Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  136 20021
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Ny update:
Hasjen er skaffa, har ikke prøvd men en kompis bestilte også og han har prøvd. Han røyka det gjennom et eple. Han røyka 0,2 g og sier han ikke føler en dritt utenom tørre øyner.
Vis hele sitatet...
Bare røyk joint allerede, trenger ikke å tukle med epler og annet perversitet. Det er ikke en big deal, mange synes også at cannabisrusen er noe kjedelig, smak og behag.

For din egen del håper jeg at du er eldre enn 16 ihvertfall, regelmessig bruk av hasj i tidlig alder lammer hjerneutvikling noe. Så ha det i bakhodet.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
For din egen del håper jeg at du er eldre enn 16 ihvertfall, regelmessig bruk av hasj i tidlig alder lammer hjerneutvikling noe. Så ha det i bakhodet.
Vis hele sitatet...
Er 15😅 hehe

Dere jeg tror jeg har blitt litt scammet her. Har sett på bilder av 1 gram hasj på nette og det ser mye mer ut en det jeg har. Det jeg har ser jo ut som halvparten av det på nette
Sist endret av TripDreamer; 29. oktober 2019 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Er 15�� hehe

Dere jeg tror jeg har blitt litt scammet her. Har sett på bilder av 1 gram hasj på nette og det ser mye mer ut en det jeg har. Det jeg har ser jo ut som halvparten av det på nette
Vis hele sitatet...
Ja, som andre har nevnt lenger opp i tråden... helt vanlig, er bare å bli vant til det. Du er i den alderen det er lettest å bli scammet. Jeg fikk aldri 1g, fikk ofte mye under påstått mengde når jeg tenker meg om. Det viktigste er at du har fått hasj og ikke noe annet søppel.

Vet det er mange som har sagt det før meg, men begynn rolig. Heller for lite enn for mye, kjenner du ingenting etter 30 min kan du fyre opp igjen.
Sist endret av Mekkern; 29. oktober 2019 kl. 23:39. Grunn: Ekstra avsnitt
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er fint å se at unge folk begynner å få interesse for hasj igjen.
Vis hele sitatet...
Dette kan du gjerne begrunne. Hva er grunnen til at 15-16åringer bør innta et potensielt farlig rusmiddel?

Til ts: Det å begynne å røyke hasj som femtenåring er et valg som kommer til å få konsekvenser du som tenåring ikke klarer å forestille deg enda. Tenk deg godt om.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Dette kan du gjerne begrunne. Hva er grunnen til at 15-16åringer bør innta et potensielt farlig rusmiddel?

Til ts: Det å begynne å røyke hasj som femtenåring er et valg som kommer til å få konsekvenser du som tenåring ikke klarer å forestille deg enda. Tenk deg godt om.
Vis hele sitatet...
Er enig i at det Hans Høyhet sa var dumt sagt, men det er få som får «konsekvenser du som tenåring ikke klarer å forestille deg enda»... jeg selv fikk konsekvenser jeg ikke kunne forestille meg fordi jeg var usikker min første gang. TS kommer mest sannsynlig til å røyke hasjen uansett, så da gjelder det for oss å gjøre det så trygt som mulig for ham.
Sist endret av Mekkern; 29. oktober 2019 kl. 23:45.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Dette kan du gjerne begrunne. Hva er grunnen til at 15-16åringer bør innta et potensielt farlig rusmiddel?

Til ts: Det å begynne å røyke hasj som femtenåring er et valg som kommer til å få konsekvenser du som tenåring ikke klarer å forestille deg enda. Tenk deg godt om.
Vis hele sitatet...
Hvem konsekvenser? Mener ikke være frekk på noen måte.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Er 15😅 hehe

Dere jeg tror jeg har blitt litt scammet her. Har sett på bilder av 1 gram hasj på nette og det ser mye mer ut en det jeg har. Det jeg har ser jo ut som halvparten av det på nette
Vis hele sitatet...
1g hasj er som oftest ca 1 kubikkcentimeter, evt litt over om den er "luftig".
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Hvem konsekvenser? Mener ikke være frekk på noen måte.
Vis hele sitatet...
Er en del, Google «cannabis teen negative consequenses Reddit» så får du mye opp. Regner med at han mener negative psykiske konsekvenser, så her er det jeg kommer på/mener å huske er vanligst:

Depersonalisering/derealisering
Panikkangst
Angst
Paranoia

Når det kommer til andre konsekvenser kan det ødelegge familieforhold. Om du fortsetter å røyke mæ du mest sannsynlig lyve om det til foreldrene dine på ett tidspunkt. Om de finner ut av det, har du brutt tilliten deres og det glemmer de aldri.
Ellers kan pissings være dumt men det med familien er nok værre.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Hvem konsekvenser? Mener ikke være frekk på noen måte.
Vis hele sitatet...
Vel. Siden du er såpass ung regner jeg med at du ikke vil ta innover deg det jeg sier nå, men la gå.. Du er inne i en fase av livet hvor grunnlaget for mye av ditt voksne liv skal legges. Mange valgene du tar nå vil være definerende for hvordan dine neste år vil se ut.

Jeg antar at siden du velger å røyke deg fjern en tirsdag kveld så er ikke skolearbeid på toppen av prioriteringslisten din. La oss si at du begynner å røyke hasj daglig. Hvor langt unna er du droppe ut da? Et dumt eksempel kanskje, men ikke totalt urealistisk. Skillet mellom suksess og fiasko i dagens samfunn er ikke stort. Det er ikke gitt at det går bra med alle.
Hadde det ikke vert lurt og vente et par år ? Ser du nevner hasj, amf og sprit ? Som 15 åring??

Du har heile livet og prøve ditta på, bedre og vente til hjernen er ferdig utviklet.

Anbefalt lesing
https://freak.no/forum/showthread.php?t=127177
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Hvem konsekvenser? Mener ikke være frekk på noen måte.
Vis hele sitatet...
Det verste med å begynne med cannabis i ung alder er vel at det bremser din personlige utvikling. Jeg kan selv skrive under på at det ikke er særlig gøy å være 30 år gammel men 16 i hodet.
Takk for fort svar, men tilbake til topic:

Fant ut at den gamle bestevennen min fra barneskolen røyker og spiser mye hasj. Dette var noe jeg ikke forventet. Lurer på om jeg skal få med han og noen andre da jeg mister edrudommen min.

Han snakka noe om oliven olje og yoghurt. Er det noen som kan forklare orntelig hvordan man spiser hasj? (Dosering, Framgangsmåte og, Tips?) Evt er det bra å spise hasj for nybegynner?
Sist endret av TripDreamer; 30. oktober 2019 kl. 14:45.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde ikke spise det første gangen du skal ha noe med hasj og gjøre. Rusen varer mye lengere og er sterkere enn om du hadde røyka det!
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0.2g oppløst i litt varm olje, kanskje 10 min, og så mikset i yoghurt. Smaker sæd men du får en fin røykfri rus.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0.2g oppløst i litt varm olje, kanskje 10 min, og så mikset i yoghurt. Smaker sæd men du får en fin røykfri rus.
Vis hele sitatet...
Ok. Du tar deg altså ikke bryet med å opplyse om at hvis TS tilfeldigvis får til en bra dekarboksylering vil denne dosen tilsvare å røyke 0.5.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den beste måten du kan røyke hasjen er å putte den i peisen med noe skikkelig god tyrived. Du er i en alder der hjernen din er i utvikling og det er ingen tvil om at hasjrøyking er ekstra skadelig for deg. Slapp litt av. Du pusher grensene for fort. Jeg er ingen moralist som sier du ikke skal prøve, men hvis du skal få testa ut alle de fantastiske opplevelsene som rusmidlenes verden har å by på kan du ikke dra bånn gass i andre svingen for da kommer du til å gå på trynet.

