Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1821
Hei store forum, nå er jeg møkklei av telenor/relacom og er på utkikk etter en ny leverandør. Følger en middels stor dall of text, les den om du vil, kan muligens advare andre om lignende problem.

Det hele startet med at vi ble koblet på nettet til en ny telenorkunde, vi ringte telenor og opplyste de om dette, de skulle se på saken. Telenor ringer da antagelig relacom som løser problemet med å sende en tekniker til boksen i nabolaget som kobler oss av nettet totalt, vi ringer igjen og telenor beklager og lover å fikse det mandag morgen. Mandag ettermiddag kommer og vi er uten nett, vi ringer telenor igjen og denne gangen skylder de på at forsvaret har problemer med sitt nett og at det blokkerer for oss. De lovte på tro og ære at det skulle fikses innen fredag.

Idag får jeg melding om at forventet fiksdato var 28(?!), vi ringte igjen til telenor som kunne opplyse om at relacom hadde snakket med kunden (altså meg eller min samboer), og hadde klarert dette med oss.

Relacom skylder nå på forsvaret, om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, men alle mine kamerater som jobber i forsvaret sier det ikke er noe problemer med nettet der.

Nå er jeg mildt sagt dritlei, så er på utkikk etter en leverandør som ikke driver på som dette, forferdelig uhøvelig ettersom vi begge studerer desentralisert, i tillegg bruker et firma som informerer om at de har snakket med oss uten å ha snakket med oss.

Etter dette, noen som kan anbefale meg en leverandør? Bor i Målselv om det skulle hjelpe.
Har selv Canal Digital 20/5 linje fungerer supert. har ikke vært nede siden jeg skaffet det(ca 8mnd siden)vet ikke om Canal Digital leverer der du bor, men kan være verdt å ta kontakt med de.
Hatt eidsiva. I type 5+år. Aldri hatt noen problemer med de. Det var 1 gang. Da fikk Vi brev i posten om at nette var nede fra 18-22. Venner av meg har telenor. Og de gjør ikke noe annet en og klage over at de DC' helle tiden etc.

Men kanskje det er bare meg som er heldig og dem som er uheldig ?
Her var Telenor konge, eneste man kan klage på er hastigheten.

Get funker rimelig i dette området iallefall.
Har sett på get jeg ja, ser at de leverer i området her. Noen som har erfaringer med ice?
Sitat av OnklD Vis innlegg
Har sett på get jeg ja, ser at de leverer i området her. Noen som har erfaringer med ice?
Vis hele sitatet...
Ice? Bare det nettet man kan bruke omtrent overalt, men det er dog ganske ustabilt og med høy latency, så ikke noe for hjemmet.
Av egen erfaring.

ISP: Canal Digital.

[COLOR="DarkGreen"]For[/COLOR]: Stabil og rask nettlinje. Lav pris internett. Veldig god kundeservice.

[COLOR="Red"]Imot[/COLOR]: Du må ha TV for å få internett (min kr. 219,-/mnd tror jeg).


ISP: Telenor

[COLOR="DarkGreen"]For[/COLOR]: Det fungerer vertfall.

[COLOR="Red"]Imot[/COLOR]: Lave hastigheter. Høy pris i forhold til produkt. Aldri fått noe respons fra kundeservice de gangene jeg har henvendt meg per e-post.
Sitat av waf Vis innlegg
Av egen erfaring.

ISP: Canal Digital.

[COLOR="DarkGreen"]For[/COLOR]: Stabil og rask nettlinje. Lav pris internett. Veldig god kundeservice.

[COLOR="Red"]Imot[/COLOR]: Du må ha TV for å få internett (min kr. 219,-/mnd tror jeg).


ISP: Telenor

[COLOR="DarkGreen"]For[/COLOR]: Det fungerer vertfall.

[COLOR="Red"]Imot[/COLOR]: Lave hastigheter. Høy pris i forhold til produkt. Aldri fått noe respons fra kundeservice de gangene jeg har henvendt meg per e-post.
Vis hele sitatet...
Har ingen problemer med å bytte tv leverandør i samme slengen, rikstv gjør en elendig jobb her uansett.

Har hørt mye klager på CD da, mye nedetid og slikt, har du hatt problemer med det?
Om du vil ha en knallgod leverandør av TV og Internett går du for NextGenTel

http://nextgentel.no
Sjekk om Altibox leverer der du bor
Jeg har Telenor, de graver fibernett der jeg bor, nå kommer jeg til å få 25/10 til oktober uten ekstra kostnader
Egen erfaring med CD
Relativt bra internettlinje, men en del nedetid og møkka kundeservice på både tv og internett
TV er også bra om du ikke bryr deg om tv2 kanaler (zebra osv)
Sist endret av jpano; 19. september 2012 kl. 18:10.
Get, Get og Get! Det er svaret.

70/10 linje, GARANTERT hastighet og beste hd-pvr boks ever!
Hva med Broadnet (Ventelo)?

295 kr/mnd for 20mbps såfremt linjen din er god nok og Broadnet har sentral der du bor.

http://broadnet.no/no/broadnet_privat/kampanje/
Støtter Altibox.

Tv og nett i samme pakke.
GET?
Vel, se litt på URL-en:
http://get.no/web
aka
get no web

Gå for CD om du ikke kan få Altibox.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
GET?
Vel, se litt på URL-en:
http://get.no/web
aka
get no web

Gå for CD om du ikke kan få Altibox.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? haha..
Jeg slenger meg på å støtter Altibox.
Uten å overdrive nå så har nettet vært nede 2(!!) ganger i løpet av de 4 årene jeg har hatt fiber fra Altibox. Det er absolutt overkommelig. Har kun vært nede i 30min de gangene det faktisk har skjedd noe. Farten ligger alltid på det jeg betaler for, om ikke litt over.
Stabilt, rimelig og du får TV og internett i ett.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Om du vil ha en knallgod leverandør av TV og Internett går du for NextGenTel

http://nextgentel.no
Vis hele sitatet...
Tydelig at kvalitet varierer...
NexGentel er den dårligste ISP-en jeg noensinne har vært borte i...
Ustabile hastigheter, er aldri i nærheten av hastighetene vi skal motta og som vi faktisk mottok første uka og routeren må resettes med ugjevne mellomrom.

Det de derimot skal ha skryt for er at de har en kundeservice som faktisk prøver å hjelpe.
Det varierer etter hvor du bor. Kan ikke alle bare innse det? Selv om en leverandør suger hardt der du bor så kan de være feilfrie en annen plass.
Vi har Homebase og det funker rimelig godt Får det vi betaler for og det er VELDIG sjeldent nettet er nede, når det faktisk går ned får vi beskjed før det går ned eller når det er nede med info.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Har ingen problemer med å bytte tv leverandør i samme slengen, rikstv gjør en elendig jobb her uansett.

Har hørt mye klager på CD da, mye nedetid og slikt, har du hatt problemer med det?
Vis hele sitatet...
Jeg har bare dårlige erfaringer om CD, mye nedetid og dårlig kundeservice. Jeg ville nok heller gått for Altibox
Støtter Altibox! Intet problem, hastigheten er alltid litt over, først hadde vi 30/30 og det ble satt opp til 40/40 kostnadsfritt! (Aka, mer for pengene).

Eneste negative var at hjemmesentralen ikke var helt husren..