Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  306 15092
Jeg er så forbanna lei den stygge sytingen til den kjerringa SIV JENSEN, kan ikke hun bare flytte til en landsby i Nigeria og jobbe som kaffebønne plukker og tjene 2 kroner dagen. NEIDA hun må være i dette landet å syte om at hun ikke får råd til å kjøpe nok sprit og flere sydenturer og sommerferier med campinvogn

JEG ER SÅ FORBANNA LEI FRP | DE TENKER BARE PÅ SEG SELV!!!

Er det rart noen land er fattige fordi vi er rike....

Kommentarer?
FRP er ikke akkurat det partiet jeg ville meldt meg inn i. Alle som prøver på noe som carl ikke liker blir kastet ut.

Ipod:
Ja rart det der.Prøv å ikke poste du du er rusa.
Carl I. Hagen har bra innvandringspolitikk
god narkotikapolitikk også, men ikke like bra som "de grønne"
Opprinnelig postet av tore-
Carl I. Hagen har bra innvandringspolitikk
Vis hele sitatet...
Eh, nei. Norge har streng nok innvandring politikk som det er. "Vår" arbeidskraft blir eldre og eldre, og nye barn fødes mer og mer sjeldent. Snart MÅ vi importere arbeidskraft.
Opprinnelig postet av trident
Eh, nei. Norge har streng nok innvandring politikk som det er.
Vis hele sitatet...
IKKE Faen! Hvem som helst kan spasere inn i dette landet..
Selv om de komme ulovelig å for de være..
Better than thou.
Ikke prat om ting du ikke vet om.
hehe, jeg ler av de som sier at norge har streng innvandrings politikk.. det er sånn evig bullshit.. innvandrings politikken i norge er så slapp som det går an.. kansje vi er streng på å gi oppholds tilatelse, men vi gjør faen meg ikke mye for å fjerne de som ikke har fått den, og det er ikke noe vanskelig å komme inn i norge. bare å spasere over grensen.. er det letteste..

Nei, jeg er helt med frp.. Innvandrings politikken deres er den beste.. Og alt det andre er jo bare en bonus som gjør frp mye bedre..

De tenker på fremtiden i landet vårt, at våres generasjon skal vokse opp i NORGE ikke i en stor kulturmølje..
Opprinnelig postet av Carlo
Ikke prat om ting du ikke vet om.
Vis hele sitatet...
Hah,bør du snakke om.Prøv å hold deg til saken og slutt å rakke ned på andre eller slutt å post.
Det jeg er lei av når det gjelder norges innvandringspolitikk er at norge er blitt så forbanna naivt. Hvis f.eks england har 2000 flyktninger de kan ta imot, sier de nei, for de vet at norge er så godhjertet og sier ja uansett.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Liberalisme, mere makt til mannen i gata. Det som er tingen :]
Hardtslående argumenter du hadde der ipod.
Det fødes en Frp`er hver dag, bruk kondom ...
eller la vær...
Utrolig gjennomtenkt post ipod det ska du ha for. Åssn kan du si at ho bare tenker på seg selv med at hun vil ha billigere sprit? Tror ikke hun er den som drikker mest sprit i landet? De vil ha ned skattene, hvem vil ikke det i dette landet? Og det er ikke frp sin feil at andre er fattige mens vi er rike! Og innvandrere er det vel nok av!
Opprinnelig postet av Cyber
eller la vær...
Vis hele sitatet...
hehe ja eller la vær :P
Hele poenget med FRP er jo latterlig.
Jens Stoltenberg sier de skal bryke de samme pengene to ganger, hvilket er helt vilt feil. De bruker de samme pengene 20-30 ganger.

Nytt slagord, FRP+ = Rentepluss.

FRP kom inn og "ordna" statsbudsjettet. Men det er jo ikke annet og si da.

Det som er genialt med carl i hagen er at han slukes av de gamle, de som er vokst opp med og ha respekt med folket ifra by'n, og storbonden. Han minner dem litt om det.

Lavere skatter og avgifter resulterer i inflasjon og kurs-nedgang, hvis kronekursen går nedvil vi få enda mindre penger igjen for oljen, noe som vil resultere i enda mindre penger.

