Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 9805
Nå som de fleste av dere stakkars freaker sliter med eksamene, og jeg er ferdig, tenkte jeg at jeg kunne forsøke å lyse opp dagene deres med litt munter lesning. Først ut er en artikkel tatt fra nettavisen om de beste flausene i retten, her kommer de:

Sp: Er du seksuelt aktiv?
Sv: Nei, jeg bare ligger der.
______________________________________
Sp: Hva er fødselsdatoen din?
Sv: 15. juli.
Sp: Hvilket år?
Sv: Hvert år.
______________________________________
Sp: Dette myasthenia gravis, påvirker det minnet ditt?
Sv: Ja.
Sp: Og på hvilken mate påvirker det minnet ditt?
Sv: Jeg glemmer
Sp: Du glemmer. Kan du gi oss et eksempel på noe du har glemt?
______________________________________
Sp: Hvor gammel er din sønn som bor sammen med deg?
Sv: Trettiåtte, eller trettifem. Jeg kan ikke huske det.
Sp: Hvor lenge har han bodd sammen med deg?
Sv: Førtifem år.
_______________________________________
Sp: Hva var det første din mann sa til deg da du våknet den morgenen?
Sv: Han sa, «Hvor er jeg, Cathy?»
Sp: Og hvorfor opprørte det deg?
Sv: Jeg heter Susan.
_______________________________________
Sp: Nå doktor, er det ikke slik at når en person dør i søvne, så vet han ikke om det før morgenen etter?
_________________________________________
Sp: Den yngste sønnen, 22-åringen, hvor gammel er han?
__________________________________________
Sp: Var du tilstede da bildet ditt ble tatt?
__________________________________________
Sp: Så datoen for unnfangelsen var 8. august?
Sv: Ja.
Sp: Og hva gjorde du på det tidspunktet?
________________________________________
Sp: Hun hadde tre barn, ikke sant?
Sv: Ja.
Sp: Hvor mange var gutter?
Sv: Ingen.
Sp: Hadde hun noen jenter?
________________________________________
Sp: Hvordan endte ditt første ekteskap?
Sv: Med døden.
Sp: Og ved hvem sin død endte det med?
________________________________________
Sp: Alle dine svar må være muntlig, forstått? Hvilken skole gikk du på?
Sv: Muntlig.
________________________________________
Sp: Kan du beskrive personen?
Sv: han var middles høy og hadde skjegg.
Sp: Var dette en mann eller en kvinne?
____________________________________________
Sp: Doktor, hvor mange obduksjoner har du utført på døde mennesker?
Sv: Alle mine obduksjoner har vært utført på døde mennesker.
___________________________________________
Sp: Husker du tidspunktet da du startet undersøkelsen av kroppen?
Sv: Obduksjonen startet rundt 2030.
Sp: Og Mr. Dennington var død på det tidspunktet?
Sv: Nei, han satt ved bordet og lurte på hvorfor jeg foretok en obduksjon.
___________________________________________
Sp: Er du kvalifisert til å avgi en urinprøve?
__________________________________________
Sp: Doktor, før du utførte obduksjonen, sjekket du pulsen?
Sv: Nei
Sp: Sjekket du blodtrykket?
Sv: Nei
Sp: Sjekket du om han pustet?
Sv: Nei.
Sp: Så, dermed er det mulig at pasienten var I live da du startet obduksjonen?
Sv: Nei.
Sp: Hvordan kan du være så sikker doktor?
Sv: Fordi hjernen hans var på pulten min i en beholder.
Sp: Men kunne pasienten like vel ha vært i live?
Sv: Ja det er mulig at han kunne være i live, og aktiv som advokat et eller annet sted.
Vis hele sitatet...
Kommer til å oppdatere den gjevnt og trutt de nærmeste dagene (hvis dem lar meg det da), håper det lyser opp hverdagen litt. (Don't make me threaten u with teh sms-bamse (c) C2k)

----------------------------------------------
[SIZE=3]Jobbintervju: Vinnerspørsmålet[/SIZE]

Hvor mange jobbintervju gleder du deg til å gå på? Er du kanskje nervøs for å få et spørsmål du ikke kan gi et godt svar på? La oss snu på flisa. Kjører du en del jobbintervju og har problemer med å skille ut kreative sjeler fremfor såkalte "verdensmestre"? Her har du et spørsmål du kan stille for virkelig å teste om vedkommende har evne til å tenke nytt og se løsninger hvor vi normale personer ellers går oss bort.
Du kjører i bilen din på en vill, stormfull natt. Du passerer så en busstopp og ser tre personer venter på bussen:
En gammel dame som ser ut som hun skal dø hvert øyeblikk.
En gammel venn som har reddet livet ditt tidligere.
Den perfekte mann eller dame som du har drømt om i alle år.

Hvem ville du velge å tilby å sitte på med deg når du vet at du bare kan ha en passasjer med deg i bilen din?
Tenk før du leser videre.... Dette er et moralistisk / etisk dilemma som en gang faktisk ble brukt som et spørsmål som en del av et jobbinterviu.
---











Du kunne plukke opp den gamle damen fordi hun kommer til å dø, og derfor burde redde henne først; eller du kunne ta din venn fordi han/hun har reddet ditt liv en gang, og dette ville være den perfekte måten å betale han/henne tilbake på. Selv om det kan hende at du aldri klarer å finne din perfekte drømmeelsker igjen.
Den kandidaten som ble ansatt (av 200 søkere) hadde ingen problemer med å komme opp med sitt svar:
Han svarte enkelt:
”Jeg vil gi bilnøklene til min gode venn og la han/henne kjøre den gamle damen til sykehuset”.
”Jeg ville bli stående igjen og vente på bussen sammen med min drømmemann/kvinne”.
Noen ganger vinner vi mer om vi har muligheten til å gi opp våre stae og strenge grenser. Glem aldri å ”Tenke utenfor boksen”.
... selv om det korrekte svaret er å kjøre over den gamle damen og gjøre slutt på hennes lidelser, knulle den perfekte mannen/kvinnen opp mot bussskiltet og kjøre avgårde med den gode vennen for å ta en skikkelig stupfyll.
Vis hele sitatet...
----------------------------------------------
[SIZE=3]Gullkorn fra avisannonser[/SIZE]

Trykk-leif'er er alltid moro. Det er sikkert og visst at ikke alle leser gjennom annonsen sin før den sendes til avisen for trykking. Her ser man noen virkelige gullkorn.

[list=1][*]Bulldog selges. Spiser det meste og liker barn. [*]Fallskjerm selges. Brukt en gang, aldri åpnet, litt skitten. [*]Barnebarn + sittevogn: 375 kr. [*]Fryseboks, 2 år gammel, laget for 2-3 personer. [*]Eldre dame eller herresykkel kjøpes billig. [*]Tomannstelt, brukt én gang, byttes mot barnevogn. [*]...en person som kan ta hånd om hester som ikke røyker eller drikker. [*]Leilighet med utsikt over grøntområde og parkettgulv. [*]Fin leilighet med balkong uten innsikt. [*]Liten stue på fjellet, med bastu på 65 kvadratmeter. [*]Velkommen til Anton Carlsson - røkt laksehandler. [*]Workout - vi bygger kropper som holder livet ut. [*]Hos oss bor du billigere enn du betalar for. [*]Bjørks bussreiser - et alternativ til en hyggelig ferie. [*]Er du myndig? Er du svensk statsborger? Er du interessert i det svenske forsvaret? Er du helt frisk?[/list=1]
Vis hele sitatet...
---------------------------------------
[SIZE=3]Toalettvisdom[/SIZE]

Det er utrolig hvor kreative folk kan være når man har fått litt innabords. Visdomsordene ligger løst, spesielt når det innabords skal ut igjen. Dette gjør seg synlig på doveggene på enhver offentlig tilgjengelig toalett. "Skal du ha verdensbank?" er en av de enkle og korte budskapene. Trenger du flere visdomsord for helgen får du lese videre.
Venner lar ikke venner ta stygge menn med hjem.
Kvinnetoaletten, Dewey Beach

Samme søren hvor pen hun er, så er det en annen gutt som er sinnsykt lei av å holde ut med dritten hennes.
Herretoaletten, North Carolina.

Ha sex, ikke krig. Helvete heller, gjør begge deler, bli gift!
Kvinnetoaletten, The Filling Station, Bozeman, Montana

En kvinnes ordtak: Hvis det har hjul eller testikler kommer du til å få problemer med det.
Kvinnetoaletten, Dick's Last Resort, Dallas, Texas

Ingen tvil hvorfor du alltid går hjem alene…!
Skrevet over et speil på herretoaletten, Ed Debevic's, Beverly Hills, CA

Skjønnhet er bare et lysbryterklikk unna.
Perkins Library, Duke University, Durham, North Carolina.

Å sloss for fred er som å knulle for jomfruelighet.
The Irish Times, Washington, DC

Det er vanskelig å gjøre et comeback når du ikke har vært noen steder.
Skrevet i støvet bakpå en buss, Flagstaff, Arizona.

Hvis det å stemme kunne forandre ting, hadde det vært ulovlig.
Revolution Books, New York

Ikke stol på noen som blør i over 5 dager uten å dø.
Herretoalettet, Murphy's, Champaign, IL

Værsåsnill, ikke kast sigarettsneipene deres i urinalen. Det gjør dem så våte og vanskelig å tenne.
Vaktmesteren

Hvorfor stirrer du opp på veggen? Spøken ligger jo i dine hender!
Herretoalettet, Lynaghs, Lexington, KY

Og på en norsk kvinnedass kan man lese dette:
Kuk gjør vondt!
Hilsen Lise 15 år
Jævla pyse!
Hilsen Anne 8 år
Vis hele sitatet...
-----------------------
[SIZE=3]Et hamsters siste time[/SIZE]

Dette er en vassekte og sann historie hentet fra virkelighetens verden sitert fra LA Times. Noen ganger overgår virkeligheten fantasien med flere mil. I dette tilfellet snakker vi om lysår. Historien innehar ingredienser som en hamster, et papprør, to homofile menn og en fyrstikk. Resultatet er skjebnevangert. La oss for guds skyld håpe det aldri blir laget en amerikansk TV-film om dette. Gjør deg klar for en av de verre grøsserene du noensinne har hørt.

" I etterpåklokskapens lys så var det å tenne fyrstikken som var min store tabbe. Men jeg måtte jo prøve å få ut hamsteren" Dette fortalte Eric Tomazewski til himmelfalne doktorer på brannskadeavdelingen ved Salt Lake City sykehus. Eric Tomazewski og hans homoseksuelle partner Andrew "Kiki" Farnum ble innlagt ved akuttavdelingen etter at en seksuell lek hadde gått fryktelig galt.

" Jeg satte inn et papprør i anus og sendte Raggot,hamsteren vår, inn" forklarer Eric. Videre forteller han " som vanlig ropte Kiki "Armageddon" som er vårt signal om at han hadde fått nok. Jeg prøvde da å få Raggot ut igjen men det ville han ikke. Jeg tittet inn i røret samtidlig som jeg tente en fyrstikk. Jeg tenkte at lyset ville friste hamsteren til å komme ut igjen". Til en stum pressekonferanse forklarte en talsmann for sykehuset hva som skjedde videre.

" Fyrstikken antente en liten gasslomme av tarmgass. Flammen fra denne antennelsen skjøt ut av papprøret med det resultat at Tomazewskis hår tok fyr samtidlig som han fikk kraftige brannskader i ansiktet. At gasslommen tok fyr antente også hamsterens pels og værhår. Dette satte igjen fyr på en ny og større gasslomme lenger opp i tarmen. Trykket av denne gassbrannen sendte så hamsteren ut igjennom papprøret som en kanonball". Tomazewski fikk andregrads brannsår av gassbrannen og fikk knekt nesebenet av hamsteren som kom flyvende ut. Farnum fikk første og annen grads brannsår i anus og den nedre del av endetarmen.

