Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 19597
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
17 år og 1 dag
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Kjente ikke en dritt, synspunktet var det samme.
- røyker du det enda?
Yepp.
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Nei.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Var min bursdagsfest, så det var veldig avslappet og koselig med gode, nærme venner.
Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? 14
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Opplevelsen min var så der. Husker jeg skulle opp på shell og lo meg skakk i hjel av den pipe maskinen som lage brød.
- røyker du det enda?
Ja.
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Amfetamin

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Jeg var ute, og sammen med noen kompiser.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Med fare or å høres ut som en drittsekk, og å gjenta ting andre har sagt:

Hva skjer med å "trippe" på hasj? Betyr ikke trippe noe helt annet, trenger man ikke litt sterkere saker for å "trippe"
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
18

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Det var en spontan greie, og jeg tenkte ikke så mye over det, spesielt ikke i forkant. Hadde et lite øyeblikk der jeg tenkte litt på at jeg var i ferd med å bryte ned en mental sperre, uten at det plagde meg nevneverdig. Så snart trekkene var tatt var det uansett ikke noen vei tilbake.

- røyker du det enda?
Ja

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Har ikke gått inn for å forsterke rusen av hasj, men har prøvd andre ting, ja. Hasj har nok gjort meg mer nysgjerrig på andre rusmidler. For min del innebar det at jeg gikk mer aktivt inn for å finne nøktern informasjon om stoffer, fremfor å stole på skremselspropagandaen man ellers blir utsatt for. Det har i sin tur gjort meg bedre rustet til å takle førstegangsopplevelser og å få noe mer ut av turene enn følelsen av å være på bærtur på en isbre.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Jeg satt i et skogholt med noen kamerater, da en av dem fant frem en pipe og og en klump. Det var på sensommeren, fortsatt godt og varmt. Vi fyrte, sendte pipa rundt, og ble liggende langflate med salige glis på en liten gressplen. Så gjentok vi prosedyren.

Sitat av Ninus Vis innlegg
Hva skjer med å "trippe" på hasj? Betyr ikke trippe noe helt annet, trenger man ikke litt sterkere saker for å "trippe"
Vis hele sitatet...
Cannabis er et hallusinogen, om enn et mildt et. Det er individuelt hvordan man reagerer på hasj, akkurat som alt annet, men jeg kan forsikre deg om at det er fullt mulig å trippe på det.
- 15
- Fant ut at jeg ikke trengte å stresse lenger. Lærte meg å tenke positivt.
- Ja.
- Speed et par ganger på fylla. Ellers har jeg lyst til å prøve LSD eller 2CE/2CB.
- Vi var på soverommet til en god venn av en god venn av meg. Et lite trangt og koselig stoner rom!
Enig at jeg ikke vil kalle Hasj rus en "trip", men heller en litt annen versjon av det å være brisen etter noen Øl. For å svare på spørsmålene:

- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?

Kan faktisk ikke huske helt nøyaktig, ettersom her jeg har vokst opp har det aldri vært en "big deal", men er ganske sikker på at jeg var 15.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?

Jeg røyket det som blir kalt hasj, altså ikke de grønne blomstene som så fint blir representert som Marihuana, men en slags ekstrakt av thc-krystallene (det effektive stoffet i Hasj/Marihuana som gjør deg høy) som blir laget av potente cannabis planter. Dette kan gi en relativt sterk rus alt ettersom hvor god kvalitet hasjen er, men jeg kan ikke huske å engang ha sett på hasjen første gang jeg røyket, så jeg aner ikke hvor god den var.

Vi var 4 stykker som snek oss ut fra en fest, opp en blindvei og skulle dele 1 joint. Hvorav to av oss aldri hadde røyket før. Jeg og kompisen min som aldri hadde røyket hadde prestert å dele en liter vodka før jeg møtte denne bekjente som hadde med seg hasjen. Så jeg var ikke helt klar for det som var iferd med å skje. Etter å ha delt hele jointen på den såkalte "Indianer måten" - som er 3 trekk før du sender jointen videre, endte jeg opp med å trekke glødende aske inn i munn for så å få panikk og styrte en øl i håp om å lindre smertene. Det funket ikke, og etter å bruke 5 minutter på å sjekke om vi hadde alt, klarte vi endelig å somle oss nedover veien. I mellomtiden resulterte blandingen av sprit, hasj og en nystyrtet øl i at der det tidligere hadde vært èn lyktestolpe, så jeg nå 4-5 stykker! Dette var ekstremt underholdende i kanskje et halvt minutt før vi bestemte oss for å fortsette å gå tilbake til festen vi kom fra.

Her begynte ting å gå dårlig. Jeg har svake minner om at folk så litt rart på meg, og det føltes som jeg hadde drukket enda en halvliter vodka etter at jeg kom tilbake. Jeg gikk ut på balkongen for å få litt frisk luft, ettersom at jeg var hakket fra å tømme magen på gulvet til huseieren... Og satt meg ned på en stor boks som folk bruker til å ha hagemøbel-puter i. Plutselig ser jeg at bakken begynner å bevege seg skrått oppover, mens himlen faller nedover, helt til alt er helt snudd på hodet! Akkurat da virket det mest logisk å prøve å snu meg selv også, og plutselig fant jeg meg selv i fosterstilling på denne kassen jeg befant meg på. Jeg ble ekstremt kvalm, og bestemte meg for å skaffe ride hjem.

Etter 15 minutter er sjåføren klar og jeg hopper inn i bilen. (Jeg har bare ligget på kassa siden istad) Og på første bussholdeplass vi kjører forbi, kommanderer jeg sjåføren til side så jeg kan sette meg ute i frisk luft. Det å åpne vinduet var ikke noe som streifet tankene der og da... Det gikk kanskje 2 tanker gjennom hodet mitt på de 15 minuttene jeg satt der og nektet å flytte meg; "Hvor faens lenge skal dette dritet vare" og "Hvordan kan folk like det her?"