For å få mest mulig ut av rusmidler må man klare å holde seg i balanse i livet. Utdannelse, jobb, det daglige liv, det er ikke nødvendigvis så jævlig spennende eller morsomt, men det er ekstremt viktig at man har kontroll på det for å ha et greit liv. Rusmidler er det krydderet man tar frem en sjelden gang for å oppleve noe helt annet. Vent 5 år med hasjen, helst mer. Les deg opp og vis deg selv og rusmidlene respekt. Det er ingen grenser for hvor ubeskrivelig fantastisk det kan være å trippe på hasj, MDMA eller LSD i den rette settingen, men det må ikke gjøres for ofte og det må komme til sin tid. Når, hvordan og hvor ofte krever at man setter seg inn i det ved å lese, ikke prøve og feile.

Din tid for disse opplevelsene, være seg hasj, sopp, MDMA, LSD eller Gascid, er ikke nå. Du kjører for fort inn i svingen.

Hans Majestet skryter av 15-åringer som har interesse for hasj og kan fortelle om at de som takler "ansvaret i hasjrusen" er vinnere. Jeg ser ingen vinner bak hans ord. Jeg ser en voksen mann som tøffer seg blant kidsa. Han 25-åringen som hang med 14-åringer og var dritkul fordi han hadde øl og sigg er egentlig en tard hvis du skjønner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den beste måten du kan røyke hasjen er å putte den i peisen med noe skikkelig god tyrived. Du er i en alder der hjernen din er i utvikling og det er ingen tvil om at hasjrøyking er ekstra skadelig for deg. Slapp litt av. Du pusher grensene for fort. Jeg er ingen moralist som sier du ikke skal prøve, men hvis du skal få testa ut alle de fantastiske opplevelsene som rusmidlenes verden har å by på kan du ikke dra bånn gass i andre svingen for da kommer du til å gå på trynet.

For å få mest mulig ut av rusmidler må man klare å holde seg i balanse i livet. Utdannelse, jobb, det daglige liv, det er ikke nødvendigvis så jævlig spennende eller morsomt, men det er ekstremt viktig at man har kontroll på det for å ha et greit liv. Rusmidler er det krydderet man tar frem en sjelden gang for å oppleve noe helt annet. Vent 5 år med hasjen, helst mer. Les deg opp og vis deg selv og rusmidlene respekt. Det er ingen grenser for hvor ubeskrivelig fantastisk det kan være å trippe på hasj, MDMA eller LSD i den rette settingen, men det må ikke gjøres for ofte og det må komme til sin tid. Når, hvordan og hvor ofte krever at man setter seg inn i det ved å lese, ikke prøve og feile.

Din tid for disse opplevelsene, være seg hasj, sopp, MDMA, LSD eller Gascid, er ikke nå. Du kjører for fort inn i svingen.

Hans Majestet skryter av 15-åringer som har interesse for hasj og kan fortelle om at de som takler "ansvaret i hasjrusen" er vinnere. Jeg ser ingen vinner bak hans ord. Jeg ser en voksen mann som tøffer seg blant kidsa. Han 25-åringen som hang med 14-åringer og var dritkul fordi han hadde øl og sigg er egentlig en tard hvis du skjønner.
Vis hele sitatet...
Skjønner akk hva du mener. Men det er litt for seint å overtale meg. Skal ikke røyke mye eller ofte, kanskje bare 1-2 ganger i året. Vet at 1-2 ganger i året er jævlig mye mer en 0 ganger i året. Alt av Sopp, Lsd, cola, Molly, osv skal jeg vente med til en god stund over 18.

Men dere, en helt annen ting. Er alkohol og hasj en god kombo? Tenker jeg skal ta meg en liten breezer med noen kompiser som ikke røyker litt senere på dagen. Er dette dumt hvis jeg føler at jeg ikke er stein noe mer?
Sist endret av TripDreamer; 30. oktober 2019 kl. 23:53.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Ny update:
Hasjen er skaffa, har ikke prøvd men en kompis bestilte også og han har prøvd. Han røyka det gjennom et eple. Han røyka 0,2 g og sier han ikke føler en dritt utenom tørre øyner.
Vis hele sitatet...
Legg ut et bilde av den her da hvis du vil at vi skal prøve å bedømme kvaliteten på bønne du har ordna.
Det der med at du tenker 1-2 ganger i året, før du har prøvd hasj... Når du har fått smaken på det, kan det tenkes at det blir langt oftere. Jeg skulle bare prøve det noen ganger da jeg var 16-17 år. Men slik ble det ikke.. Støtter det at ungdommer bør holde seg langt unna hasj før 20åra, og alt annet av rus egentlig. Men når du først har tenkt å gjøre det...styr unna tobakk! Jeg har hatt min del ubehagelige rusopplevelser med tobakk i mixen, selv om jeg bruker snus. Når det gjelder alkohol+hasj, så er det nok favorittrusen min. Nå er jeg 2 ganger eldre enn deg og langt mere erfaren, men har hatt dårlige erfaringer i mine yngre dager med denne blandinga. Men er du lett brisen så er det gull for min del. Men ikke gjør det hvis du er full, da går alt i tull, og du vil spy og rulle i angst før du blir mer erfaren med å blande disse to. Det går nok fint å ta seg en "breezer" senere på dagen.
Sitat av bonfire Vis innlegg
Det der med at du tenker 1-2 ganger i året, før du har prøvd hasj... Når du har fått smaken på det, kan det tenkes at det blir langt oftere. Jeg skulle bare prøve det noen ganger da jeg var 16-17 år. Men slik ble det ikke.. Støtter det at ungdommer bør holde seg langt unna hasj før 20åra, og alt annet av rus egentlig. Men når du først har tenkt å gjøre det...styr unna tobakk! Jeg har hatt min del ubehagelige rusopplevelser med tobakk i mixen, selv om jeg bruker snus. Når det gjelder alkohol+hasj, så er det nok favorittrusen min. Nå er jeg 2 ganger eldre enn deg og langt mere erfaren, men har hatt dårlige erfaringer i mine yngre dager med denne blandinga. Men er du lett brisen så er det gull for min del. Men ikke gjør det hvis du er full, da går alt i tull, og du vil spy og rulle i angst før du blir mer erfaren med å blande disse to. Det går nok fint å ta seg en "breezer" senere på dagen.
Vis hele sitatet...
Gull ass! Blir drit bra
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Tusen takk for all den raske responsen!

Burde jeg prøve å røyke en sigg før jeg tar en blanda med hasj? Har jo aldri trekt tobakk ned i lungene.
Vis hele sitatet...
Røyker du ikke sigg er det ingen grunn til å mekke med tobakk. Du kan legge litt tobakk i bunnen av pipa, også karver du opp gallen og strør oppå (ikke press stappet for hardt for da får du ikke trekk) Bruker du vannbong slipper du litt av hostekulene du garantert vil få :-)
Du kan også lage deg en søt, deilig kopp med kakao og røre ut et halv g. Men da blir du seriøs skev i lange tider og bør så absolutt ikke ha noen ansvarskrevende ting du må delta i akkurat den dagen, haha. Noen baker seg hash-brownies også, både kakao & Brownies krever en del mer tjall enn å røyke, pluss at det tar lengre tid før det fungerer. Men det er ingen grunn for at du skal måtte støtte tobakk-imperiene altså, dessuten koster tjallen nok som det er uten å bruke tobakk attåt
Sitat av MyMind Vis innlegg
Røyker du ikke sigg er det ingen grunn til å mekke med tobakk. Du kan legge litt tobakk i bunnen av pipa, også karver du opp gallen og strør oppå (ikke press stappet for hardt for da får du ikke trekk) Bruker du vannbong slipper du litt av hostekulene du garantert vil få :-)
Du kan også lage deg en søt, deilig kopp med kakao og røre ut et halv g. Men da blir du seriøs skev i lange tider og bør så absolutt ikke ha noen ansvarskrevende ting du må delta i akkurat den dagen, haha. Noen baker seg hash-brownies også, både kakao & Brownies krever en del mer tjall enn å røyke, pluss at det tar lengre tid før det fungerer. Men det er ingen grunn for at du skal måtte støtte tobakk-imperiene altså, dessuten koster tjallen nok som det er uten å bruke tobakk attåt
Vis hele sitatet...
Har egt ikke sagt hele sannheten her på forumet. Jeg har røyka en sigg før, men det er bare lenge sia.

