Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8070
Er disse lovlig i Norge eller respet belagt?
Finner ingenting om at de er på narkotika listen.


Guarana
Kanna extract
mesembrine
Theobromine
synephrine
magnesium stearateCalcium
dioxideGelatinCellulose

Noe av disse som kan føre til at man blir kontaktet av politiet ved innførsel?
"Øko-Terrorist"
Mesembrine er virkestoffet i Kanna, og jeg vet at Kanna er ulovlig å importere, Guarana er lov, de andre stoffene vet jeg ikke noe om.
Risikerer man bot eller fengsel for import av kanna til eget bruk?
Med slike legal highs kan en aldri være sikker, en ting som er sikkert vist det blir oppdaget: Returnert eller bøtelagt.
Synes en like så godt kan bestille the real deal når en først skal drive på slik.
Synefrin er i alle fall bygd på et fenetylamin-skjelett og derfor antagelig regnet som narkotika.
Haha, mesembrine... Hur fan kan det vara olovligt?
Kava då? Är det olovligt/narko-klassat eller bara reseptpliktigt?

Helt sjukt, ska få besök från söderhavet, tänkte beställa Kava då det är en del av min väns tradition, sorgligt om Norge ska förbjuda mig att gå en 3000 år gammal tradition...
Sitat av Banglassie Vis innlegg
Haha, mesembrine... Hur fan kan det vara olovligt?
Kava då? Är det olovligt/narko-klassat eller bara reseptpliktigt?

Helt sjukt, ska få besök från söderhavet, tänkte beställa Kava då det är en del av min väns tradition, sorgligt om Norge ska förbjuda mig att gå en 3000 år gammal tradition...
Vis hele sitatet...
Forbudt. Alt er så å si forbudt, trenger ikke å stå på narkotikalisten engang.
Send melding til tollen, de svarer meg gledelig hver gang jeg spør. De opplyser også om stoffet kan importeres fra EØS land opptil 3 måneders forbruk. Ærlig og opplysende.

Ops ops!! Mente send Mail til legemiddelverket.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av missy_miss Vis innlegg
Guarana
Vis hele sitatet...
Blir brukt i bl.a. energidrikker, p.g.a. sitt koffeininnhold.


Sitat av missy_miss Vis innlegg
Kanna extract
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Sceletium_tortuosum


Sitat av missy_miss Vis innlegg
mesembrine
Vis hele sitatet...
Er det aktive stoffet i kanna, og det er en alkaloid. Det er dette som skal hjelpe mot depresjoner, ved at det hindrer serotonin å bli reabsorbert i synapsene.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mesembrine


Sitat av missy_miss Vis innlegg
Theobromine
Vis hele sitatet...
Er en alkaloid, som man bl.a. finner i sjokolade og te.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theobromine


Sitat av missy_miss Vis innlegg
synephrine
Vis hele sitatet...
Er en alkaloid, som en finner bl.a. i slekten Citrus (appelsin, sitron osv.) https://en.wikipedia.org/wiki/Synephrine


Sitat av missy_miss Vis innlegg
magnesium stearate
Vis hele sitatet...
Er fettsyresaltet mellom magnesium og fettsyra stearinsyre. Stearinsyre er ei mettet fettsyre. Hvis en har tre molekyler stearinsyre reagert med glyserin, har man stearin(fett). Denne er en av de hardeste fettypene i kosten, og er ikke så bra med tanke på kolesterol. I kosten tror jeg det er sauekjøtt og kokosfett som er de største kildene.


Sitat av missy_miss Vis innlegg
Calcium dioxide
Vis hele sitatet...
Dette er modifisert ulesket kalk. Ulesket kalk heter kalsiummonooksyd på norsk, mens dette er kalsiumdioksyd. Som i små mengder er ufarlig. Men er i store mengder etsende.


Sitat av missy_miss Vis innlegg
Gelatin
Vis hele sitatet...
Dette er jo proteinet, som kan danne gele med vann. Det er lagd av man etser opp bein i saltsyre. Eller koker ut gelatin ut av sener og brusk. Og dette er grunnen til at sky o.l. får den geleaktige konsistensen. Hos sauser og supper gjelder også dette, men også stivelse virker sterkt inn her.


Sitat av missy_miss Vis innlegg
Cellulose
Vis hele sitatet...
Cellulose er ufarlig, kan sammenlignes med bomull, papir eller sagflis. Dette er en karbohydrat, som hører til polysakkaridene, og er egentlig tusenvis av druesukkermolekyler koblet i sammen. Dette er et fyllstoff, og er for oss totalt ufordøyelig. De pattedyrene som kan fordøye dette, må ha hjelp fra mikroorganismer. Der drøvtyggere har mikroorganismene i vomma (mage nr. 1). Hestedyrene (og noen flere) har mikroorganismene i en forstørret blindtarm. Og enkelte gnagere (bl.a. kanin og hare) spiser celluloseholdig fôr, driter dette på et sted, og spiser første gangs avføring, for å fordøye dette en gang til.
Sist endret av aluminiumfluorid; 26. november 2013 kl. 02:11.