Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1374
Da har tiden kommet, min laptop har tatt kvelden, totalt.
Jeg tenkte å svi av rundt femten tusen kroner på en ny bærbar pc som kan takle spill.

Dette trengs:
SSD + HDD (eventuelt stor SSD)
Intel prosessor (enten i5 eller i7)
Nvidia grafikk (tenker at det bør være et KRAFTIG ett siden det er snakk om femten lapper)
Godt tastatur og en brukbar touchpad (kommer til å bruke usbmus 90% av tiden, men greit med touchpad.)
God skjerm (tenker enten 15 eller 17 tommer)
God lyd og mikrofon (kommer til å bruke headset en del, men ikke minus å ha god lyd på en så dyr pc)

Tror nok at merker som msi og asus er noe jeg kunne tenkt meg. Er åpent for andre merker, men at den er kjøpt i Norge er viktigst siden da gjelder våre supre kjøperrettigheter.

Tusen takk på forhånd for alle tips.
LINK

SSD er kanskje noe liten, men denne bør ha RÅ ytelse ti prisen.
Har ikke testet denne, men skjermen skal være full hd. mic/tast/lyd/tuchpad kan jeg heller ikke si noe om.

Skulle ikke lyd/mic/tuch være bra nok, har du 6k igjen på budsjettet
Ville ikke anbefalt noe annet enn å finne deg en du liker her.

Dette er Multicom sine egne gaming laptoper. De er svært kraftige, men vær obs på at noen av dem har dårlig tastatur.

NB! Uten OS.
Nå er kanskje ikke lydkvalitet det viktigste for deg, men jeg har en asus g55vw og lydkvaliteten ikke noe å skrive hjem om akkurat. Kanskje ikke så merkbart i spillsammenheng, men hvis du har tenkt å bruke pcen til å kose deg med musikk i tillegg til gaming så er det nok andre bedre alternativer der ute.
Sitat av Prehol Vis innlegg
LINK

SSD er kanskje noe liten, men denne bør ha RÅ ytelse ti prisen.
Har ikke testet denne, men skjermen skal være full hd. mic/tast/lyd/tuchpad kan jeg heller ikke si noe om.

Skulle ikke lyd/mic/tuch være bra nok, har du 6k igjen på budsjettet
Vis hele sitatet...
Litt slakt skjærm kort vel??? Tenker du burde satse mot minst gtx 770-ish
Hadde gått for multicom! Veldig solide pcer som takler det meste.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
http://www.multicom.no/business/Kuns...0042/p10626960

+Bra skjermkort
+4th gen i7
+Stor SSD

-Tastaturet kan være litt hardt å trykke på (men på de 2000kronene som er igjen får du et veldig bra mekanisk tastatur)
-Kommer uten OS, kan kjøpes på siden, eller skaffes fra bukta.
Greit nok.
Trådstarter
Hvordan lages disse PCene? Er de bygget av Multicom Norge?
Eller av en stor produsent som masseproduserer?

***^80 poster^***
Sist endret av 4Rooted; 20. januar 2014 kl. 20:54.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av 4Rooted Vis innlegg
Hvordan lages disse PCene? Er de bygget av Multicom Norge?
Eller av en stor produsent som masseproduserer?

***^80 poster^***
Vis hele sitatet...
De er en form for rebranda kinapcer. Du har fullverdige norske forbrukerlover i ryggen.
har en av de multicom gaming laptoppene selv, du får ikke bedre sier jeg bare!
Må ikke finne på å kjøpe gaming laptoper hos Siba, Elkjøp eller hvem andre lignende drittkjeder det måtte være. Multicom er overlegne!
Greit nok.
Trådstarter
Tror jeg kommer til å kjøpe en ASUS G750JX.
Tror dere at den skal være å gå god for?
Den som BrilleSheik linket til er mye bedre. Men forsåvidt du som bestemmer hva du vil bruke pengene på.
Anbefaler også Multicom sine pcer