Tror ikke at å spise/drikke det er noe bra valg for den anledningen jeg skal ta det i. Altså skal jo på skolen imorra.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Et annet tips er å velge dopet, men ikke velg miljøene. Dette er ikke en regel uten unntak, men det er mange dysfunksjonelle, statiske og lite utviklende miljøer man kan havne i, helt eller delvis, gjennom å jevnlig skulle handle inn "bare" cannabis. Du VIL før eller siden støte på resten av katalogen hvis du opprettholder kontakt. Og nytt blod er alltid ønskelig i miljøene, de kommer inn med nye vitser, egne perspektiver, de låner ut sine jomfrureaksjoner som gir andre en boost og fornyet legitimering av livsstilen. Og man kan fint fullstendig ødelegge seg selv med "bare" alkohol og hasj. Du lever i en tid der gutter & menn i din alder opp og ned sliter tendensiøst sett, og de det går dårligst med havner på DPS, på NAV, i fengsel og andre shitty livsutfall. Selvfølgelig kan man rive ned alt man har oppnådd med rus etter at man har oppnådd de, men tenk å aldri komme til voksenlivet, aldri bli helt økonomisk selvstendig, aldri forstå storsamfunnet helt, aldri fullføre utdanningen. Et par år med wake n bake kan du ende opp med å angre på resten av livet; angeren blir din identitet, du er aldri hel og full, og i bakgrunnen smiler den lærte atferden; "jeg kan døyve det jeg føler med rus"..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0.1g er jo ingen rus, prøv med mellom 0.2 - 0.3 du. Ikke farlig å røyke hasj alene, men ikke bland det med andre ting da dette kan gi meget vonde opplevelser. Spesielt i forhold til amfetamin osv. Prøv å røyk en litt før du skal legge deg så skal du se du begynner å tenke mye rart xD
Vis hele sitatet...
Det kommer jo veldig ann på styrken på hasjen og toleransen til personen. For meg holder 0,05g for en runde. Må nesten prøve seg frem
Sitat av Anonym112598 Vis innlegg
Det kommer jo veldig ann på styrken på hasjen og toleransen til personen. For meg holder 0,05g for en runde. Må nesten prøve seg frem
Vis hele sitatet...
Røyka tidligere idag. En joint med tobakk og 0,3 gram hasj. Ble helt sykt full av energi og ble syyyykt glad.

Til helga skal jeg prøve litt mer med en pipe. Rusen jeg fikk av jointen var egt ganske slapp (Liten rus). Han ene kompisen min sa at hvis jeg tar mer av det så blir alt sånn syyykt chill og sånt.
Sist endret av meitemark; 22. november 2023 kl. 01:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Røyka tidligere idag. En joint med tobakk og 0,3 gram hasj. Ble helt sykt full av energi og ble syyyykt glad.

Til helga skal jeg prøve litt mer med en pipe. Rusen jeg fikk av jointen var egt ganske slapp (Liten rus). Han ene kompisen min sa at hvis jeg tar mer av det så blir alt sånn syyykt chill og sånt.
Vis hele sitatet...
0,3 er ganske mye, for å få plass til så mye, må man ha en lang og feit joint. Hvordan vet du at det var 0,3 du røkte? Har du målt med vekt? Hvis det stemmer, så har du dårlige varer.
En dårlig rulla joint kan også få mye til å bokstavelig talk gå opp i røyk.

Reflekter en del over hvilket forhold du ønsker å ha til cannabis fremover. Å starte midt i tenårene med å røyke hverdagskvelder kan være en oppskrift på et tiår med økende rusbruk, frafall fra skole, konflikter med venner og familie, isolasjon fra omverden og ikke minst angst og depresjon, selv om alt det kanskje høres veldig vagt ut. Det finnes veldig mange som bare ville teste hasj et par ganger, og gikk rett på å røyke hver helg, og deretter hver dag i årevis. Det kan virke magisk og man kan føle seg uovervinnelig i starten, men de kjipeste bieffektene kan ta lang tid før viser seg, og kan kreve utrolig mye jobb og tid å håndtere
Anonym bruker
"Mulig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det er ikke farligere enn alkohol, så jeg synes ikke det er noe verre å røyke enn det er å drikke. kos deg min venn!
Kjøp Kent White sigaretter, de har sånn 1/8 av nikotinen til vanlig (marlboro rød/prince rød/petterøes blå osv) sigaretter. Nikotin kan fort bli ubehagelig om det ikke er noe man ikke bruker.

Kjøp noe ordntlig papir, korte, du trenger ikke noe longpapes (OCB kort fks). Rull deg en J med ca 0,2 g, og røyk den i ca to omganger med en liten pause i mellom.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er ikke farligere enn alkohol, så jeg synes ikke det er noe verre å røyke enn det er å drikke. kos deg min venn!
Vis hele sitatet...
Et godt poeng sånn sett. Det å passe på å ikke røyke hasj for ofte i ungdomstiden for å ikke forstyrre hjerneutvikling, men samtidig drikke alkohol 2-4 ganger i måneden (som noen ungdommer gjør i 15-17 års alderen) er nokså poengløst. Alkohol gjør forøvrig større og mer omfattende skade på kroppen enn cannabis.

Derfor bør du holde deg unna både hasj og alkohol så mye som mulig frem til du er 22-24 år. Men det er ikke mange som gjør det uansett
0.1 er for lite til en joint. å bruke litt mer er jo hele poenget for ellers hadde de ikke solgt longpapers. 0.1 tja hvis du varmrøyker deg blå i trynet på 1.5 min kanskje, i bong helt klart nok med 0.1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er ikke farligere enn alkohol, så jeg synes ikke det er noe verre å røyke enn det er å drikke. kos deg min venn!
Vis hele sitatet...
Er ikke akkurat farligere å røyke cannabis sammenlignet med å drikke alkohol. Moderasjon er nøkkelen, for begge rusmidlene har negative effekter, spesielt på en hjerne som ikke er fullt utviklet om de brukes regelmessig eller daglig.
Det er en god del advarsel tegn her.

/Du klarte ikke vente til fredag engang, og røyka en torsdag kveld ?

/Du gikk fra og sei 1-2 ganga i året til at du skal røyke i helga og, som blir 2 ganger i veka ?

Viktig at du tar deg en god pause etter helgen, daglig røyking er ikke smart og begynne med som 15 åring.
Dette kan ødelegge forhold til folk og hindre hjerne og personlighet utvikling.

Vist du blir tatt kan det ødelegge forholdet til foreldra dine, og eventuell trøbbel med politiet kan hindre deg og reise til USA, komme inn i militeret og du kan ikke få visse jobber med sikkerhetsklarering.

