Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 6242
Jeg er i den situasjonen at neste uke skal jeg opp i til eksamen, men skolen jeg går på er tatt ut i streik. Hva skjer om streiken fortsetter helt til eksamensdagen? Gjelder streiken og for eksamen eller må jeg fortsatt ta den? Læreren min sa under tvil at det kan være jeg skal møte opp, men hun var ikke helt sikker.

Posta denne tråden i denne kategorien siden jeg følte det var her det hørte hjemme. Om det er feil, må jeg bare beklage.
Da mister du vel eksamen, ergo ingen eksamenskarakter på karakterkortet ditt. Dette kan jo være enten bra eller dårlig for din del, alt ettersom...
Trådstarter
14 0
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Da mister du vel eksamen, ergo ingen eksamenskarakter på karakterkortet ditt. Dette kan jo være enten bra eller dårlig for din del, alt ettersom...
Vis hele sitatet...
Gjelder det for VGS og? Det som læreren min sa var da at det var statlig styrt og at det da kan bli eksamen selvom det er streik? Lærerne er jo ikke til stede under eksamen uansett
Sitat av pepperkverna Vis innlegg
Gjelder det for VGS og? Det som læreren min sa var da at det var statlig styrt og at det da kan bli eksamen selvom det er streik? Lærerne er jo ikke til stede under eksamen uansett
Vis hele sitatet...
De kan også bli trukket ut til streik, ja.
Dere kan også få eksamen i juli, hvis dere mister den nå pga streik.
Trådstarter
14 0
Sitat av fth Vis innlegg
De kan også bli trukket ut til streik, ja.
Dere kan også få eksamen i juli, hvis dere mister den nå pga streik.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Får øve som pokker uansett. Kan jo godt være at streiken avsluttes nokså kjapt, en kan aldri vite. Takk for kjappe og gode svar!
Heldigvis er ikke skolen min utsatt. Fy faen om jeg ikke hadde fått eksamenen min i R2. Da hadde jeg klikket mongo.
Jeg tror du får et gyldig papir som sier at du hadde fritak fra eksamen på grunn av streik i skolen, eller noe sånt. Dette dokumentet gjelder istede for eksamenskarakteren når du skal søke skole/jobb.
^En jeg kjenner gikk glipp av eksamen på grunn av streik. Det er et par år siden, så kan være anderledes nå - men ser ikke noen grunn til dette.
Eksamensavviklingen i de videregående skolene går foreløpig som planlagt.
Vis hele sitatet...
I østfold ihvertfall,
Link
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Noen som vet hva som skjer på universitetet? Mtp når man får tatt eksamen igjen og slikt? Har lite lyst til å måtte ta 60stp neste vår semester.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Når jeg gikk i 10ende klasse under den forrige stor streiken så kom jeg forsatt opp i muntlig eksamen selvom streiken varte frem til natta til eksamensdagen. Vil derfor tro at du kan komme opp i eksamen da.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Vi skulle ha eksamen i dag, så vi møtte opp klokka 8.
Da fikk vi beskjed om at streiken omfatter skolen vår. Alle eksamener og prøver går som planlagt, studieturer også. Det eneste som blir påvirket er undervisning på skolen aka fri i morgen og torsdag
På min videregående skole i Trondheim går også alle eksamener som planlagt, selv om skolen er tatt ut i streik
Privatistar hadde fått store problem om dei ikkje fekk eksamen. Veldig glad for at det ikkje er streik her oppe i nord.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg går 10ende klasse og skulle hatt skriftlig engelsk eksamen idag, hva er konsekvensene for meg nå siden jeg mistet den? Slik jeg skjønte det er det ikke så veldig gale for ungdomskolen, men de som blir påvirket på VGS får større konsekvenser.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Heldigvis er ikke skolen min utsatt. Fy faen om jeg ikke hadde fått eksamenen min i R2. Da hadde jeg klikket mongo.
Vis hele sitatet...
Ser den..
Hvor lenge kan de holde oss på skolen uten renholdere? Blir fort nasty..
Er det ikke to dager da?
Har hørt noe om det på skolen min ihvertfall.
Rektor som bestemmer.
Cookie Monstah ^_^
2-4 dager, men det er rektor/inspektør på skolen som skal inspisere skolen og bestemme om dere får fri eller ikke
eller bytte lokaler
Blir det ikke å bryte streikeloven ved å flytte lokaler? Mamma sa det i dag.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Store deler av Bodø er det streik. På Bodin avvikles eksamen som normalt og vg1 studiespesialiserende som skal ha eget opplegg ute må møte opp. Alle andre elever er permittert. Kilde: Bodins hjemmesider.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Privatistar hadde fått store problem om dei ikkje fekk eksamen. Veldig glad for at det ikkje er streik her oppe i nord.
Vis hele sitatet...
Er det noen som vet om privatister i Oslo er påvirket?
Privatister skal ikke være påvirket.

Lærerne er i konflikt med fylkeskommunen, mens når det gjelder privatisteksamen så er det fylkesmannen som er arbeidsgiver og den jobben skal dermed gå som normalt.
Ingen streik på UIT enda ihvertfall.
Non som tilfeldigvis vet om det er lov å gi oss en tentamen som vi egentlig skulle hatt mens det var streik, etter streiken?
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av omba Vis innlegg
Non som tilfeldigvis vet om det er lov å gi oss en tentamen som vi egentlig skulle hatt mens det var streik, etter streiken?
Vis hele sitatet...
Det vil ihvertfall være veldig rart. Når man streiker skal man ikke ta opp igjen det man ikke fikk gjort. Streiken skal ha konsekvenser.
Sitat av omba Vis innlegg
Non som tilfeldigvis vet om det er lov å gi oss en tentamen som vi egentlig skulle hatt mens det var streik, etter streiken?
Vis hele sitatet...
Ja, tydeligvis. Kom tilbake til et lass med prøver. Antar tentamen ikke er forskjellig.
Noen Frederik II elever her eler? (a)
Slik jeg har fått forklart det i ettertid er det slik at skolen ikke kommer til å "tvinge" til å sette igang tentamen på nytt igjen vis det opprinnelig skulle være under streiken, men vist læreren ønsker det av fri vilje kan den det. Noen som har lyst til å bekrefte eller avkrefte dette?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av omba Vis innlegg
Non som tilfeldigvis vet om det er lov å gi oss en tentamen som vi egentlig skulle hatt mens det var streik, etter streiken?
Vis hele sitatet...
Vi har fått vite det at sånt ikke er lov. Forrige streik for 2 år siden mistet jeg en mattetentamen og en RLE prøve pga det var streik. De sa det at slike ting som skulle blitt gjort under streikeperioden kan ikke taes opp igjen senere
Vi slapp praksiseksamen pga vi hadde ikke sensor, men det ble på en måte en eksamen med lærerne istedet og de sa det stod ikke eksamen karakter på vitnemålet men at karakteren gjaldt til den vanlige karakteren i praksis.
Sitat av snowdog Vis innlegg
Vi har fått vite det at sånt ikke er lov. Forrige streik for 2 år siden mistet jeg en mattetentamen og en RLE prøve pga det var streik. De sa det at slike ting som skulle blitt gjort under streikeperioden kan ikke taes opp igjen senere
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt opp to prøver jeg skulle hatt under streiken.
Det som skjer er at du kan få eksamen neste år isteden, kommer helt ann på hvilket år du går.