Redaktørens kommentarer:
De ti mest skremmende tingene med denne historien
10: "Jeg satte inn et papprør i anus.........."
9: "Jeg tittet inn i røret......" (Jeg beklager, men det må jo være som å kikke inn i helvete med kikkert. Jeg hadde heller valgt å kikke på solen med kikkert selv om det gjør en blind)
8: Den stakkars hamsteren (som må ha et forferdelig dårlig selvbilde) som ble skutt ut av ei mannsrompe.
7: Å få brekt nesa si på grunn av at en hamster blir skutt ut av en annen manns rompe og treffer deg i ansiktet. Jeg gjetter bare, men jeg tviler meget sterkt på at den hamsteren var "vårfrisk" etter å ha vært inne i Kikis "kjærlighetstunnel".
6: At folk har slike vulkanliknende gasslommer oppe i endetarmen.
5: At folk gjør slikt og samtidlig innrømmer det for folkene på akuttmottaket. For mitt eget vedkommende tror jeg at jeg hadde funnet på en historie om pyromaniske gjengvoldtektsmenn som har brutt seg inn i huset mitt å voldtatt meg med brennende lighterbensin, lenge før jeg hadde fortalt sannheten. Kall meg gammeldags men jeg kan ikke forestille meg å se en doktor inn i øynene og si "Du skjønner det doktor, vi har en hamster som heter Raggot og så tok vi et papprør......."
4: Første og annen grads forbrenning i anus. "Vil ikke dette gjør det brennende ubehaget ved å ha hemmorider virke som en velkommen avlastning?" Hvordan kan noen gå ordentlig på do etter en hendelse som dette? Samtidlig frykter jeg at lukten av en brennende anus må komme opp på topp fem listen av verdens styggeste lukter.
3: Folk med kallenavn Kiki. Det navnet må jo være polynesisk for " idiotisk mann som putter hamstere opp i rompa".
2: Hvilket sykehus med respekt for seg selv vil holde en pressekonferanse om dette?
1: Dette hendte i Salt Lake City....... Hva er det med disse Mormonerne?
Vis hele sitatet...
------------------------------------
[SIZE=3]Eksamensbarometeret[/SIZE]

Studenter lever et fritt liv. De er stinn av studielånspenger godt krydret med feite stipender. Føler du for å ta deg en fest på en onsdag så gjør du det. Torsdagen tar du jo bare fri. Hvem er det som bryr seg? Mange har derfor store problemer med å avslutte studiene for å gå ut i arbeidslivet. Det som til syvende og sist skremmer de fleste er presset med eksamener hvor skippertaksmetoden er det som gjelder. Her har du en av de aller mest kreative eksamensbesvarelsene som noensinne er avgitt. Noen er født slik - og så har vi alle oss andre.

Oppgaven til studentene lød slik: - «Beskriv hvordan man kan fastsette høyden på en skyskraper ved hjelp av et barometer.»
En av studentene svarte: «Man kan binde et barometer til en snor og heise barometret fra toppen av taket ned til bakken. Høyden av skyskraperen er lik lengden av snora pluss høyden på barometret.»
Dette meget originale svaret fikk sensor til å hevde at studenten hadde strøket på eksamen, men studenten protesterte og fastholdt at svaret var absolutt korrekt. Universitetet utnevnte en egen eksamenskommisjon som skulle avgjøre saken. Kommisjonen måtte medgi at svaret var korrekt, men at det ikke avgjorde om studenten hadde kunnskaper i fysikk. De besluttet derfor å gi studenten seks minutter til en muntlig utredning hvor han skulle vise sine generelle fysikkunnskaper. I fem minutter satt studenten stille og tenkte. Sensor minnet ham om at tiden var ved å renne ut. Studenten svarte at han hadde flere meget relevante svar, men at han vanskelig kunne velge et av dem. Etter å ha blitt anbefalt å skynde seg, foreslo studenten følgende: [list=1][*]Man kan bringe et barometer opp på taket av skyskraperen og slippe det ut for kanten, for så å måle tiden det tar før barometret treffer bakken. Høyden av bygningen kan deretter regnes ut etter formelen: H = 0.5g x t2. Det betyr imidlertid slutten for barometeret.
[*]Hvis det er solskinn, kan man måle høyden av barometeret, og så sette det på enden for deretter å måle lengden av den skyggen det lager. Deretter kan man måle lengden på skyskraperens skygge, det er en enkel sak ved proporsjonsregning.
[*]Vil man være riktig sofistikert kan man feste en kort hyssing til barometeret og svinge det som en pendel, først ved bakken og deretter på toppen av skyskraperen. Høyden av skyskraperen kan da beregnes etter forskjellen i gravitasjon etter prinsippet T=2pi2 (1/2g).
[*]Hvis skyskraperen har en utvendig trapp, vil det være enkelt å gå opp trappen og måle høyden i «barometerlengder» for senere å legge dem sammen.
[*]Hvis man ønsker å være riktig ortodoks, kan man også bruke barometeret til å måle lufttrykket på taket av skyskraperen og deretter på bakken, for så å gjøre om differensen i millibar til meter for å finne høyden på skyskraperen.[/list=1]
Studenten forklarte videre: «Men siden studentene er anmodet om å tenke selvstendig og finne utradisjonelle metoder som kan bringe den vitenskapelige tenking videre, ville den utvilsomt beste metoden være å banke på vaktmesterens dør og si at han skulle få et flott, nytt barometer hvis han ville fortelle hvor høy skyskraperen er.»

Studenten bestod eksamen. Han het Niels Bohr; den eneste danske som har vunnet Nobelprisen i fysikk.
Vis hele sitatet...
----------------------------------
[SIZE=3]Psykologitest[/SIZE]

Dette er en ekte psykologist test som er benyttet av FBI. Det er en historie om en jente. Mens hun var i begravelsen hos sin egen mor, møtte hun en mann som hun ikke kjente. Hun følte at denne mannen var helt fantastisk. Hun mente at han var hennes drømmeprins og hun ble forelsket i ham der og da. Noen dager senere drepte jenta sin egen søster. - Spørsmål: Hva er hennes motiv for å drepe sin søster? Ikke klikk videre før du har tenkt gjennom ditt eget svar på dette spørsmålet.









Korrekt svar:
Hun håpte på at denne mannen skulle dukke opp i begravelsen igjen.

Hvis du besvarte dette korrekt så tenker du som en psykopat. Dette var en test laget av en kjent amerikans psykolog som ble benyttet for å finne ut om man har den samme mentaliteten som en drapsmann. Mange arresterte seriemordere deltok i denne testen og besvarte den korrekt.
Hvis du ikke svarte korrekt på denne - bra for deg! Hvis dine venner får full pott, kan jeg foreslå at du holder deg litt på avstand.

---------------------------------------
[SIZE=3]Hva hun sier og hva hun mener[/SIZE]

Vi har både sett og hørt det før, men noe særlig klokere blir vi ikke. Her følger derfor flere konkretiseringer av kvinners norsktilnærming for oss gutta.
Ord kvinner bruker:


"Greit"
Dette er et ord kvinner bruker for å få slutt på en krangel når de føler at de har rett og at det er på tide at du holder kjeft. Bruk aldri "greit" for å beskrive hvordan en kvinne ser ut. Dette vil forårsake at du ender opp i en krangel igjen.

"Fem minutter"
Dette kan du anse å bety en halvtime. Det er sammenlignbart med de fem minutter som din fotballkamp kommer til å vare før du tar ut søpla så der er dere jevnbyrdig.

"Ingenting"
Dette betyr at det er faktisk "Noe" og du bør være på tå hev. "Ingenting" brukes vanligvis til å beskrive følelsen til en kvinne hvor hun ønsker å spikre deg til veggen. "Ingenting" antyder som oftest en krangel som vil vare
"Fem minutter" og som vil ende med ordet "Greit".

"Gjør som du vil" (med hevede øyenbryn)
Dette er en utfordring til deg. En utfordring som vil resultere i at kvinnen blir forbannet over "Ingenting" og vil sannsynligvi ende med ordet "Greit".

"Gjør som du vil" (med vanlige øyebryn)
Dette betyr at kvinner sier "Jeg gir opp" eller "Gjør hva fan du vil. Jeg bryr meg ikke". Du vil få et "Gjør som du vil(med hevede øyenbryn)" innen få minutter, fulgt av "Ingenting" og "Greit", og hun vil snakke med deg igjen om "Fem minutter" når hun har roet seg litt.

"Høyt sukk"
Dette er egentlig ikke noe ord, men en ikke-verbal meddelelse som ofte blir misforstått av menn. Et "Høyt sukk" betyr som oftest at hun for øyeblikket synes du er en idiot og lurer på hvorfor hun kaster bort sin dyrebare tid på å diskutere "Ingenting" med deg.

"Svakt sukk"
Igjen, ikke et ord, men en ikke-verbal meddelelse. "Svakt sukk" betyr at hun er tilfreds. Det beste du kan gjøre nå for å holde henne i denne tilstand er å verken puste eller røre deg.

"Det er greit"
Dette er en av de farligste yttringene en kvinne kan gi til en mann. "Det er greit" betyr at hun ønsker å tenke lenge før hun straffer deg for hva du enn har gjort mot henne. "Det er greit" er ofte brukt sammen med ordet "Greit" og i forbindelse med "Gjør som du vil(med hevede øyenbryn)". En eller annen gang i nær fremtid kan du forvente deg store problemer.

"Det må du gjerne"
Dette er ikke en ytring, det er et tilbud. En kvinne gir deg muligheten til å komme med hvilken som helst unnskyldning eller grunn som du kan ha for hva det enn er du har gjort. Du har en rimelig god sjanse til å fortelle sannheten. Vær forsiktig så kanskje du slipper unna et "Det er greit".

"Takk"
En kvinner takker deg. Ikke besvim, bare si værsågod.

"Takk skal du ha"
Dette er noe helt annet enn "Takk". En kvinne sier "Takk skal du ha" når hun er forbanna på deg. Det viser at du har fornærmet henne på en ufølsom måte og det vil bli etterfulgt med et "Høyt sukk". Vær forsiktig med å spørre hva som er i veien etter et "Høyt sukk", da hun bare vil svare "Ingenting".
Vis hele sitatet...
-------------------------------------
[SIZE=3]Uforvarende uheldige uttalelser[/SIZE]

Nordmenn er flinke til å snakke norsk. Svensker har dreisen på å prate svensk. Verre blir det når man oversetter morsmålet sitt direkte til engelsk. Med en del forretningsforbindelser og utenlandske kontakter man har i dagens samfunn må man noen ganger kjøre et par stunt og gi gass for å gjøre seg forstått når man plutselig blir nødt til å kommunisere på engelsk. Ikke helt sjeldent kan betydningen for den engelsktalende personen bli noe helt annet enn ment. Vel og merke er dette godt ment. Her har du en samling sanne historier fra forretningslivet.

VIP-rommet
Ryktet sier at en brite på besøk på et av de større svenske foretagende ble tatt i mot av en sekretær som sa: ”Please, take your clothes off and meet me in the whip-room!” (vip- rommet....)

Bankboksen
I bankverden skjedde følgende: En engelsktalende man kom inn på en svensk bank for å skaffe seg en bankboks (bankfack på svenska). ”It`s ok”, sa bankekspeditrisen, ”would you please fill in this blanket, and show me your leg”, Passiv og undrende ble han stående og lure på hvilket teppe hun mente, og hvorfor hun ønsket å se hans ben (han var jo tross alt over 70 år). Bankekspeditrisen så seg nødt til å føre samtalen videre:”Would you like a big fack or a small fack?”. På den tiden lå alle hennes kollegane sammen krøllet med latterkick bak disken.

Cruisekontroll
En kamerat er på studiebesøk på en flyplass i USA hvor han plutselig peker opp i luften og sier: ”Oh look! A fish-moose!” Samme kamerat på studiebesøk er imponert av bilen han kjører i: ”It must be nice to have a fart-controller in det car.” (fart-fjert)

Teknisk messe
En ingeniør skulle innlede en internasjonal teknisk messe og hilse alle velkomne: ”ladies an gentlemen, welcome to this technical mess!”

To prikker mindre
To herrer fra gamle gode Götabanken snakket om å fornye internasjonale kontakter rett etter navnbytte til Gotabank med ordene: ”Dear friends, we are the same guys as before although we hav lost our pricks.”

Snodig unge
Jeg og en arbeidskamerat var i England på en foretningsreise og eieren til bedriften vi besøkte ba oss ut for å spise middag med hans familie. Deres 2 år gamle barn ble litt sutrete utover kvelden, da spurte min kollega (som hadde sett bleiereklamen om barnet som var litt ”kinki”)
”Is he getting a little kinky?”

Bærplukketid
Ei svensk jente haiket med en engelsktalende mann. Hun skulle forklare at det var bærpukkingstid og at det var årsaken til at så mange parkerte bilene sine langs veien. ”It`s bear picking time.” Mannen som kjørte så mildt sagt sjokkert ut.

Dartpilene
En kamerat på besøk i London ville kjøpe dartpiler, da spør han ekspeditøren følgende: ” Have you got any piles?” (pile=Hemorider)

Slemme åkre
Konversasjonen mellom pilot og flyglederen på Sturup en maidag for noen år siden. Pilot: ”What are those yellow fields below us?” Flyglederen: ”It`s probably rapefields.” Pilot: ”Oh you have fields for that in Sweden?”

Merkelig sendemåte
En episode på et svensk postkontor. En ytterst velkledd kunde kommer inn og ønsker å sende en meget verdifull klokke til sin venn i USA. På engelsk spør han postfunksjonæren hvordan den skal sendes. De diskuterer en rekommandert forsendelse, men kunden er ikke fornøyd med erstatningen om klokken skulle forsvinne, og lurer på om det ikke finnes en annen måte. Funksjonæren vil foreslå en forsikring for forsendelsen. Vant med postterminologien er internasjonell sier han: "Well, you can send it like an ass."

Flott kjennetegn
To venner av meg, en svensk og en ire, møttes for første gang hvorpå følgende dialog utspilte seg: ”You are not english are you?” ”No, I am from Ireland” ”yes, I thought I could tell from your R`s” (utseende på hans rumpe. Arse-rumpe)

Venter på elgen
En arbeidskamerat av meg sto ved en pølsebu i Trollhettan og ventet på maten sin. Det var tomt for potetmos og han måtte vente til den nye var ferdiglagd. Imens han ventet dukket det opp en kunde til. Den nye kunden viste det seg at var en engelskmann. Min arbeidskamerat snudde seg tilengelskmannen og sa:”You must wait for the moose.”