Ja cannabis er mye sunnere og langt i fra like helseskadelig som alkohol, men alkohol er lovlig og du vil få langt ferre konsikvenser samfunnsvis fordi det er sosialt akseptert.

Røykte selv 0,3 fyste gangen, fikk nesten ingen virkning mens andre gangen smalt det og kom heilt i drømmeland, kommer aldri til og glømme det. Dette var samme sakene so sikkert ikke so uvanlig.

Ville anbefalt og legge det på hylla til du var eldre.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Røyka tidligere idag. En joint med tobakk og 0,3 gram hasj. Ble helt sykt full av energi og ble syyyykt glad.

Til helga skal jeg prøve litt mer med en pipe. Rusen jeg fikk av jointen var egt ganske slapp (Liten rus). Han ene kompisen min sa at hvis jeg tar mer av det så blir alt sånn syyykt chill og sånt.
Vis hele sitatet...
Ja, da har du gjort noe feil.. eller så er hasjen sykt dårlig. 0.3 med god hasj er faktisk en veldig stor dose.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Røyka tidligere idag. En joint med tobakk og 0,3 gram hasj. Ble helt sykt full av energi og ble syyyykt glad.

Til helga skal jeg prøve litt mer med en pipe. Rusen jeg fikk av jointen var egt ganske slapp (Liten rus). Han ene kompisen min sa at hvis jeg tar mer av det så blir alt sånn syyykt chill og sånt.
Vis hele sitatet...
Hei min bror Trip Dreamer. Jeg er glad du har hatt en god opplevelse med å røyke hasj din første gang!

Jeg har forstått det sånn at du er 15 år gammel. Jeg skulle ønske jeg var 15 år selv, med den samme kunnskapen jeg har idag. Jeg er 27 år nå.

Det er mange ting som er utfordrende ved å vokse opp, og mange grunner til at vi velger å gjøre ting. Vi er alle ulike og har våre grunner til å gjøre ting. Livet handler slik jeg selv ser det om å være her og nå, glede seg over det og de man har rundt seg, som elsker deg og å nyte hver øyeblikk. Vi gjør alle det på ulike måter.

Jeg liker navnet ditt veldig godt : Tripp Dreamer.. det får meg til å tenke på hvilken trip eller reise dette livet er i seg selv! Uten rus først og fremst.

Så som 15 år gammel er det en av de viktigste tingene du kan oppdage.

100 - 15 = 75 år som gir 75 x 365 = 27.375 dager.

Som er det potensielle antall dager du har igjen av ditt liv. Dette er dager du kan bruke på hva som helst, det eneste som begrenser deg... er deg selv! Hvert eneste valg du tar vil påvirke alle dagene i resten av ditt liv i større eller mindre grad! Som valget ditt i å røyke og opplevelsen du hadde. Dette er din personlige erfaring nå. Du eier den og den vil aldri bli borte.

Bror, jeg kaller deg det. Din venn forteller deg hva hasj er om du røyker litt til. Greit nok det, men husk å definere din egen opplevelse. Det viktigste er å tillate deg å oppleve din egen greie, fremfor å la noen forestille deg hva din erfaring bør være.

Ikke vet jeg hvorfor du ønsker å prøve hasj.. det er ikke som det fremstilles i Filmer, TV serier, av andre som røyker det, det er ikke helt sant. Det betyr ikke at det som presenteres ikke er korrekt. Poenget er at ofte så henger ting sammen i et veldig mye større bilde. Det er andre sider ved det som er av betyding!

Jeg vil anbefale deg å reflektere over hva du gjør. For det å røyke hasj eller å ta noen som helt rusmidler i din alder er ikke noe noen bør anbefale deg å gjøre. En god alder spør du meg er 25. Hovedgrunnen til det er at det er ikke noen ting man kan gå glipp av hvis man venter til da...! Jeg lover deg!

Jeg personlig er for en at alle rusmidler skal være lovlige. Det bør være et personlig valg å innta rus i en hver sammenheng! Det bør aldri ligge et press på andre og det bør aldri være til skade for noen. Det bør være kvalitetsikret og regulert. Uten fortjeneste og benyttet med stor respekt og kunnskap. Og i moden alder.

Jeg skriver ikke dette for å moralisere eller for å fortelle deg hva du skal å ikke skal gjøre. Men som et svar til spørsmåle ditt : Hvordan røyke hasj...

1. Du bør være fysisk ferdigutviklet. Slik jeg har forstått det er hjernen vår "voksen" når vi er 21 år men dette kan være individuelt, men dette har jeg ikke noe kilde til, men kan være en påstand som kan virke til refleksjon om du har en interesse for å vite når du faktisk er utviklet. (google) Hjernen er også plastisk, så den vil alltid kunne forandre seg igjennom hele livet, men det skjer veldig viktige ting når man er i barne og ungdomsårene. Grunnen til at jeg forteller dette er fordi det skjer veldig sensitive kjemiske prosesser inne i hode ditt, det skal ikke mye til for å forstyrre disse prosessene, eller påvirke. Det er opp til øye som ser om THC påvirker eller forstyrrer prosessene. Jeg vil si det påvirker, men i din alder kan det forstyrre andre viktigere prosesser en å innta THC.

2. Du bør ha kunnskap og respekt for rusmiddelet. Jeg ville kalt hasj eller foretrukket Marihuana for en plantemedisin, ikke et rusmiddel. MEN idag er denne planten blitt tuklet med på veldig mange måter og den er forandret på en sånn måte at forholdet mellom de ulike stoffene i planten kan være uforutsigbare og i en dårlig balanse. Samtidig som det presenteres som noe som kan brukes, daglig, rekerasjonelt og for morro. Og det kan det, men en underliggende forståelse og respekt er fremdeles veldig fordelaktig å ha! Dessuten så er det veldig mange hender som tar på hasjen som i mange tilfeller bruker de samme hendene til å skade andre. Alle må overleve, men noen gjør det desverre på bekostning av andres liv og frihet. Det kommer et aspekt inn at pengene man bruker på dette støtter også selgeren, og hele verdikjeden økonomisk.

3. Omstendigheter. Å innta hasj eller andre rusmidler er noe som definitivt vil påvirke deg! Å innta et rusmiddel innebærer å tilføre kroppen en kjemi utenfra, kroppen har ikke et valg. Du har et valg, kroppen må forholde seg til det valget. Man kan innta stoffer igjennom huden, i munnen, i øyet, i nesen, direkte i blodet, i lungene i magen og mulig andre steder. Hovedpoenget er allikevel, du tilfører kroppen din en kjemi den må forholde seg til, denne kjemien bør du ha kunnskap om. Når den går inn i blodet reiser den igjennom hele kroppen og det er ulike organer som har i oppgave å bearbeide stoffet.

Denne kjemiske prosessen kan være ulik fra person til person, med tanke på når man får en virkning, hvilken mengde som vil gi en virkning og hvilken opplevelse man vil få.

Omstendighetene bør være trygge, man bør hver eneste gang man prøver noe gjøre det med noen som har gjort det før. Om noen har gjort det før betyr det allikevel ikke at de vet alt eller mye om det. Det eneste alle som har tatt noe faktisk vet, er hvilken opplevelse de selv hadde. Videre kan man bygge seg opp en kunnskap om bruken av noe over tid og lær om ulike deler av kjemien, prosessene kroppen benytter for å håndtere stoffene og på hvilken måte det påvirker bevisstheten din.

Det viktigste slik jeg ser det er å prøve ting med noen som forstår at man bør ha respekt for bruk av alle rusmidler og at man alltid er klar for å kunne gjøre riktige tiltak om det blir uhåndterlig.

