Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1373
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har i ei tid brukt imovane både medisinsk og til rus. Kan sovne på en halv til en 7,5mg. Opplevde at rusen på 1 7,5 ga meg nada og økte til 2x7,5. Ønsket og trappe ned. Holdt meg unna alt 1 uke før jeg tok 1 7,5 for å sove. Ventet ei uke til og teste 1 7,5mg en kveld for å se om toleransen hadde dalt noe, noe jeg mener absolutt den har, ikke veldig mye, men litt.

Kan det stemme at toleransen synker så relativt snart på Imovane som dette?
Anonym bruker
"Fri Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen min sa at hvis Imovanen sluttet å virke, skulle jeg holde opp i 14 dager, da var det som å bynne fra 0 igjen, funket det.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg veksler mellom imovane og stilnoct (ikke for rus da). Full funk på imovane etter ca. 1 uke av. Står fast på innsovningsmedisin og har gjort det de siste årene.
Som det hentydes over her, imovane intoleranse bygges fort opp men nesten fortere ned. 1-2 uker av gir merkbar forskjell mot eks sobril som tar en evighet og egentlig aldri blir det samme igjen. Gå ned på dosen slik du gjør, funker også for toleransen når du vil øke litt igjen for rus
Mtp toleranse er zolpidem bedre en zopiclone. Du rekker aldri virkelig å seponere med zopiclone.
Sitat av Picard Vis innlegg
Mtp toleranse er zolpidem bedre en zopiclone. Du rekker aldri virkelig å seponere med zopiclone.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen mellom disse to?
Sitat av Tomeloner Vis innlegg
Hva er forskjellen mellom disse to?
Vis hele sitatet...
Er ikke så stor farmakologisk forskjell. Zolpidem virker raskere og har kortere halveringstid. Så om du våkner tidlig på morgenen anbefaler jeg heller zopiklone. Får også mer hangover av Zolpidem.

Begge er like vanedannende.
Sist endret av Spock_; 23. april 2019 kl. 00:37.