Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2459
http://farm5.static.flickr.com/4036/4648122282_ac5eac7b94_b.jpg

mitt første HDR bilde, var egentlig ikke planlagt så bildet ble laget med 2bilder så ble nok ikke helt perfekt.

hvis noen har ork og bryet med å sjekke ut Flickr profilen min og gi noen tilbakemeldinger så er det flott
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Likte det Er ingen ekspert, men syns det var fint. Ser nesten ut til å være malt.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Syntes det var kjempekult jeg. Effekten ga seg litt "nærmest", men himmelen var jo helt utrolig
Veldig fint motiv. Jeg synes du skal rette opp horisonten da den virker skev i mine øyne. Tror bildet kunne vært litt bedre hvis du skrudde ned kontrasten en smule. Kan godt være skjermen jeg sitter på men de mørkeste delene av bildet blir noe ubehagelig å se på.

Stå på
Trådstarter
Takk
Jeg er heller ikke noe ekspert så greit å høre hva andre også syntes
Flotte farger !
Noen liker det, andre ikke så veldig- jeg syns du har dratt noe for hardt i spakene, du ser det har dannet seg en såkalt halo ved horistonten. Bildet er veldig dramatisk og grovt, noe jeg syns kanskje er i overkant. Men bilder er personlig, dette er bare hva jeg syntes
Sist endret av Butchern; 28. mai 2010 kl. 20:13.
Trådstarter
Sitat av Morgul Vis innlegg
Veldig fint motiv. Jeg synes du skal rette opp horisonten da den virker skev i mine øyne. Tror bildet kunne vært litt bedre hvis du skrudde ned kontrasten en smule. Kan godt være skjermen jeg sitter på men de mørkeste delene av bildet blir noe ubehagelig å se på.

Stå på
Vis hele sitatet...
ja kan nok stemme at horisonten er litt skev, satte med kamraet på kneet:P
skal skjekke se på det litt etterpå

takk for tilbakemeldingen
Bruker du Adope Lightroom tar dette 2 sekunder å rette opp
Trådstarter
Sitat av Morgul Vis innlegg
Bruker du Adope Lightroom tar dette 2 sekunder å rette opp
Vis hele sitatet...
jepp jeg vet har det, tenkte kikke litt mere på det ikveld må bare hvile øynene litt:P
så kan jeg ta se om jeg klarer gjøre noe med det halo han andre nevnte over her
var jo sykt fet da XDDD
Var stygt med halo-effekten som har kommet fram både ved vannkanten rundt hele og overgangen mellom fjellet og himmelen.

Ellers så var bildet bra =)
Mye støy, overdreven bruk av HDR og kontraster. Falt ikke helt i smak her.
Skal ikke HDR bare fremheve detaljene og ikke se ut som... Isj!?
Sist endret av GothQueen; 28. mai 2010 kl. 22:03.
Som andre sier så er det skjevt.
Ser ut som om du har tonemappa bildet, synes desverre at det blir alt for overdrevet og at det kunne blitt mye mer interessant hvis du ikke hadde dratt så har i spakene.
GothQueen er inne på noe...
Syns på mange måter dette var jævlig … wait for it … stygt.

HDR brukt riktig kan gi bilder en ny dimensjon av fethet, her har du gitt bildet en ny dimensjon av unødvendighet. Motivet sitter på mange måter ikke, horisonten er skeivere enn majoriteten av Melodi Grand Prix' tilskuere, og det hele ser totalt fake ut.

Enkelte steder ser det nesten ut som at du har brukt plastic wrap-filteret i Photoshop. Du har også en stygg signatur på bildet som ikke har noen funksjon whatsoever.

Det eneste jeg likte med bildet var bølgene helt nærmest, de fikk fine farger og et snev av naturlighet.
Nettop begynt å leke med HDR er selv, go vet hvor lett det er å ta litt for mye av med effekten i begynnelsen. Tror du kan vinne på å tone ned litt, og fortsatt beholde en fin effekt . Stå på, man lærer av å gjøre
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Syns på mange måter dette var jævlig … wait for it … stygt.

