Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1561
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kjapt spm. lurer egentlig på om legen ville gitt en medisin til noen med bipolar lidelse som kan gi en eller annen ruseffekt? anything?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svaret er Nei.

Man skal også prøve å unngå å ruse seg når man er bipolar, da det kan gjøre både depressive perioder værre og maniske perioder værre og mer psykotiske.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Svaret er Nei.

Man skal også prøve å unngå å ruse seg når man er bipolar, da det kan gjøre både depressive perioder værre og maniske perioder værre og mer psykotiske.
Vis hele sitatet...
Kunne tatt deg i hånden på at jeg er godt kjent med det, var mer ett generelt spørsmål fordi jeg klarer å regulere dette selv, men takk for opplysningen.
R.i.p 23.04.2021
Åssen medisin er det snakk om? C-prep gir ikke noe rus. Bare benzodiazepiner,opiater og lyrica/neurontin .
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leger kan skrive ut benzo hvis du sliter mye med angst og stress mtp bipolar. Jeg selv har bp1 å bruker lamictal og seroquel. Annbefaler deg å styre unna rus med denne lidelsen. Jeg droppet mdma noen måneder siden, fikk en jævlig depresjon, ble grensepsykotisk å sendt til psykiatrisk. Men så er det godt å føle på glede etter mange år med depresjon så jeg skjønner deg.
Hei, eg har vært bipolar i 10 år... No nylig fikk eg endelig valium 5mg på resept, det gir rus (men eg ville ha det for nervene, stresset og angsten) nå har legen økt til 10mg morgen - dag - kveld. Ha en åpen dialog med legen men ikkje si rett ut eg ruser meg og vil ha rus av deg, då får du aldri.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kjapt spm. lurer egentlig på om legen ville gitt en medisin til noen med bipolar lidelse som kan gi en eller annen ruseffekt? anything?
Vis hele sitatet...
Svaret er at folk med bipolar type 1 skal egentlig gå på beroligende som tilleggs medisin, det tok meg 10 år før eg fikk det siden jeg ruste meg når jeg var 16 å det står i lege journalen.

Mine bipolare medisiner er for øyeblikket "Abilify 15mg, Valium(mot angst, nerver å uro) 10 morgen - dag - kveld" det e min alt er bra dose
Får eg mani for eg 1200mg med orfiril for å "lande" håper dette hjelper
Fler med bipolar å spørsmål send gjerne melding.
Sist endret av SnyltusNytoriou; 13. mai 2020 kl. 12:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
*
Åssen medisin er det snakk om? C-prep gir ikke noe rus. Bare benzodiazepiner,opiater og lyrica/neurontin.
Vis hele sitatet...
Hva skulle evt. til for at noen med denne typen lidelse får noen av de nevnte medisinene?

*
Leger kan skrive ut benzo hvis du sliter mye med angst og stress mtp bipolar. Jeg selv har bp1 å bruker lamictal og seroquel. Anbefaler deg å styre unna rus med denne lidelsen. Jeg droppet mdma noen måneder siden, fikk en jævlig depresjon, ble grensepsykotisk å sendt til psykiatrisk. Men så er det godt å føle på glede etter mange år med depresjon så jeg skjønner deg.
Vis hele sitatet...
Setter pris på omtanken i forhold til spørsmålet, men dette er noe man vurderer individuelt. Har lang erfaring med denne lidelsen og hvordan ulike rusmidler påvirker oss i lengden, og vil til etterretning aldri anbefale noen med bipolare lidelser og kombinere dette med rusmidler, lovlige eller ulovlige.

*
Svaret er at folk med bipolar type 1 skal egentlig gå på beroligende som tilleggs medisin, det tok meg 10 år før eg fikk det siden jeg ruste meg når jeg var 16 å det står i lege journalen.

Mine bipolare medisiner er for øyeblikket "Abilify 15mg, Valium(mot angst, nerver å uro) 10 morgen - dag - kveld" det e min alt er bra dose
Får eg mani for eg 1200mg med orfiril for å "lande" håper dette hjelper
Fler med bipolar å spørsmål send gjerne melding.
Vis hele sitatet...
Det er noe jeg også har tatt i betraktning, har aldri nevnt noen form for rusbruk hos lege fordi jeg ikke har følt behovet for å oppsøke hjelp i forhold til rus. Føler at ulempene ved å gjøre det ikke veier opp for fordelene, dessverre...