Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1331
jeg har noen sanger som er mp3 typer, men vil klippe og redigere de litt..
Vet dere om noen gratis programmer til det?
Som er lette å bruke og gode.

Takk
Audicity. Google it.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Skal man google er det også greit å stave det riktig: audacity.
Sitat av robhol
Skal man google er det også greit å stave det riktig: audacity.
Vis hele sitatet...
Skal man først pirke, bør man også prøve å google Audicity! Får treff på Audacity og får dessuten en "Mente du audacity" link opp
Ehm.. jeg får mange linker google, men vet dere en god gratis program som dere har prøvd?
http://sourceforge.net/project/downl...-win-1.2.6.exe

Dette er veldig enkelt og greit program! Du åpner filen, og resten er en dans!
Sist endret av reklame; 17. oktober 2008 kl. 16:35.
Går ut ifra at du vil lagre som mp3 også, og da trenger du LAME mp3-enkoderen.
- Last ned denne filen og zip ut: http://lame.buanzo.com.ar/libmp3lame-win-3.97.zip
- Finn følgende fil i mappen du zippet ut til: lame_enc.dll
- Legg filen på et trygt sted (i c://programfiler/audacity?)
- Når du går lagre<eksporter som mp3 for første gang i audacity blir du bedt om å finne denne filen før du kan eksportere. Finn filen og du kan eksportere i vei
Tusen takk alle dere, for besvarelsene deres.

Jeg får ikke åpnet den linken der jeg kan eksportere fra audacity til mp3.
Sist endret av rs-dude; 17. oktober 2008 kl. 20:07.
Da søker du ""lame_enc.dll" download" i google
Og laster den ned og legger den i samme mappe som de andre .dll-ene.
Oh deilig as.. Elsker det as.. Skal begynne å sette sammen mange forskjellige sanger sammen..ELSKER DET AS
Hvis du skal mikse låter sammen, og vil at det skal høres profesjonelt ut uten at du egentlig kan det du holder på med, så er Mixmeister Studio programmet for deg. Det er derimot ikke gratis.
MixMeister var nytt for meg. Hvordan fungerer det? Er det slik at den automatisk finner eller setter beaten til samme bps?

edit: bpm heter det vel.
Sist endret av reklame; 17. oktober 2008 kl. 22:09.
Sitat av reklame
MixMeister var nytt for meg. Hvordan fungerer det? Er det slik at den automatisk finner eller setter beaten til samme bps?

edit: bpm heter det vel.
Vis hele sitatet...
Det er et program som gjør det ekstremt enkelt å beatmikse, uavhengig av sjanger. Det er massevis av effekter og overganger, og det meste skjer automatisk. Det høres dritproft ut, og kan brukes live, eller brennes ut på CD. Det er flere videoer på youtube, samt på http://www.mixmeister.com/products_mmstu7.html (Take the tour).
Fikk sett litt youtube-stasj nå. Dette må prøves. Tar meg en måneskinnstur på stranden i kveld.

Jeg fletter inn et spørsmål i samme slengen, så jeg slipper å lage noen ny post.

Vet noen en plass der jeg kan laste ned vokalen til en sang? Altså, bare vokalen!?
Det å søke på: sangnavnet + acapella i google har fungert bra for meg før.