Norge har mange penger, og jeg synes det er viktigere og bruke mer av de på skoler og utdanning sånn at man kan få seg ordentlig jobber, mer penger og dermed vil det gjøre opp for avgiftene.

Og til alle dere høyre-fans. Den elitesatsningen høyre bedriver, vil gjøre alle som ikke er helt i toppen og bor på bygdøy til tapere.

Jeg har stor mistro til norsk politikk, blant annet vår statsminister. Som ikke har annet og ta seg til en og sitte og grine på tv og si.
"I e full av humor og sjølironi, men når det bla-bla-bla."

Avskaff FRP og Høyre.

Ps.
Vi husker vel alle hvordan det gikk sist gang høyre regjerte

Og Siv Jensen er nok den største fit## som finnes. Ho er så slitsom at jeg får fnatt når hu er på tv.
Sist endret av Thedeeq; 1. desember 2002 kl. 23:50.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jepp...Carl I er en populist...gjør det folket vil!
Populismen i seg selv er det ikke noe galt med, men den er ugjennomførbar...

Hvis vi skal la folket bestemme hva som skal skje i hver sak, vil ikke noe gå opp.

FrP er en korkete innvandringspolitikk. Alle som vil flytte, bør få flytte. Jeg ønsker å få lov til å flytte til Afrika hvis jeg vil, da bør de få lov til å flytte hit. Det som burde vært fiksa, er grunnen til at de kommer hit, nemlig støtten.

Støtten bør ikke være så høy at man ikke er innstilt på å få arbeid. Støtten bør bare være midlertidig. Får de ikke arbeid, og greier ikke å forsørge seg selv, la de flytte inn i en nedlagt militærleir, der de får lov til å arbeide fra 8-16, mot å få mat og husly!

Dessuten, FrP har ikke miljøpolitikk, og vi ville ikke greid å pusta hvis de hadde fått gjennomført alle antimiljøsakene sine. (ok, litt overdrevet).

La oss holde avgiftene på bensin og andre miljøskadende substanser høye, og heller tvinge folk til å kjøre kollektivt.
Dessuten ønsker de ikke å støtte foskning, slik at vi kan finne mer miljøvennlige energikilder, sol-, vann- og atomenergi.

Til slutt, la oss melde oss inn i EU, slik at vi kan få påvirke andre til å gjøre samme tiltak.

Edit: fikse lesbarheten
Opprinnelig postet av Sepultura

Lavere skatter og avgifter resulterer i inflasjon og kurs-nedgang, hvis kronekursen går nedvil vi få enda mindre penger igjen for oljen, noe som vil resultere i enda mindre penger.
\
Vis hele sitatet...
Kronekursen har ingenting å gjøre med hva vi får igjen for oljen, dollarkursen er derimot viktig fordi oljen betales i dollar. Dollaren vi får for oljen brukes til å betale import av andre varer.
Kronekursen kan man se på som en betegnelse for hvor dyr arbeidskraften er i Norge.


Det er greit å være venstrevridd så lenge vi kan leve på oljen og egentlig ikke trenger å ha noe industri. Klart man blir lat av å leve uten konkurranse, f.eks er ikke sykehusene i Norge så fantastisk gode sett i forhold til pengene man putter inn, skolen i Norge kommer dårlig ut på tester i forhold til andre land. Norge trenger litt mer konkurranse selv om det kanskje ikke er så behagelig.
Jeg leste en plass at Norge utrydder seg selv fordi det faktisk dør fler en det blir født. Litt tragisk?
Opprinnelig postet av Carlo
Ikke prat om ting du ikke vet om.
Vis hele sitatet...
Ikke jeg vet om ?
Tro meg, jeg vet...!
Innvandrere får jobber som ingen nordmenn vil ha , dvs de nordmennene som går arbeidsledige isteden og koster staten en shitload med penger.. (a.k.a trygdesnyltere..)
Hvis staten hadde gjort det litt vanskeligere å sture rundt uten jobb og få nesten 160k i året uten å gjøre en dam shit, så hadde vi ikke trengt innvandrerne til å gjøre "møkkajobbene"..

