Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 3193
Du er min venn
niigu's Avatar
Jeg kan desverre ikke satse på bedømming etter grafikken, med min nydelige p3 1000mhz Gameplay er vel heller mer min ting, da!
[/reallyoff]

Seff er det aprilspøk. Om ikke dette står i mer seriøse kilder, som nevnt.
Opprinnelig postet av ztaale
UUhm.. Jeg fikk til min store overaskelse CS:CZ i postkassa mi idag.. hadde vist forhånds bestilt fra Akersmic i mine dager som CS nerd...

Anyways. det fulgte med en sånn funky HL2 Preview plate med masse screenshots og greier (står det på plata hvertfall, noe jeg ikke kan bekrefte at stemmer siden jeg solgte møkka 1 time etter jeg henta den ut..) .. så .. det kommer nok...
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at innholdet på den platen er det som ble utgitt på E3 ifjor.
vidder: ohhh.. åkei... viste ikke
fikk du mye for spillet da ztaale?
Erlend fs... 250 spenn
haha der lurte du den du solgte det til! får jo spillet for samma prisen på nettet!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Må bare kommentere på RipZ her..

Ang. HL. "HL var aldri en suksess utenom singeplayer og CS". Singelplayeren var jo en kjempesuksess i seg selv. Atpåtil ble det laget en mod som en stund, om ikke enda, var verdens mest spilte spill på internett. "Aldri en suksess"??? Stiller meg totalt uforstående til den kommentaren. Så vidt jeg vet, har aldri et spill fått så mange game of the year priser.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at HL ikke var noen suksess som engine (ikke som multiplayer heller.. var en god del som spilte det, men relativt sett ganske få). Jeg formulerte meg kanskje dårlig.

Se på Quake 3 og Unreal Tournament. De har begge hatt ganske stor suksess, men det som har gjort disse spillene store er spill enginet dems. Begge har mange spill som er basert på deres engine. Hvor mange spill er basert på Half-Life engine? Vel.. La oss telle: 1! Gun-Man var det eneste ordentlige stand-alone spillet basert på Half-Life engine.

Grunnen til at HL ble suksess var at de ikke bare hadde bra gameplay. De hadde en bra story, med characters som snakket og som du kunne hjelp/bli hjelpet av. Det var kanskje nytt og revolusjonerende på den tiden, men er ikke noe stort nå. De fleste SinglePlayer spillene har det nå. Det er derfor jeg tror HL2 ikke vil bli så veldig bra (kanskje salgssuksess.. men det ville det blitt uansett). Det er ikke noe spesielt med det liksom. Det finnes allerede spill med like bra Fysikk system (Painkiller). Og spill med bedre grafikk (FarCry). Så hva er så bra med HL2 da? Vi får se hva som skjer med Gordon Freeman? Yeay! Oppfølger.. Blir sikkert morro å spille, men neppe noen kjempeopplevelse.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
HL var jo selv basert på quake 2 enginen da...
Dessuten er det få spill så har hatt så sinnsykt stor mod-community...
Team Fortress og DoD, var også offisielle spill basert på HL/quake2 enginen... om enn ikke singleplayerspill.
Gunman var jo bare en singleplayermod/total conversion som valve valgte å selge fordi de syntes den var jævlig bra bra.

I tillegg har du utallige andre mods som var dritkule selv om de aldri ble offisielle...

Selv gleder jeg meg til å se CS2 og Bushido når det kommer ut ( www.planethalflife.com/bushido ) bare disse to er grunn nok til å glede seg etter min mening
SkyFex: HL-motoren ble aldri en suksess for andre spillutviklere fordi Q3-motoren kom like etter. Dermed var det ingen vits i å bruke HL's Q2-baserte motor.
Likevel er HL det spillet i verden med flest mods til, både SP og MP. Let deg frem til mod-listene på planethalflife om du tviler.

Og HL var (og er) verdens største spillsuksess noensinne, det mest spilte SP-spillet (såvidt jeg vet), og når det var nytt var det faktisk sykt mange som spilte vanlig HL i MP. Etter CS kom har det vært verdens klart mest spilte MP-spill. Det har kommet mange "CS-killers", men ingen av dem har noen gang vært i nærheten av å slå CS i popularitet.