Jeg kom meg omsider hjem, og etter å ha blitt sluppet av i nærheten av huset, lagde jeg en sti med spy frem til døren min, som naboene var veldig nyskjerrige på dagen etter. Jeg tror det tok meg under et halvt minutt å sovne. Jeg våknet med alle klærne på og følte meg fin som bare det Og jeg var ikke død, hjerneskadet, hadde angst, var deppa eller i det hele tatt klein! Så av en eller annen grunn hadde jeg nå veldig lyst til å prøve å røyke ordentlig!

- røyker du det enda?

Jeg gjør det, ja. Hver dag! Jeg driver mye med idrett, og finner rusen veldig avslappende etter trening, og det hjelper for restitusjon! Jeg har også søvnproblemer, og bruker det før jeg skal sove, og nå er klokka 6 om morgenen og snart natta, hoho

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?

Ja, men ikke for å få sterkere trip. Jeg gjorde det mest ut av eventyrlyst, og jeg kan si jeg har prøvd det meste. Holder meg forøvrig unna dop som Heroin og Piller (Bon 542, rohypnol, valium osv) fordi jeg er litt redd for det. Har ikke prøvd Heroin og har ikke tatt noe annet enn hasj og alkohol på 9mnd, fordi jeg ikke har lyst, rett og slett. Og jeg vil ikke si jeg hadde noe som helst problem med å slutte med det.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?

Da jeg begynte å røyke hasj, veldig bra. Bodde med mor og søster og var veldig aktiv i flere idretter + trente på Sats 4 ganger i uken. Da jeg tok andre stoffer for første gang bodde jeg for meg selv, så hadde et halvt år med mye eksprimentering med forskjellige dop blanda sammen osv, men trente fortsatt fotball 2 ganger i uken + kamp.

Føler idag INGEN bivirkninger annet enn at jeg har fått dårligere kondis, men anbefaler ikke folk å begynne med hasj daglig. Det er dyrt, du blir latere og det er --->ulovlig<---

Så med mindre du har soveproblemer (som meg), har kreft, er mye kvalm, har mye vondt i hodet etcetc, og kan bruke dette som medisin, ser jeg ingen grunn til å bruke dette stoffet noe mer enn det du ville brukt alkohol. Det er ikke noe galt i å røyke litt iblant, og tro meg, om du bestemmer deg for å prøve, vil det ikke skade deg. Bare ikke røyk deg sløv hver dag, så skal du se du får en fin opplevelse med det!
Sitat av Otis Vis innlegg
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
- røyker du det enda?
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?

Hvorfor skal ikke Hasj være lovlig, men alkohol være lovlig?
Vis hele sitatet...
Hei!

- 17
- Hvilke tanker jeg gjorde meg opp? Vel. Jeg og kompis røyket tre jays. Fikk ikke effekt av de to første, litt av den siste. "Dette må prøves igjen", mener jeg å huske at jeg tenkte.
- Såklart
- Jepp... Bedre gall
- Rolig båttur, bål, kun meg og en god kompis, rimlig upåklagelig.

Fordi alkohol er the white mans drug. Sånn skummel utlendingnarko liker vi ikke.
Var artig og lese igjennom!
Sitat av petterfp94 Vis innlegg
Flere har og blitt tatt av politiet og har nå ingen mulighet til å komme inn i hverken politiet, forsvaret eller USA bla.a
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i mye av det du sier, men det er politiet, forsvaret og USA sitt problem. (Du virker som en godt opplyst person, men hele den lovbruddspolitikken de har i USA gjør meg ganske pissed).

jeg var 16, merka ikke mye første gangen, ble dritfjern og spydde neste gang(røyka mye, probably nikotinsjokk). Røyker fortsatt, tenker på flein og har lyst til å prøve DMT når jeg blir eldre, men vil ikke haste noen av delene.
Omgivelsene første gangen var rolige, bob marley, beatles etc, neste var tv og ikke noe spess liksom.
Som du ser her har de fleste som har prøvd hasj hatt en heller dårlig førstegangsopplevelse, men allikevel fortsatt å røyke. Første gangen jeg ordentlig prøvde meg lå jeg på loftet til en kompis og spøy magesyre fra helvete i 6 timer. Det var en utrolig frustrerende opplevelse, men jeg hadde det så sinnsykt gøy de første 20 minuttene at det var verdt å prøve igjen. Om du er i tvil på om du skal prøve eller ikke, vil ikke jeg anbefale deg å prøve fordi det er utrolig forskjellig hvordan folk reagerer, men om du skulle prøve er det godt mulig du får mye ut av det om du holder det på et balansert nivå. Personelig har det gitt meg svært mye.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? 15

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen? Fikk liten effekt, var vel nærmere 5 ganger før jeg fikk noe særlig effekt.

- røyker du det enda?
Ja, i gjennomsnitt 2-6 ganger i måenden.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?

Vel, jeg vil påstå at alkohol gir en sterkere rus, så ja.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Det var med gode venner. De gikk ut for å ta en røyk, jeg ble med, de tok frem en joint istedet. Det kom som et sjokk og jeg hadde ikke engang røyket vanlig tobakk
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? 16 år

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen? Var dritings og husker ikke en skit. Andre gang jeg prøvde var jeg også ganske full men den opplevelsen husker jeg i det minste. En joint med det som ble beskrevet som "beste weeden i oslo" (tror det var sour diesel) ble fordelt på 5 dritings ungdommer. Utrolig kul opplevelse, hadde lættis i timesvis.

- Røyker du det enda? Ja, ca en gang i uken. Plutselig kommer det en måned hvor jeg ikke rører sakene og plutselig kommer det en uke hvor jeg røyker hver dag. Kommer egentlig ann på hvem jeg henger med for tiden. Er skjeldent jeg som tar intiativ til å kjøpe oss saker, i og med at mange av kompisene mine er hardcore stoners (men likevell verdens beste venner ).

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip? Nei. Men kan ærlig si at etter en heftig fyllakveld craver jeg ofte en bong-hit eller en jay for å "avslutte" kvelden på en høy note (er vell mange som kan si seg enige her :P ). Har ikke planer om å prøve sterkere stoffer. Jeg har desverre kompiser som ikke har samme instilling :/
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? 16

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen? Fikk vel ikke så utrolig mye effekt, hehe. Var noe tørt dårlige greie fra plata...

