Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1089
Tiden har kommet for å lage seg en slags DIY-steadicam for kameraet mitt. Etter kjapp googling kom jeg fram til denne videoen på Youtube. Finnes hundrevis av lignende videoer også, men føler at problemet blir det samme i alle: Hvor i huleste får jeg tak i alle materialene han bruker i videoen?

PVC-rør i riktig diameter? Aluminiumsstenger? De fancy-delene som brukes på det bevegelige leddet? Finnes det noen butikker i Oslo-området som har slike varer? Skruer og slikt er jo enkelt å få tak i. Føler det finnes en sånn sjappe på ethvert gatehjørne i USA, men har aldri sett noe slikt i Norge. Jernia?

Takk for alt
PVC rør i forskjellige diameter selges billigt hos Biltema
Sett sammen en liste av det du trenger, så sender du mail/ringer biltema,bohus,clas ohlson etc.
Hadde vært kult om du lagde en worklog når du har kommet igang, skulle ha bygd meg en steadicam selv.
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av comatose Vis innlegg
Sett sammen en liste av det du trenger, så sender du mail/ringer biltema,bohus,clas ohlson etc.
Hadde vært kult om du lagde en worklog når du har kommet igang, skulle ha bygd meg en steadicam selv.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk smart! Men ja, det blir nok mye mulig så snart jeg får kommet i gang med dette.. jobber 140% og prøver å ha litt tid sammen med hun jeg bor med i tillegg, så har ikke alltid like mye tid til overs. Liker ikke å jobbe litt her og der, men heller å ta alt i ett "session" hvis jeg først har starta. Kunne jo seff blitt en guide mer enn en worklog, da!
Sist endret av knewt_; 26. februar 2013 kl. 13:38.