Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 825
Hei!

Her om dagen formaterte jeg min Asus G75VW PC med hybrid HDD.
Jeg formaterte fra Bios til fabrikkinstillinger og nå har ene disken "forsvunnet", det er disken hvor OS lå på....

Noen som vet hva jeg kan gjøre? er ikke noe kjent med hvordan Hybrid harddisker funker.... eller hvordan man formaterer dem...
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Først bør du forklare hva det var du egentlig gjorde, for setningen "formaterte fra BIOS til fabrikkinnstillinger" gir null teknisk mening.
"formaterte fra BIOS til fabrikkinnstillinger" tolker jeg som at du bootet til recovery fra "bios"(f8 ganske fort etter oppstart). Tolker jeg det rett eller har du en setting i bios som er "reset to factory defaults"?
Hvis det var nummer 1 så ville jeg dyttet harddisken inn en annen maskin, eller bootet med ubuntu og sett om du greide å se "begge" diskene. Har du forsøkt å starte opp en windows plate og sett på recovery mulighetene der? Den ene er "løs oppstartsproblemer" og denne vil forsøke å fikse MBR hvis det skulle være problemer der.
Nummer 2 burde egentlig ikke forårsake noen problemer, da fabrikkinstillingene i BIOS nok er satt til verdier som gjør at PC-en fungerer.(Kipt å kjøpe en pc som ikke fungerer fordi fabrikkinstillingene ikke håndterer en hybrid disk)
Er AHCI påslått?