- røyker du det enda?
Ja, har blitt noen gram i løpet av årene. Så ja--

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip? har vel prøvd en del, men er jo bare best å kose seg litt etter en lang natt på by'n. Amf så hasj blir vel ikke så mye bedre... hehe..

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Var vel i lag med gode venner etter det så finner man de rette folka overalt :/
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
15 år

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Fikk ikke så veldig mye effekt. Opplevelsen var ikke så veldig bra, siden vi fikk politiet etter oss. Bare tenk deg: Første ganger du røyke, NOIA SOM FAEN, og i tillegg så har du politiet som løper etter deg. Jeg splittet meg fra de 3 andre jeg var sammen med, og greide å finne meg en taxi. De andre hadde lekt katt og mus med politiet til 5 om morgenen.

- røyker du det enda?
er ikke en storrøyker, men har prøvd et par ganger etter hendelsen over.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Nei. Fikk for øvrig en helt sinnsyk trip 3:e ganger jeg prøvde, noe jeg ikke trodde man fikk av hasj (det var grønt vel å merke). Lå på gulvet i 3 timer og hadde mentaltrip til hælvette.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Utenfor en skole, på en benk. Bensinstasjonen hvor det stod 3 politibiler (som var ute etter oss) var 200 meter unna.
-Første gang jeg prøvde var jeg 16 år.
-Fikk ikke store effekten, men endret holdninger og sluttet å se på cannabis som narkotika.
-I det siste har jeg røyket et par ganger i måneden, røykere oftere enn jeg drikker alkohol.
-Aldri prøvd noen annen form for narkotika, men er veldig nysjerrig på psykadelika. Kommer sannsynelig til å teste det ut om interessen er like stor etter fylte 18.
-Den siste tiden før jeg prøvde hadde jeg vært mye med personer som røyket regelmessig, og bestemte meg en dag for å prøve, etter et par pils. Spurte på eget iniativ, ikke noe press.
Debutalder: 19
Opplevelsen: Veldig bra. Ble helt satt ut. Latteren satt svært løst, var vel en viss placebo-effekt i tillegg... En kompis jeg ikke hadde hatt kontakt med på flere år som introduserte meg for det en fin sommerdag... Røyka inne på kjøkkenet hans, to feite med god pot. Good times. Bortsett fra det faktum at landlorden kjente lukta i stua, som var rett over, og kom ned med en liten moralpreken...
Røykestatus: Frelst fra dag 1 i grunn... Røyker mer eller mindre hver dag.
Sterkere stoff: Nei, og kommer heller ikke til å gjøre det. Holder meg til Mary Jane. Når jeg blir pensjonist har jeg planer om å prøve alt mulig derimot
Sist endret av AlabamaKush; 30. november 2010 kl. 07:55. Grunn: typo.
- var 15 år.
- Jeg merket ingenting, bare plasebo!
- Røyker av og til.
- Har aldri prøvd noe sterkere, og kommer nok aldri til å gjøre det heller.
- Gansje shitty, jeg og noen kompiser gjemte oss i skogen, gansje rolig, men også ganske noia.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
19

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Var en deilig opplevelse, og gav definitivt mersmak. Ble vel typisk "fnisete" og lattermild, og alt var bare helt topp. Følte meg nesten litt euforisk.

- røyker du det enda?
Nå skal det understrekes at den første ganga jeg røykte var nå nylig, men jeg vil definivt røyke igjen snart.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Som allerede nevnt tidligere i tråden føler jeg alkoholrusen er "sterkere" en hasjrusen, men på en helt annen måte. Nei, har ikke prøvd noen sterkere narkotiske stoffer.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Gikk på byen etter en god fest og ble sittende og pilse på et utested. Senere på kvelden ble jeg slått i ansiktet (urpovosert) og blødde ganske godt fra nesa. Jeg brydde meg egentlig lite; var ikke noe vondt. En kamerat av meg mente uansett vi burde sjekke om den var brukket, så vi tok taxi til legevakta hvor jeg betalte 250,- for å høre "kom tilbake på torsdag."

Vi tok taxi hjem til kameraten min hvor han skulle "vise meg noe spennende". Inni stua fant han fram godsakene og begynte å fikse til en joint. Han hadde visst nok aldri mekka en joint selv før, så han sleit litt og det endte med at vi venta til en annen kamerat kom innom og fiksa jointen. Så røykte vi, satt og preika litt og så på en jævlig sær britisk sit-com som jeg ikke kan forestille meg jeg hadde ledd av under andre omstendigheter.

Etter en stund gikk jeg hjemover, som var en spesiell opplevelse. Det var bikkjekaldt og jeg, som ikke er ekstremt godt kjent i byen, gikk meg vill i noen sidegater. Alle lydene rundt meg ble veldig tydelige og jeg følte bygningene liksom tårnet over meg (det var bare småhus). Etterhvet traff jeg en fyr og spurte han om veien hjem. På veien følte jeg hele tida jeg hørte noen bak meg og andre rare lyder, men ikke på noen "paranoid" måte - syntes bare det var fascinerende. Til slutt kom jeg meg hjem, spilte litt gitar og skrev litt før jeg slukka i sofaen.
Sitat av Otis Vis innlegg
Heisann!

Jeg har noen spørsmål om din første trip

- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
- røyker du det enda?
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Vis hele sitatet...
Blir litt snålt å kalle hasjrus for tripp, man vet hva en virkelig tripp er først når man har prøvd psykedeliske stoffer, my five cents.

- Første gangen jeg prøvde det var jeg 20 år
- På nyttårsaften, opplevelsen var avslappende, men samtidig litt anspent ettersom jeg røyket med en del andre førstegangsrøykere, men det var uten tvil en fin opplevelse.
Opplevelsen gjorde at jeg fikk sansen for cannabis.

