Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2342
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
.... uten rus/sentralstimulerende potensiale. Som kan taes en gang i blandt når man føler seg aggressiv og rastløs.

På forhånd takk
Seroquel (quetiapin)
Stemningsstabiliserende medisiner er stort sett langtidsmedisiner, og brukes ikke slik du ønsker. Unntaket er benzodiasepiner, men da har en virkelig ustabilt hummør/ustabile stemninger om dette forsvarer seg.

Den medisinen som antageligvis har minst bivirkninger og best effekt på så lavt bivirkningsnivå er Lamictal. Men denne brukes daglig over lang tid. Dette er den som prøves først ved bipolar lidelse. Hvis ikke denne virker tilfredsstillende, så prøver en tyngre skyts, der en har bl.a. litiumkarbonat. Men jeg har et inntrykk av, at litium blir brukt mindre og mindre på grunn av bieffektene.

Men den rette til å ta opp dette problemet med, er legen din. Enten skriver han/henne ut noe, eller sender deg videre til utredning hos psykiater.
Tja om du skal ha tips til metoder, så kan jeg med hånda på hjerte si trening fungerer på humøret.. Etter jeg begynte og trene er har jeg blitt mye mer selvsikker, glad og rett og slett bedre humør. Føler meg nedstemt om jeg går 5 dager uten trening
Mot aggressivitet og rastløshet vil jeg anbefale - meditasjon, pusteteknikker, distraksjon, onani, melatonin under tunga, CBD, løft vekter/push-ups.
enig med bullshit her. quetiapin vil i små doser gjøre akk det du spør etter, større doser kan slå deg helt ut, og uten noe misbrukerpotensiale.
dette bør du veldig lett få fra lege om du sier det samme som du sa her, evt sleng på at det ofte skjer på kveldstid for å putte smør på flesk :P