Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 784
Jeg har Unreal Tournament installert på maskinen min. Hadde problemer med pc'en for et par dager siden, så jeg måtte boote fra XP-cd'en og velge repair slik at XP ble fikset. Alt gikk fint helt til jeg skulle spille UT. Det gikk av en eller aen grunn _veldig_ sent! Har ikke stilt på noen av instillingene i spillet, og har nå prøvd å legge det inn på ny uten at det hjalp.

Noen som har anelse om hva det kan være? Går skikkelig plagsomt sent! Har de siste skjermdriverne.

Eksempel påhvor sent spillet går er at jeg med noen våpen kan se skuddene komme mot meg i slow motion og jeg får tid til å reagere og løpe bort fra skuddet.
Better than thou.
Bytt 3D-mode. Hørtes ut som om du kjører OpenGL når du burde kjøre Direct3D. Eneste spillet jeg har vært borti hvor D3D går fortere og ser bedre ut en OGL.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Jeg kjører med Direct3D
Last ned den _nyeste_ opengl driveren til Unreal Tournament, og nyt synet. Opengl drivern rocker totalt i forhold til direct3d.

I tillegg vil du kanskje sjekke om du faktisk har en matrix mutator på, finnes flere av de, og de gir de effektene du beskriver, slow-motion, kan unngå skudd osv.
Hvis spillet bare lagger er ikke dette mulig, siden skudd avfyrt, (iallefall fra pistoler, minigun og shock rifler ikke kan unngås når de først er avfyrt, hvis du ikke hoppet før skuddet ble avfyrt)
Sist endret av TheGEEK; 3. juli 2003 kl. 14:43.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
TheGEEK:
Kan du gi link til de to?

Edit:
Har V.451, står at siste driver til OpenGL skal ligge der. Ble ikke imponert over grafikken i den. (er det siste?)
Sist endret av ZerBox; 3. juli 2003 kl. 14:47.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Har ikke noe mutator på. Tror jeg..
Går sent både når jeg prøver å spille over nettet og når jeg velger "Start unreal Tournament"

Edit:
Jeg pleier å spille sammen med noen kamerater over nettet. Jeg pleier å hoste, når de nå kobler seg til hakker hele spillet deres.
gammel traver
lett_ice's Avatar
Jeg spilt unreal tournament i en årrekke, enten er det skjermdriverene dine. Eller kan det være imesh som ødelegger ytelsen, kameraten min trodde at han hadde for dårlig ytelse, men grunnen var imesh som gikk i bakgrunnen og tok opp all cpu og minne.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Jeg lastet ned siste skjermdriver igår. Er heller ingenting som tar all CPU(sjekket) eller for lite ram(500mb ram ledig)
I like turtles
Skyfex's Avatar
Kanskje bare formatere og reinstallere hele windows. Da burde det ihvertfall funke. Det kan også være lyd-drivere som ødelleger, kan være lurt å prøve å oppdatere de og.
Hørtes jo ganske kjekt ut å se skuddene komme i slow motion da, så du har tid til å løpe vekk fra dem Ingen ulempe det.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av xblast
Hørtes jo ganske kjekt ut å se skuddene komme i slow motion da, så du har tid til å løpe vekk fra dem Ingen ulempe det.
Vis hele sitatet...
Kan være litt morro i et par minutter, men vil helst kunne spille vanlig Unreal Tournament.

Vil nødig formatere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Okey, tar opp denne nå på grunn av at jeg nå har fått nytt skjermkort og har veldig lyst å spille spillet.

Denne gang har jeg lagt inn XP helt på ny og fått meg nytt skjermkort. Spillet er også lagt inn på ny fra en ISO-fil med navnet: Unreal Tournament T01 Mode2 2352

Speeden i instillingene i spillet står som normalt på 100%, men spillet går enda like tregt. Når jeg skal springe med mannen så går han halvparten så fort som han gjør når han går til vanlig.

Noen som har anelse?
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Sorry at jeg maser, men ingen som har en anelse? Skikkelig plagsomt å ikke få kunne spille det..
Du har ikke prøvd gode gamle format c: da? Er ofte den beste løsningen på sære problemer.
du vet at det er en slow mo funksjon i UT?? det er faktisk murlig å skru på fordi det kan være littt kult til tider. Hvis ikke uninstall funka bør det nevnes at du bør rense registeret. det er det eneste som kan ha skylda.

(gadd ikke lese alle påstene. kan hende dette er nevnt før)
Virus kan gjøre MYE faenskap, også innen spill. tatt en viruscan i det siste?

er det forresten andre ting som trekker resurser?
sjakk hvor mye RAM du har før du booter. vet ikke hvor mye en trenger, men 100mb ledig kansje?++