- Jeg røyker det enda, ja, men kun når jeg får tak i gode varer.
- Av ulovlige rusmidler går det i cannabis og psykedeliske stoffer.
-Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Jeg var 16.
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Var ganske avslappende og jeg koste meg veldig mens jeg var påvirket.
- røyker du det enda?
Et par ganger i halvåret hvis muligheten byr seg.
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Var en periode jeg hadde noen Tramadol liggende, og de ble spist, men kun for å finne ut hvordan rusen var og ikke fordi jeg "måtte ha noe sterkere saker".
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Første gangen jeg røyket var jeg med 3 andre personer. 2 som røyket og 1 som kjørte. Stedet var en mørk parkeringsplass og etterpå satt kjørte vi rundt i noen timer.
Første gang jeg røykte hasj var jeg 15år gammel. Timene før jeg røykte var jeg veldig spent på dette mystiske rusmiddele "hasj" så jeg var veldig gira. Kom frem te plassen der jeg og kompisen sko røyke (heldigvis me godt lydannlegg) og hørte Big in japan - Alphaville på min første fjerne tur. Kan absolutt anbefales! Var en opplevelse jeg allti vil huske, jeg ble fjern. Absolutt.
Sist endret av lucky666; 3. desember 2010 kl. 09:34. Grunn: skriveleif
Hei!

- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Jeg var 18 år

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Fantastisk. Idag, som om det skulle ha vært et helt annet stoff.

- røyker du det enda?
10 years, and going strong.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Jeg har prøvd masse forskjellig, men ikke for å "overgå" THC. Det er andre rusmidler, andre effekter, andre forventninger, andre bruksområder.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg
Herlige! Amsterdam, første gang på interrail, hukket opp noen prerolls fra en coffeeshop. Sammen med en annen førstegangs god kompis. Fant noen likesinnede å henge med. En av de beste rusopplevelser noen sinne. Men det skal sies at ikke alle er så heldige å faktisk få oppleve det største rushet fra første trekk. Det skal også sies at jeg var heldig som hadde min første i Amster ;-)

Pot er pot, men ikke for alle. Sånn er det bare. Og det gjelder vel de fleste rusmidler. Ikke alt er for alle til en hver tid!
Men herregud, du skal jo prøve.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
17 år
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Første gangen var ekstremt tam, rett og slett, ble bare helt fisk og så ut som en vaskebjørn i ansiktet. Den andre gangen, ble det inntatt på fest med litt god sprit. Andre gangen var bare så sjukt chill at det var helt skummelt :')
- røyker du det enda?
Neste gang blir nyttår tenker jeg
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Hvis du mener sterkere stoffer så har jeg aldri tenkt å prøve noe sterkere en hasj men jeg tok en vesentlig større dose i jointen :')
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Fest og bygderølp, loads av fulle kjensfolk
Sist endret av Oransje; 4. desember 2010 kl. 02:18.
var 14 år med noen gode venner.
rusen var uvant og litt nedsig for min del, men prøvde flere ganger og no digger eg det
røyker når eg vill, men tar pauser innimellom just to be safe:P
har ikke prøvd noe nytt, men hadde sniffa en del løsemiddler før (slutta med det heldigvis)
lå i sengen til kameraten min og så på film. begynte å kjenne på hjerte og freaka ut xD
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Det var 12. desember 2009 faktisk! Og da var jeg 17 år.
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg satt sammen med 2 gutter og røkte bong, jeg mistet tellinga etter rundt 10 bongtrekk, og var totalt lost i min egen verden, jeg ante ikke hva som skjedde. Vi starta å røyke midt på natta engang og slutta ikke før på ettermiddagen. Jeg har aldri vært så fjærn i ettertid. Husker ingenting av det vi pratet om, det eneste jeg husker var at jeg slo av og på tv'en i et mørkt rom maaaaaange ganger fordi det var facinerende at tv'en kunne lyse opp så mye.... Hahahah. Det hele var en super opplevelse, bortsett fra noiaen som kom da han ene gutten forsvant, og jeg som er ei lita og søt jente satt aleine med en fyr som var anmeldt for drapsforsøk... + at jeg fant en diger kniv i senga hannes. DET var noia det.
- Røyker du det enda?
Heheheheh, I am telling nobody
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Nei, har aldri prøvd, og skal ikke gjøre det heller.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Jeg satt sammen med to gutter i ei lita hytte langt fra befolkning, skikkelig stoner hytte.
▼ ... noen uker senere ... ▼
bump
Fint at dere skriver historiene deres!
Haha, hva skjer med at folk var under 16 år når de prøvde det? Insane, trodde det var mest vanlig på de lokale festene jeg og her jeg bor, er ikke personer under 15-16 år invitert på fester med alkohol i bildet..
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Var, og er fremdeles 17.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg endret synet mitt fra negativt til positivt om det etter hvert hvor jeg fik tatt til meg kunnskap om stoffet. Var før jeg prøvde det ut da. Første gang jeg prøvde det var det pot. Jeg merka egentlig ingen ting tror jeg. den lille troa må være placebo av at jeg la mer merke til farger maybe men prøvde godt å finne rusen. Andre gang var da jeg fikk effekt av det. hadde røyka litt ren bruning fra vanlig pipe, så satte meg i sofaen og slappa av, og stirra på ei julebrusflaske. Plutselig bare: hvaaaa faen?
Jeg merka at sidesynet frosna når jeg stirra på ting, og jeg fik stirra veldig lett. Var veldig digg syntes jeg
Resten av følelsen oppi huet er vanskelig å beskrive men følte meg veldig avslappet og hadde det topp! : )
Merka og noe rart når jeg pusta. på grun av stillingen i sofaen merka jeg at magen beveget seg opp og ned på en måte
Så kom øyeblikket hvor han ene kompisen av de jeg var med som har erfaring med dette satte på meg headset + bob marley. er veldig takknemmelig for det da det var da det begynnte å bli skikkelig magisk. hadde følelsen av å sitte i syden på toppen av ei palme eller noe mens jeg så ut over stranda
reiste meg etter hvert da vi hadde tenkt oss en tur ut. merka at munnen var tørr, kjenntes ut som om jeg hadde bommull i kjeften, så jeg heiv inn en kanel mentos. Smakte unormalt godt. Kjenntes også ut som om den fløy / svevde inni munnen og varte utrolig lenge
Da vi gikk ute forsto jeg godt hvorfor man ikke skal kjøre bil i mens man er høy Putla meg etter hvert hjem hvor jeg la meg med en gang da mor var på vei til å stå opp for job. Var digg å sove da jeg fik følelsen av svak orgasme. Kjenntes også ut som at jenter lå å koste med meg så ikke vondt å sove da nei.