It's like that, and that's the way it is...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
uff. Jeg synst ikke at posten din var så utrolig god, Ipod. Du har, desværre, klart å starte en idiotisk post med flaming og shitkasting mellom høgre og venstre-sidene. Ikke helt bra ettersom at de på denne måten får mulighet til å komme med enda mer idiotiske argument enn du gjor.

"Ja rart det der.Prøv å ikke poste du du er rusa."

"IKKE Faen! Hvem som helst kan spasere inn i dette landet.."

"Det fødes en Frp`er hver dag, bruk kondom ..."

Veldig useriøst shit og han der som skrev om at man bare kan vandre inn i dette landet var jo heller teit. Og flere slike idotiske utsagn vil det komme.

*huff, huff* Ikke helt bra dette. Veldig dårlig utgangspunkt for en seriøs diskusjon.
Sist endret av Mullah; 2. desember 2002 kl. 10:03.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av trident
Eh, nei. Norge har streng nok innvandring politikk som det er. "Vår" arbeidskraft blir eldre og eldre, og nye barn fødes mer og mer sjeldent. Snart MÅ vi importere arbeidskraft.
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager kan du si det? Så lenge det kommer innvandrere inn til landet her, og dreper... eller starter kriminelle gjenger, så er ikke innvandrings politikken streng nok.
Er man innvandrer og ikke norsk statsborger, burde man bli sendt ut av landet med første kriminelle handling.
Opprinnelig postet av tnt
Hvordan i alle dager kan du si det? Så lenge det kommer innvandrere inn til landet her, og dreper... eller starter kriminelle gjenger, så er ikke innvandrings politikken streng nok.
Er man innvandrer og ikke norsk statsborger, burde man bli sendt ut av landet med første kriminelle handling.
Vis hele sitatet...
De færreste av innvandrerne som kommer hit til landet starter gjenger og dreper folk. De aller, aller, aller fleste av dem jobber for pengene og gjør så godt de kan for å bli en del av samfunnet. Kjipt at noen få kan ødelegge for alle.

Er enig i at innvandrere som gjør kriminelle handlinger ikke bør få være i Norge. Men mange av de vi ser på som "kriminelle innvandrere" kan være barn av de som kom til Norge på 70-tallet. De er født i Norge og da går det dårlig å hive dem ut...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Men da er de vel norske statsborgere? Og når det er sagt, en kriminell = en for mye.
Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti. Det bygger på Norges grunnlov, norsk og vestlig tradisjon og kulturarv med basis i det kristne livssyn.
Vis hele sitatet...
Basis i det kristne livssyn er i og for seg greit men høres litt KrF ut. Norsk Kulturarv, hva er det egentlig? Ville vært veldig fint om dere som er så redd for å miste den kunne forklart meg hva det er for noe.

Fremskrittspartiet tar sterk avstand fra forskjellsbehandling av mennesker basert på rase, kjønn religion og etnisk opprinnelse.
Vis hele sitatet...
I lys av de problemene vi har vært vitne til med manglende integrering av innvandrere i Norge vil jeg forslå stopp i all innvandring fra ikke-vestlige land.
- Per Sandberg (FrP)
Vis hele sitatet...
Null forskjellsbehandling, jada…

Fremskrittspartiet vil Oppheve likestillingsloven og ordningen med likestillingsombud.
Vis hele sitatet...
For vi har jo nokk likestilling nå. Kvinner tjener jo bare 3800 mindre i måneden en menn. Det burde de jo være fornøyd med!
Opprinnelig postet av Dinglevims
De færreste av innvandrerne som kommer hit til landet starter gjenger og dreper folk. De aller, aller, aller fleste av dem jobber for pengene og gjør så godt de kan for å bli en del av samfunnet. Kjipt at noen få kan ødelegge for alle.

Er enig i at innvandrere som gjør kriminelle handlinger ikke bør få være i Norge. Men mange av de vi ser på som "kriminelle innvandrere" kan være barn av de som kom til Norge på 70-tallet. De er født i Norge og da går det dårlig å hive dem ut...
Vis hele sitatet...

det siste er jeg enig i.. Men vi hadde jo en post her på forumet for ikke så lenge siden om at 2 av 3 inbrudd i oslo ble utført av innvandrere.. Så jeg vet ikke helt jeg..

