Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 761
De siste ukene har airporten mistet kontakten med nettet/trådløse ruteren på Macbooken min (5 mnder gammel).
Dette problemet skjer kun med Macbooken, mens med husets andre pcer er det helt stabilt.
Jeg har prøvd flere nettverk, og det samme problemet oppstår. Hvis jeg prøver å koble til står det "tidsavbrutt forbindelse", derfor blir jeg ofte logget inn/ut av nettet, utrolig plagsomt!
Flere ganger når jeg mister nettet er det umulig å komme seg innpå igjen hvis jeg ikke restarter maccen (er redd for at jeg sliter mye på den når jeg restarter den så mange ganger).

Tips på hva det er, og hva som kan gjøres for å bedre det?

Vil ikke sende Macbooken inn på verksted... forrige gang jeg leverte inn en annen pc som var helt ny og fin, kom tilbake med riper og skitne brune fingermerker overalt. ALDRI at det skal skje med min hvite rene Macbook.
Hmmm... du har kjørt alt av oppdateringer? (eple - programvareoppdatering)
Hvis du har oppdatert alt, slik atomet anbefaler og det fremdeles ikke fungerer så er følgende løsninger mulige:

Kan være innstillingene dine som har gått til helvete.
Gjør følgende for å resette de:
-Åpne Terminal
-Lim inn dette (uten "ene): "sudo rm /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist"
-Trykk enter
-Skriv inn passordet ditt (selv om du ikke ser det i terminalen når du skriver, så blir skrevet inn).
-Trykk enter
-Start macen på nytt

Fungerer ikke dette, så kan det være fordi routeren er WPA-kryptert. Dette må du til enten WEP eller ingen kryptering inne i routerens innstillinger. Jeg ville da lest brukermanualen til routeren, eventuelt finne manualen på nettet.
Sitat av Samohtas
Hvis du har oppdatert alt, slik atomet anbefaler og det fremdeles ikke fungerer så er følgende løsninger mulige:

Kan være innstillingene dine som har gått til helvete.
Gjør følgende for å resette de:
-Åpne Terminal
-Lim inn dette (uten "ene): "sudo rm /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist"
-Trykk enter
-Skriv inn passordet ditt (selv om du ikke ser det i terminalen når du skriver, så blir skrevet inn).
-Trykk enter
-Start macen på nytt

Fungerer ikke dette, så kan det være fordi routeren er WPA-kryptert. Dette må du til enten WEP eller ingen kryptering inne i routerens innstillinger. Jeg ville da lest brukermanualen til routeren, eventuelt finne manualen på nettet.
Vis hele sitatet...

Takk for svar! Nå har jeg resettet innstillingene, det har vært helt stabilt i over en time nå.
Før gikk det ikke an å være på nettet i mer enn 15 minutt før det klikka. Tror og håper at dette hjalp, Takk
▼ ... over en uke senere ... ▼
FrøkenMac's Avatar
Trådstarter
5 0
Nå har det klikka igjen og jeg er tilbake til samme problemstilling...
Har dere flere forslag til hvordan jeg kan løse det?
Jeg var plaget akkurat på samme måte som deg. Problemet avtok drastisk da jeg endret kanalen for det trådløse nettverket i routeren.
Sist endret av Marjo; 16. august 2008 kl. 18:23.