Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2153
Hei, har fått meg jobb i utlandet å de sier de trenger:

Full Name, Marital status, Full name, Full address, Date of birth, Vat number, Id Number, Social Security number så de kan sette opp kontrakten..

Men har privatpersoner i det hele tatt VAT nummer? Organisjonsnummer heter det vel på godt norsk

Å forreste, er ID nummer å "social security number" det samme som personnummer?
VAT nummer er rett og slett moms nummeret til bedrift.
Hva slags jobb er dette? regnes du kanskje som innleid, og må ha eget selskap som de skal fakturere?
Hm, nei er bare en telefonservice jobb, skal hjelpe norske kunder med tekniske problemer de har med kopimaskinene sine. Jobben skal forresten utføres fra Portugal.

Er ikke innleid nei, er fast stilling.
Kjenner du ikke noen andre som har prøvd disse jobbene /arbeidsgiverne?
Nei:/ titegn

Kan det være at VAT nummer gjelder for noen land mens andre land ikke trenger det? Får den jobben altså. Jeg får vel nesten bare spørre de, men skulle gjerne hatt svar nå å ikke på mandag :/
Kan det være du må ha skattekort i Portugal og at det er dette nr de mener?
Jeg skriver bare at VAT nummer har man ikke i Norge som privatperson uten bedrift elns til de.
Rart de skulle ha så mye info, hva med ditt ID nummer, er det førerkort nummeret, eller passnummeret? Eller er det slikt ID-kort nummer om Norge ikke får før 1 januar 2015 http://www.dinside.no/886236/tre-aar...n-faar-id-kort ??

Lykke til i Portugal, du kommer nok til å trives!
ID nummer fant jeg ut at var det samme som personnummer, men social security nummer var tydeligvis også det samme som personnummer.. Eller, etter å ha googla så er det værtfall det jeg har kommet fram til. Regner med at de sier ifra om jeg har gjort en feil.

De skal ha mer info enn det

Identification document (Passport, residence number, etc)
- Vat number
- Social Security number
- Bank account number
- Proof of address
- Crimina Registration
- Reference letter from a previous employer
- Degree certification

Men det jeg gav dem nå var så de kunne sette opp kontrakten, alt det andre skal de få når jeg kommer ned dit. Bare synd jeg må ha en underskrevet godkjennelse fra arbeidsgiver for å få rullebladet utskrevet... Så vet ikke helt hvordan det blir det der.

Ja takk, satser på at jeg trives
▼ ... noen uker senere ... ▼
når drar du? fett om du hadde gitt litt tilbakemeldinger !
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
når drar du? fett om du hadde gitt litt tilbakemeldinger !
Vis hele sitatet...
Hei, har vært her i ca 3 mnd nå så kan vel gi en liten tilbakemelding.

Stortrives i jobben. Vi jobber fra 0700 til 1600, da har vi 1 time lunsj + 2x 15minutters pauser. Samholdet på jobber er også drit bra, etter jobb er det ikke noe problem å være med noen fra jobben å enten drikke øl eller noe annet, akkurat nå ligger tempen på rundt 15 + hver dag.

Lønna er ikke noe å skyte av i fohold til norsk standard, men her nede er det nok til å spise ute 5 dager i uka å drikke seg dritings på byen 3 ganger i uka, men igjenn så dro jeg ikke hit for å bli millionær heller

På jobber er vi 4 norsk + 2 norske som starter å jobbe om 3 uker. Så er det svensker, danske, finsker, tyskere, portugisere, italienere osv vi jobber med.

Utelivet er 5x bedre enn norge å utestedene holder åpent til 6-7 om morran. Pilsen ligger på 8-12 kr på byen, noen plasser er det dyrere. Strippeklubber kan den komme oppi 40 kr

Alt i alt, angrer ikke