Svimlende sykkeltur
To venninner var på sykkelferie i Holland og en solfull ettermiddag ble den ene venninnen trøtt og ør og følte seg som om hun skulle besvime. Da gikk den andre til det nærmeste huset for å spørre etter et glass vann. ”Please, could I have some water because my friend is swimming!”

Flytende føde
To gode venner drakk gløgg på skansens julemarked. To japanske turister lurte på hva de drakk og fikk svaret: ”It`s warm red wine whit russians in it.”
Vis hele sitatet...
------------------------------------
[SIZE=3]Nyttig informasjon[/SIZE]

Det erting som er umulig å gjøre. Som for eksempel å slikke seg selv på albuen. Klart, hvis du med vilje brekker av deg overarmen og vrir bruddet 180 grader kan du få det til. Kan man da fremdeles si at det er umulig å slikke overarmen? Er du en kvervulant?

En krokodille kan ikke strekke ut tungen sin.
Hjertet hos en reke ligger i hodet.
Det er fysisk umulig for en gris å kikke opp på himmelen.
Mer enn 50 % av jordas befolkning har aldri mottatt eller foretatt en telefonoppringing.
Hester kan ikke kaste opp (spy).
The "sixth sick sheik's sixth sheep's sick" er visstnok den hardeste tungekrøll i det engelske språk.
Hvis du nyser for hardt kan du brekke et ribben.
Hvis du forsøker å holde igjen et nys kan du sprenge et blodkar/en blodåre i hode eller nakken og derav dø på et øyeblikk.
Hvis du prøver å tvinge deg selv til å holde øynene åpne kan de sprette ut av hodet.
Ved å ha på seg øretelefoner i bare en time økes bakteriefloraen i ørene ca 700 ganger.
I hver episode av Seinfeldt finnes det en Superman et eller annet sted.
Et kvekk av en and gir ikke ekko, og ingen vet hvorfor.
Akkurat som fingeravtrykk er den enkeltes tungeavtrykk helt unik og ikke lik noen annens.
Over 75 % av de som leser dette vil forsøke å slikke sin egen albue.
Vis hele sitatet...
---------------------------------------
[size=3]Fakta om menn og kvinner[/size]

Man vet at verden forandrer seg konstant. Og spesielt når man blir gift. Den parteren man har er aldri helt den samme etter man er gift. Hva er så egentlig den store forskjellen på menn og kvinner? Her har du en rask oppsummering.

Hva er forskjellen pa en kjæreste og en kone? - 45 kg
Hva er forskjellen pa en kjæreste og en ektemann? - 45 minutter
Hva er det når en mann snakker grisete til en kvinne? - Sex-trakassering
Hva er det når en kvinne snakker grisete til en mann? - 18 kroner i minuttet
Hvordan kan du merke at din kone er død? - Sexen er den samme, men oppvasken hoper seg opp
Hvordan kan du merke at ektemannen din er død? - Sexen er den samme, men du får fjernkontrollen
Hvor mange kvinner trengs det for åbytte en lyspære? - Ingen, de sitter der i mørket og klager!
Hva er den raskeste veien til en manns hjerte? - Gjennom brystet med en skarp kniv
Hva er likheten mellom kvinner og parkeringsplasser? - Alle de gode er opptatt, og de som er igjen er handicap
Hva er likheten mellom menn og offentlige toaletter? - Alle de gode er opptatt, og de andre er fulle av dritt
Hvordan sorterer menn skittentøyet sitt? - "Skittent" og "skittent - men brukbart"
Hvorfor faker damer orgasme? - Fordi menn faker forspillet
Hva er forskjellen pa en kone og en hund? - Etter 10 år er bikkja fortsatt glad for å se deg
Hvorfor dusjer menn i stedet for å bade? - Fordi det er motbydlig å pisse i badekaret

Om Kallenavn
* Hvis Hilde, Petra, Anne og Frida spiser lunch sammen, vil de kalle hverandre for Hilde, Petra, Anne og Frida.
* Hvis Petter, Jørgen, Magne og John tar en øl etter jobben vil de kalle hverandre Killer, Grevlingen, Paven og Feiten.

Om å spise ute
* Når regningen kommer på bordet vil Petter, Jørgen, Magne og John hver for seg slenge en hundrelapp på bordet - sjøl om regningen bare er på 216 kroner. Ingen av dem har noe mindre enn en hundrelapp, og ingen av dem vil kreve vekselpenger.
* Når jentene får sin regning - kommer kalkulatoren frem.

Om penger
* En mann vil betale 100 kroner for en 50 kroners vare han vil ha.
* En kvinne vil betale 50 kroner for en 100 kroners vare hun ikke vil ha.

Om baderom
* En mann har 5 ting på badet; en tannbørste, barberskum, en barberhøvel, et såpestykke og et håndkle fra et Best Western hotell.
* Gjennomsnittlig antall ting en kvinne har på badet er 337. En mann kan kun identifisere enkelte av disse tingene

Om argumenter
* En kvinne har det siste ordet i enhver diskusjon/krangel.
* Samme hva mannen sier etter dette, så betraktes dette som starten på en ny...

Om fremtiden
* En kvinne bekymrer seg for fremtiden inntil hun blir gift.
* En mann bekymrer seg ikke for fremtiden før han blir gift.

Om suksess
* En suksessrik mann er en som tjener mer penger enn konen kan bruke.
* En suksessrik kvinne er en som finner en slik mann.

Om ekteskap
* En kvinne gifter seg med en mann og venter at han skal forandre seg, men det gjør han ikke.
* En mann gifter seg med en kvinne og venter at hun ikke skal forandre seg, men det gjør hun.

Om å kle seg pent
* En kvinne kler seg pent for å shoppe, vanne i hagen, tømme søppel, svare i telefonen, lese en bok samt når hun åpner døren for gjester.
* En mann vil kle seg pent for å delta i bryllup og i begravelser.

Om det naturlige
* Menn våkner opp med samme utseende som da de la seg.
* Kvinner har en egen evne til å bli forverret i løpet av natten.

Om barn
* En kvinne vet alt om sine barn. Hun vet om tannlegetimer, romanser, bestevenner, favorittmat, gjemt frykt, håp og drømmer.
* En mann er oppmerksom på at det bor noen korte mennesker i huset.
Vis hele sitatet...
Sist endret av morten; 17. desember 2002 kl. 18:07.
jepps takker.

har hørt den med hamsteret av x antall personer, håper ikke slikt er allmennpraksis hos homofile :P
LOL nice... Takker
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Det var vel det for denne gang. Hvis dere føler at dette ikke var nok og trenger mer oppmuntring så kan vel disse sidene anbefales:
http://www.itpro.no/humor.php
http://www.humorkanari.com/text/data...a_it_intro.htm
http://humor911.com/underkatID.asp?hovedkatID=6

Have Fun!
Kult. En del av dem var skikkelig tørr, noen var veldig bløt, men de fleste var dritmorsom.
mange av de skrivefeilene i annonsene jeg leste der var skikkelig typiske, ser det hele tiden i lokalavisen her nede
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
LOL!! G-E-N-I-A-L-T.. Hadde høytlesning i klassen nå, leste opp. Var utrolig morro.
Var ikke mindre enn syv sider med rein skjer knallbra humor dette morten.

Jeg printa ut alle sammen og skal lese det ja,
Hehe... Tusen takk! Godt å ha slikt lesestoff når man kjeder seg på jobben...
bra jobba morten! likte de annonsene fra avisen hadde en bok en gang med sånne skriblerier fra dasser, skal se om jeg finner den..
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Da var det på tide med dagens lille dose. Håper dere liker den - Anbefaler på det sterkeste å lese "Den perfekte dag"

En norsk, en italiensk og en engelsk dame pluss en nonne fortalte hvordan de benevnte de mannlige kjønnsdeler.
- I Norge kaller vi den for en snøball. Jo mer man klemmer den, jo hardere blir den, sa den norske.
- Vi kaller den for sceneteppe, sa den italienske damen, fordi den går ned etter hver akt.
- I England kaller vi den for 'gentleman' fordi den reiser seg for damene.
- Vi nonner kaller den for legenden. Alle har hørt om den, men ingen har sett den.
Vis hele sitatet...
---------------------
[SIZE=3]Perleporten[/SIZE]

En prest dør og venter i kø ved perleporten. Foran ham er det en mann som er kledd med solbriller, hullete skjorte, skinnjakke og dongeribukser. Sankt Peter spør denne mannen,
- Hvem er du, slik at jeg vet om du har adgang til Himmelriket eller ikke?
Mannen svarer,
- Jeg er Thomas Jensen, drosjesjåfør fra Oslo.
Sankt Peter ser igjennom listen sin. Han smiler og sier til drosjesjåføren,
- Ta denne silkekappen og gullstav å gå inn til Himmelriket.
Drosjesjåføren går inn til Himmelen med sin kappe og stav, så er det presten sin tur.
Presten står rak og roper ut,
- Jeg er Jonas Hermansen, prest i Hoppedalen kirke de siste førtitre år.
Sankt Peter ser igjennom listen. Han sier til presten,
- Ta denne bomullskappen og trestav å gå inn til Himmelriket.
- Et øyeblikk, sier presten.
- Den mannen var en drosjesjåfør og han får en silkekappe og gullstav. Hvordan kan dette ha seg?
- Her oppe jobber vi med resultater, sier Sankt Peter.
- Mens du holdt preken, sov menneskene. Mens han kjørte, ba menneskene sine bønner.
Vis hele sitatet...
--------------------------------------
[SIZE=3]Marylou[/SIZE]

En mann sitter stille i lenestolen og leser avisen da konen langsomt sniker seg inn på ham, og slår ham en gang i hodet med stekepannen.
- Hva var DET for!? spør han.
- Det var for den papirlappen jeg fant i buksene dine med navnet Marylou på! svarer hun.

- For 2 uker siden var jeg på travbanen, og den hesten jeg spilte på het Marylou, forklarer han.
Hun ser tilfreds ut og unnskylder seg.

3 dager senere sitter han igjen stille og leser avisen, da konen sniker seg inn og slår ham totalt ut med en enda større panne!
Da han kommer til seg selv, sier han,
- Hva i huleste var DET for, da!?!?!?

- HESTEN DIN RINGTE!
Vis hele sitatet...
-----------------------------------------------
[SIZE=3]Jobb eller fengsel?[/size]

Store deler av livet tilbringer vi på jobb. Noen påstår til og med at de har det gøy og trives med det de gjør. De vet bare ikke bedre. De store heldiggrisene er de som sitter i fengsel. Her er det bare fryd og gammen. Et virkelig "Fritt liv" som Raga Rockers en gang sa det.

Hmm...


I fengsel: oppholder du deg mesteparten av tiden i en celle på 3x4m.
På jobb: oppholder du deg mesteparten av tiden i et rom på 3x2m.

I fengsel:får du 3 måltider om dagen.
På jobb:får du en pause til ett måltid, og det må du betale selv.

I fengsel:får du kortere straff om du oppfører deg bra.
På jobb:blir du belønnet med mer arbeid dersom du gjør en god jobb.

I fengsel:låser vaktene opp og igjen alle dørene.
På jobb:må du selv bære rundt på et kort for å låse opp alle dørene.

I fengsel:kan du se på TV og spille spill.
På jobb:får du fyken om du ser på TV og spiller spill.

I fengsel:har du ditt eget toalett.
På jobb:må du dele med en idiot som pisser på setet.

I fengsel:kan din familie komme på besøk.
På jobb:får du ikke engang prate med din familie.

I fengsel:er alle kostnader tatt hånd om av skattebetalerene, ingen jobb er nødvendig.
På jobb:må du betale selv betale for å komme til og fra jobben, for så å betale skatt til alle innsatte.

I fengsel:må du leve med sadistiske fangevoktere.
På jobb:kalles de sjefer.

Ha en fin dag på jobben!
Vis hele sitatet...
---------------------------------------------
[SIZE=3]Øl tiltrekker seksuelle Rovdyr[/size]

Fredagen kommer som alltid ubønnhørlig med sine lumske triks. Vi menn blir til stadighet lurt av det såkalte svake kjønn. Vi liker i det minste å tro at de er svak. Saken er at vi frivillig inntar et stoff som gjør oss usigelig lettlurte. Så pass på, denne helga kan det være du som blir "tatt" med buksa nede.

Politiet advarer alle klubber, festdeltagere og godtroende pub-stamgjester om å være på vakt og være forsiktig når en kvinne tilbyr en drink. En nytt stoff på markedet kalt ”øl” blir brukt i stor skala av mange kvinner for å ringe inn godtroende menn. Stoffet er stort sett å få tak i i væskeform og er tilgjengelig nesten overalt. ”Øl” er brukt av kvinnelige seksuelle rovdyr på fester og barer for å overbevise deres mannlige offer om å bli med dem hjem for å ha sex med dem.

