Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1135
Hei! Jeg har ekstremt dårlig klesstil, og har alltid gått med mørke hettegensere/college gensere og svarte jeans.

Jeg Begynner i en kontor jobb nå og føler derfor at det er på tide å oppgradere garderoben. Det hadde vært ønskelig å ha en klesstil som var ryddig/profesjonell.

Har søkt litt rundt etter buisness casual osv, men når jeg går rundt i butikkene synes jeg det er vanskelig å matche feks. Cardigans og skjorter.

Noen som har noen tips om grunnplagg jeg bør ha for å se profesjonell ut? Eller generelle tips om hvordan jeg får en mer profesjonell klesstil?
Pene hele jeans og en skjorte med farge du liker tucked in. Enkelt belte f.eks. svart og noen
og noen pene men casual sko. Viktig at du føler deg komfortabel også,
med mindre arbeidsplassen din har ett dresskrav da.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Pene hele jeans og en skjorte med farge du liker tucked in. Enkelt belte f.eks. svart og noen
og noen pene men casual sko. Viktig at du føler deg komfortabel også,
med mindre arbeidsplassen din har ett dresskrav da.
Vis hele sitatet...
bortsett fra at du trenger ikke starte med å bli en tucker. Det er seriøst for viderekommende. Jeg må ofte kle meg snart pga profilerte jobbsituasjoner men tucked er bare i dress.
Vil bare påpeke at butikkansatte absolutt kan hjelpe med disse tingene.

Beskriv det du vil som du gjør her inne så hjelper de deg å finne antrekk eller bedømme hvorvidt plagg passer sammen
Det er tross alt en del av jobben deres

Kanskje litt å sette i bås men min erfaring er at kvinner er flinkere til dette enn menn.

Eksempelvis den unge herremannen som prøvde å fortelle meg at "det skal være litt ubehagelig" når jeg betvilte passformen på en blazer.
Sist endret av Yohoja; 12. september 2021 kl. 14:32.
Hvordan er klesstilen og kulturen der du skal begynne å jobbe?

Har kontorjobb selv, men ikke noe krav til hvordan man skal kle seg. Joggebukse funker selvsagt ikke, men jeans og en helt ordinær genser/skjorte er lett innafor.

Selv går jeg med tettsittende stretch jeans og gensere ala typen «made by monkeys» som kjøpes hos Boys of europe eller lignende. Den type genser kan du også ha skjorte under om du liker sånt.

Om jeg går med skjorte er den alltid tucked, med kvalitetsbelte og bukse i bomull.

Disse tingene har jo med hva man liker og hvilken stil man vil ha.

Bare å høre med de som jobber i butikkene; de hjelper gjerne til. Jeg spør alltid om hjelp til mix og match om jeg ikke har med ei venninne eller dama. Når du har fått det på deg, så ser du jo om det er noe du kan tenke deg å gå med eller ikke. Ser det greit ut? Er det behagelig å ha på?

Tipper du nailer dette etterhvert.
Jeg var i dine sko for ikke så lenge siden. Min løsning var chinos / jeans og pique skjorter. Men nå er det ikke noe spesiell dresskode hos oss men "anstendig".