4. Du er din egen skaping og må eie deg selv. Du må aldri og på noen måte la et rusmiddel styre deg! Om du noengang opplever at du MÅ ha et rusmiddel, bør du si nei, dette for å bevise for deg selv at du er din egen sjef. Ikke la en rus eller noen andre lure deg til å tro ar det er den eneste måten å ha mye energi på og bli glad. Aldri!

Avslutningsvis :

Der er slik jeg vil påstå at du bruker hasj! Du har prøvd det nå, du skal prøve det litt til, men så tenker du deg litt om og faller til ro med at du kan gjøre det når du blir eldre, for nå vokser og utvikler du deg, og du burde bare tillate deg å gjøre det. Lær heller deg selv å skjenne bedre. Spør deg hvem du er som person og hvem du vil være ovenfor andre.

Du virker som en fornuftig person som spør før du handler, og som en ung man som har potensiale til hva som helst!

SLUTT

Noen tileggsopplysninger:
Dette er mitt personlige syn, så ikke føl at dette er noen eneste sannhet. Min personlige erfaring igjenom livet har lært meg noen ting :

Du er bevissthet og energi. Det mest verdifulle du har er din tid og din oppmerksomhet. Det eneste og mest verdifulle du eier og noen kan kan eie er deg selv, din frihet og din energi.

Mange forsøker å fange oss, eie oss og rette vår tid og oppmerksomhet i den retningen de vil den skal gå, til deres egen fordel. Dette er noe du aldri bør tillate, du bør eie og stole på deg selv, eie deg selv og aldri oppleve du må forandre deg for noen! Du eier seg selv og du er fri.

Eksempel, kompis sier...bli med å røyke.. velg selv, ikke opplev du må det eller at det gjør deg mer akseptert. Aksepterer du deg selv kan du gå en tur i skogen når andre røyker og du kan møte dem senere uten å føle du gikk glipp av noe, eller ikke var med på leken.

Dessuten kan det hende du møter noen andre i skogen som liker å gå tur.. og kanskje du oppdager at å gå en tur i skogen gir deg mye energi og du blir glad. Dette kan skje, ettersom fysisk aktivitet skaper kjemiske prosesser i kroppen, uten å ta inn noe utenfra.

Vi mennesker er sosiale vesener som trenger tilhørighet og følelsen av å være i et fellesskap. Har vi en familie, en mor en far, en bror, så er vi heldige. Har vi en venn som er glad i oss på ekte, uansett hva vi liker å gjøre eller ikke så er vi også veldig heldige.

Dette leder meg til din energi og oppmerksomhet. Du kan rette den mot hva du vil. Hva er det du liker mest å lære på skolen? Er det noe du ikke lærer på skolen som du også vil lære? Liker du fart og spenning, liker du fysisk aktivitet? Liker du å lage mat? Det du fokuserer på, lærer om og gjentar vil bli noe du blir god på. Dette må komme fra deg og du kan finne og dyrke din engen lidenskap.

Samtidig er det er noen som har deg i dine tanker og i sin oppmerksomhet. De bruker sin frihet og energi på deg og har dine beste interesser i hjertet. Når man er glad i noen kan man bli redd og reagere på merkelige måter. Men det er en del av det hele. Så om mamman og pappan din ikke vil du skal røyke så er det en grunn til det, men forstår at begrensningene de setter kan hindre deg i å utforske. Det er ikke noe galt i det, og selv som 15 åring følte jeg mor og far bare ville bestemme over meg, men det ligger heller i at de er redde. Så føl deg fri, ei deg selv, men legg merke til den oppmerksomheten du blir gitt!

ALT I ALT

Poenget mitt med alt jeg har skrevet her er kun å dele min personlige erfaring og opplevelse av livet med deg. Slik at du forhåpentligvis kan trekke ut neon betraktninger og refleksjoner som du kan bruke til det du selv setter sammen til din personlige erfaring og opplevelse av livet. Jeg har din aller beste interesse i tankene.

Så min bror TripDreamer.. Drøm livet ditt, men ei deg selv i hvert valg og i alt du gjør, legg merke til alt det du har rundt deg og de som elsker deg. Rett din energi imot det du ønsker å rette den imot!

(Dette er min første post på forumet, vet ikke hvor aktiv jeg vil bli, men jeg ønsket å svare på dette spørsmålet)
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Paya Vis innlegg
Hei min bror Trip Dreamer. Jeg er glad du har hatt en god opplevelse med å røyke hasj din første gang!

Jeg har forstått det sånn at du er 15 år gammel. Jeg skulle ønske jeg var 15 år selv, med den samme kunnskapen jeg har idag. Jeg er 27 år nå.

Det er mange ting som er utfordrende ved å vokse opp, og mange grunner til at vi velger å gjøre ting. Vi er alle ulike og har våre grunner til å gjøre ting. Livet handler slik jeg selv ser det om å være her og nå, glede seg over det og de man har rundt seg, som elsker deg og å nyte hver øyeblikk. Vi gjør alle det på ulike måter.

Jeg liker navnet ditt veldig godt : Tripp Dreamer.. det får meg til å tenke på hvilken trip eller reise dette livet er i seg selv! Uten rus først og fremst.

Så som 15 år gammel er det en av de viktigste tingene du kan oppdage.

100 - 15 = 75 år som gir 75 x 365 = 27.375 dager.

Som er det potensielle antall dager du har igjen av ditt liv. Dette er dager du kan bruke på hva som helst, det eneste som begrenser deg... er deg selv! Hvert eneste valg du tar vil påvirke alle dagene i resten av ditt liv i større eller mindre grad! Som valget ditt i å røyke og opplevelsen du hadde. Dette er din personlige erfaring nå. Du eier den og den vil aldri bli borte.

Bror, jeg kaller deg det. Din venn forteller deg hva hasj er om du røyker litt til. Greit nok det, men husk å definere din egen opplevelse. Det viktigste er å tillate deg å oppleve din egen greie, fremfor å la noen forestille deg hva din erfaring bør være.

Ikke vet jeg hvorfor du ønsker å prøve hasj.. det er ikke som det fremstilles i Filmer, TV serier, av andre som røyker det, det er ikke helt sant. Det betyr ikke at det som presenteres ikke er korrekt. Poenget er at ofte så henger ting sammen i et veldig mye større bilde. Det er andre sider ved det som er av betyding!

Jeg vil anbefale deg å reflektere over hva du gjør. For det å røyke hasj eller å ta noen som helt rusmidler i din alder er ikke noe noen bør anbefale deg å gjøre. En god alder spør du meg er 25. Hovedgrunnen til det er at det er ikke noen ting man kan gå glipp av hvis man venter til da...! Jeg lover deg!

Jeg personlig er for en at alle rusmidler skal være lovlige. Det bør være et personlig valg å innta rus i en hver sammenheng! Det bør aldri ligge et press på andre og det bør aldri være til skade for noen. Det bør være kvalitetsikret og regulert. Uten fortjeneste og benyttet med stor respekt og kunnskap. Og i moden alder.

Jeg skriver ikke dette for å moralisere eller for å fortelle deg hva du skal å ikke skal gjøre. Men som et svar til spørsmåle ditt : Hvordan røyke hasj...

1. Du bør være fysisk ferdigutviklet. Slik jeg har forstått det er hjernen vår "voksen" når vi er 21 år men dette kan være individuelt, men dette har jeg ikke noe kilde til, men kan være en påstand som kan virke til refleksjon om du har en interesse for å vite når du faktisk er utviklet. (google) Hjernen er også plastisk, så den vil alltid kunne forandre seg igjennom hele livet, men det skjer veldig viktige ting når man er i barne og ungdomsårene. Grunnen til at jeg forteller dette er fordi det skjer veldig sensitive kjemiske prosesser inne i hode ditt, det skal ikke mye til for å forstyrre disse prosessene, eller påvirke. Det er opp til øye som ser om THC påvirker eller forstyrrer prosessene. Jeg vil si det påvirker, men i din alder kan det forstyrre andre viktigere prosesser en å innta THC.