Typisk trenger en kvinne å overbevise en gutt til å konsumere kun noen få enheter av ”øl” for så simpelten bare be ham hjem til sex uten betingelser. Menn er helt hjelpeløse mot slike angrep. Etter en del ”øl” vil menn ofte bukke under for begjæret til å utføre seksuelle handlinger på grusomt utseende kvinner som de normalt ikke ville blitt tiltrukket til. Etter å ha drukket ”øl” våkner de med bare dunkle erindringer om hva som hendte med dem kvelden før, ofte med en vag følelse av at noe grusomt har skjedd.

Noen av disse ulykkelige mennene blir frasvindlet alt de har bygd opp gjennom livet gjennom det velkjente bondefangeriet kjent som ”et forhold”.

Tilsynelatende er menn mye mer mottakelige for denne svindelen etter at ”øl” har blitt tildelt og sex blitt tilbudt av ”rovdyret”.

Vær så snill! Send denne advarselen til alle menn du kjenner. Uansett, hvis du blir et offer for denne lumske ”ølen” og det er rovdyret (kvinnen) som tilbyr det, fins det mannlige støttegrupper med møtesteder i hver eneste by hvor du kan diskutere alle detaljer fra din sjokkerende sammenstøt på en åpen og oppriktig måte, med likesinnede gutter som har opplevd liknende ting. For å finne den nærmeste støttegruppen, se under golfkurs, fotballklubber og liknende på gulesider.
Vis hele sitatet...
------------------------------------------
[SIZE=3]10 sprø spørsmål til Linus Torvalds[/size]

Linux Worlds Joe Barr setter Linus Torvalds opp mot veggen. Han stiller de spørsmålene ingen andre vil spørre.

Har du noen gang ønsket å bli litt bedre kjent med Linus Torvalds? Se hva som er bak hans milde offentlige fasade og faktisk møte den virkelige mannen? Du som folk flest har ikke penger eller tid som trengs for å reise på Linux Lunacy Geek Cruice for å treffe ham selv - up-close and personal.

Men her kan du iallefall få et lite inblikk i hvordan Torvalds er. Følgende intervju av Linux Worlds Joe Barr er total galskap og Linus svarer forløpende og på stående fot.

1) Når verdensdominasjon har blitt oppnådd, hva er da din offisielle tittel?
Torvalds: Jeg har blitt kalt en masse ting, men ser man på det i en helhet tror jeg det enten blir "Emperor Penguin" eller "Pinhead". Vi får vente og se.

2) Kan Linux kjøres på Red Hat?
Torvalds: Dette blir bare for dumt.

3) Bestemte du deg for å kalle den neste Linux kjernen for versjon 2.6 fordi det er kjent at dott-null (.0) versjoner har mer bugs?
Torvalds:Nei, det er fordi det finnes en gammel summerisk profesi basert på nummerologi som virker å antyde at månen kommer til å eksplodere om vi hadde kalt den 3.0.
Vi er ikke helt sikre på at vi har tolket leirtavlene korrekt, men vi følte det var bedre å være på den sikre siden.

4) Om "kernel hackere" er som kokker, er du da kjøkkensjefen?
Torvalds:Jeg tror heller at jeg er bartenderen. Det føles iallefall slik iblant når en masse folk kommer til meg for å fortelle sorgene sine.

5) Folk sier at Linux er stygt. Hvordan føles det?
Torvalds: Det er de første som kommer til å måtte stå langs veggen når revolusjonen kommer. Vi får se hvor stygt de syns det er når de har noen kulehull i seg.

6) Om Linux er så bra, hvordan har det seg at det har en høyere TCOenn Windows?
Torvalds:Måten du ordlegger spørsmålet på så kan jeg bare anta at du mener "Total Cool Operation" i motsetning til den mer tekniske betydningen. Og ærlig talt så vet jeg ikke hvorfor selv om det faktisk er sånn. Å bruke Linux gjør det enkelt og greit Totalt Cool, men på et slags nerdete måte, men om det er groupies du vil ha, så bør du spille i et rockeband.

7) Er du smartere enn Bill Gates?
Torvalds: Bill hvem?

8) Jeg har lest at din kone kan karate. Er det kanskje derfor du hjelper til med barna?
Torvalds:Ja!

9) Jeg har hørt at Linux forårsake kreft. Hvor mange timer per uka kan det benyttes uten større risiko?
Torvalds: Det er en skitten løgn. Uansett, det var bare på rotter og det har ikke blitt reprodusert hos mennesker.

10) Hvis du spillte Linux-versjonen av UT2003, hvilket nick ville du har brukt?
Torvalds:Jeg tror jeg ville ha vært "lame duck".
Vis hele sitatet...
-------------------------------------
[Size=3]Den perfekte dag[/size]

I dag er vi tibake til gode gamle forskjeller mellom menn og kvinner. Det er hevet over all tvil at kvinner har helt andre ønsker og behov enn menn. Her trenger man ikke vitenskapelige fakta. Sånn er det bare. Forestill deg din perfekte dag fra du våkner om morgenen til du netter ned på kvelden. Løper fantasien løper eller har du ikke kommet lengre enn til bernaisesausen? Intet å frykte. Her får du servert en oppskrift for en kvinnes perfekte dag - og mannens brutale motstykke.

Den perfekte dag i en kvinnes liv:

08:15 Bli vekket opp med et kyss.
08:20 Konstatere at vekten viser 2 kilo mindre enn dagen før.
08:45 Frokost på sengen: Friskpresset appelsinsaft og croissants. åpne gaver f.eks. dyre smykker utvalgt av den oppmerksomme partner.
09:15 Varmt bad med velduftende oljer.
10:00 Lett workout i fitnessclub, med en kjekk og humørfylt personlig trener.
10:30 Ansiktspleie, manicure og få ordnet hår.
12:00 Frokost med beste venninne på det nye in-stedet.
13:00 Beglo partnerens eks-kone eller eks-kjæreste og tilfreds konstatere at hun har lagt på seg 7 kilo.
15:00 Ettermiddagslur.
16:00 3 dusin røde roser og et kort fra en hemmelig beundrer blir levert.
16:15 Lett workout i fitnessclub, etterfulgt av massage av en stor sterk fyr som sier at han sjeldent har masseret en så perfekt kropp.
17:30 Prøve utvalget av dyrt designer tøy foran storspeilet, for så å holde et moteshow.
19:30 Candle light dinner for to med dans og komplimenter.
22:00 Varmt bobblebad (alene).
22:50 Bli båret i seng, sengetøyet nyvasket og strøket.
23:00 Kysse og klemme.
23:15 Falle i søvn i hans sterke armer.

Den perfekte dag i en manns liv:

06:00 Vekkeklokken ringer.
06:15 Blow job.
06:30 Lang og tilfredsstillende morgenhyggedriting mens avisens sportssider leses.
07:00 Frokost: Bacon og egg. Kaffe og toast tilberedt av en naken husholderske.
07:30 Limousinen ankommer.
07:45 Et par gode whiskey's på vei til flyplassen.
08:15 Flytur i privat jet.
09:30 Limousine med sjåfør til golfklubben (Blow job underveis).
09:45 Golf.
11:45 Frokost: Fast food, 3 øl og en flaske Dom Perignon.
12:15 Blow Job.
12:30 Golf.
14:15 Limousinen tilbake til flyplassen (et par glas whisky).
14:30 Fly til Monte Carlo.
15:30 Ettermiddagsfiskeutflukt. Alle ledsagerne er nakne.
17:00 Fly hjem. Kroppsmassage av Elle MacPherson.
18:45 Shower, shit and shave.
19:00 Se nyhetene. Michael Jackson myrdet. Marihuana legalisert. Hard-core porno frigitt på TV.
19:30 Middag: Hummer til forett, Dom Perignon (1953) Mør og saftig filetsteak avsluttes med is servert på bare bryster.
21:00 Napoleon cognac og en Cohiba Cigar foran storskjerm-TV. Se sportsnyhetene, Norge slår Sverige 11:0 i fotball.
21:30 Sex med tre kvinner (alle med lesbiske tilbøyeligheter).
23:00 Massage og spa-bad, dertil en lekker pizza og en stor kald fatøl.
23:15 Godnatt-Blow job.
23:45 Ligge alene i sengen.
23:50 Slå en 12 sekunders promp som veksler toneart 4 ganger og får hunden til å forlate rommet.
Vis hele sitatet...
-----------------------------------------
[size=3]En ekte nordmann[/size]

Her sitter vi, utenfor EU og koser oss på vår egen lille nut. Norge er et fint land, vi er et enkelt folkeslag, og vi har det i grunnen ganske bra. Det vil si at vi ikke gidder å klage, med mindre vi får en masse motgang. Vi lever etter Janteloven. Men hvordan er en ekte nordmann?

Du vet du er norsk når du:

- er mer redd for tollere enn terrorister.
- heller kommer for sent til flyet enn å rekke å handle kvoten.
- bestiller drinker på Gardemoen kl. 06.00 om morgenen.
- kjøper en kartong røyk selv om du ikke røyker, bare for å få med deg kvoten.
- drikker på flyet og spyr i bussen.
- varmer rødvinen.
- griller i regnvær.
- bygger veranda på alle sider av huset.
- tar med det du ikke drakk opp på festen hjem igjen.
- har dårlig samvittighet hvis du ikke er ute når det er sol.
- blir slapp etter to dager med sol.
- bader når det er tolv grader i vannet og sier det er "friskt".
- ser på engangsgrill og en flintstek som toppen av lykke.
- går med sokker i sandalene.
- sier " ja, ja, den går ned" når du får servert dårlig vin.
- synes fiskeboller har smak.
- tror det er moderne med furumøbler.
Vis hele sitatet...
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Denne posten dedikeres til Scha og Ond_Sofa

-----------------------------------------------
HEMNINGSLØS SEX
En trønder hadde giftet seg og var på bryllupsreise med sin nye kone. Målet for bryllupsreisen var Gran Kanaria. Den første morgenen hadde paret hemningsløs sex, hvorpå mannen ut på balkongen for å trekke frisk luft. Da fikk han se en mann på balkongen ved siden av.
- Æ e på bryllusreise æ, skrek trønderen til mannen på den andre balkongen.
- Det er jeg også, svarte mannen på klingende dansk.
- Har du hatt dæ ein runde med kjærringa du også? sa trønderen.
- Ja, hun ligger på sengen og røyker, sa dansken.
- Det ryker itj av kjæringa mi, men ho e svett, ja, sa trønderen.

-----------------------------------------------
IKKE HELT SOM FORVENTET
Hun hadde lovet mannen sin et bedre måltid tirsdag kveld fordi han jobbet sent, men selv var hun på syforening og glemte klokken. Plutselig kom hun på hva hun hadde lovet og skyndte seg hjem. Hun åpnet kjøleskapet, men husket plutselig at hun hadde glemt å kjøpe mat. Nå var gode råd dyre! Hun tok ut en boks kattemat, en boks grønnsaker, litt rømme, krydder, og vips! - så sto det et måltid på bordet i tide. Og han spiste! Han syntes at dette var så godt, at dette ville han ha hver dag fremover. På neste syforening fortalte kona hva hun hadde gjort, og venninnene gispet. Farlig ! sa de i munnen på hverandre. Det kommer til å ta livet av ham ! sa de med frykt. Og helgen etter døde mannen. Den ene venninnen tok mot til seg og ringte til enken:
- Ka va' det vi sa ? Det e farlig å gi en mainn kattmat så lang tid!
- Å, hainn vart itj forgifta, sjø. Hainn datt ned fra kaminhylla da'n villa sleik sæ på ryggen.

-----------------------------------------------
IN NATURA
Det var på dein tida av året at potet'n på Frosta skulle tas opp og selges. To middelaldrende potetbrødre brukte å ta for seg gatene der de gikk rundt med sekker for å selge rett på dørene til folk.
Den ene broren banket på ei dør og ut kommer ei dame i bare neglisjeen.
- E' det my' fer potet'n i år da?, spurte damen
- 70 krona sækken, var svaret.
- Men einn hvis æ trækk ned skulderstroppan på neglisjen da?
- Tja, ein fæmta krona ska æ vel få te, svarte potetbonden.
- Men einn hvis æ tek tå mæ heile neglisjen da? bød damen lekkert.
- Nei dæven, da må æ spør bror min, for i fjor knulla æ bort ein heil åker!

-----------------------------------------------
FAMILIEFORØKELSE
Det var ventet familieforøkelse i familien, og far tok sin lille sønn til side for å forberede ham på at det snart kom en lillesøster eller lillebror.
- Snart kjæm storken hit te huset, guten min.
- Bare itj'n skræmme'a mamma, for hu e gravid, kom det fra sønnen.

-----------------------------------------------
I KRONOLOGISK REKKEFØLGE
Jon Leirfall, den legendariske stortingsrepresentant for Nord-Trøndelag, reiste hjem til Værnes fra Oslo med fly hver weekend. En fredag han sitter i flyet på vei hjem fra Oslo, sitter han i et sete ved midtgangen. Han har med seg en masse stortingsdokumenter. Han leser i disse på flyturen,og mappen har han lagt fra seg på dørken. Så høres det en stemme i intercomen - det er kapteinen som ikke aner at intercomen er på:
- Ja styrmann, nå skal det bli godt å komme på hotellet, sitte en halvtime på do og etterpå få invitert en av flyvertinnene ut på en bedre middag, så får vi se hva som skjer utpå natten.
Flyvertinnen ble svært overrasket over det hun hørte i høyttaleren så hun løper bortover midtgangen for å komme til cockpiten. Så snubler hun i mappen til Leirfall og farer på magen fremover. Leirfall triver mappen til seg, og sier til henne:
- Hørt du itj at hain skoill på dass først?

