Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4149
Aner ikke hva jeg skal bli! Jeg har hatt mange drømmer og alt det der. Jeg ville bli frisør, artist, forfatter, lærer, men ifølge min far er ikke jeg "lagt for det" eller "jeg suger i det". Og jeg skjønner nok hvorfor han sier det. Jeg er usosial, jeg er redd for å snakke med folk, frisør og artist(tegning) kan jeg ikke bli, siden "lønnen er for lav".

Jeg elsker språk, historie, lesing og skriving, men hva kan det gi meg? Jeg kan snakke norsk, engelsk, polsk, spansk og litt tysk og russisk, men det gir meg ikke en dritt når jeg kan ikke snakke en gang Men så tenkte jeg å bli en lærer, historie og engelsk lærer, men det går ikke an heller. Resten kan jeg ikke gå for siden """dårlig lønn og ikke garantert"""

... noen tips?
Du kan jo satans mange språk. Begynn å ta noen tolkoppdrag evt oversetting av tekster? Prøv deg og se om det passer. Hvis du vil bli frisør så er det bare å prøve det også. Greit at det er dårlig betalt, men det er enda dårligere betalt å ikke jobbe.

Å tegne kan du gjøre på fritiden, du blir nok aldri å tjene penger på det uten videre. Men om du tegner hver dag så kan du plutselig se muligheter for å tjene noe der. Selv om sjangsen er minimal (kommer litt an på hvordam tegninger det er snakk om).

Uansett er det smarteste du gjør om du ikke vet hva du skal gjøre, å ihvertfall gjøre noe. Selv om du hater jobben. Det får deg fort til å tenke på jobber du mye heller vil ha.

Regner med du ikke er veldig gammel, men uansett er det smart å drite i hva alle andre sier og gjøre det du selv vil, og det som er best for akuratt deg.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Fuck faren din, følg drømmene og bli lærer! Hva du er "lagd for" og hva du "suger i" er helt opp til deg, ikke gubben som en gang for noen årsiden praktiserte ubeskyttet sex med din mor.

Du kan alltid lære deg på bli sosial og utvikle fantastiske evner når det kommer til å snakke med folk. Tenk bare på hvor mye du kommer til å utvikle deg på et universitet? Ta små steg av gangen, prat med dama i kassa på butikken, spør naboen om han trenger hjelp til å løfte inn ting fra bilen, prøv deg på en date? Gikk det ikke så greit? Javel, da går det bedre neste gang!

Følg dine drømmer, så kan heller fattern følge sine.
Hva med kokk? En slags blanding av de yrker du lister opp. Der kommer vel språk godt med også. Men ja, ikke lett. Bare du som kan bestemme deg for det der.
Du skal drite i hva faren din sier om det og bli hva du vil. Dette med å være sosial osv er en treningsak så ikke la det bli en stopper for deg. Blir irritert av foreldre som er så lite støttende.
På populære feriesteder trenger de folk som kan jobbe i valuta vekslings "sjapper" der får man grei lønn hvis du kan mange språk
Be pappaen din ryke og reise, gå den veien du vil. Ikke la dine valg være påvirket av han når han mener du ikke er laget for noe og suger til det. Sier seg selv at det er usaklig, idiotisk og irrelevant for veien du vil gå. Følg drømmen og gjør det du vil!
Sitat av Idksjølv Vis innlegg
Aner ikke hva jeg skal bli! Jeg har hatt mange drømmer og alt det der. Jeg ville bli frisør, artist, forfatter, lærer, men ifølge min far er ikke jeg "lagt for det" eller "jeg suger i det". Og jeg skjønner nok hvorfor han sier det. Jeg er usosial, jeg er redd for å snakke med folk, frisør og artist(tegning) kan jeg ikke bli, siden "lønnen er for lav".

Jeg elsker språk, historie, lesing og skriving, men hva kan det gi meg? Jeg kan snakke norsk, engelsk, polsk, spansk og litt tysk og russisk, men det gir meg ikke en dritt når jeg kan ikke snakke en gang Men så tenkte jeg å bli en lærer, historie og engelsk lærer, men det går ikke an heller. Resten kan jeg ikke gå for siden """dårlig lønn og ikke garantert"""

... noen tips?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med de andre at du burde gi faen i hva faren din sier. Når du er ferdig med ungdomskolen velger du selv hva eller hvis du vil studere videre.

De fleste av yrkene du nevner er det vanlig å ta studiespesialiserende videregående skole før man eventuelt studerer videre så du har en stund på å finne ut om du vil gå studiespesialiserende retning eller frisør yrkesfag.

Var jeg deg ville jeg fortsatt med hobbyene dine frem til du er nødt til å velge en linje. Deretter velger du det du ønsker mest, lønn og interesse tatt i betraktning.

Som iColdman sa er det lite penger i tegning med mindre du er noe i en klasse for deg selv. Fortsett med dette som en hobby, men ikke vær alt for instillt på at dette er en yrkesvei du bør ta.
Sist endret av ThinkpadX200; 18. juli 2019 kl. 09:28.
1: Det er helt ok å ikke vite hva du vil bli når du går på ungdomsskolen (så vidt jeg husker gjør du det).

2: Det er ikke sånn lenger at du må bli én ting å være det resten av livet. Du kan prøve mange ulike ting og utvikle ulike sider av deg.

3: Det er ikke én spesiell personlighet som passer til å være lærer, og det ville vært rart om du var flink til å klippe hår før du faktisk hadde lært deg det.

4: Faren din er en dust. Neste gang han sier at du suger i noe så kan du hilse fra entropi og si at han suger i å være far.
Sist endret av *pi; 18. juli 2019 kl. 19:01.
Hva med arkitekt? Da kan du tegne og det er mye god historie i gammel arkitektur.
Som mange andre sier, far din er en dust!

Velg det du føler for. prøve og feil, så finner du ut hva du har lyst til, til slutt.

Det jeg angrer mest på er at jeg brukte mange år på å la mine foreldre styre karrierevalget mitt. Endte opp å jobbe med noe jeg ikke trivdes i
Start med internet marketing, når du kan så mange språk er det lett å sette opp nettsider for disse landene og kjøre ads. Jeg gjør det samme!

Folk skjønner virkelig ikke hvor mye penger det er å hente på nett, helt idiotisk at man ikke lærer dette på skolen. Selv tjener jeg 800 000 på en god måned! Hvis jeg er lat og ikke gjør noe på en måned tjener jeg fortsatt 80-100k. Sett deg inn i markedsføring på nett, ikke kast bort tiden på skole.