Jeg har full respekt for de som kommer inn i landet og prøver å gjøre noe. de som kommer inn her, lærer seg språket, går på skole, skaffer seg en anstendig jobb. Og ikke klager på sin tilværelse som faktisk SKAL være mye bedre en det de kom fra i og med at de er flyktninger, og dermed bør de komme fra et område som er jævlig eller noe sånt.

Men jeg har ikke respekt for de som kommer inn i landet, snylter på staten, ikke jobber, ikke lærer seg språket, og ikke gjør en dritt for å bedre sin egen situasjon her i landet. De som kommer inn gjør jævelskap, selger dop, driver med ulovlige ting, starter gjenger, de kan bare komme seg til helvete tilbake der de kom fra.

Det er greit det at de kom fra et krigsrammet område, og de er vant til en annen kultur hvor alt går utpå å være i gjenger for å være trygg, og ha mye folk rundt seg. Men det betyr ikke at de skal ta det med seg her til norge, det betyr ikke at VI skal tolere at de gjør det her i norge.

Jeg mener det at de som kommer til norge, gjør noe for landet, gjør noe for seg selv og ikke bare sitter på ræven hele dagen skal få lov å være her. så lenge de oppfører seg så kan de være her.men med en gang de gjør noe gale. med en gang de får en prikk på rullebladet så kan de sendes hjem, eller ihvertfall få en STRENG advarsel..

Jeg syns ikke vi skal glemme det at de faktisk er gjester i landet vårt, de har fått lov å komme her, og bo her fordi der de kommer fra er det krig eller det er andre problemer. Og da bør de behandle oss med respekt, nordmenn, og ikke minst landet de er i.. de bør ta vare på det.. og være glad i det.. sånn som vi nordmenn burde være, men ikke altid viser like mye..
Opprinnelig postet av Cyber
Men jeg har ikke respekt for de som kommer inn i landet, snylter på staten, ikke jobber, ikke lærer seg språket, og ikke gjør en dritt for å bedre sin egen situasjon her i landet. De som kommer inn gjør jævelskap, selger dop, driver med ulovlige ting, starter gjenger, de kan bare komme seg til helvete tilbake der de kom fra.
Vis hele sitatet...
fra Lovdata

§ 29. Utvisning.

Utlending kan utvises

a) når utlendingen grovt eller gjentatte ganger har overtrådt en eller flere bestemmelser i loven her eller unndrar seg gjennomføring av vedtak som innebærer at vedkommende skal forlate riket,

b) når utlendingen for mindre enn fem år siden i utlandet har sonet eller er ilagt straff for et forhold som etter norsk lov kan føre til fengselsstraff i mer enn tre måneder. Tilsvarende gjelder ved ilagt særreaksjon som følge av straffbart forhold som nevnt,

c) når utlendingen her i riket er ilagt straff eller særreaksjon for et forhold som kan føre til fengselsstraff i mer enn tre måneder eller flere ganger i løpet av de siste tre år er ilagt fengselsstraff,

d) når hensynet til rikets sikkerhet gjør det nødvendig,

e) når utlendingen har overtrådt straffeloven § 147 a eller 147 b, eller har gitt trygt tilholdssted til noen som utlendingen kjenner til at har begått en slik forbrytelse.

Utvisning etter første ledd bokstav a, b, c og e besluttes ikke dersom det i betraktning av forholdets alvor og utlendingens tilknytning til riket vil være et uforholdsmessig tiltak overfor utlendingen selv eller de nærmeste familiemedlemmene. Utlending som har arbeidstillatelse eller oppholdstillatelse, eller nordisk borger som har hatt bopel i riket i mer enn tre måneder, kan bare utvises dersom det straffbare forholdet kan føre til fengselsstraff i mer enn ett år.