- røyker du det enda?
Røykinga tenker jeg at jeg holder skjeldent. Kanskje et par ganger i halvåret.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Ikke prøvd andre stoffer utenom nikotin som jeg bare blir svimmel av sammen med hasj, så røyker hasjen rein. Heller ingen planer om å kombinere hasj med andre stoffer. er ikke mye selvdisiplin som trengs for å få det til.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Satt på rommet til en kompis. Var rotete der inne, satt i en sofa og det var et par bilder på veggene. Er glad jeg ble introdusert for stoffet
Sitat av Masclet Vis innlegg
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Var, og er fremdeles 17.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg endret synet mitt fra negativt til positivt om det etter hvert hvor jeg fik tatt til meg kunnskap om stoffet. Var før jeg prøvde det ut da. Første gang jeg prøvde det var det pot. Jeg merka egentlig ingen ting tror jeg. den lille troa må være placebo av at jeg la mer merke til farger maybe men prøvde godt å finne rusen. Andre gang var da jeg fikk effekt av det. hadde røyka litt ren bruning fra vanlig pipe, så satte meg i sofaen og slappa av, og stirra på ei julebrusflaske. Plutselig bare: hvaaaa faen?
Jeg merka at sidesynet frosna når jeg stirra på ting, og jeg fik stirra veldig lett. Var veldig digg syntes jeg
Resten av følelsen oppi huet er vanskelig å beskrive men følte meg veldig avslappet og hadde det topp! : )
Merka og noe rart når jeg pusta. på grun av stillingen i sofaen merka jeg at magen beveget seg opp og ned på en måte
Så kom øyeblikket hvor han ene kompisen av de jeg var med som har erfaring med dette satte på meg headset + bob marley. er veldig takknemmelig for det da det var da det begynnte å bli skikkelig magisk. hadde følelsen av å sitte i syden på toppen av ei palme eller noe mens jeg så ut over stranda
reiste meg etter hvert da vi hadde tenkt oss en tur ut. merka at munnen var tørr, kjenntes ut som om jeg hadde bommull i kjeften, så jeg heiv inn en kanel mentos. Smakte unormalt godt. Kjenntes også ut som om den fløy / svevde inni munnen og varte utrolig lenge
Da vi gikk ute forsto jeg godt hvorfor man ikke skal kjøre bil i mens man er høy Putla meg etter hvert hjem hvor jeg la meg med en gang da mor var på vei til å stå opp for job. Var digg å sove da jeg fik følelsen av svak orgasme. Kjenntes også ut som at jenter lå å koste med meg så ikke vondt å sove da nei.

- røyker du det enda?
Røykinga tenker jeg at jeg holder skjeldent. Kanskje et par ganger i halvåret.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Ikke prøvd andre stoffer utenom nikotin som jeg bare blir svimmel av sammen med hasj, så røyker hasjen rein. Heller ingen planer om å kombinere hasj med andre stoffer. er ikke mye selvdisiplin som trengs for å få det til.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Satt på rommet til en kompis. Var rotete der inne, satt i en sofa og det var et par bilder på veggene. Er glad jeg ble introdusert for stoffet
Vis hele sitatet...
Haha! hørtes sykt digg ut da!
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?

17

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?

Første gang jeg røyket cannabis var sammen med to av mine beste venner som hadde prøvd flere ganger før, inne i et utrolig koselig og spirituelt hus. Vi gledet oss utrolig og hadde fått tak i veldig god, potent weed. Jeg hadde ingen forventninger om stoffet, hadde heller ikke prøvd andre stoffer enn alkohol før dette. Ble først veldig lattermild, syntes ting var veldig morsomt, og syntes at kameratene mine gjorde veldig mye morsomt. Jeg kunne skille absolutt alle bevegelser de gjorde fra hverandre, og kunne tyde hva som lå i hver bevegelse - jeg følte at jeg hadde fått utrolig innsikt i menneskelig atferd! Plutselig brøt jeg ut i vill latter fordi alt de andre gjorde ble utrolig komisk. Dette førte til at kameratene mine også fikk latterkrampe, og da begynte jeg bare å le enda mer, og mer, og mer! Dette pga: Jeg lo av de - så lo jeg av at de lo av meg! Så tenkte jeg over det og syntes det bare var idiotisk så jeg fikk helt latterkrampe fra helvette, og så tenkte jeg over at jeg lo av jeg tenkte på at det var idiotiskt at jeg lo av at de lo av meg fordi jeg lo av de! Og sånn fortsetter det den dag i dag. Henger dere med? Etter dette seg weeden mer på og jeg følte meg veldig tung, og jeg følte noe som pulserte kraftig i hele kroppen. Jeg la meg i sofaen og lukket øynene(det er viktig å nevne at på surround-anlegget var det deilig reggae). Da jeg lukket øynene så jeg masse symboler og bilder som alle bar med seg forskjellige følelser og minner jeg hovedsaklig hadde glemt til vanlig, og dette var helt utrolig. Jeg husker at på et punkt følte jeg meg som at jeg var i en annen virkelighet/verden, jeg kjente intense bånd til kameratene mine, og når jeg tenkte på de kunne jeg finne frem alt jeg forbandt med dem, plukke det fra hverandre sånn at jeg kunne se hva som formet min opplevelse av dem. At de var to av mine beste venner hadde mye å si for opplevelsen, for jeg var helt avslappet, og var ikke redd for å vise følelser eller være meg selv. Min første opplevelse var en av mine beste og sterkeste opplevelser med cannabis.

- røyker du det enda?


Jepp, ca hver helg.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?

Ikke prøvd "sterkere" saker.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?


