Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4012
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lest flere ganger at man kan ta blodprøve hos furst uten at det må gå gjennom fastlegen. Ønsker å sjekke hormonnivået og noen andre ting, da jeg har misbrukt diverse ting i tenårene.

Noen som har gjort det og vet hvordan jeg bestiller en time der jeg kan spesifisere hva jeg ønsker å sjekke?
Blir fastlegen min informert om at jeg har vært der?
Ring og spør på et legekontor. Det hadde jeg i hvert fall gjort��
Anonym bruker
"Vennlig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må såvidt jeg vet ha med et skjema fra legen din til furst men ring å spør
Du kan jo ringe Fürst og spørre.
Blodprøver skal i all hovedsak være bestilt av lege, men det koster jo ingenting og spørre.

Husker ikke helt nå men tror ikke hormonprøvee blir analysert hos furst, de må vel til en hormonlab.

Hvis du får beskjed om at det ikke går, så får du finne en privat lege som kan bestille for deg, for så og be om at svarene ikke går til fastlegen.

Obs obs noen fastleger vil bli sure hvis de oppdager sånt, kall det yrkesstolthet, men mange føler faktisk ett ansvar for sine pasienter.

Uansett så må du tilbake til lege for å få hjelp hvis prøvene kommer tilbake med uregelmessigheter.
Ja, du kan dra dit å ta blodprøver.

Trenger ikke ringe, trenger ikke rekvisisjon fra lege eller noen ting.

MEN det er dyrerere når du ikke har rekv...

Minsteprisen er 200,- Så kommer hver "verdi" du ønsker i tilleg.

Sist jeg sjekket så ligger s-testosteron på rundt 30kr, samme gjelder shgb.
For fullt hormonpanel - tror jeg regnet at det koster ca 5-600 for alt du trenger.

Du kan også ringe colusseum mann og bare spørre om du BARE kan ta blodprøver, (UTEN konsultasjon) det vil isf. være rimeligere.

Har heldigvis fått meg en kul og forståelsesfull fastlege, så jeg kan bare sende SMS/Ringe, så vil hun sende inn rekvisisjon til Furst. Da koster det kun 44kr i egenandel