Og jeg har sittet og spilt FarCry i hele dag, grafikken i det kommer ikke på noen som helst måte opp mot det Sierra/Valve/Gearbox viste frem på E3 i fjor. Tviler også på at Painkiller har bedre fysikk enn HL2(pure guesswork, men men...).
Og i tillegg kommer CS2 samtidig som HL2, og sannsynligvis DoD2 også. Dermed er HL2 garantert å bli en enorm suksess, kansje t.o.m. større enn HL, i tillegg til at det utvilsomt vil bli et bra spill.
Opprinnelig postet av Crazytomato
Og jeg har sittet og spilt FarCry i hele dag, grafikken i det kommer ikke på noen som helst måte opp mot det Sierra/Valve/Gearbox viste frem på E3 i fjor.
Vis hele sitatet...
Hvor god grafikk spiller du med? Jeg har Geforce 4, og får derfor ikke alle DirectX 9 effektene. Men allikevel har Far Cry den beste grafikken/fysikken jeg noen gang har sett, både inne og ute. Jeg vil si at d av det jeg har sett av HL2 (E3/alpha), så er foreløpig Far Cry overlegent i grafikk-delen. Men så er selvsagt ikke E3-presentasjonen representativ for hvor god grafikk final-versjonen kommer til å ha, så det er vanskelig å si..

Og angående fysikk, kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn Far Cry, og samme hvor mye som skjer på en gang, så går ikke spillet noe treigere.

I tillegg virker det som Far Cry motoren er veldig bra programmert. Jeg har 1 Ghz, 26 MB RAM, Geforce 4 Ti4600. Det eneste av dette som er over minimum requirements er 3d-kortet. Allikevel kan jeg spille med all grafikken på maks, og det hakker aldri (må bare loade i et ekund eler to når jeg kommer til nye områder, for eksempel et stort rom). For å si det sånn, Far Cry er det perfekte spillet. Det har alt; AI, grafikk, gameplay. Historien kan jeg ikke uttale meg om, siden av en eller annen grunn er lyden av stemmer så utrolig mye lavere enn den andre lyden, så jeg får ikke med meg noe som helst.
Kanskje det hadde vert lurt å skrive et sammendrag av denne posten?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Crazytomato: Den E3 traileren var jo ikke ekte.. Jeg prøvde beta/alpha greia (på det beste kortet på den tiden) og det ser mye dårligere ut når du ikke ser det som video. Men selvfølgelig.. Det er jo bare Beta..

Men si meg.. hvorfor vil noen bruke HL2 engine.. når Doom 3 (som ser ut til å komme før HL2) ikke bare har bra fysikksystem (jeg har ikke sett at du kan skyte istykker ting som på HL2, men ellers like bra).. Men også har bedre grafikk (bump mapping, dynamiske lys, dynamiske skygger).

FarCry har faktisk bedre grafikk... Du har shadere (vannet er minst like stillig som det de viste av HL2).. Bump mapping (noe HL2 ikke har.. eller bruker ihvertfall).. Og har du sett hvor sykt mye FarCry engine kan rendre? Så på demoen hos en venn av meg med GF4.. Rendret en hel øy (med alle trærne, og vannet rundt.. med shadere) uten noe som helst lag.

Og som jeg har sagt. Painkiller (kommer ut i april tror jeg) har også bedre grafikk. Like bra shadere, mye bedre texture kvalitet. Og har akkurat samme fysikksystem som HL2. De bruker 3rd party engine.. Det må jeg si skuffer meg med HL2. iD software greier ihvertfall å lage eget fysikk engine.

Jeg nekter ikke for HL sin suksess, og jeg tviler ikke på at HL2 blir morro å spille og at det helt sikkert blir kjempesuksess. Jeg spilte selv HL, mange av modsene (Firearms, tf, dod, ahl, til og med cs en stund). Men jeg synes liksom HL2 er altfor mye oppskrytt. Sett ifra en spillutviklers synspunkt blir Doom 3 mye bedre teknologisk sett. Og jeg ser ikke noe i HL2 som de har vist oss, som vi enten har (i FarCry f.eks.) eller vil få (Painkiller, Doom 3). Og HL er ikke lenger det eneste spillet med en skikkelig story.

Dessuten gruer jeg meg til CS2.. jeg mener.. det var CS som ga oss Fjortiss/Wolla flommen på nettet. Man kan ikke nekte for det.

SilverKhan: DoD og Team Fortress var jo egentlig mods.. som ble gitt ut offisielt senere =)