-----------------------------------------------
HAN FIKK HJELP
For mange år siden var n'Ola på gammeldans oppi Hegra. Det ble drukket en god del, og som mange andre måtte også også han utom nåva for å slå lens utpå kvelden. Han ble imidlertid stående å fomle vel og lenge før han fant "litjkaren", og dette fikk en kompis som sto ved siden av til å utbryte:
- Når du hi sånne problem med å finn skruven når du ska pess - kolles ska det bli når du kjæm heim at kjærringa da, Ola?
- Å, du veit, sa n'Ola, - da e oss no to om å leit.

-----------------------------------------------
DELVIS SKYET, OPPHOLDSVÆR
Telefonen ringte hos værvarslingen i Bergen, og en relativt opphisset trønderstemme forkynte:
- Æ ringe bare for å fortæl at no har æ skofla vækk en halv meter "delvis skyet, oppholdsvær" fra oppkjørsel'n min! Adjø!

-----------------------------------------------
EN LITEN LURING
En Verdalsbonde ansatte en unggutt fra Heimdal som hjelp på gården. En dag var de to ute på jordet og drev med pløying. Det hadde vært fint vær hele formiddagen, men så begynte det å regne noe så forferdelig utpå ettermiddagen. De to karene gikk bare i tresko. Og da det ble for bløtt for slik skobruk, sa bonden til gutten:
- Spring hjæm å heint gummistøvlan vårres, du, Peder.
Gutten var litt av en luring, og da han kom inn på kjøkkenet og traff på bondekona og datteren, sa han: - Husbonden sa at æ skoill gå hjæm å knull dokker bægge to.
- Det e det værste toillprate' æ hi hørd, sa kjerringa.
- Det e steikandes saint, sa gutten. Så åpnet han vinduet og ropte bort på åkeren til bonden: - Husbond! Husbond! Ska æ ta bare den eine eller bægge to?
- Ta bægge to, ropte bonden tilbake.

-----------------------------------------------
KRUMBØYD OG FORKRØPLET
Etter en stor rangel treffes to karer dagen derpå. Den ene er aldeles forkrøplet og nedfor.
- Du må gå til legen, mener kameraten.
Han så gjør og kommer etter en stund strålende fornøyd tilbake.
- Ka va det som mangla dæ?
- Jau, det ska æ fortæl dæ. Æ ha hekta oinnerboksa på skjortknappen.

-----------------------------------------------
UVANT FØDE?
Han hadde spist blåskjell for første gang, og fått så vondt i magen. Så han ringte til sin venn som var kokk og fortalte om sitt mageonde :
- Du skjønne, æ har spist blåskjæll, men dæm va kanskje dårlig?
- Dårlig? Det mærke du når du åpne dæm.
- Åpne dæm??

-----------------------------------------------
UTLEGG PÅ DAMER
En kar fra Namsos drev som reisende i bygningsbransjen, og kjøpte inn verktøy fra fabrikker over hele landet. Han fikk klar beskjed fra firmaets regnskapsfører at han ikke kunne fortsette å levere inn kvitteringer merket "utlegg på damer" fra turene sine.
- Skriv heller "spiker", så ska æ få triksa det te, sa regnskapsføreren.
De neste ukene kom det kvitteringer fra hele landet, med forskjellige utlegg påført "spiker". Men etter en stund ble det plutselig stille, inntil regnskapsføreren en dag fikk følgende kvittering fra namsosingen : "Regionsykehuset i Trondheim. Kr 3.500. Reparasjon av hammer!"

-----------------------------------------------
NÆRT NOK!
Ei værslitt kjerring fra Hitra kom inn på en bar i Trondheim og ropte:
- Æ ligg me den første som gjætte alder'n min.
Et individ fra Værnes, som hang i baren, tok seg en liten drikkepause, så opp fra ølglasset sitt og sa:
- Æ tippe du e 98 år!
Da smilte Hitrakjerringa tannløst til ham og utbrøt:
- Kom, gut! De va nært nok!

-----------------------------------------------
VAFLER I TYDALEN
Denne skal visstnok stamme fra Hjalmar "Hjallis" Andersen:
En gang jeg satt på en buss på vei opp til Tydalen, kom det ei dame bort til meg og fortalte at hun hadde en fin historie til meg:
"Kvinnfolka oppi Tydalen hadde gått sammen om et gjenvinningsprogram med gjenbruk av trusan. Dæm e næmlig så nøysom oppi Tydal'n. Siden den bakerste delen på trusan som regel e størst, brukt dæm dein te å vask med, forparten te å tørk støv med, mens dæm brukt trekainten te å smør vaffeljærnet."
Moralen e, sei hain Hjallis, at hvis dokk ska te Tydal'n, itj spis vaffelkak!

-----------------------------------------------
BRYSKT FRAMPÅ
En oslokar, en bergenser og en trønder satt på toget.
Oslokaren sa: - Jeg var en gang så høyt oppe at jeg helt tydelig kunne se at det var fjell og sjøer på månen
- Det var vel ikkje nokke, sa bergenseren. - Mitt fly var så høyt oppe at eg kunne se at det var en mann på månen!
- De' va mæ, de'! sa trønderen.

-----------------------------------------------
TRADISJONSBUNDEN
På sin 21-årsdag ville selbyggen følge tradisjonen fra sin far, bestefar og oldefar. Han var nemlig blitt fortalt at de hadde gått på vannet da de fylte 21 år. Så han dro bort til Selbusjøen, gikk utpå, og druknet nesten av bare overraskelsen. Da han ble halt på land gispet han til faren sin:
- Men pappa, både du å'n bæstfar å'n oldefar...
- ... e født om vinter'n, ja, og itj i juni som du.

-----------------------------------------------
KAMUFLASJE
En halvmørk kveld under militærøvelsen hadde to kreative repsoldater laget seg en habitt som skulle lure "fienden" når de spionerte på dem. Med en tilpasset pappeske som hode med horn og et brunt teppe med store, hvite spetter fremsto de som en ku på beite. Da de hadde stått og speidet en stund, hvisket plutselig forparten:
- Du, vi må stekk av.
- Kjæm fienden?
- Nei, det kjæm ei kjærring med spainn og krakk.

-----------------------------------------------
GJESTEBUD
En av gjestene var ganske ekkel ved middagsbordet, det kunne merkes under forretten, da han hadde upassende kommentarer til alt og alle. Da hovedretten ble servert, tok han en kjøttbit på gaffelen og holdt den i været:
- Sei mæ, e det gris?
- Kolles einde av gaffel'n meine du...?

-----------------------------------------------
LOKALKJENT
Før krigen var veiene i Trøndelag temmelig skrale. Og da særlig under vårløsninga. En dag i 1934 kom en bilist med sin gamle Ford kjørende fra Støren i retning Røros. Veien var omtrent uframkommelig. Etter å ha kjørt en stund, stanset bilisten og henvendte seg til en bonde som sto i veikanten: - Kordan e veien videre oppover?
Bonden så på bilisten og sa: - He du laustenner?
- Ja!
- Ta dæm ut, svarte bonden.

-----------------------------------------------
ØKONOMISK INNSIKT
En trønder bosatt i Steinkjer var ikke kjent for å være avholdsmann. En dag kom han inn på Vinmonopolet med to store sekker fulle av tomflasker. Etter å ha fått pantelapp fra flaskeautomaten, så ekspeditøren på kvitteringen og utbrøt:
- Det her bli det virkelig pæng av!
- Ja, itj saint? Itj skjønne æ kordan avholdsfolk greie sæ økonomisk.

-----------------------------------------------
NÅR KATTEN ER BORTE...
To sjømenn fra Trondheim fikk brev hjemmefra, og den ene ble gledesstrålende lykkelig.
- Hurra, æ ska bli pappa, jublet han. Den andre funderte og sa:
- Kordan kainn det ha sæ' ? Du har jo itj vært hjæm på to år!
Dette gjorde kameraten svært deprimert, men dagen etter ved frokosten var han igjen i topphumør. På spørsmål om hvordan det kunne ha seg, svarte han:
- Det e itj nå problem me' di to åran. Det va' jo tre år meillom mæ å bror min....

-----------------------------------------------
KNUST HJERTE
De kranglet i telefonen, og hun dro til med den klassiske:
- Din tufs! Æ vil itj sjå dæ mer! Æ hive ringen din!
- Ja, bare hiv'en! Ka betyr tyve krona for en mainn med knust hjærte?

-----------------------------------------------
EN SMULE FORLEGEN
Denne skal visstnok være sann:
Odd Iversen spilte en gang landskamp for Norge mot Frankrike i Strasbourg. Bjørn Olsen var i slaget i Norges mål og holdt buret rent. Og i ett av de meget få angrepene Norge hadde, scoret Odd Iversen slik at sluttresultatet ble 1-0 til Norge. Da han scoret, skrek radioreporter Bjørge Lillelien så høyt og så lenge at han knapt hadde trengt noen linje hjem til Norge. Han var helt vill av begeistring. Etter kampen kom Bjørge styrtende inn i den norske garderoben, fremdeles like vill og glad. Der sto Odd Iversen, stille og rolig og tørket seg etter dusjen - og sa til Bjørge:
- Du Bjørge, si mæ - Nævnt du det måle' mitt, du?

-----------------------------------------------
BEDRE FØRE VAR
Aille har sikkert hørt om ongkaran på Namdalseidet. Ein var så desperat te slutt at hain satt inn ein annonse på et 829-nummer, og fikk svar fra mange desperate onge frøkena. Men det va no ei som skjelt sæ ut, ho va både lys, fager og blåøyd. Dæm vart enig om at dæm skoill møtas på en plass i Steinkjer over en kopp kaffe. Hain følte at hain hadd møtt dein store kjærligheta ætter dein Steinkjerturen, og dæm vart enig om at dæm skoill slå sæ sammen. Men bægge vart enig om ætt dæm skoill veint med kosen te brølløpsnatta. Brølløppet sto, og brølløpsnatta kom...... Hain satt sæ på sængkainten mens ho ordna sæ nemme toalættbordet.
Men ka svarte, kor vart det tå det lyse lange håret da? Åh auan, dæm hva itj blå længer nei, dein blåfarga ble lakt på nån glass. Og fagerheita, nei dein lå igjæn i brøsthoillarn, og ho hva flat som ei painnkak. Åh ka? Jau der la ho jaggumæ teinnern i et glass med vatten. Plutselig hoppe hain fram og har igjæn vinduet.
- Ja, men Evald da, du må da itj ha igjæn vinduet, det blir da så varmt!
- Ja, men dæven no e æ reidd fer at sjura ska stekk av å!

-----------------------------------------------
FEIL PROGNOSE
Sjefen ringte hjem til vakthavende metorolog etter arbeidstid:
- Ka meine du med å meld regnvær? Det e da ingen ting i sattelittmeldingan som tyde på det!
- Næi, men kona har pussa vinduan, æ ha vaska bila - og så ska vi ha gjæsta på grilling i kveld.


LUGUBERT STED
De to vennene gjorde det skarpt i databransjen, og satset etterhvert store penger på dristige aksjekjøp. Plutselig gikk alt galt, og den dundrende konkursen var et faktum. De to dro hver til sitt, og mistet etter hvert kontakten. Et par år senere stakk en av dem innom en nedslitt kafé og satte seg. Da servitøren kom bort til bordet, skvatt gjesten:
- Arne! Ka i aill værden? Det va trist å sjå dæ jobb på et sånt sted!
- Jo, ja... Men æ spise itj her.....

-----------------------------------------------
KOS?
Kona klaget over at han var så mye ute om kveldene, så en kveld tok han henne med. De gikk til hans stampub, og da han spurte hva hun ville ha, svarte hun at hun ville ha det samme som ham. Dermed bestilte han to glass med bourbon. Han tok sitt glass og tømte det i en sup, mens hun nippet til det - og spyttet :
- Æsj! Det e jo rævgift du drekk! Kolles klare du å få de i dæ?
- Væl, der sjer du. Og du trur at æ e ut og kose mæ om kveillan....


DE SKJØNTE HVERANDRE
- Og du har kjørt'a svigermor på toget?
- Ja, no har'a forre.
- Ga du'a avskjedsklæm ?
- Nei, men æ gikk fræm og klappa lokkomotivet.

