Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1147
Hei,

Mistet skolepcn i gulvet, nå får jeg opp status 0xc00000e9 og har ikke peiling på hvordan jeg skal få fikset det. Er ikke admin på pcn heller..

Noen som kan hjelpe med dette?
Du sier jo ingen ting om hvor du får denne feilmeldinger. Er det under oppstart? Får du logget deg inn? Merke og modell på PC?

Uansett et raskt Googlesøk (som du selv burde gjort) viser til at dette kan være en feilmelding pga at OS ikke klarer å kommunisere med maskinvare. Du har mest sannsynligvis ødelagt maskinvaren.

http://answers.microsoft.com/en-us/w...a-8e2a99d67b80
Dersom maskinen var påskrudd under fallet, er det nok en stygg sjanse for at HDD røyk.
Lesearmen kan ha skadet platene i sammenstøtet..
Trådstarter
27 0
Maskinen var påskrudd under fallet ja, jeg hørte på musikk mens pcn falt. Når jeg lukket den opp igjen kunne jeg fortsatt høre musikken, men skjermen var helt svart, alt som ble vist var musen.
Feilmeldingen kommer altså under oppstart.
Du har mest sannsynlig ødelagt harddisken.

Lever den inn til IT-avdelingen på skolen så bytter de nok harddisk på den.
Trådstarter
27 0
Lurer bare på om denne skaden kan forekomme dersom maskinen er skrudd av/dvalemodus under fallet også?
En feilmelding kan ikke sendes fra os hvis hd som os ligger på er ødelagt.
Ballerusk
Beis's Avatar
1. Skru opp pc'n og stram til eventuelle løse deler.
2. Start opp og se om problemet er løst.

Eller


http://answers.microsoft.com/en-us/w...7-56eba18580f7

1- Unplug from the main.
2- Remove battery.
3- After ~ 2 minutes, place back the battery.
4- Plug it to the main.
Vis hele sitatet...
Funker ikke noen av metodene så kan det være ødelagt hardware.
Sist endret av Beis; 11. mai 2014 kl. 21:43.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
En feilmelding kan ikke sendes fra os hvis hd som os ligger på er ødelagt.
Vis hele sitatet...
Feilmeldingen som er nevnt dukker nok mest sannsynlig opp i BIOS under oppstart.

Du kan også komme inn på OS, selvom deler av disken er ødelagt, og deretter få feilmeldinger. Dog vil OS tidlig sifra om at HDD holder på å dø.

- Det er litt vanskelig å vite nøyaktig hva som er galt uten å ha maskinen foran seg.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
0xc00000e9 er I/O feil på disk..

Maskin har problemer med å lese disk og det er windows som gir feilmeldinga.

Kjør en disk-test eller lever til IT avdelinga.. Men du har nokk mista alt som e på PCen så lenge du ikke har en anna PC du kan prøve å få ut data med