Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 744
Har ergret meg en del tid nå over Xbox-Linux-prosjektets valg over å ikke ha et forumet på siden så jeg spør da her:

Kan man installere Linux på Xboxen som et menyvalg som startes opp via EvoX som et hvilket som helst annet program?
Etter det jeg har hørt så er det ingen som har klart å installere Linux på xbox.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
omaze: Da har du ikke hørt godt nok etter.
hør litt på den adressen: http://www.xbox-linux.org/
hehe seff går det ann å innstalere linux på xbox,
om du kan legge det til i evox menyen din er jeg ikke helt sikker på , jeg tror kanskje du må legge inn en egen bios, for å starte linux.
ikke ta alt det jeg sier for god fisk, for det er en stund siden jeg lurte på å gjøre det selv, men søk lit på google så finner du nok alt du trenger =)

-papa
Linux kan du bare kjøre på en dedikert xbox pga at partisjoneringen ikke blir lik en "gaming" xbox.
Om jeg ikke husker helt feil skulle det være mulig å kjøre Linux fra en tab i MS-dashboardet, om du patcher det med et Xbox Live-spill først. Kan godt hende jeg husker feil, så les godt på Xbox-Linux siden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg trekker det jeg sa, for jeg fant en tutorial for hvordan man kan kjøre linux i evox-menyen.

hxxp://www.xbox-scene.com/articles/linux-install.php

Med denne metoden skal du kunne beholde innholdet i F-partisjonen (vet ikke hva som skjer med de andre partisjonene).

Leter selv etter "Copy of Ed?s Live CD 0.0.5 (xbox-linux.sourceforge.net , in the downloads)". Er det noen som vet hvor på siden den ligger?