-----------------------------------------------
VEKKELSE
En bonde fra Frøya skulle inn til Trondheim. Han skulle på Vinmonopolet og kjøpe drikkevarer til sønnens bryllup, men hadde aldri vært på polet før, så han måtte spørre seg fram. Han stoppet en mann i Nordre gate og spurte hvor polet var, og fikk til svar:
- Gå nedover Kjøpmannsgata, der vil du se en lang kø. Der er det.
Mannen tusla nedover den nevnte gata, og i enden av gata hadde pinsemenigheten tilfeldigvis dåp den dagen. Det var lang kø av folk som skulle døpes, og frøyværingen stilte seg opp i køen, i den tro at her var polet. Lenge etter ble det hans tur, og to kraftige karer dukket ham under
vann, dro ham opp igjen og spurte høyt:
- Så du Jesus?
- NEI! svarte mannen.
De dukket ham under igjen, dro ham opp og spurte: - Så du Jesus ?
- NEI! svarte han igjen. Under med ham igjen, og opp.
- Så du Jesus?!
- NEI!!!!!, ropte mannen fortvilet.
Etter at dette hadde gjentatt seg en stund ble mannen lei og ropte:
- NEI!!! E' dåkker sikker på at de' va' her han drukna da?

-----------------------------------------------
ALDRI HJEMME...
Kona ville skilles fra ham, og det skjønte ikke kameraten hans, som hadde vært med når han beviste sin kjærlighet til henne ved både å bestige høye fjell og krysse Atlanterhavet i robåt for å hente eksotiske gaver.
Han hadde jo til og med slitt seg gjennom en ørken til en sjelden gullsmie for å vise hvor høyt han elsket henne. Kameraten skjønte altså ikke dette.
- Det e itj mang kvinnfolk som får sånne kjærlighetsbevis som du har gitt'a. Koffor villa kona di skilles?
- Hu sa at æ ailldri va hjæm...


INGEN STOR BY
En norskamerikaner kom tilbake til Trondheim på besøk etter mange år i New York. Han stormforelsket seg i en trondheimsdame, og ville ha henne med seg tilbake til USA. Hans beste venn følte seg forpliktet til å varsle om at dama var litt lett på tråden.
- Æ skjønne at du e forælska, men dein dama ha vært i sæng med halve Trondhjæm.
Den hjemvendte dvelte litt ved dette, før han sa:
- Vel, vel Trondheim er da ikke så stor en by...

-----------------------------------------------
STRÅLENDE PREKEN
Etter at kona hadde mast på ham i mange år, ble den velholdne gubben med til kirken en søndag. Og han likte seg veldig godt. Etter gudstjenesten gikk han bort til presten og ristet hånden hans:
- De va bætterdø deinn bæste prækena æ har hørt!
- Takk, men æ skuilla ønska du itj brukt sånne uttrykk her.
- Beklage, men æ villa bare si at æ syntes bætterdø at prækena va så god at æ ga tre tusen krona i kollæktbøssa.
- Å dæsken!

-----------------------------------------------
IKKE HELT SLIK, NEI
En storbonde i Trøndelag hadde en gårdsgutt som fulgte bonden i tykt og tynt, og bonden var hans store forbilde. En varm sommerdag da bonden og gårdsgutten kom inn til middag klokken 13, var det satt frem grøt på bordet, noe bonden ikke satte særlig pris på. På hver sin side av bordet satt bonden og gårdsguttten og stirret på grøten uten å gjøre tegn til å begynne å spise. Vinduet i spisestuen sto oppe, og plutselig tok bonden grøttallerkenen og kastet den ut gjennom det åpne vinduet. Det gikk noen sekunder, så gjorde gårdsgutten det samme, men gjennom et vindu som var lukket, slik at glassbitene føk. Bonden ble rasende og lurte på hva gårdsgutten holdt på med, og da svarte gutten med svak stemme:
- Æ trudd da vi skuill eta ut i dag, æ !

-----------------------------------------------
VÅDESKUDD?
Vennen fra byen var på besøk, og siden det var under jakttiden, spurte han sin venn fjellbonden om å få være med på jakt. Vel, han fikk låne et gevær og fikk streng formaning om å ikke skyte noen husdyr. Om han ikke visste hva en geit var, eller om han ble litt for ivrig, er ikke godt å si. Han plaffet i allefall løs, og løp til gården :
- Æ traff, æ traff !
- Ka traff du ?
- Store krokate øra, skjægg, va tjukk i høvve og lokta fælt.
- Dæven! Det høres ut som om du har skutt kjærringa !!

-----------------------------------------------
SJELDEN UTE?
Et ektepar fra Meldal drev med hjemmebrenning, og spritapparatet deres hadde aldri fått anledning til å ruste, for å si det slik. En natt mens produksjonen pågikk, eksploderte spritapparatet med en slik kraft at ekteparet ble slengt hodestups ut av vinduet og langt bort på et jorde. Onde nabotunger påsto etterpå at det var første gang på 25 år at ekteparet var ute sammen.

-----------------------------------------------
TIL SALGS
Ei Trondheimsjente kom inn på en bensinstasjon på Røros, som ble drevet av et eldre ektepar. Hun spurte kjerringa bak disken:
- Har dokker nå lite å bustat som sjer arti' ut, og som æ kain hæng på innsia av frontruta?
Kjerringa sa at det var ikke noe problem, og gikk ut på verkstedet og ropte til mannen sin:
- Olaf, de e nån her som vil kjøp' dæ !

-----------------------------------------------
NOEN VERRE?
Under et avholdsmøte i Trondheim for en mannsalder siden holdt foredragsholderen en tordentale full av formaninger:
- Dokker ska vit at alkoholen e en forbainnelse. Aille forbrytelsa, aille kriga, ja faktisk ailt faenskap her på jorda skyldes alkohol! Mine vænna, avsluttet han talen med, - Kain dokker tænk dokker nå værre einn alkohol?
- Ja, kom det forsiktig fra en kar i salen: - Tørsten!
håper ikke dere har hatt gidda til å skrive ned disse vitsene?
CTRL C og CTRL V
Dette har stått på skilt i butikker rundtom i Norge (helt sant):

-> "Vi er stengt mellom god jul og godt nytt år"

-> "Kommer plutselig tilbake"

-> "Jævla billige bananer"

Norsk er ikke et lett språk... Prøve å komme på flere, vet jeg har sett flere slike.
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Det er rundt 2 milliarder barn (personer under 18 år) på jorden. Men siden Julenissen ikke besøker barn av muslimer, jøder hinduer og buddhister, reduseres arbeidsmengden til Julenissen på natten før julaften til 15% av totale antall barn. (Det tilsier 378 millioner barn: 3,5 barn/hjem). Dette er altså verdens mest intensive vareleveranse som gjennomføres prikkfritt hvert år.

108 millioner hjem med barn som Julenissen må besøke. Dette forutsetter at det i det minste er ett snilt barn pr. hjem.

Julenissen har omtrent 31 timer med arbeidstid til rådighet. Dette skyldes ulike tidssoner og jordens rotasjon. Forutsetningen er at Julenissen jobber seg fra øst til vest, noe som er logisk. Det utgjør 967,7 besøk pr. sekund. Julenissen har altså for hvert kristne hjem med minst ett snilt barn, ca ett tusendels sekund til rådighet. På dette tusendelssekundet skal han parkere sleden, hoppe ut av den og ned gjennom pipa, fylle eventuelle strømper, legge julegavene under juletreet, spise det som eventuelt er satt fram til ham, komme seg opp pipa, opp i sleden og komme seg til neste hustak. Hvis en forutsetter at alle husene som skal besøkes er jevnt fordelt utover jorden (hvilket selvfølgelig er usant, men som vi aksepterer for våre videre kalkulasjoner), snakker vi nå om en distanse mellom hvert hus på 1,25 km, hvilket utgjør en distanse på 121,5 millioner km som skal tilbakelegges. Her er ikke dobesøk og hvilepauser medregnet.

Kort sagt må Julenissens slede bevege seg med en fart på 1046 km i sekundet --- 3000 ganger lydens hastighet. Til sammenlikning: Den raskeste innretningen mennesket har laget, Ulyssess-romsonden, beveget seg med en fart på 44 km pr. sek. En tradisjonell reinsdyrslede kan kjøre, i beste fall, 25 km pr. time, som tilsvarer 0,007 km/sek.

Sledens vekt er også et interessant aspekt. Hvis en forutsetter at hvert barn får kun en gave på størrelse med en medium Legoeske (0,9 kg), blir sledens vekt på ca 500 000 tonn. Sledens egenvekt og Julenissens vekt er ikke medregnet. Til lands kan et gjennomsnittlig, normalt reinsdyr trekke ca. 136 kg. Flygende reinsdyr unngår friksjonen mot bakken, som gjør jobben lettere. Selv om en forutsetter at flygende reinsdyr kan trekke 10 ganger mer enn de vanlige reinsdyra, kan ikke jobben gjøres med 8 eller 10 flygende reinsdyr. Julenissen ville trenge 360 000 reinsdyr. Antallet reinsdyr øker vekten på den flygende ekvipasjen med 54 000 tonn, ikke medregnet sleden eller Julenissen. Dette tilsvarer ca. 7 ganger vekten til "Queen Elisabeth" (båten, ikke monarken).

600 000 tonn som flyr i over 1000 km i sekundet lager en enorm luftmotstand. Luftmotstanden ville lage en enorm friksjonsvarme som ville varme opp reinsdyrene på samme måte som et romskip som kommer fra verdensrommet til jordens atmosfære. De to fremste reinsdyra ville måtte absorbere 14,3 billiarder (14 300 000 000 000) joule av energi pr. sekund hver. De ville derfor flamme opp nesten umiddelbart som lysende dødbringende sonarbomber.
Hele reinsdyrekvipasjen ville fordampe i løpet av 4,26 tusendels sekund, eller akkurat når Julenissen og ekvipasjen nådde det femte huset på sin rundreise natten før julaften.
Julenissen ville bli utsatt for enorme akselererende krefter. Ved første start måtte han akselerere fra 0 km. pr. time til 650 meter pr. sekund på 0,001 sekund. Han ville da bli utsatt for 17 500 G (jagerflygere besvimer ved 6-9 G.) Hvis en er beskjeden og estimerer Julenissens vekt til 100 kg, ville han ved denne akselerasjonen bli presset tilbake i sleden med en kraft på 195 tonn. Medisinsk ekspertise uttaler at da ville alle

Julenissens organer og skjellett bli knust, og Julenissen ville bli redusert til en blodig geléliknende klump.
Til ettertanke... konklusjonen må være at Julenissen er direkte sammenlignbar med alle tiders superhelter. Og hvorfor skulle ikke Julenissen ha superkrefter?
Vis hele sitatet...
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Hvorfor ikke?

LEKSJON I
1) L- og N-lyd
Å beherske språket er en absolutt nødvendighet dersom man skal komme på talefot med de innfødte. Det som først og fremst skiller trøndersk fra norsk, er tykk l- og n- lyd. Dette kan innøves ved at man sier "hainn-hoinn i bainn" 2-300 ganger etter hverandre, men det enkleste er å lime tungen fast til ganen ca. 2 cm bak fortennene.

2) "sjø"
Husk at alle setninger (unntatt spørsmål) skal avsluttes med "sjø'". (Dette er en forkortelse for "skjønner du"). Eksempel:
"Æ e trønder æ, sjø'!"
"Æ gikk mæ over lainn og sjø, sjø" etc.

3) Tonefall
Legg konsekvent trykket på første stavelse i alle ord. Et ord som egner seg til øving er banan. Uttal BA-nnan 10-12 ganger etter hverandre og gå så over til litt mer avanserte ord som kanon (KA-nnon), gele (SJE-lle), podagra (PODD-agra), kupe (KUPP-e) og pupiller (PUPP-illa) (Husk tykk l!).

4) Faste uttrykk
Før du begir deg inn i Trøndelag bør du kjenne til en del faste uttrykk du kan utveksle med urbefolkningen for å oppnå tillit. Nedenforstående eksempel er tenkt brukt i en situasjon hvor kursdeltakeren begir seg inn i et trøndersk hjem for å komme på talefot med de innfødte:
- "Æ e sopinn, sjø'! Har du læms?" (Jeg er sulten. Har dere lefse?)
- "E d ein påssi dæ" (Er det en pose dette da?)
- "Nei, dæsken sope, Æ tar heiller ein karsk, sjø'!" (Nei, forresten, jeg tar heller noe å drikke).
- "Hainn steik-hakke, kara!" (Du verden, Du milde e.l.uoversettelig).
- "Hainn va da nåkka så inni gampræva stærk, sjø'!" (Den (altså drikken) var ganske sterk).
- "Hoi! Heill på ein tynn ein te, sjø'!" (La meg få en til). (NB! Vær oppmerksom på at "tynn" i forbindelse med karsk brukes i betydningen gjennomsiktig).

LEKSJON II

1) Medisinske forholdsregler
Å beherske språket er langt fra nok. Bare det å innta nasjonaldrikken karsk kan være en uoverkommelig oppgave for utrente amatører. Men dersom du blander 60% med flybensin (eller evt. kaustik-soda) i forholdet 1-1 har du et fint surrogat å tørrtrene på før du reiser.

2) Kroppsdeler
Trøndere er et frilynt folkeferd. Raping og fjerting har alltid vårt sosialt akseptert i Trøndelag - ja, man kan faktisk si det er en av grunnpilarene i trøndersk kultur. Titt og ofte blir det arrangert stevner og konkurranser hvor resultatene blir målt både med driver og vind-pølse. Du må derfor regne med at dette er noe som vil bli krevd av deg dersom du skal bli godtatt. Øv derfor så ofte som mulig - hjemme, i flyet, på bussen, på jobben - ja, overalt.

