Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3730
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg er en gutt på 19 år som har ingen form for fysiske smerter. Jeg har heller ingen depresjon eller depressive tanker. Allikevel er jeg fristet til å prøve å ta noen Paralgin forte for rusen sin skyld. Har kun prøvd weed/alkohol før og aldri hatt en rusavhengighet.

Er dette en helt idiotisk idé? Har absolutt ikke lyst til at rusen er så god at jeg vil prøve igjen....

Om jeg bestemmer meg for å prøve, hvor mye bør jeg ta?
Må være ærlig og direkte nå, føler jeg.
Ikke eksperimenter med dette! Jeg gjorde det selv da jeg var i den alderen, og kan ikke beskrive hvor mye jeg angrer på det per idag. Herregud altså, du hadde klikka på meg, hvis du var min venn i den perioden.....

TL;DR: Ikke gjør det!!!!
Dette er et ganske mildt rusmiddel. Om du vil ha mest mulig rus ut av det ville jeg prøvd en kaldtvannsekstraksjon av kodeinet, og så kombinere det med en spliff. Liten til ingen sjanse for at du vil bli avhengig, livskvaliteten i Norge tatt i betraktning.
Null stress. Bare ikke stack opp med massevis i lager.
Ta en 4stk for en fin og chill nybegynnerdose.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har kun tilgang på 2 piller, gir dette noe rus
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Litt, hvis du kjenner godt etter. Nok til at du vil gjøre det igjen. Og igjen. Og igjen. Har eksperimentert litt sånn som deg og jeg kan egentlig ikke ha noe kodein i nærheten uten at jeg tar det. Ingen bør ha det i nærheten av meg, for jeg kommer til å ta det
Har ikke noe historie med opiater og har bare brukt det sporadisk, men hvis jeg finner det så spiser jeg det. wakawakawakawaka
Sist endret av Bothrops; 14. juli 2019 kl. 01:32.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok dem, men fikk ingen rus
Tja Paralgin Forte er ikke akkurat noe man "Må ha masse av" bare fordi man har prøvd det en gang.

Kanskje blir du lunken og fin i formen av 3-4 stk. Men noe Heroin eufori er det ikke.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Tja Paralgin Forte er ikke akkurat noe man "Må ha masse av" bare fordi man har prøvd det en gang.

Kanskje blir du lunken og fin i formen av 3-4 stk. Men noe Heroin eufori er det ikke.
Vis hele sitatet...
Enig og uenig.

Som nykter etter to år fikk jeg respekt på tramdol.
Tok 3 stykker og kjørte hjem
Noe som tok 1, 5 timer.

Etter å ha kjørt 1 timer ble musikken så kul og jeg ble dødskul igjen. Kjempe fresh og rolig og glad.

Euforien kom snikende.

Jeg kom hjem satt oppe hele natta og gjorde egentlig ingenting, men koste meg skikkelig.

Var ikke en heroin rus, men allkavell. Var noe av lignende eufori, bare ikke så PANG som heroin rusen.

Man kan oppnå noe av det samme med disse i riktig dose.

Man kan også ta bittelitt for mye og spy hele natta.

Anbefaler ingen å leke med Opiat avhengighet.

Jeg begynnte faktisk med heroin og prøvde andre opiater seinere, men jeg var veldig lost på andre ting før heroinen.

Da jeg begynnte med heroin brukte jeg det kun i helgene i flere år og da var livet mitt faktisk veldig bra.

Fikk utløp fra all agg i helgene med en kompis hvor vi som regel røyk heroin, og om vi ikke fikk tak i det satt vi å freebasa.

Kompisen ble aldri avheghig

Forskjellen var at han ville bruke alt de to dagene i helgen.

Jeg ville spare litt til neste morgen, og neste kveld og til mandag før jobb osv.

Så jeg ble grisehekta med en gang jeg begynnte å bruke utover helgen.

Årene før det var jeg hekta på speed og benzo, ett år på Kokain, men aldri smertestillende før hero kjøret.


Problemet med opiater IMO er at man merker ikke at man er avhengig før man har tråkke over flere grenser.

Det gjør ikke noe vondt å tråkke over personlige grenser på opiater siden man er så bedøvet.


Er ikke så kjipt å stjele frs bestemor når man er stein, ikke så kjipt å prostituerte seg heller sikkert for jenter når de først er steine, konsekvensene kommer når rusen går ut, og da Må man ha mer for å skjule smerten.


Gikk tydeligvis bra med deg som spiste du paralgin F.

Kodein funker ikke på meg, kanskje ikke deg heller.


Har spist 10-20 kodein uten å føle noe.

