Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 865
Hei! Jeg sliter litt med å installere Hamachi på min Mac. Har ikke hatt den så lenge.. Har googla, men forstår ikke det som står i "guide". Det står i readme:

To install hamachi in /usr/bin run the following command from under the root account

./install

Once installed you must run 'tuncfg' daemon with root privileges -

sudo /sbin/tuncfg

or if you don't have sudo -

su - ; /sbin/tuncfg; exit

Hva betyr egentlig dette? Hva er en "root account", og hvordan får jeg den opp så jeg kan kjøre kommandoen? En liten forståelig guide eller noen forklarende svar hadde vært utrolig snillt!
Du kan kjøre HamachiX, som er et GUI til hamachi. Er ikke hamachi installert, så tilbyr den å gjøre det for deg, og da slipper du alt styret med terminalen. Fungerte iallefall bra når jeg prøvde det på min MBP
Kan skaffes her.

Liker du programmet kan det selvsagt anbefales å donere

Og skulle du noen gang få bruk for rotbruker (anbefales ikke, bruk heller sudo i terminalen om mulig), så kan denne aktiveres slik:
- Åpne Programmer<Verktøy<Katalogverktøy
- Slå av hengelåsen nede til venstre i programvinduet (hvis den er på).
- Rediger<Aktiver rotbruker
- Åpne systemvalg<kontoer
- Påloggingsvalg
- Vis påloggingsvindu som: Navn og passord.
- Du kan nå logge inn med brukernavnet root og passordet som du har på adminbrukeren din.
Takker Og KP selvfølgelig..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har forsøkt både det linje-baserte Hamachi-programmet og nå HamachiX, men jeg får f... ikke logget på. Uansett hva jeg prøver (har lest alle forum-sider som finnes snart tror jeg), så funker det ikke. Får ikke logget på selv om det linje-baserte Hamachi-programmet faktisk fungerte før.

Noen tips? Kan være villig til å betale noen kroner for de som kan hjelpe meg, er helt desperat. Bruker Macbook Pro og Leopard som operativsystem.

ØH