Som beskrevet i spørsmål 2: Helt avslappet, god musikk på et godt anlegg, vakre planter rundt oss, veldig dempet og stemningsfull belysning(telys i vakre..."telysholdere", pene lamper med enten rødt eller orange lys), en deilig sofa, to av mine beste venner, ingen andre i en mils omkrets.

Det kan legges til at fargene og musikken i rommet gjorde så jeg følte at jeg var et helt annet sted som virket veldig kjent, mest sannsynlig et sted som ble oppkonstruert av minner og følelser i hjernen.
Mange spesielle, uforklarlige følelser og sterke minner fra jeg var veldig ung som kom frem denne dagen husker jeg i dag.

Sitat av oppned5 Vis innlegg
Haha, hva skjer med at folk var under 16 år når de prøvde det? Insane, trodde det var mest vanlig på de lokale festene jeg og her jeg bor, er ikke personer under 15-16 år invitert på fester med alkohol i bildet..
Vis hele sitatet...
Ikke under nei, så det vi vel da si at 15-16 åringer BLIR bedt?

Det var heller ikke på fester jeg ble introdusert til cannabis, og f.eks. i et ganske stort skatemiljø jeg har vært litt inne i blir kidsa introdusert til cannabis før alkohol.
Var 15 eller 16, sammen med noen kompiser. Visste ikke så mye om hva som ville skje, og det skjedde heller ikke noe særlig. Røyker relativt jevnlig nå, og har egentlig gjort det med noen unntak siden da. Er snart nitten, så er vel 3års jubileum rundt disse dager. Cannabis har med andre ord vært en ganske stor del av livet mitt, og det har gitt meg mye. De fleste av mine nåværende synspunkter om meg selv og samfunnet rundt meg har blitt konstruert under cannabisrus. Blir også ofte mer kreativ under påvirkning, så blir enklere å tegne, male eller skrive. Alt i alt føler jeg at cannabis har gitt meg mye mer enn det har tatt, og jeg har et mye mer modent forhold til det nå, enn jeg hadde det første året.

Har prøvd LSD, men ikke som et resultat av cannabisbruk. Kan bli like fjern i dag som for tre år sida, så lenge jeg ikke røyker tungt og daglig.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
17 tror jeg.
jeg skulle bare teste det for se om det var noe godt, siden jeg visste jo at jeg ikke ville få permanente skader av det uansett. opplevelsen var ikke så kul, tok et digert bøttetrekk og sugde opp vann, så ble jeg svimmel og hosta som bare juling, fikk ingen effekt av det de 2 første gangene..

Ja, prøvde det igjen som 19 åring og etter den kvelden med "mary jane" og godteri og film var jeg forelska ^^,

Nei det har jeg ikke, har ingen interesse av å prøve noe sterkere heller, eneste er kanskje salvia divinorum, men er ikke sikker på det engang, men det skal visstnok ikke være skadelig heller..

Omgivelsene første gangen er ikke noe å skryte av, 17 år å ikke i den poppulære gjengen jeg å vennene mine, så vi dro på festene vi kom inn på, så vi var hos en da 20 år gammel alkis/narkoman som det stinka dritt hos, det var ikke noe kul opplevelse eller førsteinntrykk i det heletatt for meg :P

hvor gammel er du?
har du tenkt å utforske dette selv?
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? var nesten 18

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen? fikk en ekstrem good feeling, kroppen gikk i takt med musikken og alt var hmmelsk.

- røyker du det enda? nei jeg slutta 30 april

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip? yes, har prøvd amf,meskalin,flein,subtex,rivo,sobril,meth, + mer

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?omgivelsene var chill, musikk mat/drikke. gode venner og alt var som det skulle gikk bra som bare det
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Jeg var 16 år gammel.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Første gangen kom effekten veldig brått og jeg følte at jeg var i en annen verden, samtidig som jeg var på jorda. Trippen fikk et psykadelisk preg over seg (tror det var sativa weed). Latterkickene kom, og det var umulig å slutte å le. Seinere fikk jeg skikkelig munchies, og måtte kjøpe sjokolade. En ting jeg merket var at sanseinntrykkene forsterket seg - det ble kaldere enn det var, og varmere enn det var når jeg gikk inn. Alt var veldig enjoyable. Så høy har jeg ikke vært igjen, sikkert fordi det har mest gått i indicavarianter som gjør rusen mer "down-to-earth". Jeg har derimot vært så stein at jeg ikke har klart å holde meg våken i ettertid, men den samme ville psykadeliske følelsen har jeg bare møtt i en mildere form.

- røyker du det enda?
Jepp, men jeg har etter hvert gått mer over til cannasmør fordi da slipper man å stresse med chillspot, røyklukt og helsa har bedre av det.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Nei, jeg har også vært veldig restriktiv på doseringen av shitten. Jeg tror jeg skal begynne å røyke sjeldnere og heller dosere litt høyere, for å få dypere opplevelser.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Det var en mørk og kald januarkveld, men med en hyggelig fyr. Tror jeg hadde fått noia hvis jeg var alene siden effekten var litt overvelmende der og da. Det ble til at vi gikk rundt omkring i boligområdene og snakka om tilfeldige ting og hadde latterkrampe. Så stakk vi og muncha på en bensinstasjon før vi skilte lag og stakk hjem. Hjemme så var det koselig og varmt.
Sist endret av Psychocrash; 2. januar 2011 kl. 03:27.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
16 år, prøvde første gang september 2010.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Opplevelsen var bra. Røykte på flaskebong med sølvpapir og det noob-greiene, og blei skakk som faen. Rød i øynene og syyyykt tørr i kjeften. Følte meg ganske borte en stund, og fikk lyst til å bare legge meg ned å sove. Gikk rett inn på en butikk og kjøpte cola, og da jeg skulle snakke med kassedama merka jeg at stemmen min var utrolig slow, og jævlig annerledes. Det føltes i hvertfall sånn.