2. Du bør ha kunnskap og respekt for rusmiddelet. Jeg ville kalt hasj eller foretrukket Marihuana for en plantemedisin, ikke et rusmiddel. MEN idag er denne planten blitt tuklet med på veldig mange måter og den er forandret på en sånn måte at forholdet mellom de ulike stoffene i planten kan være uforutsigbare og i en dårlig balanse. Samtidig som det presenteres som noe som kan brukes, daglig, rekerasjonelt og for morro. Og det kan det, men en underliggende forståelse og respekt er fremdeles veldig fordelaktig å ha! Dessuten så er det veldig mange hender som tar på hasjen som i mange tilfeller bruker de samme hendene til å skade andre. Alle må overleve, men noen gjør det desverre på bekostning av andres liv og frihet. Det kommer et aspekt inn at pengene man bruker på dette støtter også selgeren, og hele verdikjeden økonomisk.

3. Omstendigheter. Å innta hasj eller andre rusmidler er noe som definitivt vil påvirke deg! Å innta et rusmiddel innebærer å tilføre kroppen en kjemi utenfra, kroppen har ikke et valg. Du har et valg, kroppen må forholde seg til det valget. Man kan innta stoffer igjennom huden, i munnen, i øyet, i nesen, direkte i blodet, i lungene i magen og mulig andre steder. Hovedpoenget er allikevel, du tilfører kroppen din en kjemi den må forholde seg til, denne kjemien bør du ha kunnskap om. Når den går inn i blodet reiser den igjennom hele kroppen og det er ulike organer som har i oppgave å bearbeide stoffet.

Denne kjemiske prosessen kan være ulik fra person til person, med tanke på når man får en virkning, hvilken mengde som vil gi en virkning og hvilken opplevelse man vil få.

Omstendighetene bør være trygge, man bør hver eneste gang man prøver noe gjøre det med noen som har gjort det før. Om noen har gjort det før betyr det allikevel ikke at de vet alt eller mye om det. Det eneste alle som har tatt noe faktisk vet, er hvilken opplevelse de selv hadde. Videre kan man bygge seg opp en kunnskap om bruken av noe over tid og lær om ulike deler av kjemien, prosessene kroppen benytter for å håndtere stoffene og på hvilken måte det påvirker bevisstheten din.

Det viktigste slik jeg ser det er å prøve ting med noen som forstår at man bør ha respekt for bruk av alle rusmidler og at man alltid er klar for å kunne gjøre riktige tiltak om det blir uhåndterlig.

4. Du er din egen skaping og må eie deg selv. Du må aldri og på noen måte la et rusmiddel styre deg! Om du noengang opplever at du MÅ ha et rusmiddel, bør du si nei, dette for å bevise for deg selv at du er din egen sjef. Ikke la en rus eller noen andre lure deg til å tro ar det er den eneste måten å ha mye energi på og bli glad. Aldri!

Avslutningsvis :

Der er slik jeg vil påstå at du bruker hasj! Du har prøvd det nå, du skal prøve det litt til, men så tenker du deg litt om og faller til ro med at du kan gjøre det når du blir eldre, for nå vokser og utvikler du deg, og du burde bare tillate deg å gjøre det. Lær heller deg selv å skjenne bedre. Spør deg hvem du er som person og hvem du vil være ovenfor andre.

Du virker som en fornuftig person som spør før du handler, og som en ung man som har potensiale til hva som helst!

SLUTT

Noen tileggsopplysninger:
Dette er mitt personlige syn, så ikke føl at dette er noen eneste sannhet. Min personlige erfaring igjenom livet har lært meg noen ting :

Du er bevissthet og energi. Det mest verdifulle du har er din tid og din oppmerksomhet. Det eneste og mest verdifulle du eier og noen kan kan eie er deg selv, din frihet og din energi.

Mange forsøker å fange oss, eie oss og rette vår tid og oppmerksomhet i den retningen de vil den skal gå, til deres egen fordel. Dette er noe du aldri bør tillate, du bør eie og stole på deg selv, eie deg selv og aldri oppleve du må forandre deg for noen! Du eier seg selv og du er fri.

Eksempel, kompis sier...bli med å røyke.. velg selv, ikke opplev du må det eller at det gjør deg mer akseptert. Aksepterer du deg selv kan du gå en tur i skogen når andre røyker og du kan møte dem senere uten å føle du gikk glipp av noe, eller ikke var med på leken.

Dessuten kan det hende du møter noen andre i skogen som liker å gå tur.. og kanskje du oppdager at å gå en tur i skogen gir deg mye energi og du blir glad. Dette kan skje, ettersom fysisk aktivitet skaper kjemiske prosesser i kroppen, uten å ta inn noe utenfra.

Vi mennesker er sosiale vesener som trenger tilhørighet og følelsen av å være i et fellesskap. Har vi en familie, en mor en far, en bror, så er vi heldige. Har vi en venn som er glad i oss på ekte, uansett hva vi liker å gjøre eller ikke så er vi også veldig heldige.

Dette leder meg til din energi og oppmerksomhet. Du kan rette den mot hva du vil. Hva er det du liker mest å lære på skolen? Er det noe du ikke lærer på skolen som du også vil lære? Liker du fart og spenning, liker du fysisk aktivitet? Liker du å lage mat? Det du fokuserer på, lærer om og gjentar vil bli noe du blir god på. Dette må komme fra deg og du kan finne og dyrke din engen lidenskap.

Samtidig er det er noen som har deg i dine tanker og i sin oppmerksomhet. De bruker sin frihet og energi på deg og har dine beste interesser i hjertet. Når man er glad i noen kan man bli redd og reagere på merkelige måter. Men det er en del av det hele. Så om mamman og pappan din ikke vil du skal røyke så er det en grunn til det, men forstår at begrensningene de setter kan hindre deg i å utforske. Det er ikke noe galt i det, og selv som 15 åring følte jeg mor og far bare ville bestemme over meg, men det ligger heller i at de er redde. Så føl deg fri, ei deg selv, men legg merke til den oppmerksomheten du blir gitt!

ALT I ALT

Poenget mitt med alt jeg har skrevet her er kun å dele min personlige erfaring og opplevelse av livet med deg. Slik at du forhåpentligvis kan trekke ut neon betraktninger og refleksjoner som du kan bruke til det du selv setter sammen til din personlige erfaring og opplevelse av livet. Jeg har din aller beste interesse i tankene.

Så min bror TripDreamer.. Drøm livet ditt, men ei deg selv i hvert valg og i alt du gjør, legg merke til alt det du har rundt deg og de som elsker deg. Rett din energi imot det du ønsker å rette den imot!

(Dette er min første post på forumet, vet ikke hvor aktiv jeg vil bli, men jeg ønsket å svare på dette spørsmålet)
Vis hele sitatet...
Liten matte korrigering:
* 100 - 15 = 85 år som gir 85 x 365 = 31.025 potensielle dager
Et par innspill!
Kutt ut tobakk om du ikke bruker nikotin allerede.
Kjøp en enkel glasspipe. Disse koster 50-150 kroner. Ikke tull med plast eller epler.

Gorilla Glue er en meget potent strain, og hasj er en av de mest konsentrerte formene du kan innta cannabis på. I mine øyne, altfor mye for en nybegynner. Nå er ikke det ment moraliserende, men kun å kalle en spade for en spade.

