Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1114
Etter mange år i ADSL helvete blir det nå snart fiber fra Altibox i heimen.

Etter mye research på oppgradering av mitt tråløse nett kommer jeg til å kjøpe inn et par Ubiquiti UniFi AP-AC Pro.

Blir sikkert bridging av FMG sentralen også på sikt og kjøre alt gjennom en Ubiquinti ruter, er forøvrig en glimrende tråd om dette her på Freak!

Lommeboka tilsier imidlertid at jeg må klare meg med stock oppsett noen måneder først.

Dere som har FMG-sentralen :
Hva slags hastigheter får dere i praksis på 5Ghz på denne når det er snakk om umiddelbar nærhet (noen meter i line of sight)?
IT-Konsulent
Med cloud key så fikk jeg 500/500 med litt tweeking i oppsettet på det trådløse. Da var sentralen IKKE i bridge. Fikk det 10 meter unna med en tv-benk rett foran hjemmesentralen.
Trådstarter
Takk! Bra trådløst i FMG da. Fikk måling fra en kjenning nå tatt med Note 9 500/500 linje uten tweaking. Han fikk 346/414

Edit : Du mente med Ubiquiti seff ��
Sist endret av Beron; 6. mars 2019 kl. 20:46.