Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4945
Anonym bruker
"Sub-tropisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det virkelig så farlig å spise muskatnøtt som de sier? At det ødelegger leveren osv

Noen her som har tatt muskatnøtt mer enn 1 gang?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
har prøvd det et par ganger. ene ganger fikk jeg forgiftning neste dag med diare å spye, men det var alt som skjedde med meg. vet ikke om det er farlig får leveren. men det er jo ikke noe behaglig rus å det smaker jo piss så det er jo ikke vært å prøve.
Min erfaring med muskat nøtter er at det kan sammenlignes med elendig weed. Bare enda verre en det igjen.
Se for deg at du blir litt baked, i tillegg til at du får kraftig vondt i hodet, kvalmen og får den verste cotton-mouthen du noen gang har opplevd. Du blir virkelig dehydrert av det. Pass på så du ikke tar du for mye, da ender du opp med lilla øyne og fuckings sahara tilstander i kjeften. Som hasjkake nevner, så smaker det også helt jævlig.

Jeg tviler derimot på at det er veldig farlig, så lenge du holder deg godt under 10g på doseringen (max 2 fulle teskjeer). Det har faktisk hendt at folk at dødd av organ svikt på muskatt. Men i disse tilfellene vil jeg tippe at vi snakker om veldig høye doser, typ 50g eller mer. Avsluttningsvis vil jeg melde at muskat nøtter er for folk som virkelig ikke får tak i noe annet å ruse seg på. Perfekt om man er 12 år eller i fengsel. Ellers ville jeg straight up bare prøvd å få tak i weed.
Anonym bruker
"Bred Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøvde å ta muskatnøtt når jeg var 15 år.... IKKE VERDT DET
jeg tok å spiste 3 eller 4 muskat nøtter.... tok og raspa de, og deretter svelga det.. smakte helt for jævlig
etterhvert begynte jeg og bli dårlig, fikk hodepinne, magesmerter, diare, kasta heldigvis ikke opp... men jeg hadde utrolig vonde smerter og jeg lå nærmest sengeliggende de 2 siste dagene... jeg sleit til å med og sitte oppreist på en stol, var så dårlig og sliten at jeg orka ikke å gjøre noe annet enn å ligge i forsterstilling.

Fikk ikke noe spesiell rus helller..... kanskje litt rus, men da var "rusen" mere lik en KRAFTIG badtripp på weed..... hallusinerte ikke noe særlig heller, kanskje bare litt... men det var ikke som å ta syre eller noe..... mere som det øyeblikket etter du gnir deg i øynene, og du hallusinerer og ser "prikker" litt.....

så helst hold deg unna
Anonym bruker
"Sub-tropisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg husker bare første gangen jeg tok muskat som 15åring (husker ikke hvor mange, men helt normal dose) så satt jeg hos psykologen på time og psykologen begynte å sveve oppover lufta på et teppe mens ansiktet hans ble forvrengt til et monster (eller var det en hest?). Det var egentlig bare morsomt å jeg husker jeg lo der jeg satt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg husker bare første gangen jeg tok muskat som 15åring (husker ikke hvor mange, men helt normal dose) så satt jeg hos psykologen på time og psykologen begynte å sveve oppover lufta på et teppe mens ansiktet hans ble forvrengt til et monster (eller var det en hest?). Det var egentlig bare morsomt å jeg husker jeg lo der jeg satt
Vis hele sitatet...
Riiiiiight, du vet vell ikke hvor jeg kan finne julenissen?
Han skylder meg en grammer med radioaktiv englestøv som jeg trenger for å betale ned gjeld til tannfeen.
Muskatnøtt er som pulverkaffe. Selv om en skje er digg, er ti er helt forjævelig. Jeg har kost meg mye på muskatt, men tar man litt for mye er hele opplevelsen ødelagt for de neste 24 timene.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Røyka en "joint" med muskatpulver bak Jar Kirke rundt starten av 2000. Sugde balle. Dont do it

Hvis man vil ha legal rus som faktisk gjør noe, så er frøene med LSA i mye bedre

De kan du også bli drit dårlig av, hvis det er Jånny Råtten-faktoren man er ute etter.
Er vel en trip rapport her på forumet på muskat som er den desidert morsomste jeg til nå har lest
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Sub-tropisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet om hvor farlig muskatnøtt egentlig er for leveren?
R.i.p 23.04.2021
Brukte muskat anenvær dag i ca 2år når jeg var alkoholiker. Kan ikke si det gjorde noen skade. Men alle er forekjellige
Kan du fortelle litt om hvordan det var? Aldri hørt om noen som drev med det jevnlig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg husker bare første gangen jeg tok muskat som 15åring (husker ikke hvor mange, men helt normal dose) så satt jeg hos psykologen på time og psykologen begynte å sveve oppover lufta på et teppe mens ansiktet hans ble forvrengt til et monster (eller var det en hest?). Det var egentlig bare morsomt å jeg husker jeg lo der jeg satt
Vis hele sitatet...
Du har ikke peiling på hvordan muskatnøtt fynker, slutt og troll
Anonym bruker
"Sub-tropisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
Du har ikke peiling på hvordan muskatnøtt fynker, slutt og troll
Vis hele sitatet...