- Røyker du det enda?
Ja, røyker så og si hver helg og noen ganger i ukedagene.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Sterkere og sterkere, har ikke prøvd noen sterkere stoffer nei, men har prøvd bøtta et par ganger, og den knocker meg helt ut etter 2-3 trekk.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Det var midt i september cirka, jeg og to kompiser satt utafor Pizzabakeren der jeg bor og mekka og fyrte opp en bong. Kompisene mine hadde jævla noia for at det skulle komme noen, noe som smitta over på meg, og jeg fikk noia bare jeg hørte en bil kjøre forbi etter jeg hadde trukket.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg var 16 år, og jeg likte det. Trippa litt første gangen, men trolig mest pga frykten for at noen skulle buste oss og at det er ulovlig. Hender jeg kjøper meg noen gram i ny og ne, men aldri om jeg går over til noe sterkere enn weed. Jeg er langt fra addict, men tar meg gjerne en jay.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?

var 15 år, gikk i tiende klasse.


- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?

Fikk ikke noe spesielt bra inntrykk etter første ganga, ble bare tørr i kjeften å fikk vondt i hodet. Fikk litt rare tanker men det var ikke noe spesielt. Men jeg tenkte at det neppe kunne være dette folk var så gale etter å likte så godt å røyke når det ikke var større effekter enn det så jeg prøvde igjen. Skulle egentlig bare prøve en gang i hele mitt liv for å teste det ut, men siden jeg ikke fikk noe spesiell effekt første ganga ble det ei gang til. Andre gang var det meg og noen kompiser som røykta flaske bong med rein weed i. Da fikk jeg plutselig et nytt syn på det. Det var helt sykt artig, og det gøyeste jeg har opplevd. Etter det bestemte jeg meg for å drite i den regelen jeg hadde laget om å bare prøve en gang.

- Røyker du det enda?
Ja, røyker hver helg og en sjelden gang i ukedagene om sjangsen byr seg.


- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Første ganga var hos fetteren til en kamerat, jævla narkoreir. Andre gang var med nære venner, bak en fabrikk eller noe lignende. Vi gikk på alice in wonderland på kino etter vi hadde røyka
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? Var vel en 17 år tenker jeg.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen? Jeg kjente null og ingenting. Så mitt synspunkt var vel egentlig at det var bortkasta penger. Og at grunnen til at folk ble høye, var placebo. Noe som senere viste seg å være tull.

- røyker du det enda? Røyker bare når jeg har råd.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip? Nei.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Var med 2 kompiser på verandaen hjemme. Hadde slutta på skolen tidlig, og følte oss ganske safe på at fattern ikke kom til å komme hjem fra jobb, når vi satt og røyka. Det gjorde han selvfølgelig. Men siden ingen av oss fikke noe effekt utav det, og alle røyka sigaretter til vanlig, tenkte han ikke noe over det, når vi satt og paffa på en joint.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal vi se, første gangen min var vel for litt over ett år siden, da hadde jeg nettopp bikket 18. En kompis av meg inviterte meg med hjem til seg for å røyke litt bud, og i motsetning til en del andre som ikke får effekt de første gangene, slo jointen til med en gang. Jeg fikk en slags følelse av å ha feber etter en del trekk, og når vi gikk inn igjen (stod ute på verandaen hans) satte jeg meg ned og filosoferte over en pakke Lucky Strike. Så for meg at logoen var et skattekart i Indiana Jones-stil osv. Fikk skikkelig latterkick, og hadde generelt en hyggelig kveld.

Har aldri prøvd noe sterkere, men må innrømme at jeg har lyst til å trippe på mushrooms en gang, bare for å se hvordan det er.

Har røyket rimelig jevnt siden det, med noe økende intensitet også, noe som har ført til at jeg nå har bestemt meg for å ta en pause. Er ikke sikker på lengden, men blir vel fort et par måneder. Har ikke lyst til å komme i en situasjon hvor jeg ikke "vet" hvordan jeg skal slutte osv, det høres ikke veldig morsomt ut. Ser heller frem til å ta en fin jonas etter en velfortjent pause
-Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Hmm, Husker ikke helt for å være ærlig. 13 - 14 års alderen.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg syns det var helt jævlig, Røyka no skikkelig god weed, og ble balle
La meg ned på bakken, trodde jeg hørte barnevogna 100m unna trille sakte men sikkert da jeg lå på asfalten, og kapra meg fast. Alt var selvfølgelig slow motion i hode mitt, også plutselig vanlig.
Real Mindfuck.

Etter en del år med testing av forskjellige typer weed og kief, har jeg egentlig gått lei. Det er ikke "Meg" lengre, noe det var før. Jeg syns rusen er kjedelig og daff, og det er vel chill i noen settinger faktisk. Men for meg, er ikke weed & Kief tingen lengre. (Jeg er personen som sitter med mine 8 kompiser som røyker, og jeg sitter bare der, og sosialiserer meg med ZOMBIER.

Kjedelig, Ja.

- røyker du det enda?

Jeg liker ikke weed som jeg gjorde før, Ikke kief heller.
Men per idag, røyker jeg jo, men veldig sjeldent. 10 Jointer iløpet av et år. (1gr per joint)
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Jeg har prøvd massevis! - Ikke for å få sterkere rus faktisk, men av nysgjerrighet (Og ikke p.g.a Rus fra før i livet).

Prøvde faktsik amfetamin før cannabis. Så Ja. Det er ikke nødvendigvis sånn at man klatrer fra cannabis til noe annet.

Yeah yeah, Nok om det.
- Hvordan var omgivelsene rundt deg?

Ikke godt planlagt hvertfall.
Masse mennesker, familie å møte, total paranoia, haha. Alt var egentlig bare jævlig for å si det sånn.

