker på om jeg skal holde eller selge nå.
Sitat av pbc Vis innlegg
Man får jo ikke kjøpt altcoins på justcoin...
Vis hele sitatet...
Han/hun skal sikkert kjøpe BTC og kjøpe altcoins.

EDIT: sent svar hehe

Jeg vil bare påpeke igjen at LTC vil komme på MtGox, for de som ikke har fått det med seg. Dere må være forsiktig med altcoins da de er utrolig ustabile i forhold til BTC og LTC, har gått i samme fellen selv, men etter dårlig erfaring så har jeg lært og gjenopprettet tapene som altcoins akrobat.
Sist endret av TylerDurden; 30. november 2013 kl. 12:30.
Sitat av Rexer Vis innlegg
Da var jeg oppe i 100k Usikker på om jeg skal holde eller selge nå.
Vis hele sitatet...
Grattis, aner ikke om du burde selge eller ikke, men lykke til uansett
Sitat av Rexer Vis innlegg
Da var jeg oppe i 100k Usikker på om jeg skal holde eller selge nå.
Vis hele sitatet...
Er dette snakk om megacoin?
Har tenkt å kaste inn 1000 kr i LTC idag. Har lest endel om dette i det siste, husker også jeg vurderte for rundt 1-2 mnder siden å kaste inn litt penger i LTC når det lå på rundt $3 og BTC lå på rundt $2-300. Dette er penger jeg har råd til å tape, så dette er egentlig bare for fun. Jeg har nå registrert meg på JustCoin og lastet ned LTC-clienten fra litecoin.org. Har noen lyst å forklare meg step by step fra bunn og grunn hvordan jeg gjør dette her? Er det bare LTC-clienten fra litecoin.org jeg trenger, eller bør jeg gjøre mer for å ha bedre sikkerhet på litecoinsa mine? Har ikke forstått mye av dette her så hadde vært greit med en forklarelse.
Er det i det heletatt vits å mine med et nvdidia gtx 650?
Tenker på altcoins med lav vanskelighetsgrad.
Er det bare og skrive inn Trade adressen fra cryptsy her?

http://puu.sh/5xDMK.png


Adressen fra Cryptsy:

http://puu.sh/5xDOy.png
Sist endret av pbc; 30. november 2013 kl. 12:48.
Sitat av seep13 Vis innlegg
Har tenkt å kaste inn 1000 kr i LTC idag. Har lest endel om dette i det siste, husker også jeg vurderte for rundt 1-2 mnder siden å kaste inn litt penger i LTC når det lå på rundt $3 og BTC lå på rundt $2-300. Dette er penger jeg har råd til å tape, så dette er egentlig bare for fun. Jeg har nå registrert meg på JustCoin og lastet ned LTC-clienten fra litecoin.org. Har noen lyst å forklare meg step by step fra bunn og grunn hvordan jeg gjør dette her? Er det bare LTC-clienten fra litecoin.org jeg trenger, eller bør jeg gjøre mer for å ha bedre sikkerhet på litecoinsa mine? Har ikke forstått mye av dette her så hadde vært greit med en forklarelse.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør følgende:
Går til bitmynt.no betaler Sturle og oppgir min BTC adresse på BTC-e.com.
Dagen etter er BTC ankommet min konto på BTC-e, jeg trykker på LTC/BTC og kjøper LTC, går til BTC-e hver dag på mobilen og gnir meg i hendene mens jeg ler med en ond latter.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg gjør følgende:
Går til bitmynt.no betaler Sturle og oppgir min BTC adresse på BTC-e.com.
Dagen etter er BTC ankommet min konto på BTC-e, jeg trykker på LTC/BTC og kjøper LTC, går til BTC-e hver dag på mobilen og gnir meg i hendene mens jeg ler med en ond latter.
Vis hele sitatet...
Meget drøyt sønn, meget drøyt.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg gjør følgende:
Går til bitmynt.no betaler Sturle og oppgir min BTC adresse på BTC-e.com.
Dagen etter er BTC ankommet min konto på BTC-e, jeg trykker på LTC/BTC og kjøper LTC, går til BTC-e hver dag på mobilen og gnir meg i hendene mens jeg ler med en ond latter.
Vis hele sitatet...
Men hvordan er alt det wallet greiene? Crypting av wallet osv? Driver du med det? Er full klar over at jeg er veldig, veldig veldig nybegynner når det kommer til dette..
Så om jeg skal overføre Bitcoins fra justcoin til Craptsy må jeg sette BTC fra justcoin på en wallet så deretter sette BTC fra walleten til craptsy?
Sitat av seep13 Vis innlegg
Men hvordan er alt det wallet greiene? Crypting av wallet osv? Driver du med det? Er full klar over at jeg er veldig, veldig veldig nybegynner når det kommer til dette..
Vis hele sitatet...
Hvis du bare skal holde på myntene dine over lengre tid, anbefaler jeg å sette de over til en paper wallet. Da slipper du bekymre deg for at en tredjepart har kontroll på myntene dine, keyloggers, PC som tar kvelden osv.
Sitat av pbc Vis innlegg
Så om jeg skal overføre Bitcoins fra justcoin til Craptsy må jeg sette BTC fra justcoin på en wallet så deretter sette BTC fra walleten til craptsy?
Vis hele sitatet...
Haha Craptsy indeed, jeg ville brukt BTC-e.
For å svare deg, så er det en wallet på Cryptsy, bare bruk den adressen:-)
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Haha Craptsy indeed, jeg ville brukt BTC-e.
For å svare deg, så er det en wallet på Cryptsy, bare bruk den adressen:-)
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne hvorfor du ville brukt BTC-E ovenfor CRAPtsy?
Sitat av pbc Vis innlegg
Kan du begrunne hvorfor du ville brukt BTC-E ovenfor CRAPtsy?
Vis hele sitatet...
Personlig så liker jeg interface på BTC-e, samt den begrensede antallet altcoins og at de har chatboksen(sett at jeg er erfaren og ikke bryr meg om trollene).
Smak og behag, prøvde bare å være litt morsom :-P
Hvor i helvette finner jeg wallett1 på cryptsy?
Det er noe feil med cryptsy for øyeblikket så jeg får ikke logget meg inn for å sjekke, men om jeg ikke husker feil så viser den de valutene du har på venstre hånd og der klikker du på den du vil ha walleten til og s velger du "deposit".
Jeg har ikke brukt cryptsy på vflere måneder så er ikke sikker.