Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 891
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
62 8
Har tidligere blitt tatt av foreldrene mine ved å la cannabutter stå i kjøleskapet/ fryseren så jeg lurte på om jeg kan ha det på rommet mitt uten at det blir ødelagt eller mindre potent? Snakker om å oppbevare det på rommet mitt i et par dager max.
Ikke noe problem, bare prøv å putt det i en luft tett beholder
Tips: Bruk heller kokosolje neste gang. Kan fint benyttes i baking, men er like ideelt i en kopp te eller lignende. Fast form i romtemperatur, og smelter ved lett oppvarming / over ca 30 grader i rommet :-).

Å ha det i rommet et par dager vil definitivt kunne ha effekt dog (din situasjon). Noen bruker Lecithin for å binde alt sammen, og hvis ikke alt vannet er fjernet fra prosessen vil det kunne bli en rennende mørje om man ikke er helt påpasselig.

Det er lite forskjell dog fra smør i romtemperatur, og cannabissmør i romtemperatur. Det skal i utgangspunktet gå fint, men meieriprodukter som går inn og ut av kjølerom/kjøleskap vil få forringet holdbarhet og smak :-).
Renset kokosolje holder lengst. Hvis du bruker weed er det også lurt å sile ut rester for lengre holdbarhet.

Aldri brukt lecithin og ikke fått noen andre problemer enn at det noen få ganger har blir en sånn hvit skorpe på toppen når det blir avkjølt. Tipper det er veldig lite vann i kokosolje kjøpt i Norge.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Renset kokosolje holder lengst. Hvis du bruker weed er det også lurt å sile ut rester for lengre holdbarhet.

Aldri brukt lecithin og ikke fått noen andre problemer enn at det noen få ganger har blir en sånn hvit skorpe på toppen når det blir avkjølt. Tipper det er veldig lite vann i kokosolje kjøpt i Norge.
Vis hele sitatet...
Lecithin og vann er noe som går igjen i oppskrifter på Cannabissmør.

Nødvendigheten av det kan absolutt diskuteres, men noen mener det gir økt biotilgjengelighet, som de så fint kaller det. Ryktes at det blir mer potent.

Vann brukes gjerne for å sørge for at det ikke koker og for å fjerne en del urenheter fra sluttproduktet.

__

Ved bruk av kokosolje ville jeg ikke brukt vann nei. Klarer seg fint av erfaring i norgesglass plassert i crockpot.
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
Trådstarter
62 8
Takker for svar folkens!