Utvisning er til hinder for senere innreise i riket. Innreiseforbudet kan gjøres varig eller tidsbegrenset, men som hovedregel ikke for kortere tidsrom enn to år. Etter søknad kan den som er utvist få adgang til riket, men som regel ikke før to år er gått fra utreisen.
Vis hele sitatet...
Ja jeg har postet samme sak på en annen thread, men alle fikk vist ikke med seg dette.
Jeg synes fortsatt at det burde være obligatoriske norsk tester for innvandrere. Får til en viss grad sortert ut hvilke som er seriøse og hvilke som ikke er det.

Og så burde loven endres slik at bare medlemmer av kjernefamilien (far, mor, søsken) kan "følge etter" en innvandrer inn i landet, å slippe inn onkler, fettere og hele faderullan er for mye.
(veit ikke hvordan loven er, gadd ikke sjekke det ut nå )
Joda, loven sier det.. men som mange andre ting i loven så blir ikke den der opprettholdt 100% kan jeg tenke meg.. da tror jeg nok vi hadde hatt mange mindre utlendinger i landet..

Hvor mange av de som gjør innbrudd her i landet har oppholdstilatelse?

Men et annet poeng her er jo at de som er så heldig å får oppholds tilatelse bør jo være så glad for å ha fått den sånn at de ikke tør å risikere å miste den..

Hvis det er blitt sånn at ikke de er glad for at de får lov å komme inn i landet, og sånn at de virkelig er redd for å miste den så er det jo blitt noe feil igjen.. synes jeg da..


Er foresten helt enig med deg Kermit-..
Opprinnelig postet av trident
Eh, nei. Norge har streng nok innvandring politikk som det er. "Vår" arbeidskraft blir eldre og eldre, og nye barn fødes mer og mer sjeldent. Snart MÅ vi importere arbeidskraft.
Vis hele sitatet...
Okay, nå har ikke jeg lest alle postene her, men jeg synes Norge har en altfor dårlig innvandrings politikk. Vi slipper inn og slipper inn innvandrere. De kommer til landet og ikke gjør noe som helst. Alt de gjør er å drepe og voldta folk. Dette burde ikke Norge godta.

Og du ipod: Gjør det noe om alkoholen blir billigere da? Trodde dette bare var positivt jeg.
Better than thou.
Du stråler i din egen dumhet.
Opprinnelig postet av Carlo
Du stråler i din egen dumhet.
Vis hele sitatet...
Nei,du som gjør det.
Better than thou.
Nei, du som gjør det.

Vi kan holde på slik for alltid. :]
Jeg synes FRP har bra invandringspolitikk, resten er dårlig. Liker høyre litt jeg men unsett... Trident, vi trenger IKKE arbeidskraft fra utlandet og det er BRA at folk føder mindre barn. Har du tenkt på hvorfor det er så mange fattige? Fordi det er for mange av oss. Vi burde hatt en verdensomfattende 2 eller 1 barnspolitikk. (og verdensfred og btw ) Ulempen med å nedbefolke planeten er eldre arbeidskraft.
Altså, gidder ikke komme med hele mitt høyrebaserte innvandringspolitiske innlegg i denne posten i alle fall.. Det jeg derimot vil påpeke er at Norge har meget lav arbeidsledighet, faktisk så liten som den kan være for at det ikke skal ødelegge økonomien og arbeidsmarkedet... Synes derfor det der med "stjeler jobbene våre" blir litt far fetched... På den andre siden bør det jobbes med integreringen...
H + SV = FrP

Forresten har vi så høy rente og kronekurs (deflasjon) at litt inflasjon bare stabiliserer nivået litt. Teoretisk sett. Mine 5 € cents. Bare spekulasjoner.
På bussen hjem en lørdags kveld kom den en gjeng utlendiger. De hadde kniv og paintball makør.
De knivstakk en. Trua ei til strupen. Løpe etter og kasta kniver etter en pga av at de trodde han kom fra en plass kalt tveit, som han da ikke gjore. De trua to jenter som kjente denne gutten go løp etter.
De hadde ikke no motiv i dette.. Det var en Nordmann med, MEN han satt å så på. Og noe av det mest overranskene er at det ikke er nevnt i media. Poltiet som jeg har forstått har ikke gjort noe..
Hvis folk mener at innvandrer ikke er ett problem og at det er for mange av de synes jeg nesten synd på de.. Storyen er sikkert vanlig i Oslo og andre større byer. Men her er det egentlig i det siste det har begynt å skje slikt.(Her = Kristiansand)! Man kan ikke gå i byen om kveldene uten at du blir trua.. Eller spm. kommer: "Hva faen er det du ser på ?". Skjønner godt at folk stemmer FRP, folk er lei av det. De vil ha tilbake det gamle Norge der det var trygt å gå i gatene om kvelden.
En gang når jeg var på byen kom det tre skinheads, de banka opp en jente som var halvt norsk halvt neger. Så sa de at grunnen til at de ikke voldtok henne var fordi "Svartinger er ikke vært det". De hadde ikke noe grunn, helt uprovosert vold.