Unnskyld meg? Det er vel en kjent sak at muskat kan fremkalle hallusinasjoner..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det virkelig så farlig å spise muskatnøtt som de sier? At det ødelegger leveren osv

Noen her som har tatt muskatnøtt mer enn 1 gang?
Vis hele sitatet...
Det kan sammeliknes med alkohol/paracet mtp. skadevirkning på leveren. Å gjøre det en gang i blant går helt fint. Hver dag dog, eller annenhver dag, er ikke å anbefale, da det kan føre til tilstander som fettlever.
Sist endret av Chillipølse; 24. oktober 2020 kl. 22:56.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Det kan sammeliknes med alkohol/paracet mtp. skadevirkning på leveren. Å gjøre det en gang i blant går helt fint. Hver dag dog, eller annenhver dag, er ikke å anbefale, da det kan føre til tilstander som fettlever.
Vis hele sitatet...
Er du helsevesen? Kan du dele hvor du har hentet informasjonen din fra? Det er jo veldig konkrete helseråd du kommer med.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Er du helsevesen? Kan du dele hvor du har hentet informasjonen din fra? Det er jo veldig konkrete helseråd du kommer med.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke helsevesen. Det står ingen steder. Dette er jo og et debattforum og ikke en giftopplysningen, så det hadde blitt litt rart om man uten videre fulgte helseråd herfra.

Kommer med ledetråder som kan være relevant for en som vil finne ut mer om dette.

Angående kilder så er det min samlede konklusjon etter lesning om emnet i sin tid, med Erowid og google-søk som utgangspunkt (kunne selvfølgelig opplyst om dette).

Fant noe av det jeg har lest: " There are some warnings against nutmeg, in that it can cause "nutmeg liver" in which deposits of fatty tissue form on your liver. [Erowid Note: alcohol reportedly can cause increases in fatty deposits in the liver as well."

https://erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg_info1.shtml.
Edit:
Greit nok er vel spørsmålene dine fair nok, så jeg hadde vel ikke trengt å være sur.
Sist endret av Chillipølse; 25. oktober 2020 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Nei, jeg er ikke helsevesen. Det står ingen steder. Dette er jo og et debattforum og ikke en giftopplysningen, så det hadde blitt litt rart om man uten videre fulgte helseråd herfra.

Kommer med ledetråder som kan være relevant for en som vil finne ut mer om dette.

Angående kilder så er det min samlede konklusjon etter lesning om emnet i sin tid, med Erowid og google-søk som utgangspunkt (kunne selvfølgelig opplyst om dette).

Fant noe av det jeg har lest: " There are some warnings against nutmeg, in that it can cause "nutmeg liver" in which deposits of fatty tissue form on your liver. [Erowid Note: alcohol reportedly can cause increases in fatty deposits in the liver as well."

https://erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg_info1.shtml.
Edit:
Greit nok er vel spørsmålene dine fair nok, så jeg hadde vel ikke trengt å være sur.
Vis hele sitatet...
Synes du dro den overbevisende i land til slutt, trodde ikke du kom til å klare å backe opp påstandene dine! 🥳
Nutmeg liver, interessant..🧟
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Nei, jeg er ikke helsevesen. Det står ingen steder. Dette er jo og et debattforum og ikke en giftopplysningen, så det hadde blitt litt rart om man uten videre fulgte helseråd herfra.

Kommer med ledetråder som kan være relevant for en som vil finne ut mer om dette.

Angående kilder så er det min samlede konklusjon etter lesning om emnet i sin tid, med Erowid og google-søk som utgangspunkt (kunne selvfølgelig opplyst om dette).

Fant noe av det jeg har lest: " There are some warnings against nutmeg, in that it can cause "nutmeg liver" in which deposits of fatty tissue form on your liver. [Erowid Note: alcohol reportedly can cause increases in fatty deposits in the liver as well."

https://erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg_info1.shtml.
Edit:
Greit nok er vel spørsmålene dine fair nok, så jeg hadde vel ikke trengt å være sur.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt helt innafor å komme med utsagn hvor man er åpen om at det er spekulasjoner ut ifra det man har lest på nett, og gjerne komme med kilder der man kan. Syntes bare det var snodig (og interressant) at du kunne si at muskatnøtt kan sammenliknes med Paracet, og i tillegg uttale deg om hvor ofte man kan ta muskatnøtt før det gir skader på leveren. Du svarer forøvrig ikke på noe av dette i posten din heller. Det eneste jeg kan dra ut av det er at muskatnøtt kan føre til fettlever.

Jeg ser poenget ditt med diskusjonsforum, men det er også i utgangspunktet regler her inne som forbyr konkrete helsepersonell-type besvarelser, klart folk bør jo ta alt man leser på nett av en random med en klype salt - men på et stort forum så må man regne med at minst tjue idioter leser innleggene dine. Når jeg så leser et innlegg som påstår ditt og datt uten noe spor av kilder så er det kanskje ikke så veldig rart at jeg etterlyser bekreftende informasjon, og har et rimelig kritisk blikk til påstandene som blir gjort.