HDR brukt riktig kan gi bilder en ny dimensjon av fethet, her har du gitt bildet en ny dimensjon av unødvendighet. Motivet sitter på mange måter ikke, horisonten er skeivere enn majoriteten av Melodi Grand Prix' tilskuere, og det hele ser totalt fake ut.

Enkelte steder ser det nesten ut som at du har brukt plastic wrap-filteret i Photoshop. Du har også en stygg signatur på bildet som ikke har noen funksjon whatsoever.

Det eneste jeg likte med bildet var bølgene helt nærmest, de fikk fine farger og et snev av naturlighet.
Vis hele sitatet...
dette.

du har overgjort det, sånn folk flest gjør. hdr kan se bra ut, men etter min mening må det se ut som èn perfekt eksponering ikke som om noen har kastet sin glans over det. hvis du skjønner hva jeg mener.
Trådstarter
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Syns på mange måter dette var jævlig … wait for it … stygt.

HDR brukt riktig kan gi bilder en ny dimensjon av fethet, her har du gitt bildet en ny dimensjon av unødvendighet. Motivet sitter på mange måter ikke, horisonten er skeivere enn majoriteten av Melodi Grand Prix' tilskuere, og det hele ser totalt fake ut.

Enkelte steder ser det nesten ut som at du har brukt plastic wrap-filteret i Photoshop. Du har også en stygg signatur på bildet som ikke har noen funksjon whatsoever.

Det eneste jeg likte med bildet var bølgene helt nærmest, de fikk fine farger og et snev av naturlighet.
Vis hele sitatet...
takk for tilbakemeldinger.
det var også kommet en god del "negative" ting som nesten er enda bedre
da vet jeg hva jeg må jobbe med til neste gang og hva jeg ikke burde gjøre!
jeg vet ikke om det har noe betydning men sikkert ganske mye:P
jeg brukte bare 2 bilder hvor begge var mørke men allikevel ganske forskjellige iforhold til eksponering. etter hva jeg har skjønt må man ha 3 eller flere forskjellige bilder. det var egentlig ikke meningen og gjøre det til hdr men tenkte at disse kanskje kunne brukes til å lage et i hdr.

signaturen er bare noe jeg legger inn på alle bildene før jeg laster opp på nett hvis noen plutselig får veldig lyst å ta noen uten å spørre.. beholder et uten signatur også
For å synge på refrenget, det der så rett og slett ikke bra ut i mine øyne. Masse "haloer" og over og undereksponering om hverandre. Jeg kan tenke meg at bildene så bedre ut i utgangspunktet. Les litt om HDR, eksperimenter og prøv å forbedre deg.

Jeg baserer mine HDR bilder på 3 eller flere eksponeringer, når det er overskyet kan man gjerne ha opptil 6 "stopp" mellom lengste og korteste eksponering for å få med alle detaljer i skylaget. 1 "stopp" mellom hver eksponering er ett greit utgangspunkt selv om jeg ofte bruker 2.

Jeg er enig med ErikH, for min del bør HDR se ut som en perfekt eksponering.

Når det er sagt så liker jeg også å eksperimentere med mikrokontraster og fargemetning, du kan ofte oppnå spennende effekter med skog og himmel osv.
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
signaturen er bare noe jeg legger inn på alle bildene før jeg laster opp på nett hvis noen plutselig får veldig lyst å ta noen uten å spørre.. beholder et uten signatur også
Vis hele sitatet...
Vel, det hjelper jo lite med signatur når jeg med største letthet kan gjøre slik:

http://i2.photobucket.com/albums/y29/VivalaOpium/4648122282_ac5eac7b94_b2.jpg

Hvis du virkelig er redd for at noen skal stjele bildene dine så må du enten avstå fra å legge de ut på Internett, eller få til et skikkelig vannmerke.
Dette bildet er for meg et prakteksempel på hvordan man ikke bruker HDR.
For å ta kritikken fra en litt annen vinkel:

"Riktig" brukt skal HDR rett og slett se ut som et bilde der ALT - både skygger og høylys - er helt "umulig perfekt" eksponert, så man får fram alt av detaljer (både de i høylysområdene som ville ha blitt utbrent hvis vi bare eksponerte for de mørkeste områdene, og de i skyggene som ville ha blitt helt svarte hvis vi tilpasset oss høylysområdene), optimalt sett så diskret at man ikke helt kan sette fingeren på hva som har blitt gjort.
Sist endret av atomet; 30. mai 2010 kl. 22:10.
HøyRisiko Psykopat
Sykt tøft
Kp.
http://bildr.no/image/658150.jpeg

