Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4443
Vil fortelle en historie om en heftig konsert-helg for litt over et år siden.

Jeg og noen kompiser dro til en storby for og feste og dra på konserter. Plutselig utpå kvelden kommer en kompis bort til meg og sier han har fikset speed. Siden jeg var full virket det som en kjempegod ide, viten om nedtur osv osv. Men kjørte på med en stripe fredag. Fikk sove senere den natten og våknet lørdag og hadde ingen nedtur, sikkert fordi vi klarte og både sove og spise.

Så begynner lørdagskvelden og nerme seg, vi sitter og drikker, drar ut og fester. Så begynner vi og snakke om speed. Får vite at en annen kompis hadde fikset noe så vi drar til han. Vel framme gir han meg et drop med speed. Hadde jeg visst mengde og hvor jævli dette skulle bli hadde jeg aldri i helvette rørt dette. Var dritings og droppet 1.5 g pluss en stripe. Klokken var da ca 02.

Når dette begynte og kicke ble det helt for jævlig, måtte nesten sitte og hoppe opp og ned i sofaen for og "ikke få hjerteinfarkt". Gikk og spankulerte fram og tilbake hele natten og røyken sort, i håp om og lande iallefall litt. Skjedde ikke.

Så kom søndag, de andre våknet og vi gjorde oss klar til og dra. Søvn og mat var totalt utelukket for min del, følte alt gikk til helvette. Kom hjem på kvelden og var enda ikke trøtt og ikke matlyst. Natt til mandag var ei helvettes natt, fikk ikke sove 1 minutt, lå bare i sengen og skalv og noia helt ut. Begynte og få halliser og skvatt til av lyder som jeg trudde jeg hørte.

NEsten hele tirsdagen lå jeg sammenkrøket i senga med noia for ALT. Fikk i meg et halvt pizza stykke og litt brus. Dette var det eneste jeg klarte og spise helt sia lørdagen.

Sov da 5 timer natt til onsdag og trudde jeg var klar for jobb så jeg dro. Kom på jobb og merket enda at jeg hørte lyder, kaldsvettet og ukontrollert risting var med meg hele den dagen. Kom hjem fra jobb og tok meg en spliff og fikk spist og sove til dagen etter. Var ikke meg selv på 2-3 uker etter denne rockehelga og har egentlig hatet dette stoffet siden da. Tror egentlig jeg måtte ha vært i noen form for psykose disse ukene, hva tror dere?
Vel, nå har det seg slik at når man utsetter kroppen og sinn som dette så kan det ta litt tid å komme tilbake til normalen. Spesielt når man kombinerer amfetamin og alkohol - så sliter det en del ekstra på kroppen.

Jeg funderer dog på om det var /ren/ amfetamin, og ikke metafetamin i den speeden du fikk.
Nå skal jeg nevne at jeg har aldri prøvd speed, og kommer nok aldri til å gjøre der, så det er litt vanskelig for meg å sette meg inn i situasjonen din.

Det med angsten, og noia-en som du hadde, er veldig typisk etter en runde med stimulanter og alkohol. Siden du ikke spiste noe særlig til mat i løpet av den helgen og starten på uken, gjorde til at det tok deg lengre tid å bli "frisk".

Om det var psykose eller ei er vanskelig å si, men det er absolutt ikke umulig. Er best å holde seg unna slike stoffer.
1,5g i en drop? Dette vil vel for de aller fleste tilsvare 10-15 doser.
Folk kan overdosere på mye mindre og dø så går ut i fra at det ikke var prima vare akkurat.

Ja, vet det er en syk dose, derfor den sykeste nedturen og insomniaen.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ihelvette gutt, det kan umulig være sunnt. "fint" det ikke var godsaker da, vet ikke hvor dødlig dose på amfetamin ligger, men det der var mest sannsynligvis langt over. drar vanligvis 0,25 lisser og er godt over taket speeda på det, så høy må du ha blitt håper du tar lærdom da, amfetamin er ikke noe å kødde med, spesielt ikke i så store mengder.. 1,5 gram hadde i seg selv vært nok til å drive meg i ett par dager ihvertfall
Veit jo seff at det ikke er sunt, speed er_ALDRI_sunt! Følte meg egentlig ikke høy, var mere en "miste kontrollen" følelse, ganske jævlig egenentlig.

Og ja: Tok lærdom av denne ja
▼ ... over en måned senere ... ▼
Høres helt vilt ut at noen lager en drop på 1,5g.
Du kunne jo dødd av mindre, hvertfall siden du tydeligvis ikke bruker speed aktivt ellers.

Lukta du ikke lunta når droppen var så sinnssykt svær?
Tips til alle her inne, ALDRI la andre dosere for deg uten at du følger med, uansett stoff. La de med erfaring gi deg en pekepinn, men IKKE la de dosere for deg i din "uvitenhet". Klart det er okay hvis du observerer og følger med under hele prosessen.
Sist endret av Odonkor; 19. februar 2013 kl. 23:29.
Husket jeg merket at den var litt i overkant, men man "stoler" jo på kompiser Hadde jeg ikke vært på tryne av heimert hadde jeg ikke tenkt på og ta SÅ mye.

Odonkor: Stemmer det tryggeste i slike situasjoner er og stole KUN på seg selv!
Jeg heier på "kompisen" din..

Det er bra noen overdoserer innenfor overlevende grenser i starten av en karriere, så det går opp for folk fortest mulig hva de IKKE skal drive på med her i livet..

Hadde du ikke overjustert den gangen, kunne du blitt glad i greiene og vært hekta den dag idag
Har en god kamerat som var meget glad i meth en god periode. På det verste kunne han snorte i mange dager i strekk. Så en gang at han mekka seg en dropp på ett g. Og han havnet i nogenLunde samme tilstand som deg. Makka fucker skikkelig med psyken til folk. Kunne nesten se noen schizo symptomer hos ham, hørte lyder, stemmer og så syner.
Disse avtar etter noen dager-uker hvis du ikke går kronisk på stoffet.
Som nevnt over skal du være glad for at du badtrippa slik at du ikke ble for glad i litauiske løsemidler
Helt klart at du har havna i en liten speedpsykose med sånne mengder, men sånt skjer, og det går over. Du har forhåpentligvis lært noe, og gjentar ikke tabben. Overjustering er alltid ukult, men det går heldigvis over.