Er ikke alle som gjør om kodein til riktig stoff i leveren så kanskje du er en av de.


Alle vennene jeg hadde før jeg var 18 turte ikke ha kontskt med meg.
Møtte flere av dem i Oslo, noe jeg ikke husker engang. Men pinlig å høre om i ettertid.
Ble litt OT
Du vil aldri få bedre rus men du vil aldri få samme rusen igjen.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke greia, paralgin forte reseptfritt? Gir det noe som helst rus med mindre man spiser to pakker og får leversvikt først?
Eller er det noen sterkere saker fra legen dere snakker om?

Jeg sliter med migrene og i desperasjon tar jeg 3-5 store paracet samtidig for å bli kvitt smerten fort, aldri merka noe rus av det men det er kanskje ikke samme greiene?
R.i.p 23.04.2021
Paralgin forte har rød trekant og inneholder kodein samt paracetanol. Vanlig paracet inneholder bare paracetanol.
Må ha resept fra legen gitt.

Men det er verdt og prøve en gang men kun om du er sterk nok til og stå i mot lysten til og prøve igjen.

Jeg tok 12stk dagen i 2 år og fikk aldri den samme feelingen som 1 gang.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pf var alltids chill å få tak i før når man var relativt fersk. 3-4 stykk holdt som regels. Men er visst ikke alle som får rus effekt de første gangene, mener å huske at for min del kom ruseffekten gradevis jo mer man tok det. Er selvfølgelig ikke ment som en oppfordring!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke prøv. Ikke snus på dette her. Jeg gjorde det og angrer. Men, jeg tror det er slik med folk som søker mot dette - advarsler hjelper ikke. Jeg hadde ikke hørt på noen i alle fall. Måtte prøve og erfare selv. Nå har jeg vært hekta på piller i 10 år. Og kommer faen meg ikke ut av det. Jeg har jobb og jeg har familie. Og jeg har denne hemmeligheten. Så hva er så farlig med dette da? Hvis jeg jobber og har familie, bil hus og alt? Jeg savner nå kunne føle noen normalt. Jeg har er nummen hele tiden. Og så er det tiden fra jeg går tom til jeg får ny foreskrivning. Nei faen, ligg unna. Det er ikke noe å trakte etter.
Hadde en 20 stykk av disse stående i fjor en gang, hadde heldigvis ikke mer og er vanskeli å få tak i, det er skumle greier å ikke til og leke me
Første smaken min på opiater va på Kodein-tabletter på ferie i Køben, 16år gammel. Elsket det. Har alltid vært litt sjenert og nervøs, men tre fire tabletter ga en herlig eufori. Ett år senere, igjen i Køben fikk jeg tak i noen bagger med god Heroin. Da var det egentlig gjort, på det mentale plan ihvertfall. Jeg hadde funnet min store kjærlighet.

Bortimot to år senere brukte jeg flere ganger daglig Dolcontin, Oxy, Buprenorfin, Horse, Fentanyl, tja det jeg kunne skaffe og var grisehekta som fy. Jeg tror ikke jeg underdriver hvis jeg hevder minst 10 av både gode kompiser og bekjente døde av opiater ila litt over et år. Det var mye blåvalium i omløp og en fersk minusfreak som kombinerer tunge opiater med benzo dør ofte kjapt. Jeg kom meg inn i behandling, tre år på kollektiv med 5-6 sprekker undereis og sprakk på utskrivingsdagen.

Det gikk litt under to år til med kvote på Dolcontin før jeg gikk inn i et nytt opphold på kollektiv for litt mer garvede rusmisbrukere. Av 60stk var jeg nest yngst. Jeg var der i litt over tre år, tok videregående og fikk meg dame. De neste tre årende gikk jeg skole, jobbet og hadde det bra. En vakker dag ut av det blå ble jeg tilbudt heroin av en gammel bekjent sittende på en benk i byen. Jeg hadde fri fra jobb, hadde kranglet med dama og sa til meg selv: "En gang går jo fint." Her sitter jeg nå etter 9 år i LAR. Alene, nesten fraværende sosialt liv, ingen dame og en liten sønn jeg får se en gang iblant og som holder meg i live.

Hvorfor i helvete ta sjansen når alle ser hvor galt det går? Sure, et fåtall klarer å bruke det en helg eller to i mnd, men de er gjerne etablerte med grei økonomi og ting på stell. Noen liker ikke rusen, men utrolig mange begynte å ta livet av seg på måten TS gjør nå. Spis flein, røyk en rev, DMT whatever. Hvis man har litt vett og merker at man dras mot opiater så hold deg langt pokkers unna.