Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7756
Leser at den ble sendt fra facebook messenger.

"Meldingen ble sendt fra Messenger-kontoen til tidligere statssekretær for Senterpartiet, Morten Søberg, som skal ha forlatt telefonen."
(https://www.abcnyheter.no/nyheter/po...ens-begravelse)


Den kontoen den ble sendt fra kan jo ha vært logget inn på fra et annet sted, men det virker det ikke som de har tenkt på.
Sist endret av dggr; 22. april 2018 kl. 18:40.
Antageligvis fordi noen på hytta sendte meldingen og samtlige vet det. Hadde noe annet vært tilfelle ville vel teorien din vært sjekket opp.
Sist endret av subscribe; 22. april 2018 kl. 18:50.
At media gidder å bruke så mye tid på en kar som ble facerapet på hyttetur er utrolig. Det er en 2 år gammel sak, og Søberg har bedt om unnskyldning, selv om han sier det ikke var som sendte meldingen.
Hvorfor kommer noe sånt tull opp i media i det hele tatt? Ingen har "meldt" seg-på onsdag anmeldes saken til politiet. Hva skal politiet gjøre-ihvertfall ikke mulig å se via gps elns hvem av de 9 andre som var nærmest telefon mens eier var på do.
Oljeborten trekker seg nå så da går det nok mot en endelig løsning.
Latterlig. Hva har norsk politikk blitt? Dette er ikke en sak som hører hjemme i media etter min mening. Er dette virkelig interessant for folk?
Angående hvorfor dette havner I media nå er vel at det blir brukt i en maktkamp innad i partiet kanskje?
Liten tvil om at det er tiden for å blåse opp nettopp denne type saker om dagen.

Nå har jeg ikke satt meg særlig inn i denne saken, men skjønner at det er jævlig å få en slik melding fra partifeller, bare trist om det blir brukt som virkemiddel i politikken som ærlig talt burde handle om andre ting. Ihvertfall i media.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Angående hvorfor dette havner I media nå er vel at det blir brukt i en maktkamp innad i partiet kanskje?
Liten tvil om at det er tiden for å blåse opp nettopp denne type saker om dagen.

Nå har jeg ikke satt meg særlig inn i denne saken, men skjønner at det er jævlig å få en slik melding fra partifeller, bare trist om det blir brukt som virkemiddel i politikken som ærlig talt burde handle om andre ting. Ihvertfall i media.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så jævlig å få en slik melding? Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg tenkt «Gud, så teit» glemt det og gått videre i livet. Begynner å minne om fotballspillere som later som de omkommer når noen såvidt kommer borti de ved et uhell. Gro litt hud.
Det er INGENTING spesielt med ei sånn melding. ALLE jenter har på et eller annet tidspunkt opplevd å få en slik melding. Jeg er helt for at det tas et oppgjør med holdninger blant menn, men det er tragisk hvordan saken har utviklet seg.
Jeg tror med hånda på hjertet a kvinner opplever det på en helt annen måte enn menn å få en slik melding, og da særlig av kolleger. Men jævlig står kanskje ikke helt i stil med den hetsen/skammen en avsender (med offentlig status av noe slag) får av å ha sendt den, men det blir en litt annen diskusjon.
Sitat av Needle Vis innlegg
Latterlig. Hva har norsk politikk blitt? Dette er ikke en sak som hører hjemme i media etter min mening. Er dette virkelig interessant for folk?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det havner i media er fordi det faktisk er interessant for folk. Det genererer en god del klikk, ellers ville det ikke tatt såpass spalteplass.

Det blir litt som den gode gamle "Det går jo bare fotball på tv". Mainstream media trykker ikke ting som er uinteressant for folk flest.
De som mener dette ikke hører hjemme i media forstår ikke hvordan politiske partier fungerer.
Sitat av commie Vis innlegg
De som mener dette ikke hører hjemme i media forstår ikke hvordan politiske partier fungerer.
Vis hele sitatet...
Vel, man ser jo det, men det er ikke noe mindre idiotisk av den grunn. Trenger politiske partier å fungere sånn?
Hun burde jo ta det som et kompliment. Skjønner ikke hvordan dette kan annmeldes i det hele tatt.
Nyheter som dette, når det hauses opp er grunnen jeg boikotter NRK.
Sitat av Obskur Vis innlegg
Hun burde jo ta det som et kompliment. Skjønner ikke hvordan dette kan annmeldes i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Nei, det er faktisk helt urimelig å forvente at noe slik skal tolkes som et kompliment, selv om du personlig kunne opplevd det slik. Og det kan anmeldes fordi det er et helt klart brudd på Likestillingslovens paragraf 13.