Informasjon rundt strains er så tilgjengelig på nett i 2019 at det er bare å benytte google om du lurer på hva du har fått!

I en perfekt verden kunne du brukt en enkel vaporizer/dampinhalator med noe grønt for den *snilleste* introen til cannabis. Kanskje også den mest bærekraftige på sikt rent helsemessig og. Dynavap har har et veldig bra konsept om man ønsker noe mindre uh.. teknologisk.

Neste steg i mine øyne vil være å kjøpe en enkel vannbong når du er gammel nok (så du ikke trenger å være redd for at foreldra finner den . Invester i riktig utstyr tidlig.. materiale er viktigere enn merke og pris. Glass er veien å gå.
Sitat av Paya Vis innlegg
Hei min bror Trip Dreamer. Jeg er glad du har hatt en god opplevelse med å røyke hasj din første gang!

Jeg har forstått det sånn at du er 15 år gammel. Jeg skulle ønske jeg var 15 år selv, med den samme kunnskapen jeg har idag. Jeg er 27 år nå.

Det er mange ting som er utfordrende ved å vokse opp, og mange grunner til at vi velger å gjøre ting. Vi er alle ulike og har våre grunner til å gjøre ting. Livet handler slik jeg selv ser det om å være her og nå, glede seg over det og de man har rundt seg, som elsker deg og å nyte hver øyeblikk. Vi gjør alle det på ulike måter.

Jeg liker navnet ditt veldig godt : Tripp Dreamer.. det får meg til å tenke på hvilken trip eller reise dette livet er i seg selv! Uten rus først og fremst.

Så som 15 år gammel er det en av de viktigste tingene du kan oppdage.

100 - 15 = 75 år som gir 75 x 365 = 27.375 dager.

Som er det potensielle antall dager du har igjen av ditt liv. Dette er dager du kan bruke på hva som helst, det eneste som begrenser deg... er deg selv! Hvert eneste valg du tar vil påvirke alle dagene i resten av ditt liv i større eller mindre grad! Som valget ditt i å røyke og opplevelsen du hadde. Dette er din personlige erfaring nå. Du eier den og den vil aldri bli borte.

Bror, jeg kaller deg det. Din venn forteller deg hva hasj er om du røyker litt til. Greit nok det, men husk å definere din egen opplevelse. Det viktigste er å tillate deg å oppleve din egen greie, fremfor å la noen forestille deg hva din erfaring bør være.

Ikke vet jeg hvorfor du ønsker å prøve hasj.. det er ikke som det fremstilles i Filmer, TV serier, av andre som røyker det, det er ikke helt sant. Det betyr ikke at det som presenteres ikke er korrekt. Poenget er at ofte så henger ting sammen i et veldig mye større bilde. Det er andre sider ved det som er av betyding!

Jeg vil anbefale deg å reflektere over hva du gjør. For det å røyke hasj eller å ta noen som helt rusmidler i din alder er ikke noe noen bør anbefale deg å gjøre. En god alder spør du meg er 25. Hovedgrunnen til det er at det er ikke noen ting man kan gå glipp av hvis man venter til da...! Jeg lover deg!

Jeg personlig er for en at alle rusmidler skal være lovlige. Det bør være et personlig valg å innta rus i en hver sammenheng! Det bør aldri ligge et press på andre og det bør aldri være til skade for noen. Det bør være kvalitetsikret og regulert. Uten fortjeneste og benyttet med stor respekt og kunnskap. Og i moden alder.

Jeg skriver ikke dette for å moralisere eller for å fortelle deg hva du skal å ikke skal gjøre. Men som et svar til spørsmåle ditt : Hvordan røyke hasj...

1. Du bør være fysisk ferdigutviklet. Slik jeg har forstått det er hjernen vår "voksen" når vi er 21 år men dette kan være individuelt, men dette har jeg ikke noe kilde til, men kan være en påstand som kan virke til refleksjon om du har en interesse for å vite når du faktisk er utviklet. (google) Hjernen er også plastisk, så den vil alltid kunne forandre seg igjennom hele livet, men det skjer veldig viktige ting når man er i barne og ungdomsårene. Grunnen til at jeg forteller dette er fordi det skjer veldig sensitive kjemiske prosesser inne i hode ditt, det skal ikke mye til for å forstyrre disse prosessene, eller påvirke. Det er opp til øye som ser om THC påvirker eller forstyrrer prosessene. Jeg vil si det påvirker, men i din alder kan det forstyrre andre viktigere prosesser en å innta THC.

2. Du bør ha kunnskap og respekt for rusmiddelet. Jeg ville kalt hasj eller foretrukket Marihuana for en plantemedisin, ikke et rusmiddel. MEN idag er denne planten blitt tuklet med på veldig mange måter og den er forandret på en sånn måte at forholdet mellom de ulike stoffene i planten kan være uforutsigbare og i en dårlig balanse. Samtidig som det presenteres som noe som kan brukes, daglig, rekerasjonelt og for morro. Og det kan det, men en underliggende forståelse og respekt er fremdeles veldig fordelaktig å ha! Dessuten så er det veldig mange hender som tar på hasjen som i mange tilfeller bruker de samme hendene til å skade andre. Alle må overleve, men noen gjør det desverre på bekostning av andres liv og frihet. Det kommer et aspekt inn at pengene man bruker på dette støtter også selgeren, og hele verdikjeden økonomisk.

3. Omstendigheter. Å innta hasj eller andre rusmidler er noe som definitivt vil påvirke deg! Å innta et rusmiddel innebærer å tilføre kroppen en kjemi utenfra, kroppen har ikke et valg. Du har et valg, kroppen må forholde seg til det valget. Man kan innta stoffer igjennom huden, i munnen, i øyet, i nesen, direkte i blodet, i lungene i magen og mulig andre steder. Hovedpoenget er allikevel, du tilfører kroppen din en kjemi den må forholde seg til, denne kjemien bør du ha kunnskap om. Når den går inn i blodet reiser den igjennom hele kroppen og det er ulike organer som har i oppgave å bearbeide stoffet.

Denne kjemiske prosessen kan være ulik fra person til person, med tanke på når man får en virkning, hvilken mengde som vil gi en virkning og hvilken opplevelse man vil få.

Omstendighetene bør være trygge, man bør hver eneste gang man prøver noe gjøre det med noen som har gjort det før. Om noen har gjort det før betyr det allikevel ikke at de vet alt eller mye om det. Det eneste alle som har tatt noe faktisk vet, er hvilken opplevelse de selv hadde. Videre kan man bygge seg opp en kunnskap om bruken av noe over tid og lær om ulike deler av kjemien, prosessene kroppen benytter for å håndtere stoffene og på hvilken måte det påvirker bevisstheten din.

Det viktigste slik jeg ser det er å prøve ting med noen som forstår at man bør ha respekt for bruk av alle rusmidler og at man alltid er klar for å kunne gjøre riktige tiltak om det blir uhåndterlig.

4. Du er din egen skaping og må eie deg selv. Du må aldri og på noen måte la et rusmiddel styre deg! Om du noengang opplever at du MÅ ha et rusmiddel, bør du si nei, dette for å bevise for deg selv at du er din egen sjef. Ikke la en rus eller noen andre lure deg til å tro ar det er den eneste måten å ha mye energi på og bli glad. Aldri!

Avslutningsvis :

Der er slik jeg vil påstå at du bruker hasj! Du har prøvd det nå, du skal prøve det litt til, men så tenker du deg litt om og faller til ro med at du kan gjøre det når du blir eldre, for nå vokser og utvikler du deg, og du burde bare tillate deg å gjøre det. Lær heller deg selv å skjenne bedre. Spør deg hvem du er som person og hvem du vil være ovenfor andre.

