Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 13116
Hei,
Har lånt en linux-usb( live persistent) med masse forskjellige og ferdigkompilerte programmer. Hvordan får jeg gjort en kopi av den som jeg kan kjøre via virtualbox? Minnepinnen er på ca 32 gb men der benyttes nok bare ca 9GB.
Er veien å gå å bruke dd=/path-til-usb of=/img.iso ?


Har 16 gb ram på systemet jeg tenkte å kjøre virtulabox-imaget på senere da jeg har levert tilbake minnepinnen.

Har hørt om Docker også uten å være så insatt i det men kan kanskje være noe det og?
Sist endret av bjeff2; 18. oktober 2019 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
dd fungerer fint - brukte dette selv for å klone en kryptert, portabel installasjon av xubuntu nå nylig. Den fungerer flott - jeg hadde dog ikke noen ekstrapinne tilgjengelig, så jeg klonet faktisk disken mens systemet var på. Måtte kjøre noen kommandoer for å 'reparere' filsystemet etterpå, da det var litt ustabilt, etter dette har det fungert upåklagelig.