Hvis folk mener at Rasister ikke er ett problem og at det er for mange av de synes jeg nesten synd på de. Storyen er sikkert vanlig i Stokke og andre mindre byer. Skjønner godt at folk stemmer SV, folk er lei av det. De vil ha tilbake det gamle Norge der folk så på andre som medmesker og ikke generaliserte alle med annen hudfarge fordi noen av dem var drittsekker
Opprinnelig postet av Zalderach

Hvis folk mener at Rasister ikke er ett problem og at det er for mange av de synes jeg nesten synd på de. Storyen er sikkert vanlig i Stokke og andre mindre byer. Skjønner godt at folk stemmer SV, folk er lei av det. De vil ha tilbake det gamle Norge der folk så på andre som medmesker og ikke generaliserte alle med annen hudfarge fordi noen av dem var drittsekker
Vis hele sitatet...
Jeg syns også rasismen er et problem, men den går begge veier. mange av de innvandrerne som kommer her ser ned på nordmenn, de syns vi er svakere og har velidg liten respekt for oss.. og det er ikke rett..

Jeg har ikke noen medfølelse for rasister, de som banker og dreper uskyldige fargede folk er like gale som de innvandrerne som kommer inn og gjør bad stuff..

Men jeg forstår at noen folk kan ty til å bli litt rasitisk når innvandrere holder på sånn. Jeg syns egentlig ikke man skal kalle deg rasitisk heller.. vet ikke hva man skal kalle det..
rasist ordet er blitt et ganske utbrukt ord, man kan ikke si noe nedlatende om en farget person fordi man er redd man blir rasist.. hvis de vil bli behandlet som alle andre, så skal de og være som alle andre, og de skal vise og fortjene like mye respekt som mange andre..


hmm, ble vist en del blandede ting der.. prøvde å struktuere det så godt jeg kunne.. men kommer så sykt mange tanker i hodet på meg akkurat i denne debatten.. :P
Better than thou.
Opprinnelig postet av kermit-
H + SV = FrP
Vis hele sitatet...
Og på den andre siden RV. Du kan ikke si det der, det blir så veldig, veldig feil.
ÅTTE av kameratene mine er blitt ranet i Oslo-by. Syv av gangene ble den kriminelle handlingen begått av utlendinger (Pakistanere, albanere og vietnamesere). Og dette er et faktum. Hva sier dette dere? FRP er ikke rasister i det hele tatt! De vil KUN stoppe de kriminelle innvandrere! Kom ikke her og kall dem rasister! Kom isåfall med en SKIKKELIG god grunn til å gjøre det. Og hva er galt med å dempe innvandringen? Vi har det siste året fått inn over 50.000 albanere. Og som vi alle har sett/hørt, har antall knivstikk gått draskist opp. Hva sier dette dere? Selv har jeg er politiradio som jeg lytter til meget ofte. Der hører du hvor mange utlendinger som begår kriminelle handlinger. Dette vises ikke i media fordi folk er redde for å bli kalt rasister! Men FRP ser dette og legger dette frem på måte som alle dere idioter tolker som RASISME! Når sa FRP at de HATET utlendinger? For det er nemlig HAT som dominerer ordet "rasisme". Ingen i FRP hater utlendingene, de ser bare at kriminaliteten har økt i det siste tiåret og mistenker derfor, naturligvis, at innvandringen kanskje kan være grunnen. Nå får dere skjerpe dere. På tide at dere vet forskjell på RASISME og BEVISSTHET.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ordet rasisme er så jævlig misbrukt, ser du skjeivt på en innvandrer blir du kalt rasist med en gang, går jo ikke an og åpne kjeften og si meningen sin en gang.