Du virker som en fornuftig person som spør før du handler, og som en ung man som har potensiale til hva som helst!

SLUTT

Noen tileggsopplysninger:
Dette er mitt personlige syn, så ikke føl at dette er noen eneste sannhet. Min personlige erfaring igjenom livet har lært meg noen ting :

Du er bevissthet og energi. Det mest verdifulle du har er din tid og din oppmerksomhet. Det eneste og mest verdifulle du eier og noen kan kan eie er deg selv, din frihet og din energi.

Mange forsøker å fange oss, eie oss og rette vår tid og oppmerksomhet i den retningen de vil den skal gå, til deres egen fordel. Dette er noe du aldri bør tillate, du bør eie og stole på deg selv, eie deg selv og aldri oppleve du må forandre deg for noen! Du eier seg selv og du er fri.

Eksempel, kompis sier...bli med å røyke.. velg selv, ikke opplev du må det eller at det gjør deg mer akseptert. Aksepterer du deg selv kan du gå en tur i skogen når andre røyker og du kan møte dem senere uten å føle du gikk glipp av noe, eller ikke var med på leken.

Dessuten kan det hende du møter noen andre i skogen som liker å gå tur.. og kanskje du oppdager at å gå en tur i skogen gir deg mye energi og du blir glad. Dette kan skje, ettersom fysisk aktivitet skaper kjemiske prosesser i kroppen, uten å ta inn noe utenfra.

Vi mennesker er sosiale vesener som trenger tilhørighet og følelsen av å være i et fellesskap. Har vi en familie, en mor en far, en bror, så er vi heldige. Har vi en venn som er glad i oss på ekte, uansett hva vi liker å gjøre eller ikke så er vi også veldig heldige.

Dette leder meg til din energi og oppmerksomhet. Du kan rette den mot hva du vil. Hva er det du liker mest å lære på skolen? Er det noe du ikke lærer på skolen som du også vil lære? Liker du fart og spenning, liker du fysisk aktivitet? Liker du å lage mat? Det du fokuserer på, lærer om og gjentar vil bli noe du blir god på. Dette må komme fra deg og du kan finne og dyrke din engen lidenskap.

Samtidig er det er noen som har deg i dine tanker og i sin oppmerksomhet. De bruker sin frihet og energi på deg og har dine beste interesser i hjertet. Når man er glad i noen kan man bli redd og reagere på merkelige måter. Men det er en del av det hele. Så om mamman og pappan din ikke vil du skal røyke så er det en grunn til det, men forstår at begrensningene de setter kan hindre deg i å utforske. Det er ikke noe galt i det, og selv som 15 åring følte jeg mor og far bare ville bestemme over meg, men det ligger heller i at de er redde. Så føl deg fri, ei deg selv, men legg merke til den oppmerksomheten du blir gitt!

ALT I ALT

Poenget mitt med alt jeg har skrevet her er kun å dele min personlige erfaring og opplevelse av livet med deg. Slik at du forhåpentligvis kan trekke ut neon betraktninger og refleksjoner som du kan bruke til det du selv setter sammen til din personlige erfaring og opplevelse av livet. Jeg har din aller beste interesse i tankene.

Så min bror TripDreamer.. Drøm livet ditt, men ei deg selv i hvert valg og i alt du gjør, legg merke til alt det du har rundt deg og de som elsker deg. Rett din energi imot det du ønsker å rette den imot!

(Dette er min første post på forumet, vet ikke hvor aktiv jeg vil bli, men jeg ønsket å svare på dette spørsmålet)
Vis hele sitatet...
Wow, takk. Det her hadde stor påvirkning på meg. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive.

(Et lite spørsmål: kan politiet se hvem som skriver)
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Da jeg var 15/16år så røyka vi bare hasj et par ganger på sommeren i ferien. Lett å få dårlige vaner på den alderen. Kjenner en del som har sluttet skole og driter i alt enn å bare røyke weed
Sist endret av Cobra1; 2. november 2019 kl. 10:40.
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Wow, takk. Det her hadde stor påvirkning på meg. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive.

(Et lite spørsmål: kan politiet se hvem som skriver)
Vis hele sitatet...
Klart kan dem det! Vi alle som er noenlunde aktive her får besøk en gang i uken av politiet pga ting vi har skrevet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TripDreamer Vis innlegg

(Et lite spørsmål: kan politiet se hvem som skriver)
Vis hele sitatet...
De ser akkurat det samme som du ser, hverken mer eller mindre. Og nei, politiet har aldri tatt kontakt for småsaker. Man kan vel telle på en hånd antall ganger de har vært l kontakt med freak, og det var ikke for å ta ungdommer som røyker hasj.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Klart kan dem det! Vi alle som er noenlunde aktive her får besøk en gang i uken av politiet pga ting vi har skrevet.
Vis hele sitatet...
Lurer på om det har faktisk skjedd
Sitat av TripDreamer Vis innlegg

(Et lite spørsmål: kan politiet se hvem som skriver)
Vis hele sitatet...
Paranoid allerede ja

Men ja som alle andre sier her vær forsiktig med å starte så tidlig, veldig fort gjort å bli fulltidsstoner.
Sitat av Fiskesaus Vis innlegg
Paranoid allerede ja

Men ja som alle andre sier her vær forsiktig med å starte så tidlig, veldig fort gjort å bli fulltidsstoner.
Vis hele sitatet...
Ser den ass

Sitat av Dodecha Vis innlegg
De ser akkurat det samme som du ser, hverken mer eller mindre. Og nei, politiet har aldri tatt kontakt for småsaker. Man kan vel telle på en hånd antall ganger de har vært l kontakt med freak, og det var ikke for å ta ungdommer som røyker hasj.
Vis hele sitatet...
Ah ok. Ikke for å mase men er meldingene kryptert på noen måte?
Sist endret av TripDreamer; 3. november 2019 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TripDreamer Vis innlegg

Ah ok. Ikke for å mase men er meldingene kryptert på noen måte?
Vis hele sitatet...
Nei. Korleis foreslår du det skulle foregått, gitt at du får dei opp utan viare...
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Ah ok. Ikke for å mase men er meldingene kryptert på noen måte?
Vis hele sitatet...
Du blir nok besøkt av onkel snut om ikke lenge. Det ble en kort ruskarriere
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Du blir nok besøkt av onkel snut om ikke lenge. Det ble en kort ruskarriere
Vis hele sitatet...
Dette er kødd sant?
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Dette er kødd sant?
Vis hele sitatet...
nei, politiet søker opp ip-adressen til profilen din og kommer på døra med bikkjer og spesialstyrken

er kødd ja
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
nei, politiet søker opp ip-adressen til profilen din og kommer på døra med bikkjer og spesialstyrken

er kødd ja
Vis hele sitatet...
Oja haha fuck. Forstår meg ikke på ironi om dagen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Liten update: Ja er sant som dere sier, blir ganske mye røyking når man først får smaken for hasj. Ettersom jeg har røyka orntelig godis ett par ganger så kan jeg vel si at det er ganske vært risikoen, haha xD

Men jeg føler at jeg egt er ganske forsiktig med hva jeg tar. Ja, det har kanskje blitt en liten blå valium i tilegg (1 gangs greie, ikke verdt det, syntes jeg), og nå skal jeg prøve MDMA. Skal prøve å holde meg unna noe sterkere enn (safe)psykoaktive stoffer, som sopp, lsd, 2c-b, osv. Ellers vil jeg informere om at jeg blir nok ganske aktiv her på forumet nå som coronan er ute å løper xD
Sist endret av TripDreamer; 15. april 2020 kl. 17:44.