Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 784
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Hei freaks!

Jeg har en SSD fra 2011, og begynner nå å merke behovet for å oppgradere den.

Jeg syns 60gig blir litt knapt, så jeg er på utkikk etter en SSD med 120gig, føler ikke at jeg trenger noe mer enn det, så har jeg lest her en plass at 500/500 read/write er merkbart mye bedre enn 250/250, men samtidig er 1000/1000 over 500/500 ikke så veldig merkbart lengre, så jeg ønsker 500 r/w. Vil også selvfølgelig ha en som er stabil og ikke flunker ut på meg etter 6 måneder...

Vil helst ikke bruke over 800kr, men har du en god grunn så kan det hende jeg blir overbevist.
Komplett har på superweekend Har denne selv og er superfornøyd
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Trådstarter
Har hørt mange klager på SF-2281 kontrollern som HyperX 3K bruker, uten at jeg vet noe mer om hvorfor, så forøvrig så den veldig bra ut, hvis ikke noen har noen innvendinger iløpet av dagen så tror jeg at jeg kommer til å gå for den.
Samsung 830 er en veldig god disk ihvertfall, har den selv.


Er på en telefon nå, men kjører kun den i laptopen min og den har vært stabil de 6-7 mnd jeg har hatt den. Har dof 240 gb versjonen.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Samsung 830 er en veldig god disk ihvertfall, har den selv.


Er på en telefon nå, men kjører kun den i laptopen min og den har vært stabil de 6-7 mnd jeg har hatt den. Har dof 240 gb versjonen.
Vis hele sitatet...
Har sett litt på Samsung 840, er nysgjerrig på denne i forhold til Kingston sin som redkite linket til.
Problemet med den SF kontrolleren er at den er grusom treg på ukomprimerbare data (zip filer osv). 840 Evo er en av de beste SSD-ene på markedet i dag mtp stabilitet og ytelse.
Jeg har brukt Kingston sin i litt over 1 år, har enda ikke merket noe problemer. Har hørt mye bra om 840 fra samsung, men har aldri prøvet denne selv
Du trenger ikke å prøve en SSD for å få erfaring med den, les reviews da de sier deg mye mere enn hva du observerer.
Sist endret av Mkvarner; 15. november 2013 kl. 14:24.
Samsung og Intel har stort sett vært det eneste som har vært noe å satse på, men for helt vanlig bruk så kan du strengt tatt bare sortere etter pris, og velge den billigste. Jeg har vel rundt 10x Samsung 830-disker i dag, og kan ikke si at jeg er misfornøyd. Den nye EVO-serien er spesielt kul for konsumere, da de gjør en del triksing som gjør at den yter som en SLC-basert SSD i begrensede perioder, og er priset veldig aggressivt. Det skal nevnes at jeg kun har Intel 520 av andre SSDer, så sammenlikningsgrunnlaget er noe smalt. Kjøpte inn et par disker i 840-serien for et par uker siden, men har ikke testet dem lenge nok til å kunne si noe om stabiliteten, men alle tester tilsier at det er minst like godt som 830-serien, bare kjappere.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Når min OCZ Agility 3 begynte å streike skaffet jeg meg en 840 Pro 128gb.

Det er merkbar ytelsesforskjell og til nå har den vært utrolig god.

Les reviews etc. 840 Pro er bedre enn Evo o.l. Pro utgaven er også laget av materialer som tilsier at den har lengre levetid enn Evo.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Trådstarter
Har da bestilt Samsung 840 EVO, takk for hjelpa, freaks!
Sitat av uaexed Vis innlegg
Når min OCZ Agility 3 begynte å streike skaffet jeg meg en 840 Pro 128gb.

Det er merkbar ytelsesforskjell og til nå har den vært utrolig god.

Les reviews etc. 840 Pro er bedre enn Evo o.l. Pro utgaven er også laget av materialer som tilsier at den har lengre levetid enn Evo.
Vis hele sitatet...
Det stemmer det, men for den gjennomsnittlige forbruker så har det svært lite å si, og man kan endre på dette ved å stille på over provisioning. EVO-serien bruker TLC, mens PRO-serien bruker MLC. Men - EVO-serien har en funksjon som ikke PRO-serien har, og det er muligheten til å bruke opp til 10% av tilgjengelige celler som SLC, og vil da yte deretter også. Vi snakker hundrevis av TB med skrevet data før det er et reelt problem. For PRO-serien og Data Center-serien så er vi i petabyte-skalaen.