3) Gangsett
Det trønderske ganglaget er lett skrevende og vaggende fra side til side. Du kan øve på dette ved å ha en passe stor kaktus hengende mellom lårene når du går. Kaktusen skal plasseres innenfor buksene, derfor må du benytte bukser som har bukse-skrittet plassert rett ovenfor knærne. Dette er imidlertid helt i tråd med trøndersk kleskode.

4) Konversasjon
Trønderne kan konversere. Husk da å ignorere alle skjellsord som "Din hæst-snus", "Di fett-kak" etc - de er bare et bevis på at du er akseptert. Når samtalen går i stå er intet så forløsende som en god trønderskrøne. Av plasshensyn (trønderskrønene er ofte urimelige lange) presenterer vi her verdens to korteste trønderskrøner:
- Æ trudd itj at hainn Olav Trygg va sånn!
- E d'itj Piaf??
Vi tar like godt en til mens vi er i gang:
- To smågutter vandrer hjemover fra sin første skoledag. En snill gammel dame stanser dem og spør hvilken klasse de er kommet i. - "Æ e i A? ", svarte den ene. -"Einn du da, gutten min". -"Æ, æ e i A æ å".
Ellers vil du sikkert oppdage at trønderskrønene lett kan drøye ut (trøndere har alltid god tid) og at det kan være vanskelig å fatte poenget når det kommer (har kommet). Gjør det derfor til en hovedregel å gapskratte når fortelleren ikke har sagt noe på 1 minutt. Klask deg samtidig på lårene og slipp en fjert - da virker det mer hjertelig og tillitsvekkende.


LEKSJON III

1) Trøndersodd
Oppskriften på ekte trøndersodd forsøker trønderne å bevare som en hemmelighet (muligens pga Helserådet). Kurslederen mener likevel at det er all grunn til å anta at hovedingrediensen er hel pepper. Denne avsløringen kommer etter en tragisk ulykke i forbindelse med et bryllup. Ved senere granskninger av ulykken kom det for en dag at kokka hadde brukt hjortehagl istedet for hel pepper i sodden. Dette skulle vise seg å få tragiske følger. For da brura sent på kvelden skulle klatre opp på hemsen, slapp hun en fjert - slik skikken er - med det resultat at brudgommen som gikk like bak henne ble skutt og senere døde av skadene.

2) Karsk
Vi må anta at en slik molekyl-hastighet som er beskrevet ovenfor ikke ville vært mulig uten karsk som drivgass. (Som kjent:"Det skal mer enn en kule til for å knekke en trønder".)
Selve produksjonsmetoden for spriten har det ikke lyktes kurslederen å få greie på, men har du først dette råstoffet er resten enkelt:
1. La en kjele kaffe koke natten over.
2. Legg et kronestykke i en kopp som rommer ca 1/2 liter.
3. Fyll på kaffe til 1/7 del av koppen. Dersom kronestykket flyter, er kaffen sterk nok.
4. Fyll på sprit til kronestykket går i oppløsning.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av trident
Dette har stått på skilt i butikker rundtom i Norge (helt sant):

-> "Vi er stengt mellom god jul og godt nytt år"

-> "Kommer plutselig tilbake"

-> "Jævla billige bananer"

Norsk er ikke et lett språk... Prøve å komme på flere, vet jeg har sett flere slike.
Vis hele sitatet...
Hm... Tror kanskje det stod "Drit-ferske poteter" en plass.
Og i Ski var det et skilt et annet skilt:
"NYHET!!!
Kebab
m/ rent kjøtt"
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
En professor sto foran sine studenter med en del effekter foran seg. Da forelesningen begynte, tok han lydløst frem et tomt syltetøyglass som var ca. 5 cm i diameter, og fylte det med stein. Da det ikke var plass til flere steiner, spurte han studentene: "Er glasset fullt nå?"

Alle var enige om at det var det!

Så tok professoren frem noen små steiner. Han puttet dem forsiktig ned i glasset mens han ristet på det. Dermed falt de små steinene ned i tomrommene mellom de store steinene. Da glasset var proppet til kanten, spurte han de studerende igjen:

"Er glasset nå fylt opp?"

Alle var enige om at NÅ var det fullt!

Da professoren så tok frem en pose med sand, begynte studentene å le. For professoren kunne jo saktens helle en hel del sand ned mellom sprekkene som fremdeles var mellom de store og de små steinene. Han fylte glasset helt opp med sand.

"Nå!", sa professoren, "vil jeg gjerne at dere forestiller dere at dette glasset er deres liv." "De store steinene er de betydningsfulle tingene i livet deres. Familien, kjæresten/ektefellen, barna, deres helse, - altså ting som gjør at selv om dere skulle miste alt annet, ville livet deres fremdeles være fylt. Småsteinene er de knapt så viktige tingene, som for eksempel jobben, bilen, huset. Mens sanden er alt annet!"

"Husk, hvis dere først fyller glasset med sand, er det jo ikke plass til små og store stein. Det samme gjelder for livet! Hvis dere bruker all deres tid og energi på små, ubetydelige ting, blir det ikke plass til de store og viktige tingene! Ha alltid fokus på hva som er viktig for nettopp deg, slik at ditt liv blir lykkelig. Lek med dine barn og sett av tid til legebesøk, slik at helsen din alltid blir tatt vare på! Gå på byen med din partner og allikevel vil det være tid til å jobbe, gjøre rent huset og alt annet som tilsvarer småstein og sand."

"Fyll ditt liv med store stein - ting som virkelig betyr noe! Hold styr på hva som skal prioriteres som store steiner. Resten er jo bare sand!"
Professoren så utover sine studenter, så tok han frem en øl. Ganske forsiktig helte han en hel øl ned i sanden med store og små stein. Han snudde seg så mot salen og sa: "Og moralen er: Uansett hva som skjer i ditt liv, er det alltid plass til en øl!"
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Hei, mitt navn er Arild Ovesen. Jeg lider av sjeldne og dødelige sykdommer, dårlige eksamensresultater, ekstrem jomfrudom, frykt for å bli kidnappet og henrettet ved analt elektrosjokk, og skyldfølelse for ikke å ha videresendt 50 milliarder kjedebrev sendt til meg av folk som faktisk tror at hvis man sender dem videre, vil den stakkars seks år gamle jenta i Brummundal med en brystvorte i pannen klare å skaffe nok penger til å få den fjernet før foreldrene selger henne til Sirkus Arnardo. Tror dere virkelig at Bill Gates kommer til å gi 1000 dollar til dere og alle dere sender mailen? Hvor åndssvake er dere? "Åååååh... se her! Hvis jeg ruller nedover denne siden og ønsker meg noe, får jeg ha sex med alle Playboy modellene jeg vil!" For noe tull!

Så, i bunn og grunn er denne mailen et stort DRA TIL HELVETE til alle folkene ute i verden som ikke har bedre å finne på enn å sende meg teite kjedebrev. Kanskje kommer de onde kjedebrev-nissene til hybelen min for å sodomisere meg mens jeg sover fordi jeg aldri fortsetter kjedebrevene som ble startet av Jesus i år 5 e.kr. og ble brakt til landet av dvergmunker i 1033, og som, hvis det fortsetter til år 2000, kommer i Guinness Rekordbok som verdens lengste kontinuerlige idioti?

Drit i dem.

Hvis du skal videresende noe, så send i det minste noe halvveis interessant. Jeg har sett alle "Send dette til 50 av dine nærmeste venner, så får en stakkars miserabel menneskeparodi på mystiskvis 50 øre fra ett eller annet høyerestående vesen"-brevene omtrent 90 ganger.

Jeg klarer bare ikke å bry meg mer.

Vis litt intelligens, og tenk på hva du egentlig bidrar tilved å sende dem ut. Sjansene er store for at det er din egen upopularitet.

De fire grunnleggende kjedebrevtypene:

Type 1:


- Rull nedover siden.





-Ønsk deg noe!!!






-Seriøst! Jeg mener det, ønsk deg noe!






-Spar meg! Du har ikke sjans på ham/henne!!!







-Ønsk deg noe annet!!!







-Ikke DET nei!!! Det er perverst!










-Begynner musefingeren å bli sliten?







- STOPP!!!

Var ikke det morsomt?
Håper du ønsket deg noe skikkelig fint

Så, for å gi deg skikkelig skyldfølelse, må du gjøre følgende:
Aller først må du sende dette brevet til 7491 folk innen de neste 5 sekundene. Hvis ikke vil du bli voldtatt av en gal geit og kastet utfor en skikkelig høy bygning ned i en haug med dyre-ekskrementer.

Det er helt sant!!! For dette brevet er ikke som alle de falske, DETTE er helt ekte!!! Helt sant. Her er opplegget:
- Send det til 1 person: 1 person vil bli sint fordi du sendte ham et teit kjedebrev.
- Send det til 2-5 personer: 2-5 personer vil bli sinte fordi sendte dem et teit kjedebrev.
- Send det til 5-10 personer: 5-10 personer vil bli sinte fordi sendte dem et teit kjedebrev, og vil kanskje vurdere å ta livet av deg.
- Send det til 10-20 personer: 10-20 personer vil bli sinte fordi sendte dem et teit kjedebrev, og vil sprenge deg, huset ditt, familien din og katten din i luften.

Takk, og lykke til!!!

Type 2:
Hei, og takk for at du leser dette brevet. Du skjønner, det er en sulten liten gutt i Baklaliviatatlaglooshen som har hverken armer, bein, foreldre eller geiter. Denne lille guttens liv kan reddes, for hver gang du sender dette brevet videre, vil 10 kroner bli donert til den lille sultne foreldreløse, armløse, beinløse, geitløse gutten fra Baklaliviatatlaglooshen-fondet. Å... Og husk at vi har absolutt ingen mulighet til å telle hvor mange ganger kjedebrevet blir sendt videre, så dette er bare rent oppspinn. Så sett i gang, rekk ut en hånd. Send dette kjedebrevet til 5148 personer innen 47 sekunder. Og en liten påminnelse: Hvis du uheldigvis sender dette til 4 eller 9 personer vil du dø på flekken. Takk igjen!!

Type 3:
Heisann!! Dette kjedebrevet har eksistert siden 1897. Det er helt utrolig siden E-mail ikke var oppfunnet ennå da, og det fantes sikkert ikke like mange sørgelige idioter der ute som ikke har bedre å finne på enn å sende kjedebrev heller. Her er reglene:

Send dette videre til minst 15 421 personer i løpet av de neste 7 minuttene, ellers vil noe helt horribelt skje med deg. Her er noen eksempler:

Bisarr skrekkhistorie nummer 1:
Ottar Bivirkning var på vei hjem fra skolen på lørdag. Han hadde nettopp mottatt dette brevet, men ignorerte det. På veien hjem snublet han i fortauskanten, og ramlet ned i kloakken. Derfra drev han utfor et fossefall. Ikke bare luktet han fælt, han døde også. DET KANSKJE MED DEG!!!

Bisarr skrekkhistorie nummer 2:
Kurt Olga Ottesen, en en 13 år gammel gutt, fikk et kjedebrev via E-mail, men ignorerte det. Senere samme dag ble han påkjørt av en lastebil, og det samme skjedde med kjæresten. (Noen drar faktisk inn dem man er glad i). Begge to døde og kom til helvete, der de nå blir tvunget til å drepeog spise små søte kattunger hver eneste dag i all evighet. DET KAN SKJE MED DEG OGSÅ!!!

Husk at du kan ende opp akkurat som Bivirkning og Ottesen. Bare send dette brevet videre til alle tapervennene dine, så går det bra.

Type 4:
Som om du bryr deg, her er et dikt jeg har skrevet. Send det videre til alle vennene dine.
Venner

En venn er en som alltid er ved din side. En venn er en som alltid liker deg, selv om du stinker jævlig, og har en ånde som antyder at du lever av kattemat. En venn er en som alltid liker deg, selv om du ser ut som du har falt ned fra stygghetstreet og truffet alle grenene på vei ned. En venn er en som vasker opp etter deg når du griser deg til. En venn er en som sitter oppe sammen med deg mens du griner og tenker på det ekstremt sørgelige livet ditt. En venn er en som alltid later som om han liker deg selv om han egentlig helst vil at du skal bli voldtatt av gale orangutanger, og kastet til hundene. En venn er en som vasker toalettet, støvsuger, tar pengene og drar, og snakker ikke mye norsk...
Nei vent... Det er hushjelpen.

En venn er IKKE en som sender deg kjedebrev fordi han håper at ønsket hans om å bli rik skal bli til virkelighet. Nå må du sende dette videre, ellers kommer du aldri til å ha sex igjen.

Poenget?

