Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3231
Skal til og lage en slags research film og tenker å bruke telefonen min sitt kamera. Jeg har en Iphone x og en Samsung s8. I filmen er det litt viktig at det er kvalitet på lyden, så jeg lurer på om noen av dere har peiling på hvilken av mikrofonene på Iphone og Samsung som er best?
Hvis du skal ha kvalitet på lyden, så er ikkje mobil tingen. En ekstern mikrofon gir deg mange ganger bedre lyd.

Her har du to valg.
1. Legge til lyden til filmen i etterbehandlingen av filmen.
2. Koble mikrofonen til telefonen med jack kontakt.
Lyden er viktig men ikke super viktig. Har sjekket ut eksterne mikrofoner med jack kabel men prisen ble ca 2000kr for å matche telefonen sin. Personen i butikken sa det ikke var nødvendig.

Har du noen eksempler på gode mikrofoner?
Jeg forstår ikke logikken din. Du har telefoner for 20k og du har ikke råd til ekstern mikrofon?

Og at du må opp i 2k for å matche telefonen din sin mic er bare sludder. Hvis du går på f.eks komplett og ser, så har dem mange gode Røde stereo mikrofoner med jack fra 600-1800,-. Og såvidt jeg har fått med meg, så er Røde «the shit» innen TV og video bransjen.
Brukte alle spenna på mobil, så lommeboka er for tynn til og kjøpe mikrofon tenker jeg
Selg Iphonen og kjøp en mic.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew