Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1861
Jeg har en MacBook Pro fra tidlig 2011, som samme dagen jeg bestemte meg for å selge den har blitt kranglete i forbindelse boting. (Kan være jeg ikke har opplevd problemet tidligere, da jeg nesten alltid bare har lukket den, ikke skrudd av/på.)

MacBook-en lager oppstartslyd, og Apple-logoen kommer frem. Noen ganger ser den på en måte ut som at den er generert med dårlig/lavoppløst grafikk, men ikke alltid. Måleren under logoen som viser innlastingen starter, hvorpå den kommer ca. 2/3 på vei, før skjermen blir hvit (og lysere), før maskinen starter på nytt.

Jeg har likevel fått den til å starte opp, men tror ikke det er noe egentlig system i hvordan jeg har klart det, sist gang funket det etter jeg kjørte en Hardware-test.

Og: Hardware-testen sier alt er fint og Disk Utility sier ikke at det er noe problem med disken (SSD). Har også forsøkt å resette det som resettes kan, og har reinstallert operativsystemet.

Hva kan være grunnen til at den ikke klarer å boote skikkelig? Har noen eventuelt noen løsningsforslag?
Hvis ikke du har fucka opp booten med noe 3rd party program sånn som jeg gjorde med multibeast så tror jeg du skal kunne bare holde inne noen taster når du starter den.

Prøv noen av Disse

Ellers ring til Apple Support. De biter ikke.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Har ikke rørt noe med booten bevisst, hvert fall. Har prøvd det meste på lenka, men med unntak av Hardware-testen kommer ingenting seg forbi Apple-logoen. Nå får jeg heller ikke til å legge inn operativsystemet på nytt, selv om jeg tviler på at det har noe for seg.

Jeg stusser litt på at Apple-logoen ser så rar ut, kan det være et eller annet med skjermkortet? De gangene jeg har kommet forbi logoen tidligere har ting sett fint ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
min gamle 2011 macbook booter bare med laderen i, bare ett tips
Hvis mackbooken ikke starter ordentlig så kan du prøve å "ta ut batteriet" (løser en del software relaterte oppstartsproblemer)

How to; Fjern alle ting som er koblet til, ALLT! Hold power knappen nede i ca 20 sekunder, slipp opp og forsøk å start på vanlig måte.

Hvis Apple Hardware Test ikke finner noe feil så kan du prøve å ringe Apple Teknisk kundestøtte: 800 56 952

Det er forresten ikke uvanlig att 7 år gamle laptoper er utslitt, elektronikk blir slitt det også