Hvis du mottar kjedebrev som som truer med å etterlate deg pengelens og ulykke for resten av livet, slett dem. Hvis de er morsomme, send dem videre. Ikke gjør folk forbannet ved å gi dem skyldfølelse for en spedalsk i Botswana som har vært lenket til en død zebra de siste 7 årene, og som bare kan reddes ved at du videresender brevet, ellers vil du dø på samme måte som Ottar, ok? Nå må du sende denne mailen videre til alle du kjenner og noen til, hvis ikke vil du finne ut at alle buksene dine mangler venstrebein når du står opp i morgen.
omg morten
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Av en eller annen merkelig årsak ukjent for oss menn har kvinner et langt høyere fokus på det som kalles for kalorier. For deg som sliter på dette området så har du her en liten rettesnor når det gjelder matinntaket i den kommende høytid.

1.) Dersom du spiser noe og ingen ser det, har det ingen kalorier.
2.) Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokoladeplate, vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen.
3.) Dersom du spiser sammen med andre, teller bare de kaloriene som du spiser mer enn dem.
4.) Mat som inntas for medisinske formål (som f.eks. karsk, solbærtoddy, varm sjokolade, rødvin, cognac etc) teller ALDRI.
5.) Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg, desto tynnere
virker du selv.
6.) Mat (f.eks. popkorn, peanøtter, brus, sjokolade og drops) som inntas som en del av underholdningen ved å se på film eller video eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde, men som en del av en underholdning.
7.) Kakestykker og småkaker inneholder ikke noe fett dersom de brytes opp og spises bit for bit, fordi fettet fordamper når de brytes opp.
8.) Alt som slikkes fra kniver, slikkepotter eller skjeer mens du lager
mat, inneholder ikke kalorier fordi det er et ledd i
mattilberedelsen.
9.) Mat med samme farge har samme kaloriinnhold (f.eks.tomater og
jordbærsyltetøy, sopp og hvit sjokolade).
10.) Mat som er frosset inneholder ikke kalorier, fordi kalorier er en
varmeenhet.

Spis og vær glad - ha en riktig fin jul !
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Dette brevet ble skrevet av en liten pjokk som var full av forventninger på julaften, men som brutalt ble revet ned på jorda når gavene var pakket opp. Stakkaren burde kanskje tatt kontakt med forbrukerombudet, men valgte å kontakte Julenissen direkte for å sette ham på plass.

Kjære Julenissen.

Du blir sikkert overrasket når jeg nå skriver til deg dagen etter julaften. Det har seg nemlig slik at jeg gjerne vil få klarhet i en del ting etter at jeg i begynnelsen av måneden, fylt med forventning, skrev en ønskeliste til deg. Jeg ønsket meg en sykkel, et elektrisk tog, et par rollerblades og en brannmannsuniform.

Jeg har vært snill og pliktoppfyllende i hele år. Ikke var jeg bare best i klassen men jeg hadde også de beste karakterene av alle elevene på hele skolen. Jeg lyver ikke når jeg sier at det ikke var noen som oppførte seg bedre mot sine foreldre, sine søsken, venner og naboer enn jeg. Jeg gikk ærender for mor og far og hjalp gamle mennesker over gaten. Det finnes ikke den ting jeg ikke ville ha gjort for menneskeheten.

Så hvordan kan du da forsvare å bare gi meg en jojo, en dum blokkfløyte og et par sokker? Hva i all verden tenkte du på, din drittsekk!? Trodde du at du skulle komme deg unna ved å gi meg slike ting? Og som om ikke det var nok gav du den lille dotten på andre siden av gata, Thomas, så mange leker at han nesten druknet i dem.

Så ikke prøv deg på å besøke oss neste år, og trykke den feite ræva di ned gjennom pipa. Da klapper jeg til deg. Jeg kommer til å kaste harde snøballer på de dumme reinsdyrene dine slik at du må gå tilbake til Nordpolen, slik jeg må gå siden jeg ikke fikk noen sykkel. Dra dit pepper'n gror!! Kommer du tilbake til neste år skal du få oppleve hvor ondsinnet jeg kan være, din feite jævel!!

Med vennlig hilsen
Lille Ole
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Nei og nei, så uheldige disse smånissene var. Dette diktet er av voldelig karakter og bør ikke leses av mindreårige. Oh who am I kidding?

Midtvinter mørk, det er kulda som rår.
Ti små nisser i dyp snø går.
Revesaks gjemt under nysnø så hvit.
Klipper nissen i to med et bit.
Livsånden kjapt ut av nissen tyter.
Snart i eget blod han flyter.

Ni små nisser i midnattstime
trasker frem under månelysstrime.
Uglen tuter, gjør sitt beste,
istapp faller fra sitt feste.
Nissen splintres hardt av tappen.
Ligger død der ute på trappen.

Utenfor døren står grøten og anger,
åtte nissers interesse den fanger
De klatrer opp, - å så sultne de blir.
En stakkars nisse på kanten glir.
Han sliter, han kjemper, han svetter seg bløt men forsvinner kjapt i kvikksandlik grøt.

Mange vinduer huset har.
Syv små nisser inn seg tar.
Katten som bak døren er
sluker nissen med skjegg og klær.
Borte er nissen i bunn og grunn.
Katten slikker seg om munn.

Seks små nisser mot bordet kiler.
Oppover bordbenet kjapt de iler.
Når siste nissen over bordkanten kaver mister han grepet og faller i staver. Faller mot golvet i uendelig ro.
Golvet farges av nisseblod.

Nisser fem i voldsom iver
springer rundt mens sulten river.
Nissen snubler i sitt skjegg,
faller rett på knivens egg.
Skives lettere over maten,
renner ut i sildesalaten.

Fire nisser har spist mye sild
og nå tørsten de slukke vil.
Mot gløggen de iler i samlet tropp
og tar drikke i hver sin kopp.
Ned faller nissen i gløgghett hav,
lik en skåldet mandel hans skinn faller av.

Tre små nisser i granen svinger,
mellom talglys og englevinger.
Nissen for nært, flammen er rød.
Snart brenner han med lysende glød.
Lukter som en nystekt stek.
Angrer snart sin lystne lek.

To små nisser omkring seg titter,
og se, en kinaputt med glitter.
Nissen voldelig på den hoppet
og angret vel at han ikke stoppet.
I tak, på golv, på gardiner med krams
finnes nå nisses hjernesubstans.

Husbonden stiger opp i natten
for å klemme ut litt vatten.
Under husbondens tunge tøffel
nissen bli til kremet trøffel.
Snøen så hvit og vakker den er.
Ingen nisser finnes mer her.

[SIZE=4]NISSEN ER VEKKE JA :P[/SIZE]
Sist endret av morten; 28. desember 2002 kl. 19:35.
ÆSJ ÆSJ ÆSJ
Det bildet var utrolig unødvendig...
Kul samling med humor egentlig. Ganske morsomt en del av det. To bøker som er å anbefale er "Verdens morsomste sitater" og "Vandre Historier".
De to bøkene er ikke spesilet dyre og er dritkule. Fikk dem til Jul..
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Hvordan bestemmer man seg for hvem man skal gifte seg med?
- «Du må finne en som liker de samme tingene som deg. Hvis du for eksempel liker sport, må hun like at du liker sport, og hente chips og brus til deg mens du ser på sporten» (Emil, 10 år)

Er det bedre å være singel eller å være gift?
- «Det er bedre for jenter å være singel enn for gutter. Gutter trenger noen til å rydde opp etter seg.» (Anna, 9 år)
- «Jeg får hodepine når jeg tenker på sånt. Jeg er bare et barn» (Adam, 7 år)

Når er den rette alderen å gifte seg?
- «Ingen alder er riktig. Du må være idiot for å gifte deg.» (Fredrik, 6 år)
- «Når du er 84, for når du er så gammel jobber man ikke lenger, og kan ligge på soverommet og elske hverandre hele dagen.» (Carola, 8 år)
- «Når jeg er ferdig i barnehagen» (Martin, 5 år)

Hvordan kan en fremmed se om to personer er gift med hverandre?
- «Gifte ser ofte lykkelig ut når de snakker med andre mennesker» (Elin, 8 år)
- «Du må kanskje gjette, men en god ledetråd er hvis de skriker til samme barn» (Sebastian, 8 år)

Hva har din mamma og pappa til felles?
- «Ingen av dem vil ha flere barn.» (Kicki, 8 år)
Hva gjør de fleste personer på en «date»?
- «På første daten lyver de for hverandre, og det pleier å få dem så interessert at det blir flere dater.» (Ola, 10 år)

Hvordan ville du få ditt ekteskap til å fungere?
- «Si at hun er vakker, selv om hun ser ut som en lastebil» (Rick, 10 år)
- «Det er lurt å huske navnet på kjæresten sin, ellers blir det bråk.»
- «Hvis det er like strevsomt å være forelsket som å lære seg å skrive, vet jeg ikke om det er verdt det.»

Hvordan føles det å bli forelsket?
Omtrent som et snøras der du må springe for livet. (John, 9 år)
Hvis det tar like lang tid å bli forelsket som det tar å lære seg å stave, vil jeg ikke bli forelsket. Det tar for lang tid. (Glenn, 7 år)

Spiller det noen rolle hvordan man ser ut?
Dersom du vil bli elsket av noen utenom din familie, er det bra å være vakker. (Anita, 8 år)
Det gjør ingen ting hvordan man ser ut. Se på meg, jeg er stilig som bare det, og jeg har ikke funnet noen å gifte meg med ennå. (Brian, 7 år)

Hvordan oppfører kjærester seg?
Når en person blir kysset for første gang, faller han sammen og reiser seg ikke på minst en time. (Wendy, 8 år)
Plutselig får de filmfeber så de kan sitte sammen i mørket. (Sherm, 8 år)

Hvorfor holder kjærester hverandre i hånden så ofte?
De vil være sikre på at ringene ikke faller av ettersom de sikkert har betalt ganske mye for dem. (Gavin, 8 år)

Hvordan få noen til å bli forelsket i deg?
Si at du eier en godtebutikk. (Del, 6 år)
Vrikk på hoftene og håp på det beste. (Camille, 9 år)
Rop ut at du elsker henne... og bry deg ikke om at foreldrene står ved siden av og ser på. (Manuel, 8 år)

Hvordan kan man se at to personer som sitter på restaurant er kjærester?
Hvis han betaler for maten, er de kjærester. (Bobby, 9 år)
Kjærester kan sitte og se på hverandre og la maten bli kald. Andre spiser mens maten er varm. (Bart, 9 år)
Se etter om mannen har leppestift i ansiktet. (Sandra, 7 år)

Hvordan lærer man seg å kysse?
Du kan øve med dine dukker (Barbie og Ken). (Julia, 7 år)
Det hjelper om man ser på såpeserier hver dag. (Carin, 9 år)

Når kan man kysse noen?
Når de er rike. (Pam, 7 år)
Det er aldri OK å kysse en gutt. De sikler hele tiden på deg... det var derfor jeg sluttet å kysse. (Tammy, 10 år)
Om det er din mamma kan du kysse henne hele tiden. Men om det er noen annen må du spørre dem først. (Roger, 6 år)
Å kysse er OK hvis du liker det, men det er et fritt land og ingen burde tvinges til det. (Trey, 8 år)

Hvordan får man kjærligheten til å vare?
Elsk istedenfor å gå på jobben. (Dick, 7 år)
Glem ikke navnet på kjæresten... da blir det bråk. (Erin, 8 år)

Uttalelser om kjærlighet.
Jeg synes kjærlighet er OK så lenge det ikke skjer når det er noe bra på TV-en. (Jill, 6 år)
Kjærlighet er rart? men jeg kan godt tenke meg å prøve det en gang. (Floyd, 9 år)
Kjærligheten finner deg selv om du forsøker å gjemme deg. Jeg har gjemt meg siden jeg var fem år, men vennene mine finner meg hele tiden. (Dave, 8 år)
Kjærlighet er det viktigste i hele verden, men baseball er ganske kult det også
▼ ... over et år senere ... ▼
Utrolig morsomt^^ Det første.. Gadd ikke å lese alt sammen. Etter å ha lest dette begynte jeg plutselig å glede meg kjempe kjempe mye til muntlig eksamen! ... >_<
Knallbra!
Denne posten må du oppdatera ofte!
Sitat av Seigmann
Knallbra!
Denne posten må du oppdatera ofte!
Vis hele sitatet...
I og med at den ble startet i 2002 tror jeg ikke dette kommer til å skje, egentlig.

Edit: Feil årstall. (:
Sist endret av random8173; 22. mai 2005 kl. 01:25.
Ops! Såg ikkje kortid siste posten av morten var skriven.
Sitat av Seigmann
Ops! Såg ikkje kortid siste posten av morten var skriven.
Vis hele sitatet...
Heh, sånt skjer de fleste.. (;
Kan jo ikkje alltid tenka først....
Sitat av trident
Dette har stått på skilt i butikker rundtom i Norge (helt sant):

-> "Vi er stengt mellom god jul og godt nytt år"

-> "Kommer plutselig tilbake"

-> "Jævla billige bananer"

Norsk er ikke et lett språk... Prøve å komme på flere, vet jeg har sett flere slike.
Vis hele sitatet...
Så en gang et skilt utenfor en frisør hvor set stod noe sånt som "Ny sveis? Ikke vent, ta skrittet i dag".
Må ha vært noen eksamner siden ja
Men den er jo aktuell for tiden, så hvorfor ikke