rasisme - s. [-en]. den oppfatning at visse raser er andre overlegne
rasist ordet er blitt et ganske utbrukt ord, man kan ikke si noe nedlatende om en farget person fordi man er redd man blir rasist..
Vis hele sitatet...
Ordet rasisme er så jævlig misbrukt, ser du skjeivt på en innvandrer blir du kalt rasist med en gang, går jo ikke an og åpne kjeften og si meningen sin en gang.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en del innvandrere som jeg synes er noen kjipe jævler, så det er sagt... Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener om dem, og jeg tror heller ingen tar meg for å være rasist når jeg sier det, siden det ikke har noe med rase å gjøre. Men det er mange som prøver å dekke over sine rasistiske holdninger, og sier ting som "jeg er ikke rasist, men..." Da vet du at de kommer til å komme med noe skikkelig rasistisk. Nå skal ikke jeg uttale meg om dere, men i min erfaring er det ofte de samme folka som sier at de ikke kan si hva de mener uten å bli stempla som rasister. Jeg har da ihvertfall aldri blitt stempla som rasist for å ha sagt min mening om en innvandrer. Bare å unngå generaliseringer, og å dra vedkommendes rase inn i hvorfor du missliker han, så skulle det vel ikke egentlig være noe problem.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Snakker ikke av personlige erfaringer, men av ting jeg ser ute i den store verden. Sånn om at FRP vil begrense innvandring, og blir kalt rasister for det feks.

Og du kan ikke nekte på at folk er kjappe på avtrekkern med det ordet?
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Grunnen til at FrP blir kallt rasister er nettopp fordi de generaliserer.
De påstår at innvandrerne kommer til landet for å ta fra oss jobbene og drive organisert kriminalitet.
Jeg kjenner faktisk kun kule innvandrere, men mulig det er fordi jeg ikke bor i Oslo og opplever miljøet der.
Vet det er en del gjengkriminalitet der, og sånne burde bli kastet ut av landet.
Men jeg må også påpeke hvor mange utrolig flinke innvandrere vi har. De jobber seg nesten ihel for å tjene til livets opphold. Dessuten er de iallefall mye flittigere på skolen enn meg!
Opprinnelig postet av Keanu
Grunnen til at FrP blir kallt rasister er nettopp fordi de generaliserer.
De påstår at innvandrerne kommer til landet for å ta fra oss jobbene og drive organisert kriminalitet.
Jeg kjenner faktisk kun kule innvandrere, men mulig det er fordi jeg ikke bor i Oslo og opplever miljøet der.
Vet det er en del gjengkriminalitet der, og sånne burde bli kastet ut av landet.
Men jeg må også påpeke hvor mange utrolig flinke innvandrere vi har. De jobber seg nesten ihel for å tjene til livets opphold. Dessuten er de iallefall mye flittigere på skolen enn meg!
Vis hele sitatet...

Det der er sikkert grunnen til at de blir kalt rasister ja, men i min mening er det helt feil.. De er mer nasjonalister etter min mening, de bryr seg om landet norge, og innbyggerne. De setter våres velvære foran innvandrere. Noen syns sikkert det er gale, men jeg er helt enig i det. Vi har landegrenser for en grunn, vi har kultur for en grunn, vi har språket for en grunn vi er NORDMENN og ingenting skal forandre det.. og det prøver frp å passe på.

Og ellers så har jeg meget høy respekt for de som jobber, vi har et par stykker i klassen som jobber beinhardt. de kan alt, men det er fordi de virkelig prøver. De er takknemlig for at de får komme her. De har boddi landet 1,5 år og kan norsk flytende.. og jeg er ganske imponert over det..

Og ond_sofa, jeg er helt enig med dine meninger om ordet rasist, det er totalt utbrukt.. og folk er JÆÆÆVLIG rask å slenge med leppen..
Sist endret av Cyber; 3. desember 2002 kl. 07:49.
Synes at FRP er ett ganske greit parti...

men Jeg kommer aldri til å stemme på noen....