Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 610
Heisann. Har nå vært i LAR i snart to år nå. Har prøvd subutex buprenorfin, buvidal og nå gått over til subuxone film og skal prøve d ut en uke før et eventuelt bytte over til metadon. Hva er deres erfaring med disse medisinene? Flere som føler seg undermedisinert, dårlig og hsr ondt i kroppen? 🤔 Hvordan opplever dere opptaket av subuxone.? Hvor fort tar d før de funker (film) og hvor lenge hvarer virkningen og kan man oppleve en rus? 🤔 Går rundt med heroin sug hele tiden og vin ha det vekk. Derfor prøver jeg alle medikamenter jeg kan prøve i lar. TOK 24 mg kl 05.00 i dag. Kan ennå ikke kjenne noen effekt av filmen. Bør jeg gå over til metadon som jeg tenker selv? Må nesten føle noe når jeg tar medisinen ellers er faren for utskivelse og sprekk stor. Vil gjerne høre deres erfaringer og hva dere tenker. Har desverre fått unge nyutdannede lar leger som amdrier her å aldri kan svare meg. De er vanskelig å ha med å gjøre. De snakker meg i ring å seg selv dd motsier alt ded sier og. TAKKER på forhånd
Du kan også få morfin i LAR. Det er jo nesten det samme som heroin, så kanskje det pssser bedre? Metadon er nok det som gir mest effekt da
Unnskyld om jeg er en uvitende fjott, men: er ikke det nettopp poenget? Du bruker medikamenter for å trappe ned av avhengigheten. Å trappe ned er ikke synonymt med å føle seg bra, heller det motsatte. Om man føler seg "bra" mens man er på slike medikamenter "trapper man opp" da du faktisk får en euforisk følelse.
Sist endret av Expialidocious; 23. august 2023 kl. 17:11.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Unnskyld om jeg er en uvitende fjott, men: er ikke det nettopp poenget? Du bruker medikamenter for å trappe ned av avhengigheten. Å trappe ned er ikke synonymt med å føle seg bra, heller det motsatte. Om man føler seg "bra" mens man er på slike medikamenter "trapper man opp" da du faktisk får en euforisk følelse.
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme. Virker som fyren vil starte i LAR for å ruse seg lovlig..
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Tenkte det samme. Virker som fyren vil starte i LAR for å ruse seg lovlig..
Vis hele sitatet...
Mine egne observasjoner tilsier at de fleste begynner for å sikre seg jevn tilgang til opioider. Fast og jevn tilgang er dog ett viktig steg i retning av å komme seg av det- når man er avhengig av en dealer så blir usikkerheten såpass stor at man må planlegge livet rundt denne personen, og noen ganger finnes det absolutt ingenting å oppdrive, men når man har fast tilgang så slipper man det kjøret, først da er det mulig(for mange) å tenke på avtrapping.
Sier seg selv at det er umulig å tenke langt nok frem når folk er nødt til å stresse rundt 7 dager i uken, med triksing og miksing av diverse substanser i ett forsøk på maskering av symptomer hvis de ikke får tak i nok.


Du kommer ingen vei i livet når du er fastlenket til denne avhengigheten, fyren tar 24mg subutex, tror det handler om litt mer en gratis, lovlig rus.

Dette ble litt dårlig skrevet ser jeg, men håper poenget kommer frem.

@LarCas, se om du kan få byttet til morfin før du prøver metadon, og prøv å hold deg borte fra så store doser med subutex ellers risikerer du at metadonen heller ikke virker.

Har du toleranse for mer enn 2-4mg subutex så er det ingen rus å hente etter min mening, og hvis det er russuget som er problemet så vil ikke det forsvinne uansett hvor mye du tar, det eneste som skjer er en toleranseøkning ut av helvete.