- Også klarte jeg røyke dagen etter jeg sa "JEG SKAL ALDRI MER I MITT LIV RØYKE DETTE HER" Men gjorde det, og da var det virkelig fantastisk.
Sist endret av Saint123; 19. februar 2011 kl. 08:57.
Sitat av KingPill Vis innlegg
-Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Hmm, Husker ikke helt for å være ærlig. 13 - 14 års alderen.
Vis hele sitatet...
13-14 år ja. Priser herren for at jeg ikke begynte med weed i den alderen. Vil si det er bedre å vente til man er gammel nok til å vite alle konsekvenser, effekter osv.
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
13-14 år ja. Priser herren for at jeg ikke begynte med weed i den alderen. Vil si det er bedre å vente til man er gammel nok til å vite alle konsekvenser, effekter osv.
Vis hele sitatet...
Tror man kan lese seg opp til de fleste kunnskaper om cannabis selv om man bare er 14 år gammel.
Sitat av Hyped Vis innlegg
Tror man kan lese seg opp til de fleste kunnskaper om cannabis selv om man bare er 14 år gammel.
Vis hele sitatet...
Såklart KAN man det, men er det noe alle ville gjort i 14års alderen?
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Såklart KAN man det, men er det noe alle ville gjort i 14års alderen?
Vis hele sitatet...
Nei, kanskje ikke.
Men i posten din virket det som at det du mente at det ikke var mulig i 13-14 års alder.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
første gange jeg fikk EFFEKT var igår fikk kjøpt 3g weed av en kompsi som skulle ligge over, så røyka vi 0,5 i en joint tidlig på fredagen, 1,5 på lørdags kveld, da fikk jeg litt effekt). røykte resterende 1,5 igår, og da kunne var allt bare digg
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
16

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Var litt nervøs første gang siden jeg ikke var helt sikkert på hvordan jeg ville reagere på rusen. Opplevelsen var veldig variert. Gikk fra sykt chill følelse til vanvittig noia.
Er ikke helt sikker på hva jeg røyka men har en mistanke at det var pot siden de brukte grinder til å mekke det opp.

- røyker du det enda?
Ja

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Tja, men gidder ikke å gå inn på det :P

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?

Satt på stranda i syden på noen strandstoler som vi hadde plassert under et par store trær med 2 kompiser og noen grekere vi hadde møtt på bussen som vi hadde blitt kjent med.

Vi delte vel 2 jointer på 4-5 stykk, merket ikke noe spesielt med en gang bortsett fra en utrolig chill følelse i hele kroppen og små rykninger i kroppen. Men så begynte jeg å se at bladene på trærene ''lyste'' og blinket, så spurte jeg kompisene mine på norsk (Vi snakket engelsk for det meste sånn at grekerne skulle forstå) om de også så at bladene lyste og blinket. De bare ristet på hode og begynte å le.

Etter en stundt var det det en gammel greker som ropte ''dere kan ikke sove på stranda,det er et hotel rett dær borte'' på gresk( Han sto på veien som var 10-20 meter fra stranda) og en av grekerene som vi satt å røyka med ropte noe på gresk tilbake, så fortalte han oss hva den gamle grekern hadde ropt som jeg sefølgelig oppfattet som ''Dere kan ikke sitte dær å røyke''.

Det endte opp med at jeg fikk drit noia og begynte å se rundt meg hele tiden.
Det ble ikke akkurat bedre når jeg så noen gå 30-40 meter unna oss, så sa jeg til kompisene mine ''Se det går noen der borte!!'' så svarte han ene ''Ja, hva så?'' og jeg svarte ''Er det ikke viktig?'' og hadde enda skikkelig noia. Han ene grekern spurte en av kompisene mine hva vi pratet om siden han så at jeg var ganske nervøs og de oversatte hva jeg hadde sakt og det endte med at alle fikk drit lattis bortsett fra meg..


Sorry for skrivefeil osv, er bare å spørre vist det var noe dere ikke forsto
Sist endret av Zusna; 22. februar 2011 kl. 17:40.
Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
13-14 år ja. Priser herren for at jeg ikke begynte med weed i den alderen. Vil si det er bedre å vente til man er gammel nok til å vite alle konsekvenser, effekter osv.
Vis hele sitatet...
Du vil aldri vite alle konsekvenser av det du gjør, Selv ikke i en alder av 90 år.
Det er litt uforutsigbart kan man si, som med alle andre ting. Ikke at det er farlig i det hele tatt, Men selv om jeg leste meg opp om weed, og hadde lest haugevis med informasjon, gikk det ikke særlig bra første gangen. Kanskje fordi jeg ikke var smart nok til å følge rådene som lå der.

Jeg er faktisk glad for at jeg testa det ut i denne alderen, Jeg syns noen ting er bedre tidlig, enn for seint. Selv om per idag, mener jeg det ikke er så nødvendig og prøve weed som jeg gjorde når jeg var mindre (Mentalitet).

Det gjorde meg til den jeg er idag, og jeg er super fornøyd med hva jeg har lært av meg selv på veien, og glad for at jeg faktisk prøvde dette.

Hvem vet, Om jeg f.eks per idag hadde røyka for første gang, samme mengde, samme weed - Kanskje jeg hadde grønna ut, og tatt det mer innover meg enn det jeg gjorde da. (Det vet vi ikke).

Det var kanskje ikke noe svar egentlig. Men men, som sagt.
Er du 13-14 så syns jeg også du kan vente litt, At jeg skulle gjøre det, syns jeg ikke er riktig, for da hadde ikke ting skjedd som de har skjedd.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det? 14 år
- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen? Jeg tenkte at det var mye bedere en øl
- røyker du det enda? av og til før røyka jeg vær dag :P
- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip? Nope.:P
- Hvordan var omgivelsene rundt deg? Var hjemme hos en god kompis :P
var 16 første gang jeg prøvde, var veldig nyskjerrig på å teste det. hadde lest mye og var godt forberedt men var fortsatt litt nervøs. har supergode minner ifra første gang jeg røyka, med gode venner og masse munch(blir litt mye og fortelle hele greia) start da og røke litt nå og da. i dag røyker jeg hver dag. har prøvd det meste trur jeg utenom de tyngste opiatene (morfin på sykehuset da :P) i en liten eksperimenterings periode, men er veldig glad i sopp, LSD og lignende. men røyker kun weed i dag og er 21 år.
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
18

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Jeg var drita full fra før, men syntes det var veldig behagelig, og veldig annerledes enn jeg trodde det skulle være. Sovna etter hvert (tidlig på morgenen).

- røyker du det enda?
Ja

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Ikke enda

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Rotete ukjent leilighet (nachspiel)