Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5156
Muligens folka på freak er for unge til å huske 80tallet.

Men jeg klarer ikke å kommer over denne epoken. Forstå meg rett jeg går ikke kledd i 80talls eller har hockey.

Men musikken og filmene fra den tiden og ikke minst 80tall stjernene (skuespillere, artister og band).

Og tilslutt damene som ikke kan sammenlignes med dagens jenter/damer som (enkelte) viser mye hud...

Noen enige her inne eller?
haha, jeg er kanskje litt for ung for denne tråden. Men jeg skjønner hva du mener, 80 talls filmer er fantastiske! Wall street for eksempel!

Men kvinnfolkene? Og klærne? Jeg kan ikke tenke meg noe verre :P

Selv om jeg alltid har hatt en liten drøm om å kjøre en rød ferrari testarossa i Miami til en beach club, hvor jeg da går ut og har verdens sykeste bart, pilotbriller og ei dame i hver arm, for så å forhandle business med noen cubanske kokain dealere.

Men det er bare meg.
Sist endret av happy violence; 18. januar 2012 kl. 20:05.
var rimelig ung på 80 tallet. men slutten av 80 tallet husker jeg veldig godt..... jeg samlet på BALL klistremerker og gjennom min eldre bror og fettere ble jeg foret med den tids tegneserier og filmer
En forferdelig tid!
http://img813.imageshack.us/img813/7315/50b922c3098a4e53bbbc484.jpg
beste tida. elsker musikken og stilen. skulle ønske jeg levde da.
Tror du burde ta en prat med denne fyren:
http://www.youtube.com/watch?v=1Cqd2...eature=related

Virker som om han også savner 80-tallet.
spesielt denne tegneserien... http://www.youtube.com/watch?v=SUP3bnG3yG8 jeg skjønte ikke hva dem sa en gang, men den var helt utrolig fengende

for ikke å snakke om He-man (som jeg løp rundt i blodekjole med høyrehånden i været mens jeg ropet HeeeeeMaaan! ) mamma var litt pinlig berørt tror jeg hahaha
Hele USA og Europa kom til et svært klimaks på mange måter på 80tallet, før det ebbet ut i de litt kjedelige 90årene. Jeg husker ikke mye av perioden,iom at jeg er født på slutten av 80tallet, men:

Bilene(ferrari F40!!), musikken, filmene, moten, Gorbatsjov, Reagan, thatcher, Jappetiden, Kolaen^^, børstraktorene, høyrebølge, framskritt og optimisme - er stikkord som kommer opp i hodet når jeg tenker 80tallet, TOP GUN, + + +

Jævla kult tiår egentlig, jeg tror også det er min favoritt på flere måter
Sitat av tissemannX Vis innlegg

Men kvinnfolkene? Og klærne? Jeg kan ikke tenke meg noe verre :P
Vis hele sitatet...
This.

Jeg er forøvrig helt uenig med trådstarter selv om jeg er født så sent som i 87, og derfor ikke husker noe fra 80-tallet, men bilder og videoopptak sier sitt for min del.
Jenter som ser ut som gamle kjerringer på håret, forferdelig klesstil og sminke, enda verre musikk.
Tenker da på typisk synthpop som i beste fall gir meg kreftsvulster på størrelse med raspeballer på hjernen dersom jeg ikke ser musikkvideoene, da blir utfallet verre.
Jeg levde ikke på 80 tallet, men jeg har aldri kunne kommet meg over det heller
Det er utrooolig få band som har laget bra musikk siden etter 80 tallet, 99% av all musikk siden 2000 er jo ikke musikk.. techno? Pff, datalyder.
Ahh, 80-tallet. Beste åtte månedene av mitt liv.
For jeg som var ung på 80tallet var det en uskyldig tid uten facebook,mobilkamera som kunne vise alle hvor full du var i helgen og legge filmen ut på nett.

Ungdommen nå må ta så mange flere forhåndsregler for alt mulig.

"Før i tiden" var ungdommen sammen og gjorde ting i fellesskap. Idag sitterde fleste foran pc og chatter hver for seg, tar jeg feil?
80talls generasjonen var vel de siste barna som lekte i boksengår og andre leker ute i gatene
Sitat av mondeodude Vis innlegg
For jeg som var ung på 80tallet var det en uskyldig tid uten facebook,mobilkamera som kunne vise alle hvor full du var i helgen og legge filmen ut på nett.

Ungdommen nå må ta så mange flere forhåndsregler for alt mulig.

