Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1457
Har tenkt litt rundt dette om spiritisme så jeg lurte på om noen av dere har prøvd spirtisime?
Hvordan gjorde dere det? Skjedde det noe?

Generelt fortell om dine spiritisme opplevelser..
Takk, nå skal jeg kose meg
Jeg må bare spørre... Hvorfor tror folk på spiritisme? Kan ikke folk tro på egen vilje, dømmekraft og etter "Gjør mot andre, som du vil bli gjort mot selv".. Aldri skjønt hvorfor folk skal gjemme seg bak en "kraft" eller "opplysning"
Sitat av Xasma
Jeg må bare spørre... Hvorfor tror folk på spiritisme? Kan ikke folk tro på egen vilje, dømmekraft og etter "Gjør mot andre, som du vil bli gjort mot selv".. Aldri skjønt hvorfor folk skal gjemme seg bak en "kraft" eller "opplysning"
Vis hele sitatet...
Fordi mange mener de har hatt opplevelser som tilsier at det finnes, kanskje?
Mange føler også at en tilknytning til noe mer enn seg selv, og troen på noe overmenneskelig gir dem en større mening. Tro er for mange en "klippe" i livet som godtar dem som de er og som de kan støtte seg på uansett hva som ellers skjer i livet.

Selv er jeg helt uten religiøs eller annen overnaturlig tro, men forstår at mange føler at dette gir dem en trygghet i tilværelsen. Dette er også en av hovedgrunnene til at misjonærer klarer å overbevise så mange som har det dårlig om at gud finnes. "dette brødet kommer fra gud, uten gud vil du dø". Etter min mening ekstremt dårlig gjort.. Men du forstår hvorfor det fungerer.
Sitat av Xasma
Jeg må bare spørre... Hvorfor tror folk på spiritisme? Kan ikke folk tro på egen vilje, dømmekraft og etter "Gjør mot andre, som du vil bli gjort mot selv".. Aldri skjønt hvorfor folk skal gjemme seg bak en "kraft" eller "opplysning"
Vis hele sitatet...
Vet du i det hele tatt hva du babler om? Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av spiritisme, men om folk vil leke med den slags så frasier de seg da ikke egen vilje og dømmekraft?

"Gjør mot andre, som du vil bli gjort mot selv"? Hva i all verden har denne setningen med saken å gjøre?

Tipper du ikke engang vet forskjellen på spiritualitet og spiritisme.. You need to go back to school man..
Sist endret av JungleChick; 1. mars 2008 kl. 15:04.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Troooor innlegget var mer en kritikk rettet mot troen på noe overnaturlig i form av da en spirit. School obviously does'nt teach you how NOT to be an asshole.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker vi prøvde noe spiritisme greier for lenge siden og ble redd som faen. Det gikk ut på å tre en ring gjennom et kjede, og holde det sånn at ringen hang halvveis nedi et glass. Så skulle man spørre ja/nei spørsmål og få svar etter hvor mange ganger ringen dunket borti glasset (man hadde på forhånd bestemt seg for at for eks. ja=3 og nei=5). Det ble alltid et av de numrene vi hadde bestemt oss for. Eneste forklaringen jeg kommer på er at en blanding av litt godtro og pulsen(?) i fingrene får ringen til å begynne å pendle og eventuelt stopper når man har fått det svaret man vil høre. Noen andre som har testet ut dette?