Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1191
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva gjør legen når jeg kontakter han for å be om hjelp angående opiode avhengighet?
Er han veldig medgjørlig kan du starte på sub på dagen.
Får folk det også nå, er vel ikke lenge før statlig heroinsprøyte er et faktum. Jeg måtte gå en lang vei for å få noe fra lar mot/for opiatavhenighet, men det hjelper jo å begynne reisen hos fastlege først mulig om du har et stort problem og vil ha hjelp. Så ta det derfra, fastleger er som alle folk, vidt forskjellige. En ga meg alle slags piller og 8 parlagin forte daglig for min heroin-avhengighet, ble jo bare heroin i tillegg.

Hold deg unna metadon om du vil leve et godt liv, jeg lider hver dag pga den dritten. Er på 100mg. Skulle prøvd det meste annet først om jeg hadde en ny sjanse. Sub er garantert bedre om det funker for deg.

s
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen kontakter fylkesmannen, og det er godt mulig du mister lappen.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok kontakt med legen min fredag forrige uke, og fikk kun beskjed om at jeg ble henvist videre tll en klinikk. Venter fremdeles på å bli kontaktet og får ingenting for abstinensene... Vet jo at det finnes antagonister som subutex som fungerer utrolig godt mot abstinensene. Da blir det til at en må ty til illegale opioder dessverre frem til innkalling..

Beklager om jeg "låner" tråden din litt, men er dette kun veldig VARIABELT ut fra hvilken lege man har? Noen som kan dele sin opplevelse? Min lege sier ho ikke har lov til å skrive ut subutex f.eks - og at jeg derfor må ta dette videre hos klinikken, mens jeg ser innlegg og har hørt andre historier der personer får øyeblikkelig hjelp fra legen. Min lege holdt på å skriv subutex frem til rettetter ho hadde "tatt noen telefoner". Ho er en ny ung lege på legehuset jeg går til, men still..
Det vanligste er å enten få ingenting, eller temgesic 0,4mg buprenorphine ca 8 stk om dagen om du er heldig. Noen får og dolcontin som ventekvote før lar med tanke på metadon-oppstart. Får å få noe som helst av fastlege bør du ha en grei og erfaren lege, unge leger gir ikke ut noe sånn etter min erfaring. Bortsett fra vist de har mye kompetanse og sitter som kommuneoverlege eller noe, de tør litt mer. Virker som legene beskytter seg selv heller en å hjelpe, for de er redd for salg til miljøet og å få fylkeslegen på nakken. Det overstyrer viljen til å hjelpe. Noen gir litt vel mye hjelp......og gjør folk mer avhengige. Håp din lege sitter midt på treet.

s