Gjørde den litt lysere, syns det så litt bedre ut da ? jaja kjeder meg uansett

ja og content aware fill er jo bare elsk :P
Sist endret av Itsnotover; 30. mai 2010 kl. 22:18.
Itsnotover:
Det er ikke aksepterbart å endre på andres fotografier og manipuleringer uansett hvor horribelt du måtte mene at det er. Med mindre man får samtykke er det best å holde fingrene av fatet.

Det er bedre å komme med konstuktiv kritikk som alle oss andre.
Himmelen ble bra med på venstre side ved vannet ble bilde veldig flatt
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Itsnotover:
Det er ikke aksepterbart å endre på andres fotografier og manipuleringer uansett hvor horribelt du måtte mene at det er. Med mindre man får samtykke er det best å holde fingrene av fatet.

Det er bedre å komme med konstuktiv kritikk som alle oss andre.
Vis hele sitatet...

Er du seriøs ?
Itsnotover:
Ja jeg er seriøs, jeg ville iallefall blitt furten om folk redigerte på mine bilder om jeg ikke samtykket til det.
Det er en måte å si "det der er ikke bra nok, jeg kan bedre" på.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Itsnotover:
Ja jeg er seriøs, jeg ville iallefall blitt furten om folk redigerte på mine bilder om jeg ikke samtykket til det.
Det er en måte å si "det der er ikke bra nok, jeg kan bedre" på.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde blitt glad jeg, at noen i det hele tatt gidder å fikse opp i mine feil tilogmed GRATIS !

Men jaja uansett så fucka jo bildr seg opp, viser bare tumb
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis noen hadde gjort det med meg hadde jeg blitt glad, jeg syntes det gir en pekepinn på hvordan han kunne tatt bildet. Det gir et bedre perspektiv på hvordan ting også kan se ut.

Dessuten, det er kontruktivt å vise til hvordan bildet KAN se ut, slik at den personen vet hva han må forbedre.

Edit: Veedlig ufrivellig plagiat på begynnelsen der
Sist endret av Fleff; 2. juni 2010 kl. 19:32.
Selvfølgelig skal man ikke redigere andres bilder uten samtykke.

Og det er ikke i alle tilfeller at bildet faktisk blir bedre etter noen annen har redigert det.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Selvfølgelig skal man ikke redigere andres bilder uten samtykke.

Og det er ikke i alle tilfeller at bildet faktisk blir bedre etter noen annen har redigert det.
Vis hele sitatet...
Det var da fælt til tilstander her inne for noe så lite. Vi snakker om et langt under middels bilde (beklager), ikke et kunstfoto av en kjent person. Jeg er enig at man ikke skal redigere andres bilder, men ikke alt trengs å ta over en kam.

Om fotografen ikke hadde likt det, hadde jeg heller sett at han sa ingen fikk redigere det, isteden for at noen bare må på død og liv skrive det for å påpeke det (til tross for at flere også har nevnt det).

Gutten fikk hjelp...og sett ut ifra kvaliteten er det jo nettopp det han trenger. Og beklageligvis faller noe av troverdigheten og "reglene" i fisk når folk poster bilder uten vannmerker og bak pseudonym på nettforum av denne størrelsen.

Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Det er bedre å komme med konstuktiv kritikk som alle oss andre.
Vis hele sitatet...
Ytterst få på dette forumet vet hva det å praktisere konstruktiv kritikk er.
Sist endret av tafsern; 2. juni 2010 kl. 19:57.
Gidder ikke lage noen stor diskusjon videre om dette, da det sporer nok av som det gjør. Det spiller ikke noen rolle for meg om det er mannen i gata eller Cartier-Bresson som har tatt bildet. Min mening er at man ikke gør det uten å spørre.

At han trenger hjelp er så, men det forandrer likevel ikke på min mening som jeg på død og liv må ytre.

Men beklager avsporingen.