Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1356
Har nylig fått ett problem jeg aldri har opplevd før. Pc'n begynner plutselig å skurre høyt som bare f... Lydstyrken på skurringen påvirkes ikkr av lydnivået jeg har på pc'n. Har hatt maskinen i over 2 år og har aldri opplevd dette, nå har det skjedd 4 ganget den siste uken. Eneste måte å avslutte bråket på er å slå av pc..
Siden det er så uberegnelig å utrolig høyt hopper man i taket i panikk når det oppstår
går ut fra at det er høytalerene som skurrer, har du sjekket plugger ,har du koblet dette til et anlegg, du kan og gå inn i enhetsbehandling å slette lydkort ,så starte maskinen på nytt ,da finner den dette på ny ,kan var programfeil, men dette ordner maskinen selv vist du sletter og starter greia di på ny
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Trenger litt info om høyttalerne dine også. Kan være en høyttalerledning som sitter litt løst og treffer noe den ikke skal. Det at skurringen er så høy er nok på grunn av volumet på forsterkeren står høyt skrudd opp, dermed er det ikke volumet på pcen som bestemmer dette.
Låter det som "rent" støy (scenario 1), eller som brumming à la berøring av tuppen på en lydkabel mens anlegget står på (scenario 2)?

Scenario 1, forsøk 1: prøv lydkortet ditt på et ferskt OS (hvis problemet forsvinner, bør du vurdere å gå gjennom systemet ditt og avinstallere evt. søppelprogrammer av typen "super mega hyper bass game sound enhanzorz 360")
Scenario 1, forsøk 2: prøv et annet lydkort (hvis problemet forsvinner, trenger du nytt lydkort)
Scenario 2, forsøk 1: prøv andre kabler (hvis problemet forsvinner, trenger du ny[e] kabel[er])
Scenario 2, forsøk 2: hvis aktuelt, prøv en annen dedikert forsterker/lydprosessor (hvis problemet forsvinner, trenger du ny d/a-konverteringskrets)
Sist endret av immolo; 31. juli 2013 kl. 14:30.
Trådstarter
27 0
Skal nå teste å slette lydkortet. Må bare bekrefte at det ikke er noen ledninger involvert, men de innebyggde høytalerne. Lyden kan minne om støyen som kom på tv før, tror det kalles white noise om jeg ikke bommer helt(?).

Det kan virke som problemet oppstår når pc'n skal utføre "tunge" arbeidsoppgaver, som å spille samtidig som jeg bruker nettleser og iTunes aktivt. Dette var aldri problem før, så ser ikke hvorfor det skal være vanskeligere å utføre samme oppgavene nå kontra før...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
27 0
Det hjalp ikke noe særlig, problemet forsvant i en uke. Men nå som jeg har blitt mer vant til det prøver jeg å la det passere, noe som "funker". Det kan skurre i 1-2 minutter så slutter det før det begynner igjen, etter at det begynner å skurre kommer det mye jevnligere dersom jeg ikke restarter pc'n.
Hørtes nesten ut som at du har en nabo som er radioamatør, og at han slår inn på pc HT dine når han sender. Hvis jeg forstod deg rett, så er det de innebygde HT på pc som er problemet. Hvis det er det, så vet jeg ikke om noen fix, men hvis det er ekstrene, så kjøp en ferrit stav/ring på ebay, surr rundt HT ledning tett oppi Ht'en. Da skal det ta knekken på støyen du opplever.