Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3148
Hei,

Jeg er en 30 år gammel mann, som har bodd i Nord-Norge hele mitt liv.

Nå skal jeg flytte, men er ute etter å få råd og tips, om hvor det er fint å bo.


Jeg er musiker av yrke, uføretrygdet, og glad i dop. Er også glad i å være ute i naturen. Jeg er på leting etter kjæreste/kone, samt musikere å spille med, en kristen menighet, og en turgåing-forening.


Klarer meg lenge med en liten hybel / leilighet, til maks 6500kr måneden.

Skulle gjerne ha bodd en buss/togtur unna Oslo. Jeg foretrekker landlige omgivelser fremfor asfalt.

hilsen meg
Sørlandet, her kan en velge og vrake i kristne menigheter. Vi har både kyst og hei lett tilgjengelig (fjell er for instagramfjoller uansett). Bussen tar 3-5 timer til Oslo. Det største problemet i ditt tilfelle blir nok at de fleste kristne damer har vært etablert siden tidlig i tjueåra og sannsynligvis vil se på deg som en skitten narkoman når du innrømmer at du er "glad i dop". Kanskje du har lave standarder pluss flaks og finner ei med messiaskompleks. Ganske kinkig kombo det der, måtte le litt. Og folka her suger generelt metaforisk pikk sammenlignet med nordlendinger.
Sist endret av funksjon; 24. oktober 2019 kl. 13:01. Grunn: skrivefeil
Kristiansand, Arendal, Haugesund, Bergen (evt. rett utenfor som Askøy/Sotra/Os).

(Se bortifra Haugesund og Bergen om du vil være nær Oslo, men nok av Dop begge de plassene også om det er årsaken).
Sist endret av Cocktail; 24. oktober 2019 kl. 13:05.
Sørlandet nærmere bestemt Vegårshei. der har du alt du ønsker. Dop, natur, kristen menighet. tog, osv.
Billig og leie. MEN skulle jeg selv flyttet så hadde det blitt lengre nord.
Drammen/Lier området eller Østfold/Akershus nære Oslo. Det burde treffe kriteriene dine.
I Bergen finner du fin natur og mye dop om det er det du ønsker
Ser for meg kanskje kjeller som et perfekt alternativ for deg.

Landlige omgivelser. En stor meninghet(Oslo Kristnessenter)
Gå avstand til Lillestrøm hvor du finner alt av dop. Skulle du derimot ikke finne det du ønsker der, så kan du ta tog derfra til Oslo. Dette tar 12minutter og tog går hvert kvarter.
Grenland er flott og veldig bra klima. Både asfalt og natur, så man finner det man ønsker.
Østfold høres fint ut for deg, bor faktisk litt nordlendinger i Halden bla. Nær Oslo og Sverige, helt ok leiepriser.
Volda: mye fin natur å gå tur i, et sterkt kristenmiljø får jeg inntrykk av, og ikke minst- mye fleinsopp.
Hehe, okay.

Damer og damer :/ ... har gått hele livet og ønsket, at jeg hadde ei fast dame, som jeg kunne leve med, og ha som beste venn, pule på, osv. Men jeg har vært enslig hele livet, og er snart 30 år.

Tror jeg får meg ei katt istedet.
Det er ikke slik at de kommer og ringer på akkurat, det krever noe egeninnsats.

Katt er nok enklere.
Istemmer i Østfold. Kort vei til Oslo, mange sære menigheter - noe for enhver smak, fine turområder både i skog og langs skjærgård/kyst, musikermiljøer og dop.
Nesodden har flott natur og mange musikere og kunstnere som bor der. 20min med ferge over til Oslo. Sikkert en kristen menighet der og. Boligprisene er ganske høye dessverre men du kan finne noe rimelig også. Lykke til
Støtter Østfold jeg også. Halden passer egentlig alle ønskene dine. Det er en fin og passe stor by, ganske rimelig å bo i med kanskje Norges beste musikkmiljø utenom de største byene (og ja, masse dop og menigheter). Det er under to timer med tog til Oslo og Göteborg og kommunen er full av turområder med både skog, hav, elver og innsjøer.

Du har også indre Østfold er som veldig landlig og avslappa samtidig som det er nært nok Oslo og billig å bo i.
Selv flytta jeg nordfra til Fredrikstad og det har jeg aldri angret på. Flott by, med omliggende flotte byer i et flott fylke som har alle kriterier i boks. Mye variert kultur er det her også, en god arena for blandt annet musikere.

I jobb så reiser jeg mye, og har tilbringt mye tid i Agderfylkene. Det er en veldig god nummer to fra meg ihverfall, det er litt større avstander mellom byene der men den blir kortere med den nye E18 evt også den nye toglinja. Det er utrolig flott natur i Agder, kjent er jo såklart kysten men om du som mange nordlendinger liker at terrenget er litt kupert, med åser som kanskje kan stilne savnen etter fjell bittelitt. Jo, da finner du det bare noen få km inn fra kysten

Vist jakten på damer er høyt prioritert så er vel folketettheten på østlandet noe høyere en agder.

Lykke til
Tror det enkle svaret er at det må du nesten finne ut av helt selv. Vi er alle forskjellige og hva du vektlegger og prioriterer vet bare du. Hvor godt kjent du er i de forskjellige landsdelene/fylkene kan jo også spille inn. Om du vet du lige rogaland el hordaland men hater været der så hjelper det jo ikke om ålesund er en fin by. Kanskje liker du både klima og folka i ålesund men ikke byen?

Du er ufør og således fri i forhold til at du ikke har jobbforpliktelser. Om du ikke har barn så kunne du kanskje tatt deg en roadtrip? Er vel rimelig å leie en kompakt bobil på denne tiden av året vel? Kjør rundt i de delene av landet du vurderer. Sjekk ut naturen, og alt annet du tenker bør være på plass også kan du lettere vurdere hva som blir best for deg. Om du har litt tid og litt ro på en slik roadtrip så kan du jo også ta en runde og se på hva som er på leiemarkedet. Siden du har max pris på 6500 per måned så kan du jo egentlig glemme de største pressområdene. Fordelen med det er jo at du kanskje finner deg en rimelig bolig som frigjør penger du kan bruke på friluftsliv eller knark.

For svært mange er jo flytting noe som skjer mer eller mindre "under tvang" fordi situasjonen krever det. Feks grunnet jobb, studier, kjæreste etc. Du er jo i en perfekt situasjon nå at du kan velge hvor du vil slå deg ned helt selv og kan faktisk bruke litt tid på å finne den plassen du tror vil være best for deg.

Ps med tanke på at du er på konejakt så kan du jo bruke ssb sine oversikter over befolkningen på de plassene du sjekker ut, og se om noen av de plassene gir deg et statistisk overtak ;-)
Sist endret av _abc_; 25. oktober 2019 kl. 23:35.