"Før i tiden" var ungdommen sammen og gjorde ting i fellesskap. Idag sitterde fleste foran pc og chatter hver for seg, tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
meget riktig. ingen leker ute på gata lengre. nå er alle "sosiale" via nettet, enten det er PC eller konsoll.

men på den andre siden, så har verden forandra seg drastisk siden 80-tallet (beklageligvis?) ...
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
80talls generasjonen var vel de siste barna som lekte i boksengår og andre leker ute i gatene
Vis hele sitatet...
Er selv 89-er og både vi og de som var 2-3 år under oss lekte boksen går o.l.
Skulle ønske jeg kunne vært ungdom på 60-70-tallet jeg da.

80-tallet var jo synth-pop og hockeysveis.
Sitat av stagg Vis innlegg
http://img813.imageshack.us/img813/7315/50b922c3098a4e53bbbc484.jpg
Vis hele sitatet...
hehe husker jeg fikk det bildet på en t-skjorte når jeg var i syden en gang var sånn passe stolt
80-tallet ja.

Jeg tror ikke folk kommer til å savne tiden fra 2000, og oppover noe særlig på samme måte. Generasjonen med iPhone, facebook, paradise hotell og flatskjermer
Sitat av Nutterz Vis innlegg
Er selv 89-er og både vi og de som var 2-3 år under oss lekte boksen går o.l.
Vis hele sitatet...
da ville jeg kalle dere 80 talls generasjonen
men de som er en 95mod og opp..... der er det ikke mye igjen av den sosiale leke delen...
ser mine tantebarn, de har masse venner men alt foregår forran TV-skjermen...omtrent
Sist endret av Rusketulla; 18. januar 2012 kl. 20:32.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
80talls generasjonen var vel de siste barna som lekte i boksengår og andre leker ute i gatene
Vis hele sitatet...
Njah, vet ikke helt jeg.

Var sist ifjor sommer jeg var ute og lekte gi land med noen kamerater.. (etter noen øl riktignok)

Småbrødrene mine er også mye ute. Tegner kritt på bakken, lager sykkelramper og går på ''jakt'' i skogen.
Om kveldene derimot, så går det mye i eletronisk morsomheter som filmer, pc og konsoll.
Sist endret av Bombasa; 18. januar 2012 kl. 20:32.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Njah, vet ikke helt jeg.

Var sist ifjor sommer jeg var ute og lekte gi land med noen kamerater.. (etter noen øl riktignok)

Småbrødrene mine er også mye ute. Tegner kritt på bakken, lager sykkelramper og går på ''jakt'' i skogen.
Om kveldene derimot, så går det mye i eletronisk morsomheter som filmer, pc og konsoll.
Vis hele sitatet...


kappeland ja.... vi lekte boksengår med en kasse pils for noen år tilbake... ja åsså måtte vi jo gå på stylter etterpå
Er selv født på i -94, men har alltid ønsket jeg opplevde 80 tallet. Mest pga musikken (rock og metall, særs MC og GnR osv.)

Men utenom det... det at ingen leker boksen går og sånn lenger er nok feil. Når jeg bodde i et av de stilleste nabolagene i byen min lekte jeg boksen går, antiover, sisten, politi og røver, stikkball osv. hver eneste dag jeg kunne. Var vel kanskje i 3-4. klasse eller noe det ble mindre og mindre av det, pga konsoller.

Men ja, er også enig i at (ut i fra bilder) damene på 80 tallet var noe helt for seg selv (på en positiv måte). Men synes ikke de er noe bedre enn damene nå til dags for det om.
Mine to yngste småbrødre har en far som er teknogal til de grader.
De har tv på rommet, playstation 3, tilgang til hjemmeserveren med en haaaug filmer på osv.

Selv med alt dette så er de ute så mye de kan (frivillig). De andre ungene i nabolaget også. Skater, sykler, pinnekrig, antiover og whatnot. Det er kun på kveldene og under drittvær de er inne.

Det er vel først i litt senere alder at de kommer til å sitte inne for å game. 13-14 årsalderen er vel typisk alder å starte på. Min eldste bror (som bor hos min mor, ikke min far) har begynt med gaming nå. Han er fylt 15, og da er vel sisten og anti over litt vel barnslig. Han trener og gjør det bra på skolen itillegg, så det er ingen som klager på noen sene kvelder med Fifa og noen kompiser på skype.

Kan legge til at jeg er 24, og det skjer vel så og si hver eneste sommer at jeg og folk fra vennegjengen møtes for barnsligheter utendørs. Alt ifra litt seriøs sport som volleyball og basket til anti over og gi land. Det er egentlig jævlig morsomt og avslappende med slike sene sommerkveldsaktiviteter. Noen øl og litt grillmat skader så absolutt ikke det heller!
Sist endret av Bombasa; 18. januar 2012 kl. 20:52.
The Breakfast Club & Ferris Bueller's Day Off
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Føler selv jeg er født i helt feil tiår, skulle vært oppvokst på 80 tallet, alt virket mye simplere før, avgifter, mekanikk, alt egentlig(kommer selvfølgelig ikke på noen konkrete eksempler NÅ) ikke så komplekse ting.

