Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1576
Heisann!
Vet ikke om man får svar ved å skrive dette på dette forumet, men hvem vet!
Kanskje det er noen som gamer TW her? ;D

Her er en gyazo på problemet mitt.

Kanskje jeg er tilbakestående, men jeg får ikke laget enda en adelsmann! Har bare èn adelsmann, og har 4 mynter, som man kan på så bildet.
Jeg burde kunne lage en til!
Hvor mange adelsmenn har du laget totalt?
Hvis du ser på bildet så står det 1/1. Så jeg har bare laget èn, og kan ikke lage 2. Noe jeg burde kunne med 4 mynter!
1/1 sier du? Kanskje du ikke har nådd et høyt nok nivå til å ha to stk?

Bare synsing, aldri spilt dette.
1/1 betyr bare at du har alle i byen din. Om du hadde laget to, og sendt én vekk hadde det stått 1/2 selvom du hadde hatt nok mynter til å lage en til.

Jeg husker ikke fra når jeg spilte dette hva det står hvis du ikke har nok ressurser / gårdsplass, men kan du mangle noe av det ?
Sist endret av H_Spyke; 18. oktober 2013 kl. 08:44.
Har du nok ressurser? Eventuelt stor nok gård?
Så du har altså ikke tatt over noen nye landsbyer? Det er lenge siden jeg at spilt tw nå, så er litt rusten. Kan det hjelpe og oppgradere akademiet? Prøvde og lese på tw sine sider i går, og da tolket jeg det slik at du skal ha mulighet til og lage en til.

Edit: oatre har ett poeng når det gjelder gård.


Enda en Edit: da ville det nok stått at gården er for liten.
Sist endret av Oprah; 18. oktober 2013 kl. 08:46.
Han har tatt over en landsby, akademi kan heller ikke være høyere level enn 1. Hvis jeg var deg ville jeg egentlig bare prege flere gullmynter uansett Etterhvert trenger du så drøyt mye av. For 25 byer trenger man langt over 300 er jeg ganske sikker på, husker ikke helt, en stund siden jeg spilte. Bedre å skaffe 9735 oppsett på byen før du begynner å skaffe så mange byer du kan
Sist endret av Oatre; 18. oktober 2013 kl. 08:47.
Det kan være at reglene er 1 AM per by?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Du har jo 2 adels, bare den ene sitter allerede i en annen by du har adla, dvs. den teller med de du har brukt til å adle andre byer.
Adelsmenn forsvinner jo når man tar over byer?
Nei, de gjør ikke det, men de blir utilgjengelige ved at de er "ledere" i byen.

Dersom de ikke hadde gjort det sånn så kunne de største spillerne utvidet territoriene veldig fort ved å bare konstant ha 3 adelsmenn i to tre store byer og aldri trengt mer enn 50 gullmynter. siden adelsmennene fortsatt er der vil den 25. byen kreve MINST 325 mynter
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
myntene blir brukt opp når du lager adels, dvs at du trenger 3 nye mynter for adelsmann nr 3 osv.
så totalt må du lage 6 mynter for å få nr 3

"til adelsmannbegrensning 3 mangler: 2 gullmynter"
"allerede lagret for grensen av adelsmenn 3: 1 gullmynt


Edit:

Hilsen Vivaldi, vinner av v7
Sist endret av Gig; 18. oktober 2013 kl. 11:38.
Jeg har bare èn annen by pga adelsproblemet. Og den andre byen har ikke akademi!
Tror ikke jeg ikke trenger mer gårdsplass, ettersom at det ikke står at jeg trenger det.
Jeg kan jo sjekke om jeg trenger flere mynter, hvis de blir ledere i byen e.l
Slik jeg forsto det trenger man bare èn for den første, så to nye for den tredje osv (altså 3 tilsammen for 2 adels).
Skal sjekke om jeg finner noe mer ut ;D
Mynt nr 1 preget = Den første adelsmannen kan bli kjøpt
Mynt nr 3 preget = Den andre adelsmannen kan bli kjøpt
Mynt nr 6 preget = Den tredje adelsmannen kan bli kjøpt
Mynt nr 10 preget = Den fjerde adelsmannen kan bli kjøpt
Mynt nr 15 preget = Den femte adelsmannen kan bli kjøpt

Akademi er bare bygningen for å kjøpe mynt og adelsmenn.

Formel for adelsmann nr. 6 blir:
Mynt krevd for adelsmann nr. 5 + Antall adelsmenn du kan utdanne + 1 mynt
15 + 5 + 1 = 21 mynt

28 7
36 8
47 9
57 10
Sist endret av Solaced; 18. oktober 2013 kl. 14:43.
Skaffa meg nok ressurser til å lage en ny adelsmann, men det gikk ikke. Så får se hva som skjer når jeg lager et par mynter til
Jeg begynte å spille igjen i går, spillte TW aktivt for 2-3 år siden eller noe sånnt, hadde vert litt kult hvis noen ble med å lagde en freak "tribe", eller "stamme" som det heter på norsk?
Jeg er allerede med i en stamme som heter MoW.
Ikke på langt nær den beste, men du finner nok helt greit ut hvem du vil bli med, eller om du vil lage en egen!

Problemet løste seg, jeg måtte bare kjøpe nok mynter.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Hvilken verden spiller dere på? Jeg er på casual og er med i OMG! søkte meg inn når jeg hadde 3k poeng, så er veldig lett å komme inn og plass til en del flere folk.
Jeg spiller på 70, begynte som sagt å spille igjen i går, så jeg valgte bare den første worlden som kom opp