Sitat av Goyhest Vis innlegg
Nyheter som dette, når det hauses opp er grunnen jeg boikotter NRK.
Vis hele sitatet...
Du må nok i så fall boikotte langt mer enn NRK. Prøv samtlige landsdekkende nyhetskilder. Men kanskje du gjør det allerede?

https://www.aftenposten.no/sok?query=navarsete+melding
https://www.dagbladet.no/tekstarkiv/...ding+navarsete
https://www.vg.no/sok/?q=melding+navarsete
https://www.dn.no/sok/?q=melding+navarsete
Og så har Navarsete sykemeldt seg-TO år etter at hun mottok meldingen.
Må virkelig klø meg i hodet noen ganger for å forstå hvordan noen kan si at Navarsete skal ta dette som et kompliment. På hvilket grunnlag? Fordi hun drar på årene så hun må jo bare dø etter litt oppmerksomhet?
Det er absolutt ikke hyggelig å få en kommentar om fitten sin i en random melding. Spesielt ikke i en jobb-sammenheng der man vet at kolleger står bak. Slik jeg ser det er det kun f.eks en flørt eller kjæreste hvor en slik kommentar kan settes i noe positivt lys. Og ja, personen som sendte denne meldingen burde faktisk skamme seg. Det er uhyre uprofesjonelt å si noe slikt til en partifelle. Bare fordi man som mann kan oppleve det som totalt uproblematisk, til og med positivt å få en lignende melding selv betyr det ikke at det fungerer sånn for kvinner. Her spiller også inn den enkelte kvinnes egne erfaringer som bidrar til om det blir lett eller vanskelig å vifte vekk en slik melding.

Ingen av oss kjenner Navarsete og vet hvordan dette går innpå henne som person. Hun kan ha tidligere erfaringer med negative seksuelle tilnærminger o.l. som gjør at dette er tøft for henne. Selvom dette er to år siden nå kan jo medieoppmerksomheten gjøre at en kort sykemelding blir legitimt. Det er det vel bare hun, nære og legen som vet.

Norsk politikk er jo ikke akkurat alltid det mest spennende her i verden, så skjønner at denne saken blir tatt opp. Spesielt siden det har vært så mye fokus på slike saker i det siste.
Sitat av hollow Vis innlegg
Og så har Navarsete sykemeldt seg-TO år etter at hun mottok meldingen.
Vis hele sitatet...
Det er da helt klart en påkjenning for henne at dette er oppe i media i denne skalaen.
Sist endret av random42099; 26. april 2018 kl. 01:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Må virkelig klø meg i hodet noen ganger for å forstå hvordan noen kan si at Navarsete skal ta dette som et kompliment. På hvilket grunnlag? Fordi hun drar på årene så hun må jo bare dø etter litt oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...
Hun har uttalt seg til media om saken - og der ble det sagt at hun personlig ikke hadde gått til media med saken i første omgang, men at andre innad i partiet gjorde dette istedenfor: https://www.nrk.no/norge/sp-leder-tr...gen-1.14018302

Video nederst i artikkelen, med uttalelsen etter 30 sek. spilletid.
Sitat av Knask Vis innlegg
Hun har uttalt seg til media om saken - og der ble det sagt at hun personlig ikke hadde gått til media med saken i første omgang, men at andre innad i partiet gjorde dette istedenfor: https://www.nrk.no/norge/sp-leder-tr...gen-1.14018302

Video nederst i artikkelen, med uttalelsen etter 30 sek. spilletid.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva den delen av kommentaren min hadde med akkurat det å gjøre, men det tyder jo på rot internt i partiet for å være helt ærlig. Jeg ville først og fremst bare poengtere at jeg syns det er altfor mange menn i diverse kommentarfelt og f.eks her på freak som virker særdeles uempatisk over at hun har følt seg sjikanert av en slik melding.

Det føles vel som en ekstra belastning for henne at denne saken kom ut til media på andres premisser. Så på nrk nå at hun valgte å stå fram på vegne av andre kvinner som kan ha gått gjennom lignende.
Sist endret av dazezone; 26. april 2018 kl. 05:25.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Skjønner ikke hva den delen av kommentaren min hadde med akkurat det å gjøre, men det tyder jo på rot internt i partiet for å være helt ærlig.
Vis hele sitatet...
Vel, det var et svar på kommentaren om at hun hadde gått til media for å unngå å dø av oppmerksomhet eller ei, og for få å et mer helhetlig bilde av saken.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vel, det var et svar på kommentaren om at hun hadde gått til media for å unngå å dø av oppmerksomhet eller ei, og for få å et mer helhetlig bilde av saken.
Vis hele sitatet...
Sånn ja, ok! Ser at du forsto det sånn. Mente mer at noen kunne mene at Navarsete måtte ta det som et kompliment fordi hun er en eldre dame og ergo ikke er like ettertraktet lenger eller noe av den type logikk.