Men siden jeg ikke vet hvordan det var den gang, så jeg ser jo ikke dette fra begge sidene, mulig det ikke var så bra før, er jo såklart et bra land vi lever vi, men kanskje litt for bra?
Sist endret av Fleff; 18. januar 2012 kl. 21:15.
http://neave.com/television/

Trykk på bildet for å skifte kanaler, så får du 80-talls følelsen tilbake.
Husker en dude fortalte meg om at jentene flasha titsa på russefester osv.. Sånt skjer ikke idag. Fuck Facebook og kameraer
Sitat av mondeodude Vis innlegg
For jeg som var ung på 80tallet var det en uskyldig tid uten facebook,mobilkamera som kunne vise alle hvor full du var i helgen og legge filmen ut på nett.

Ungdommen nå må ta så mange flere forhåndsregler for alt mulig.

"Før i tiden" var ungdommen sammen og gjorde ting i fellesskap. Idag sitterde fleste foran pc og chatter hver for seg, tar jeg feil?
Vis hele sitatet...

Hehe, ja, du sier noe. Sprøtt å tenke på nå, men da måtte vi ringe på hustelefonen, eller banke på døra.

Nja, ting var faktisk bedre før.

Er jævlig glad jeg fikk med meg den tida som dem som vokser opp nå aldri kommer til å oppleve.
Ingen innvandrere, og god musikk. Ja, jeg ville gjerne skrudd tida 20 år tilbake.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
da ville jeg kalle dere 80 talls generasjonen
men de som er en 95mod og opp..... der er det ikke mye igjen av den sosiale leke delen...
ser mine tantebarn, de har masse venner men alt foregår forran TV-skjermen...omtrent
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk tenkt litt over den "grensen" der selv. Jeg selv er 20 år, 92'modell. Jeg har to søstre, hhv. 95 og 98, og det er veldig stor forskjell på oss tidsmessig.

For hun yngste var du kjempeteit hvis du ikke hadde mobiltelefon før 2. klasse på skolen. Det er sjeldent de er ute og leker "boksen går, slåball, snøballkrig, vannkrig" osv, nå går det i PS3, WII og Nintendo DS.

Jeg derimot har mesteparen av oppveksten min gått til vennene mine og ringt på døra for å se om de var hjemme, dette kan man ikke finne på nå, nå er det alltid en kjapp sms, eller facebook chatten.

Det er litt merkelig, men selv om jeg kommer til å leve +-80% av livet mitt i 2000' og noe, vil jeg alltid føle meg som en fra "gamledager" når det gjelder disse tingene.

(og en liten sluttsetning, jeg spilte selvsagt Chrash Bandicoot på min første playstation, det er gode barneminner det! )
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Ingen innvandrere, og god musikk. Ja, jeg ville gjerne skrudd tida 20 år tilbake.
Vis hele sitatet...
Og åpenbart ingen aviser eller samfunnsfagundervisning på skolen. Det var betydelig innvandring både for 20 år siden og på 80-tallet.
Sitat av luni Vis innlegg
Og åpenbart ingen aviser eller samfunnsfagundervisning på skolen. Det var betydelig innvandring både for 20 år siden og på 80-tallet.
Vis hele sitatet...
Riktig, her er det flere kilder på dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge
Opplevde ikke 80-tallet, men har vært interessert i 80-tallet lenge, spesielt musikken Og hører stadig at min mor sier hun savner Rocken og 80-tallet og hvor godt det var og leve da i forhold til hvordan det er til dags, hehe
Er født i 93', og vil vel si jeg hadde en veldig lik barndom som de som var født på 80-tallet, med tanke på svarene her i tråden
Hva er antiover?

