Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1770
Hei.

Har installert f.flux, men jeg synes ikke at den reduserer blålyset fra skjermen nok. Noen som vet om noen alternativer til f.flux for windows 8?

F.lux reduserer lyset ned til 3400K.
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Hei.

Har installert f.flux, men jeg synes ikke at den reduserer blålyset fra skjermen nok. Noen som vet om noen alternativer til f.flux for windows 8?

F.lux reduserer lyset ned til 3400K.
Vis hele sitatet...
Har du trykket på expand color range på f.lux?
Får lavere K da

Edit:
Sitat av F.Lux
How do I use the new warmer colors and "Darkroom" mode on Windows?
These features require a small change to your system and a reboot. You can look in the "Lighting at Night" menu and choose "Expand Color Range". f.lux will ask for Administrator access and offer to reboot your PC Now or Later. After your next reboot, you will be able to access more dramatic color changes.
Vis hele sitatet...
Sist endret av redkite; 17. september 2014 kl. 09:40.
Får ned til 2700K ved å justere litt. Er det mulig å få enda lavere enn dette og?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
2700K er maks, hvorfor du skal ha lavere enn dette skjønner jeg ikke, da må du isåfall ha tuklet med innstillingene til skjermen også, testet på mine skjermer, og de blir _brune_
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er hensikten med dette ? Spare batteri ? Spare øynene ? Eller bare fordi du liker mindre lysstyrke ? :O

Nyskjerrig
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Får ned til 2700K ved å justere litt. Er det mulig å få enda lavere enn dette og?
Vis hele sitatet...
Det går faktisk ned til 1200K hvis du går i menyen hvor det står "Lighting at night".
Sitat av Skrueløs Vis innlegg
Hva er hensikten med dette ? Spare batteri ? Spare øynene ? Eller bare fordi du liker mindre lysstyrke ? :O

Nyskjerrig
Vis hele sitatet...
Spare øyne også blir man trøttere om kvelden.
Bruker flux ofte selv
Sitat av Skrueløs Vis innlegg
Hva er hensikten med dette ? Spare batteri ? Spare øynene ? Eller bare fordi du liker mindre lysstyrke ? :O

Nyskjerrig
Vis hele sitatet...
Bruker selv f.lux fordi det gjør bruk av pc generelt mer behagelig for øynene. Det tilpasser lyser fra skjermen slik at det blir likere det du eller har på rommet ditt. Som nevnt tidligere, så kan det også hjelpe deg med å få en bedre overgang fra pc til seng, ved at den automatisk nedjusterer lysstyrken på skjermen om natten.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har man brukt f.lux i en stund, og går over til en skjerm uten dette(evt skrur av f.lux), så skjærer det skikkelig i øyene, og er som å se mot direkte sol, no phun intended.
Har f.lux på PC, laptop, iPhone og iPad, alle skjermene er like behagelige og jeg har ikke rørt innstillingene.
Det må være noe med din skjerm, får du tatt et realistisk bilde av skjermen på 2700k?
Kan være at du har noe dynamisk farge- og hvitbalansejustering aktivert på skjermen din.
På Mac kan man gå helt ned til 1200, det blir helt jævlig alt er rødt
Kjører 1900K om natta på Macen min. Må nesten ha det så lavt, siden lysstyrken er såpass kraftig selv på laveste nivå.