Vi brukte å leke gi et lite vink, pængboks (boksen går), bro bro brille, krig osv osv. Meget morsomt, selv den dag i dag med rette folka.
Er 91'.
Sitat av Knask Vis innlegg
Riktig, her er det flere kilder på dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge
Vis hele sitatet...
Joda, såklart var det innvandrere på 80-tallet og, men ikke nærheten av hvordan det er nå. I 2000 var 30% av Oslo's skolebarn minoritetsspråklige, i 2010 var det 40%. Det finnes 58 grunnskoler i Oslo hvor etnisk norske er i mindretall. Det var nok ikke tilfellet på 80-tallet.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/e...p?artid=591839
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Hva er antiover?.
Vis hele sitatet...
Vi brukte å stå et par stykker på hver side av en garasje med èn tennisball. Den siden som hadde ballen ropte "anti!" og kastet ballen over taket, og når ballen var komt over skulle den andre siden rope "over" tilbake. Sånn kastet man ballen frem og tilbake. Den første siden som fikk fire "takere", altså, som klarte å ta imot ballen før den gikk i bakken fire ganger, skulle springe over på den andre siden og raide dem, og så fikk man poeng for alle man klarte å pælme ballen på. Utrolig artig!
Sist endret av McLovin; 19. januar 2012 kl. 09:02.
Glad jeg slapp og oppleve 80-tallet, det har ødelagt mange 60-70 talls band.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Vi brukte å stå et par stykker på hver side av en garasje med èn tennisball. Den siden som hadde ballen ropte "anti!" og kastet ballen over taket, og når ballen var komt over skulle den andre siden rope "over" tilbake. Sånn kastet man ballen frem og tilbake. Den første siden som fikk fire "takere", altså, som klarte å ta imot ballen før den gikk i bakken fire ganger, skulle springe over på den andre siden og raide dem, og så fikk man poeng for alle man klarte å pælme ballen på. Utrolig artig!
Vis hele sitatet...
Vi hadde nesten likt. Vi tok å kastet ballen på det folk fra det andre laget etter vi hadde fått tre takere, og alle vi traff var nå på vårers lag.

Til slutt stod det jo en stakker igjen alene da..
Sist endret av Bombasa; 19. januar 2012 kl. 13:14.
Jeg tenker ofte på 80-tallet, og skulle virkelig ønske jeg vokste fra å være 16 år gammel til godt over 20 åra den tiden! Alt var så mye bedre da

Og tilfeldigvis tenkte jeg på det igår også, så dukker denne tråden opp idag
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg begynner å føle meg som en gammel mann ja, født i 84. Kunne jeg velge et år jeg skulle vært født i, hadde det vært 1950. Hippiebevegelsen hadde passet meg som hånd i hanske.
80tallet? Nei, gi meg muligheten til å være 23 igjen og still klokken til 1967. Du finner meg på et hustak i california med en kasse appelsiner og et melkeglass med LSD. Mr. Jim Morrison sitter og skriver Moonlight Drive mens jeg tenker på hvor kjipt 80tallet blir...
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vi hadde nesten likt. Vi tok å kastet ballen på det folk fra det andre laget etter vi hadde fått tre takere, og alle vi traff var nå på vårers lag.

Til slutt stod det jo en stakker igjen alene da..
Vis hele sitatet...
Mulig det var slik vi spilte det, når jeg tenker meg om. Men det var vel helst når vi var på skolen. På fritiden når vi bare var 4-5 stykker spilte vi med poeng, mener jeg og huske
Sitat av luni Vis innlegg
Og åpenbart ingen aviser eller samfunnsfagundervisning på skolen. Det var betydelig innvandring både for 20 år siden og på 80-tallet.
Vis hele sitatet...
Jada, er fullstendig klar over det, men ikke i den skalaen jeg tenkte på. Nå har det gått alt for langt. Hele Norge forfaller pga totalt feilslått innvandringspolitikk.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Jada, er fullstendig klar over det, men ikke i den skalaen jeg tenkte på. Nå har det gått alt for langt. Hele Norge forfaller pga totalt feilslått innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...
Forfaller faktisk, du om det. Ta den diskusjonen i en annen tråd, så ikke tråden her blir ødelagt grunnet din bekymring over norsk innvandringspolitikk.
Her var det ikke EN eneste utlending på skolen før i siste klasse på ungdomsskolen.

Sitat av stagg Vis innlegg
Forfaller faktisk, du om det. Ta den diskusjonen i en annen tråd, så ikke tråden her blir ødelagt grunnet din bekymring over norsk innvandringspolitikk.
Vis hele sitatet...

Greit nok, men jeg følte for å svare på det.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Vi brukte å stå et par stykker på hver side av en garasje med èn tennisball. Den siden som hadde ballen ropte "anti!" og kastet ballen over taket, og når ballen var komt over skulle den andre siden rope "over" tilbake. Sånn kastet man ballen frem og tilbake. Den første siden som fikk fire "takere", altså, som klarte å ta imot ballen før den gikk i bakken fire ganger, skulle springe over på den andre siden og raide dem, og så fikk man poeng for alle man klarte å pælme ballen på. Utrolig artig!
Vis hele sitatet...
Ah, minner Denne leken kalte vi "halann"
Nå har vel aldri 80-tallsmusikk blitt regnet som spesielt minneverdig? Nei, alt i alt tror jeg det finnes adskillig mer interessante tiår å romantisere.
Sist endret av Petter Pan; 19. januar 2012 kl. 16:06.
Er det ingen som husker C64.

Listen blir for lang for å liste opp alle klassikerne:-)